Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Rodzaje Magów

czw lip 14, 2011 11:13 am

Na chwilę obecną po mojej głowie kołaczą mi się takie rodzaje "Magów"
- Nekromanta
- Iluzjonista
- Przywoływacz/Sprowadzacz
- Wróżbita/Wyrocznia
- Elementalista
- Kapłan
- Druid

Chodzi mi o nazwy/rodzaje/określenia osob które pałają się głownie magią. Stereotypy także są mile widziane. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?
 
Awatar użytkownika
zegarmistrz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1002
Rejestracja: śr paź 20, 2004 4:05 pm

Re: Rodzaje Magów

czw lip 14, 2011 11:31 am

Czarnoksiężnik, Wiedźma / Czarownica, Demonolog, Angeolog, Szaman, Guślarz, Animista, Zaklinacz, Cudotwórca, Uzdrowiciel.

Można wiedzieć po co ci to?
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Rodzaje Magów

czw lip 14, 2011 12:08 pm

Próbuje stworzyć sobie własny system magii. I potrzebuje w miarę dużej próbki Ról dla rzucających czary.
 
Joth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 110
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 7:14 pm

Re: Rodzaje Magów

czw lip 14, 2011 3:17 pm

Jest jeszcze jakiś mag krwi -> gdzieś widziałem chyba w którymś podręczniku do dnd

pół - bóg

lista wydaje się kompletna

a nie, brakuje jeszcze jakiegoś wojowniko-maga typu: Jedi albo wiedźmin

jakby tak łączyć profesje to można wyczaić mago-[złodzieja/łowce/itp itd]
Ostatnio zmieniony czw lip 14, 2011 3:20 pm przez Joth, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Rodzaje Magów

czw lip 14, 2011 3:20 pm

Joth pisze:
lista wydaje się kompletna

O ile autorowi w całym "tworzeniu własnego systemu magii" chodzi tylko o zrobienie kolejnego zlepka dawno już wymyślonych dyscyplin magicznych, to tak ;>
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Rodzaje Magów

czw lip 14, 2011 3:33 pm

W takim razie wyrzuć z listy kapłana, za ogólne. Kapłani boga oszustw będą iluzjonistami, boga wojny - elementalistami itd. (zakładam że elementalista będzie wysadzał rzeczy w powietrze). Zasugerowałbym telepatę lub barda, ale to lepiej połączyć z iluzjonistą bo to nadal mieszanie ludziom w głowach.
- Mag-wojownik (czary na super-siłę, fale uderzeniowe z miecza, krótkodystansowa teleportacja itp)
- Uzdrowiciel
- Transmutator/Zaklinacz (w sensie zaklętych przedmiotów, chociaż z drugiej strony to pod wojownika)

O ile autorowi w całym "tworzeniu własnego systemu magii" chodzi tylko o zrobienie kolejnego zlepka dawno już wymyślonych dyscyplin magicznych, to tak ;>
Na to wgląda, przypuszczam że chodzi o inny proces czarowania a nie co można magią robić.

To pod dedeka czy jak? Bo wygląd listy to właśnie sugeruje.
 
BartekChom
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 215
Rejestracja: pn sie 23, 2010 3:25 pm

Rodzaje Magów

czw lip 14, 2011 3:36 pm

Nie wiem, jak to ładnie nazwać, ale może być jeszcze
- mistrz czasu i przestrzeni
- mistrz uroków (czary, które działają na uczucia)
- technomag (od telewizorów i samochodów)
- taki muzyczny czarodziej, jak bard w D&D
- mistrz transmutacji
a np. Elementalista może się oczywiście specjalizować w każdym żywiole czy w podobnych aspektach rzeczywistości, jak lód, światło itp.

DOPISANE:
O! I mag runów.
Ostatnio zmieniony czw lip 14, 2011 3:40 pm przez BartekChom, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
zegarmistrz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1002
Rejestracja: śr paź 20, 2004 4:05 pm

Re: Rodzaje Magów

czw lip 14, 2011 3:46 pm

- mistrz transmutacji


Zmiennokształtny jeszcze.
Władca umysłów.

O ile autorowi w całym "tworzeniu własnego systemu magii" chodzi tylko o zrobienie kolejnego zlepka dawno już wymyślonych dyscyplin magicznych, to tak ;>


Niestety nic nowego tu nie wymyślisz. Jesteś de facto skazany na posługiwanie się w mniejszym lub większym stopniu schematami zawartymi z kulturze.
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Rodzaje Magów

czw lip 14, 2011 3:49 pm

Na chwilę obecną pod D&D, ale nie koniecznie.

Chodzi mi o nazwy-Stereotypy rzucających czary. Fakt za kapłana winien być Święty, lub cudotwórca. Lista wygląda na razie tak:
- Nekromanta
- Iluzjonista
- Elementalista (mistrz żywiołów)
- Wróżbita/wyrocznia
- Przywoływacz/Sprowadzacz/demonolog
- Szaman
- Zaklinacz
- Uzdrowiciel
- Bard
- Zmiennokształtny
Od siebie dodam jeszcze
- Telepatę/Mistrz umysłu(To zegarmistrz ;) )
- Artificera (Magicznego rzemieślnika) Twórcę?

Zegarmistrz ma rację nie da się wiele nowego tutaj wymyślić.
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Rodzaje Magów

czw lip 14, 2011 3:56 pm

- mistrz czasu i przestrzeni

Chronomanta?
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Rodzaje Magów

czw lip 14, 2011 3:58 pm

To fantasy czy współczesny świat z magią wzorowaną na prawdziwych praktykach?
 
Awatar użytkownika
Ancient Lord
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 189
Rejestracja: śr sie 13, 2008 2:27 pm

Re: Rodzaje Magów

pn lip 18, 2011 9:53 pm

Możesz też podzielić tego elementalistę na maga każdego z żywiołów z osobna. Da to mnóstwo możliwości i doda takiej unikalności każdej postaci.
Do tego psion, alchemik.
 
BartekChom
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 215
Rejestracja: pn sie 23, 2010 3:25 pm

Rodzaje Magów

wt lip 19, 2011 12:39 am

Jakoś naszło mnie na upór. Wyjaśnij, dlaczego nie nadaje się
- chronomanta (dziękuję, goracepapu)
- technomag
- transmutator
- runopis
i jeszcze eliksirzysta

(Rozumiem, że uczucia podpadają pod Telepatę/Mistrza umysłu)
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Rodzaje Magów

wt lip 19, 2011 8:35 am

zegarmistrz pisze:
Niestety nic nowego tu nie wymyślisz. Jesteś de facto skazany na posługiwanie się w mniejszym lub większym stopniu schematami zawartymi z kulturze.

Trochę późno się odnoszę, przegapiłem, że były tu nowe posty ^ ^'
Osobiście jestem zdania, że coś nowego wymyślić się jak najbardziej da, niewiele ale jednak. Oraz można praktykować jakieś ciekawsze podejście do zastanych schematów. Swojego czasu bawiłem się w tego typu rzeczy tylko spora część wymysłów była robiona pod bardzo wydziwione settingi.

BartekChom pisze:
- chronomanta (dziękuję, goracepapu)

Nie powiedziałbym, że się nie nadaje, ale jak zwykle jest kwestia problemu ze zrobieniem tego na jakimś normalnym poziomie - manipulacja czasem i przestrzenią ma to do siebie, że łatwo przegiąć.

BartekChom pisze:
runopis

Jak już chcecie się bawić w magów run, to chociaż jakieś normalne/poprawne nazwy zróbcie x)
Osoby zajmujące się tworzeniem, wróżeniem i magią run były (mówię w naszym świecie, w kulturach germańskich i nordyckich) nazywane runekennerami i nie wiem po co wymyślać jakieś bardziej pokręcone nazwy.

BartekChom pisze:
jeszcze eliksirzysta

Dzielenie drobnego na drobne, z warzeniem eliksirów jest podobnie jak z gotowaniem - każdy mag może się tym trudnić jak się nauczy, więc nie widzę sensu w wydzielaniu takiej specjalności (zwłaszcza, że byłaby najbardziej ograniczona ze wszystkich).

Bortasz pisze:
Artificera (Magicznego rzemieślnika) Twórcę?

O, to jedne z klimatów które lubię ^^ Jeśli można, proponowałbym się nieco zapoznać z tym jak działali artificerzy w niektórych światach przedstawianych w M:TG (może i karcianka, ale klimaty często pokrewne) - nierzadko pracowali tylko w metalu, który umieli w zasadzie kształtować samą magią (w odróżnieniu od "prymitywnych" metod obróbki typowych dla kowali itp) i na podobnej zasadzie nasączać twory zaklęciami.

Ancient Lord pisze:
alchemik.

Jak się bawić w alchemika-maga to moim zdaniem najlepiej działającego tak jak (albo raczej bardzo podobnie) jak w Fullmetal Alchemist :P Jest myślenie, jest zabawa - chociaż, D&D kojarzy mi się z masą reguł i ograniczeń (jestem fanem storytella wspomaganego kostkami a moje doświadczenia z systemami jako-takimi są mizerne) więc coś takiego mogłoby nie wyjść.


Brakuje mi tutaj metamaga/spellshapera - ucieleśnienie wszystkiego czego inni magowie nie chcą spotkać - neguje rzucone zaklęcia/przerywa proces ich rzutu, skaluje moc czarów (w ogólności lub konkretnego rodzaju) w górę lub dół, rozprasza magię, odwołuje przywołane istoty, przekierowuje zaklęcia (np. może zawrócić do właściciela kulę ognia pędzącą aktualnie w niego) czy też modyfikuje czary (nie ma nic dziwniejszego od sytuacji gdy zaklęcie raptownie zmienia żywioł, co? ;) )
Ogólnie to jeden z moim zdaniem najczęściej pomijanych potencjalnych archetypów a jednocześnie mający ogromny potencjał.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Rodzaje Magów

wt lip 19, 2011 9:06 am

Ograniczone mozliwosci to zaden argument. Moga trafic sie magowie ktorzy zyja rzucajac jeden czar, np zauroczenie na kazda spotkana panienke, i tez sa szczesliwi. Nie kazdy rodzaj magow musi byc w pelni wypasiona klasa dla graczy co to i smoka ubije i sledztwo przeprowadzi. Bardziej ograniczone specjalizacje w rekach NPCow czynia swiat wiarygodniejszym i ciekawszym.
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Rodzaje Magów

wt lip 19, 2011 9:18 am

Nie mówiłem o możliwościach ograniczonych w sensie, że nie jest człowiekiem-orkiestrą (co z miejsca jest złe, bo jednak nikt nie potrafi wszystkiego, a nawet jeżeli, to nie powinien być archetypem do gier, bo ścisłe określenie stron mocnych i słabych oraz zakresu umiejętności przyczynia się do "doprawienia" zabawy).
Po prost specjalista w warzeniu eliksirów wydaje mi się osobiście dziwnym pomysłem, chociaż teoretycznie wszystko zależy od wykonania. Uznałem to po prostu za dosyć słaby pomysł (chociaż pewnie jakby się w to zagłębić to okazałoby się zapewne, że taki spec od produkcji środków dopingujących byłby niewymownie wartościowy z racji tego co może kilka jego specjałów zrobić z kimkolwiek).
 
Tester
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: wt lip 19, 2011 9:12 am

Rodzaje Magów

wt lip 19, 2011 11:36 am

W prawdziwym świecie specjaliści od ważenia magicznych eliksirów jakoś sobie radzili i radzą, nawet w sytuacjach kiedy te eliksiry nie działają a nawet trują ofiarę. Właściwie umiejętność uważenia jednego eliksiru który działa dobrze i np leczy kaszel może dać fortunę.

Bardziej metodyczne: Spisz sobie cele i środki, wybierasz je po kilka i nadajesz nazwę.

Cele dzielą się na:
1. Rzeczy których chcą ludzie
* zdrowie
* długowieczność
* bycie pięknym
* bogactwo
* władza/wpływy/kontrolowanie ludzi
* bezpieczeństwo
* wiedza
* szybkie podróże
* szybka komunikacja
2. Rzeczy i zjawiska które istnieją i możnaby chcieć je kontrolować
* zwierzęta
* rośliny
* pogoda
* morza
* lądy
* ludzie
...
3. rzeczy które wynikają z magii i magicznej teorii świata
* żywioły (4 europejskie, 5 chińskich, dowolna ilość wyssanych z palca)
* duchy (jak duchy natury)
* upiory (jak duchy zmarłych)
* diabły/demony/whatever
* aniołki
* bogowie
* materialni nieumarli
* zmiennokształtni
* fae
* energia magiczna
* wzorce zaklęć
* magiczne literki
...


Środki bierzemy z prawdziwych i fantastycznych praktyk magicznych;
* Wypowiadanie magicznych zaklęć w odpowiednim języku który ma moc bo to język
...bogów
...aniołów
...demonów
...duchów
...przodków
...smoków
...kosmitów
(to obejmuje znajomość "prawdziwych imion" różnych rzeczy)
* Nawiązywanie kontaktu, negocjacje i uzyskiwanie przysług z
... bogów
... aniołów
... duchów
...
... za pomocą...
... tradycyjnych rytuałów
... odpowiednich ofiar
... magicznych znaków, wzorków i kręgów
... własnego autorytetu w innych wymiarach
... autorytetu naszych nadnaturalnych patronów w innych wymiarach
... odpowiednich przedmiotów
* Odpowiedni stan umysłu w którym nasze myśli kształtują rzeczywistość
... uzyskiwany medytacją
... narkotykami
... tańcem
... samookaleczeniem
... mistycznymi obrazami
... długotrwałymi skomplikowanymi rytuałami które z czasem przekonują podświadomość że robimy coś sensownego
* Mieszaniem odpowiednich substancji
... ziołowych
... wycinanych z różnych stworów w tym magicznych i egzotycznych
... substancji chemicznych o symbolicznym znaczeniu powiązanych z astrologią i/lub teorią żywiołów
... elementów ludzkiego ciała (najczęściej krwi)
... specyficznych dla settingu magicznych substancji (spaczeń)
...
* Patrzenie na coś i wyciągnia daleko idących wniosków;
... niebo (atrologia)
... szklane kule
... oczy, dłonie, twarz pacjenta
... kolorki wokół ludzi (aury)
... wzorki we zwierzęcych flakach, fusach herbaty etc
... rzucane patyczki, kostki etc
...
* Mistyczne podróże
... ciałem astralnym kiedy ciało fizyczne leży w transie
... całym ciałem po magicznych krainach
... po krainach snów
... po krainach bogów
... po krainach zmarłych
* Niesamowita technologia
* Zależne od natury magii w settingu manipulacje
... czystą mocą
... energią psi
... wzorcami osnowy wszechświata
... ektoplazmą
... emocjami duchowego odbicia świata
Ostatnio zmieniony wt lip 19, 2011 11:38 am przez Tester, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Rodzaje Magów

wt lip 19, 2011 12:12 pm

Łał tester ładnie żeś się rozpisał ;) Dziękować ;]
Co do ALCHEMIKA. bo tak według mnie winien się zwać mistrz eliksirów wszelakich. To fakt wypada go dodać.

Co do Technomaga (Babylon 5 się kłania) to on podpada pod Artificera ;] Bo według mnie Technomag to osoba używająca zaawansowanej technologii by symulować efekty magii. Ergo nie do końca jako rodzaj maga się łapie.

Chronomanta.. ten problem że albo jest za słąby, albo za potężny. Jeszcze dyscyplina czasu w Wodzie była znośna przez możliwości łączenia jej z innymi.

Runo pisarz... Wolę bardziej skandynawskie Galdrmaster.

transmutator... tego za diabła nie kojarzę. To wymysł magii D&D i jego podziału na szkoły.
 
Awatar użytkownika
Jean de Lille
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1156
Rejestracja: śr paź 21, 2009 2:21 pm

Rodzaje Magów

wt lip 19, 2011 12:33 pm

Vozu pisze:
Po prost specjalista w warzeniu eliksirów wydaje mi się osobiście dziwnym pomysłem, chociaż teoretycznie wszystko zależy od wykonania.
Bynajmniej - alchemia nie jest ograniczoną specjalizacją. Alchemika można przedstawić jako kogoś, kogo moc nie zasadza się, jak to zwykle bywa z magami, w jego osobie czy w formułach czarów, ale w dekoktach i miksturach, które przyrządza - a które mogą przecież wywoływać bardzo różnorodne efekty, często analogiczne do zaklęć. Różnica w potencjale jest nieznaczna, różnica w filozofii pracy i metodologii - znacząca. Podobnie jest, jak mi się wydaje z demonologami (przynajmniej w "ziemskim" a nie DeDekowym rozumieniu), których moc również ma swoje źródło w wiedzy o tym, jak kontrolować mroczne siły i wykorzystywać je do własnych celów - tworzą oni magię niejako "pośrednio", cudzymi rękami. A ponieważ nawet w klasycznym DnD czarodziej opiera swą magię właśnie na studiach i metodzie quasi-naukowej, w odróżnieniu od zaklinacza dysponującego wrodzonym potencjałem, to nie widzę przeszkód do takiego przedstawienia powyższych archetypów.
 
BartekChom
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 215
Rejestracja: pn sie 23, 2010 3:25 pm

Re: Rodzaje Magów

wt lip 19, 2011 4:23 pm

Vozu pisze:
Nie powiedziałbym, że się nie nadaje, ale jak zwykle jest kwestia problemu ze zrobieniem tego na jakimś normalnym poziomie - manipulacja czasem i przestrzenią ma to do siebie, że łatwo przegiąć.
Fakt. Chyba że ograniczyć się do zwykłej teleportacji i wyciągania potworów z zamierzchłej przeszłości.
Vozu pisze:
Jak już chcecie się bawić w magów run, to chociaż jakieś normalne/poprawne nazwy zróbcie x)
Ojej. Nie znałem tradycyjnej nazwy.
Tester pisze:
Bardziej metodyczne: Spisz sobie cele i środki, wybierasz je po kilka i nadajesz nazwę.
To chyba najlepsze podejście. Pozwala dostrzec nowe połączenia.
Bortasz pisze:
Co do Technomaga (Babylon 5 się kłania) to on podpada pod Artificera ;] Bo według mnie Technomag to osoba używająca zaawansowanej technologii by symulować efekty magii. Ergo nie do końca jako rodzaj maga się łapie.
Chodziło mi o kogoś, kto magią ożywia samochody albo wyciąga postaci z telewizora. Chociaż w mniej technicznych światach nie miał by zbyt wiele sensu. Miałby szczęścia, gdyby mógł szczuć wrogów kukułkami z zegarów.
Bortasz pisze:
transmutator... tego za diabła nie kojarzę. To wymysł magii D&D i jego podziału na szkoły.
Szczerze mówiąc wziąłem to z Harry'ego Pottera.
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Rodzaje Magów

śr lip 20, 2011 8:15 am

Ja miałem podobną koncepcję do tych celów i środków, tyle że inną. Mianowicie można zauważyć trzy sposoby podziału rodzajów magii:

1. Metodyczny, czyli "jak"
- magia run
- magia boska
- psionika
- magia przygotowana
- magia spontaniczna
- magia prawdziwych imion
- magia rytualna
- magia hermetyczna (diagramy pentagramy itd.)
- magia sympatyczna
- alchemia
- użycie naturalnych źródeł mocy

2. Efektowy, czyli "co"
- telepatia
- iluzje
- manipulacja energią życiową
- zmiana własności przedmiotów(zaklinanie)
- transmutacja
- przyzywanie energii
- przyzywanie materii
- manipulacja czasem
- manipulacja przestrzenią
- wieszczenie
- telekineza

3. Tematyczny, czyli "w jakim stylu"
- czarna magia/nekromancja
- biała/święta magia
- moce piekielne
- magia tajemna
- moce psychiczne
- magia natury
- magia żywiołów
- użycie przedmiotów magicznych, eliksirów

Każdy ma jakąś klasyfikację wszystkimi trzema metodami i od razu widać, że WSZYSTKICH archetypów nie powinno się próbować zmieścić, bo na siebie nachodzą. Gra jest za mała dla Barda (używa muzyki, by kontrolować emocje), telepaty (używa psioniki, by kontrolować umysły) i czarodzieja z przygotowanymi Dominacjami, jeśli mamy psionicznego metamorfa (specjalista od wszelokch manipulacji żywymi istotami), to trzeba ograniczyć leczenia Świętego, mutujące klątwy nekromanty i przemiany Druida bo znów kolizja. DnD ma taką wadę, że nie ma wyraźnego połączenia między kategoriami podziału 1 i 2, 3 (gdyby było, to by stwarzało iluzję że stoi za tym jakaś teoria magii, lepsza immersja*) i różne klasy mają nachodzące na siebie zestawy zdolności.

* O co mi chodzi. Wyobraźcie sobie taką sytuację: powszechnie wiadomo, że na transformacje ciała nie ma innego sposobu niż eliksiry, że do zaklinania przedmiotów potrzebne są runy (ZAWSZE), że do przepowiadania przyszłości jest też jedna określona procedura itd. zamiast bandy czaromiotów robiących każdą z tych rzeczy na różne sposoby przy okazji swoich rozmaitych specjalności - świat od razu bardziej trzyma się kupy, nie?
 
Awatar użytkownika
zegarmistrz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1002
Rejestracja: śr paź 20, 2004 4:05 pm

Re: Rodzaje Magów

czw lip 21, 2011 1:11 pm

Po prost specjalista w warzeniu eliksirów wydaje mi się osobiście dziwnym pomysłem, chociaż teoretycznie wszystko zależy od wykonania.


Severus Snape? Albo Gargamel? Alchemia to jeden z najbardziej klasycznych stylów czarowania. Oczywiście dużo zależy od tego, co rozumiemy jako style czarowania.

Jeśli za czary rozumiemy tylko zaklęcia, to wtedy faktycznie to nie pasuje.
Ostatnio zmieniony czw lip 21, 2011 1:12 pm przez zegarmistrz, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Rodzaje Magów

czw lip 21, 2011 2:38 pm

Na Gargamelu się nie znam, ale Snape jest specjalistą o tyle, o ile jest w eliksirach lepszy od innych, a nie dlatego że to większa część jego zajęć. Innymi słowy, coś na poziomie 2-3 atutów wziętych w tym kierunku, podczas gdy dla większości typów tu omawianych na podstawie każdego można zrobić osobną klasę z zupełnie odrębnymi zdolnościami.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Rodzaje Magów

czw lip 21, 2011 3:20 pm

Z każdego można zrobić osobną klasę z osobnymi zdolnościami ale po co - system klas jest do bani :)
 
Awatar użytkownika
zegarmistrz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1002
Rejestracja: śr paź 20, 2004 4:05 pm

Re: Rodzaje Magów

czw lip 21, 2011 3:26 pm

Innymi słowy, coś na poziomie 2-3 atutów wziętych w tym kierunku, podczas gdy dla większości typów tu omawianych na podstawie każdego można zrobić osobną klasę z zupełnie odrębnymi zdolnościami.


Tak i to bardzo łatwo... Weź szablon Czarodzieja i zmień mu listę zaklęć... I będzie osobna klasa z odrębnymi zdolnościami. Nic tylko iść i się powiesić.
 
Gedeon

Rodzaje Magów

sob lip 23, 2011 1:18 pm

Moim zdaniem alchemik na oddzielną klasę to dobry pomysł i właśnie nie na zasadzie kilku atutów, tylko zupełnie odrębnego stylu czarowania. Nawet wyżej wspomniany Gargamel - w serialu raczej rzadko kiedy rzucał typowe zaklęcia, głównie warzyl misktury, lub tworzył jakieś urządzenia, a było wyraźnie powiedziane, że zalicza się do czarodziejów.
 
Asiloger
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: śr sie 31, 2011 5:33 pm

Rodzaje Magów

czw wrz 01, 2011 9:06 am

Co do Magów Żywiołów, można znaleźć kilkanaście odmian podstawowych czterech żywiołów. Mag Wody (Lodu), Mag Ognia (Lawy), Mag Ziemi (Kamieni), Mag Powietrza (Błyskawic) i pseudo żywiołów np. Mag Lasu (nie chodzi mi o druida, tylko o gościa co przywołuje enty, obrasta przeciwnika cierniami itd.)

A taki "swoisty" alchemik myślę że nie zalicza się do czarodziejów, gdy tylko i wyłącznie potrafi warzyć miksturki i robić wynalazki (tu już można pomyśleć o techniku lub konstruktorze) to jest oddaloną postacią od maga.
Ostatnio zmieniony czw wrz 01, 2011 3:08 pm przez Asiloger, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Rodzaje Magów

czw wrz 01, 2011 9:36 am

Asiloger pisze:
Mag Lasu (nie chodzi mi o druida, tylko o gościa co przywołuje enty, obrasta przeciwnika cierniami itd.)

Dla prostoty jednak chyba lepiej, wygodniej i logiczniej jest zaliczać manipulację roślinami do magii ziemi, bo to jednak są jej 'dzieci'; chyba, że chce się jakoś bardzo eksplorować temat roślinności, ale to już zależy od intencji autora.
Generalnie im mniej sztucznego, dodatkowego ciachania żywiołów podstawowych na 'żywiołki', tym mniej są one nudne - bo inaczej dochodzi do sytuacji, w której zakres specjalizacji jest tak wąski, że aż boli.
 
Gedeon

Rodzaje Magów

czw wrz 01, 2011 3:20 pm

Niekoniecznie, bo przecież ziemia, skały to jest przyroda nieożywiona, a rośliny - to organizmy.
Plus jeżeli by uznać, że ,,rośliny" to żywioł ziemi bo to jej ,,dzieci" to równie dobrze można by przydzielić je pod wodę albo powietrze.

Ale wydaje mi się, że robienie oddzielnego maga tylko dla roślin, to faktycznie zbyt wąska specjalizacja. Niech już będzie od wpływania na wszelkie organizmy - czyli nie tylko enty i ciernie, ale także zauroczanie czy przywoływanie zwierząt, polimorfia itd.
 
Asiloger
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: śr sie 31, 2011 5:33 pm

Rodzaje Magów

czw wrz 01, 2011 3:40 pm

Też tak myślę ale to nie ja wymyśliłem "ciachanie" żywiołów. Mógłbym wymienić co spotkałem:
-Magia Ziemi (przerabiana na nekromoc, jak wyżej wspomniane na las, na kamienie, czasami jest łączona z ogniem i wychodzi Magia Lawy/Wulkanu)
-Magia Wody (często łączona z Powietrzem bo para wodna, albo zmieniana na Magię lodu)
-Magia Ognia (też przerabiana na nekromoc i na jakieś magie piekła, magia światła, Słońca)
-Magia Powietrza (tu chyba jest najwięcej odmian, niebo, anioły, błyskawice, magia światła, Słońca, chmur, wyładowań atmosferycznych, pogody i nie wiem czemu łączona czasami z hipnozą).

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości