Język obcy (Brak atrybutu) żadnych zmian)
Atletyka (siła) Dawniej Skakanie, Pływanie i Wspinaczka. Jednakże zebrane w jedną umiejętności. Czyli masz 5 rang w Atletyce jest równe posiadaniu przez postać w starszej edycji 5 rang w Pływaniu, skakaniu, Wspinaczce.
Najmocniej zmieniłem skakanie, wróciłem do wzoru z edycji 3,0, teraz trudniej dalej skoczyć.
Osoby z wysoką atletyką dłużej potrafią wstrzymać powietrze.
Wspinaczka bez większych zmian, za to z nowymi możliwościami.
Bieganie, to nowości, Atletyka zwiększa zdolności do biegania przez długi okres czasu. Wprowadziłem zasadę która pozwala nawar umrzeć w wypadku wyczerpania biegiem. (Grek spod maratonu) Jednocześnie istoty z wyższą wartością Atletyki dłużej opierają się stłuczeniom i obrażeniom.
Jeździectwo (Zręczności) brak dużych zmian, dodanie spania w siodle.
Ukrywanie się (Zręczności) Ukrywanie + Ciche poruszanie. Na wyższych poziomach (liczba rang 19) pozwala stać się nie widzialnym. Zważywszy że i tak jeno 16 poziom może to mieć według mnie aż tak strasznie przegięte nie będzie.
Używanie lin (Zręczności) Bez zmian
Wyzwalanie się (Zręczności) bez zmian
Wciąż myślę nad połączeniem tych umiejętności.
Zwinności (Zręczności) w sumie to całkowicie zmieniłem tą umiejętności opierając się na tym:
http://www.thealexandrian.net/creations ... aring.htmlZachowanie równowagi (Zręczności) bez zmian. Myślę o wciśnięciu tego do zwinności)
Unieszkodliwianie Mechanizmów (Inteligencja) Unieszkodliwianie mechanizmów i Otwieranie zamków. Jako jedna umiejętności.
Wiedza. (intelekt)
- Geografia (Lochoznastwo + Geografia)
- historia (Historia + szlachta i władcy)
- Natura (dodałem typ stworzenia Humanoidzi, do tej pory będący w wiedzy lokalnej)
- Plany Bez zmian
- Religia bez zmian
- Tajemna (Tajemna + Czarostwo)
Doszły tu pewne zmiany a raczej synergie o których napisze przy leczeniu.
Rzemiosło (intelekt) za dużo zmian by je wymienić.
Zapiski (Intelekt) Odcyfrowywanie zapisków + fałszerstwo + szyfrowanie.
Leczenie (roztropności) dodana opcja w myśl zasady Kto umie leczyć umie tez ranić. Dzięki odpowiednio wysokiej randze w leczeniu otrzymujecie bonus do obrażeń przeciwko istotom tego samego typu co wy. Owa premia dotyczy też innych istot, ale tylko w tedy jeśli macie odpowiednio wysoką wiedzę, powiązaną z danym stworem. NP Religia=Nieumarli.
Percepcja (roztropności) Dawniej Nasłuchiwanie i Spostrzegawczości. Teraz jedna umiejętności z kilkoma dodatkami.
Dyplomacja (Charyzma) w zasadzie napisana od nowa, a raczej przetłumaczona stąd:
http://www.thealexandrian.net/creations ... omacy.htmlZastraszanie (Charyzma) dodana jedna opcja