Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Bahior
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 130
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:30 am

Mag - pojednynkowicz

wt sie 02, 2011 9:36 pm

Witam

Potrzebuje pomocy (i rady) przy stworzeniu postaci czarodzieja specjalizującego się w pojedynkach z innymi magami.
Po głowie chodzi mi czarojąkała używający kontrczarowania aby przeszkadzać swoim przeciwnikom. Np. Kontrczarowanie i przyśpieszone czary, oczywiście z solidną ochroną przed czarami przeciwnika. Nie jestem pewien na ile to jest sensowne ani skuteczne, przyznaje ze ani ja ani żaden z moich graczy nigdy nie korzystał z kontrczarowania.
Nie zależy mi na też na specjalnej potędze tej postaci - ma być ciekawym przeciwnikiem dla gracza (sesja solowa) a nie zdmuchnąć go jednym czarem. (Postać gracza to half elemental(air) drow - czarodziej iluzjonista 3 / master specialist 9).

Edycja 3,5. Podręczniki wszelakie (z podaniem źródła), także dragony i materiały nieoficjalne)
Rasa: Drow mężczyzna
Klasa: Czarodziej (ewentualnie inna używająca księgi czarów)

Liczę na waszą pomoc
 
Awatar użytkownika
Derechin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: wt gru 23, 2008 9:38 pm

Mag - pojednynkowicz

wt sie 02, 2011 11:03 pm

Nie podałeś poziomu, na którym ma być ów mag. Tylko zaznacz, czy ma to być poziom klasowy, czy ECL, żeby nie rozpętała się tu później burza z tego powodu...

http://community.wizards.com/go/thread/view/75882/19869222/The_Wizards_Handbook?pg=2 - pierwszy post na tej stronie to część często przytaczanego podręcznika do grania czarodziejem poświęcona kontrczarowaniu.

Problem z kontrowaniem czarów jest taki, że lepiej zabić przeciwnika jednym czarem, niż bawić się w udaremnianie jego prób zabicia Ciebie. Ale koncept jest ciekawy, ja niestety nie jestem dobry w optymalizacji, czasu też za dużo nie mam, więc tylko wrzucam tego linka. Mam nadzieję, że się okaże pomocny.

Generalnie wydaje mi się, że poza czarami typu Rozproszenie Magii trzeba po prostu się skupić na podniesieniu swojego poziomu czarującego do takich wartości, aby w teście kontrowania osiągnąć zadowalający wynik. W tym przydatny może być jeszcze ten wątek z forum WotC: http://community.wizards.com/go/thread/view/75882/19872350/Raising_Caster_Level
Ostatnio zmieniony wt sie 02, 2011 11:04 pm przez Derechin, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Mag - pojednynkowicz

śr sie 03, 2011 7:12 am

Problem z kontrowaniem czarów jest taki, że lepiej zabić przeciwnika jednym czarem, niż bawić się w udaremnianie jego prób zabicia Ciebie.
No właśnie. Od siebie dodam trick pod tytułem "agresywne kontrczarowanie", mianowicie kontrujesz nie czarem, który rozproszy czar przeciwnika a takim zadającym obrażenia, wymuszając test Koncentracji o sporym ST. Np. na 6. poziomie (Kula Ognia 6k6) ST to średnio 31 + poziom czaru rzucanego przez przeciwnika, a na 18. (Meteor 32k6) - ST 126 + poziom czaru.
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Mag - pojednynkowicz

śr sie 03, 2011 7:27 am

Zawsze możesz robić ready action i czekać na czar twojego gracza. Gdy tylko zacznie rzucać, walnąć go czarem ofensywnym i musi rzucać na koncentrację. Ale to też sprawi, że gracz nie w ciemię bity i za jednej, dwóch takich zagrywkach, też zadeklaruje ready action i będzie klops. Bo każdy czarodziej w tym pojedynku będzie czekał na ruch przeciwnika. I będą stać jak te kołki.

Mechanicznie to bym zrobił: czarodziej 3 / Incantatrix 9 - jeśli ma być tego samego poziomu co czarodziej gracza. Jak wyższy to: czarodziej 3 / Incanatrix 10 / Master specialist x. W tym przypadku bardzo wysokie premie do czarostwa, by wykorzystywać na maksa zdolności z 2 i 3 poziomu Inkantatrixa.

Przed walką bym persistował tyle czarów, że ten czarodziej by przypominał świecącą się choinkę.
 
cade dailes
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 125
Rejestracja: pn cze 27, 2011 4:38 pm

Re: Mag - pojednynkowicz

śr sie 03, 2011 8:37 am

jeżeli walka ma być taka ala pojedynkowa, daj mu o jeden lvl wyżej tak żeby miał tutaj lekką przewagę, no i OC się zwiększy ;D nie wiem jaka ta postać będzie z charakteru, ale zajrzyj do ks.plugawego mroku znajdziesz tam parę ciekawych prestiżówek które wykorzystaj przeciw nim, no i czary, co prawda spaczone ,ale niektóre tak uprzykrzają życie że gracz będzie zażenowany ;p a co do taktyki, znasz ich możliwości, wykorzystaj je przeciwko nim samym, postaraj się jakoś uodpornić na ich siłę[żywioły] a pójdzie ci o wiele lepiej- mi załóżmy podoba się akolita skóry z 3.5 lub incanatrix chociaż ich to wolę z zaklinaczami robić ale dobra, przyspieszaj czary niskiego poziomu [ w stylu tarcza, mag.pocisk, tłuszcz, lustrzane odbicie, dotyk głupoty] i postaraj się je połączyć taktycznie z innymi- nie wiem wygrzmoci się na tłuszczu czyli leży brak zręczności no to albo promienie albo coś w stylu ściana dusz z 3.0 i odechce im się cwaniactwa ;D wiem wiem tłuszcz słaby jest,ale po 100 rzucie w końcu mu się nie uda ;p a właśnie co do dotyku głupoty możesz też im pojechać po ambicjach, zaklęcia w stylu obłożenie klątwą[uwielbiam te 50%,albo większą ;p] zamglenie umysłu no i ten dotyk głupoty, osłab ich atrybuty, niech się płaszczą później przed taką postacią ,a no i jeżeli jesteśmy w moim ulubionym dziale wysysanko, to dawaj im po lvl, promieniem pozbawienia sił[czy jakoś tak] nawet nie pamiętam czy się ze sobą nie kumulowały[kolejny atut miałbyś] a gdy straci wyższe kręgi to zabierasz mu później int,char i dalej traci kolejne czary, a dalej to już z płatka bo masz swoje OC :rockpunk:
 
Awatar użytkownika
Dark_Archon_
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 692
Rejestracja: sob gru 29, 2007 2:29 pm

Re: Mag - pojednynkowicz

śr sie 03, 2011 9:00 pm

Jeśli chcesz inwestować w kontrczarowanie, warto może by było zainwestować w atut Reactive Counterspelling z PGtF.
Z przedmiotów, to IMHO dobrym wyborem byłby Ring of Spell-battle. Zastanowic się można również nad Ring of Greater Counterspelling i Dispelling Cord, jeśli nie masz nic ciekawszego na ich miejsce. Wszystko z Magic Item Compendium.
Belt of Battle również nie jest złą opcją :)
Ostatnio zmieniony śr sie 03, 2011 9:01 pm przez Dark_Archon_, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Mag - pojednynkowicz

śr sie 03, 2011 9:40 pm

Klebern pisze:
Mechanicznie to bym zrobił: czarodziej 3 / Incantatrix 9

Da radę wejść na Incantatrix na 4 poziomie? Jak?
Klebern pisze:
Zawsze możesz robić ready action i czekać na czar twojego gracza. Gdy tylko zacznie rzucać, walnąć go czarem ofensywnym i musi rzucać na koncentrację.

Skoro już to wypłynęło, to pozwolę się wciąć z off-topem małym - jak poradzić sobie z tym, że gracz robi dokładnie to co napisałeś, za każdym razem gdy dochodzi do pojedynku mag vs mag?
Ostatnio zmieniony śr sie 03, 2011 9:51 pm przez Gwjazdor, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Mag - pojednynkowicz

śr sie 03, 2011 10:52 pm

Sorki pisałem bez sprawdzania w książkach, z pracy. Fakt potrzeba jeszcze 2 poziomów, by rzucać czary 3 poziomu.
 
Awatar użytkownika
Bahior
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 130
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:30 am

Re: Mag - pojednynkowicz

sob sie 06, 2011 10:36 am

Dzięki za odpowiedzi, teraz przyszły mi do głowy pewne rozwiązania które mogą pomóc w optymalizacji.
- Przyzwanie istot - a co jeśli by przyzwać jakaś potężna istotę która zajmie się magiem gdy my będziemy kontraczarować
- Chowaniec - skoro my kontrczarujemy to czy on nie może zająć się rzucaniem zaklęć, a może odwrotnie: Chowaniec kontr czarujący? czy to możliwe?

Co do poziomu tej postaci to sądzę że okolice 13.
Sądzę ze poziom 13 to arcymag i zdolność mistrzostwo w kontr czarowaniu - (to się graczą nie spodoba)
Pojedynek to mag-mag więc bulid nie musi być skuteczny wobec innych postaci

PS
nie ma jakiś zasad które pozwoliły by i rzucić zaklęcie w turze i kontrczarować?
Ostatnio zmieniony sob sie 06, 2011 10:45 am przez Bahior, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Mag - pojednynkowicz

sob sie 06, 2011 11:29 am

Nie, o ile sobie nie załatwisz dwóch akcji standardowych w rundzie. Np moc psioniczna schizma albo 8 poziomów w klasie factotum.

Jak zrobisz coś takiego: czarodziej 3 / psion 3 / Cerebremancer 7: 5 poziomowe czary i moce. Do tego psion to telepata, albo z atutem Expanded Knowledge: Schizm - polecam ci tą drugą opcję. Z atutami improved spellcaster i manifester. Boli tylko strata 2 poziomów mocy i czarów.

Psion sheper: z atutem boost construct - albo znów Expanded Knowledge - załatwi ci dobre wsparcie w walce przy pomocy astral construct. Dwie akcje standardowe: w tym jedna na ready action kontrczarowanie.

Astral construct pozwoli ci na przywanie jednego astralnego konstrukta: link. Jako, że masz manifester level 13 to byś mógł przyzwać za 13 punktów konstrukta z poziomu 7. Z atutu boost konstruct bierzesz zdolność Improved Fly, żeby mu wrogi czarodziej nie uciekł choćby za pomocą lewitacji.


Coś kojarzę, że był gdzieś atut, który pozwalał mieć dwóch astralnych konstruktów jednocześnie. Albo mi się coś pomyliło.

No i nie zapominaj o Metamorfosis transfer, czar polimorfia i możesz 3 dzień mieć zdolność Su z nowej formy. Tutaj masz dyskusję nad trikami z tym atutem: link. Ten atut można brać wielokrotnie i mieć z nowej formy 3, 4 i więcej zdolności Su.
Ostatnio zmieniony sob sie 13, 2011 8:42 pm przez Klebern, łącznie zmieniany 5 razy.
Powód:
 
Shillelagh wielder
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 12, 2009 10:34 pm

Re: Mag - pojednynkowicz

sob sie 06, 2011 12:30 pm

W Spell Compendium jest ładny czar Imbue Familiar with Spell Ability, który pozwala "przelać" kilka twoich czarów na chowańca. Dodatkowe akcje są wyjątkowo słodkie :evil:

Shillelagh wielder
 
Awatar użytkownika
Bahior
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 130
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:30 am

Re: Mag - pojednynkowicz

wt sie 09, 2011 8:31 am

Shillelagh wielder pisze:
czar Imbue Familiar with Spell Ability, który pozwala "przelać" kilka twoich czarów na chowańca.


Bardzo przydatne dzięki.
A skoro chowaniec może rzucać zaklęcia to chyba może też kontrczarować ? (używałby wtedy umiejętności pana czy swoich, ST czarów z atrybutów jego czy pana, no jak z atutami np przenikanie czarem)
 
Shillelagh wielder
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 12, 2009 10:34 pm

Re: Mag - pojednynkowicz

wt sie 09, 2011 11:14 am

Rozsądnym założeniem jest że skoro chowaniec potrafi czarować to potrafi też kontrczarować. Wszystkie zmienne czaru są traktowane jakby rzucał je pan - wynika to z opisu czaru. Umiejętności będzie używać swoich lub pana - zależnie od tego czyje rangi są wyższe (ale nie wmówisz mi że każdy chowaniec ma rangi w czarostwie lub koncentacji - w przeciwieństwie do pana). Atuty? Nic nie wiem o tym żeby chowaniec miał dostęp do atutów pana - ale głowy za to nie dam, choć wiem że drobne upominki cementują przyjaźń :razz: Zawsze możesz skorzystać z opcji retrain i zmienić atut(y) chowańca.

Pozdrawiam
Shillelagh wielder
 
Awatar użytkownika
Forumowicz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 623
Rejestracja: śr cze 02, 2010 5:41 pm

Re: Mag - pojednynkowicz

sob sie 13, 2011 4:51 pm

Jakbyś podniósł o jeden poziom ( :) ) to mógłby wejść na archmage'a i wziąć mastery of counterspelling z high arcana. A jak już by miał dostęp do 7-poziomowych czarów to mógłby użyć czaru spell turning.

Co do chowańca, to możesz wziąć atut Flesh Sitched Familiar, a następnie nałożyć na niego szablon spellsitched (pamiętaj, aby w momencie nakładania szablonu miał wisdom podniesiony do 19). A jeśli chcesz mieć kompana z atutami (familiar ich niestety nie ma), to możesz wybrać wariant skeletal minion z Unearthed Arcana. Wariant niestety dla nekromantów (specjalistów), ale jakby Ci pasowało... Następnie na takiego szkieleta użyć czaru Awaken Undead i ma dostęp do atutów jak normalna postać (taki szkielet ma tyle HD, co jego pan). Trzeba oczywiście nałożyć szablon spellsitched.

Pamiętaj też o czarze contigency. Kiedy ty kontrczarujesz, to może się w którymś momencie włączyć. Wybierz dobry warunek i dobry czar, to dobrze Cię wspomoże :razz: .

Jak chcesz sobie załatwić dodatkowe akcje, to celerity albo belt of battle.

EDIT: Właśnie zauważyłem, że postać jednak będzie na poziomie 13 i będzie miała poziom archmage'a, więc z moim pierwszym akapitem nie ma problemu (oprócz tego, że powtórzyłem pomysł z arcymagiem).
Ostatnio zmieniony sob sie 13, 2011 4:54 pm przez Forumowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

Mag - pojednynkowicz

sob sie 13, 2011 5:54 pm

Proponuję niestandardowe rozwiązanie problemu w postaci clerica z domeną Inquisition (+4 do dispel checks) i ACF divine magician, aby móc dodać do listy clerica odpowiednie czary rozpraszające (Tenacious Dispelling, Reaving Dispel, Battlemagic Perception). Dodaj do tego atut Divine Defiance, Extra Turning i kontrujesz czary jako immediate action wiele razy dziennie :)

Alternatywnie, Archivist z jednym poziomem w Church Inquistor oraz w Sacred Exorcist i atuty Divine Defiance oraz Extra Turning. Robi to samo co build wyżej, ale ma spellbook, a raczej prayerbook ;)
 
Awatar użytkownika
Bahior
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 130
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:30 am

Re: Mag - pojednynkowicz

wt wrz 06, 2011 7:57 am

Dzięki za propozycje - wszystkie były ciekawe.

Co do pomysłów PPPP - są interesujące i zapamiętam je - lecz tym razem musi to być ktoś nie używający magi objawień.

Prawdopodobnie zdecyduje się na postać: Czar 4 / Master Spec 4 / Diabolista 4 / Arcymag 1
Diabolista - aby oddać dążenia postaci i z powodu chowańca - imp potrafi zmieniać się w pająka - co biorąc pod uwagę, że mag jest Drowem może być przydatne. (wiem, że można uzyskać impa przez atut ale wole go lepiej zainwestować)

Co do chowańca, to możesz wziąć atut Flesh Sitched Familiar, a następnie nałożyć na niego szablon spellsitched (pamiętaj, aby w momencie nakładania szablonu miał wisdom podniesiony do 19
- jak podnieść wisdom chowańcowi przed takimi zabiegami?
Ostatnio zmieniony wt wrz 06, 2011 6:30 pm przez Bahior, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Snusmumriken
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 151
Rejestracja: wt cze 09, 2009 1:02 pm

Mag - pojednynkowicz

wt wrz 06, 2011 10:44 am

A może coś takiego:
Wizard 3/ Master Specialist (Abjuration) 7/Initiate of Sevenfold Veil 7
Pozostałe trzy poziomy do własnego wyboru, byle miały progresje czarów. Można się pokusić o Archmage. Dużą zaletą jest to, że większość atutów, żeby na niego wejść masz zapewnione z tego buildu, a High Arcana: Mastery of Counterspelling powinno się przydać jak będziesz kontrczarował.

Master Specialist [Complete Mage]:
Wymagane atuty: Spell Focus [my wybieramy Abjuration; co ważne musimy być specjalistą w tej szkole].
Co otrzymujemy z Master Specialista:
- Skill Focus (Spellcraft),
- Greater Spell Focus (Abjuration),
- +1 do caster lvl z danej szkoły,
- dodajmy połowę poziomów w klasie do dispell checków,
- jeżeli jesteśmy ofiarą czaru, który jest "partial or half effect on save" to nie otrzymujemy obrażeń/efektów po udanym rzucie.

Initiate of Sevenfold Veil [Complete Arcana]:
Wymagane atuty: Spell Focus (Abjuration), Greater Spell Focus (Abjuration), Skill Focus (Spellcraft) [wszystkie z tych atutów już posiadamy].
Co otrzymujemy z Initiate of Sevenfold Veil:
- siedem różnych veili, które są w stanie ochronić nas przed: atakami dystansowymi, magicznymi atakami dystansowymi, poisonami i różnego typu chmurami, breath weapon, efektami divintion i mind-effects, czarami i zdolnościami czaropodobnymi oraz ostania dezintegrująca lub wysyłająca na inny plan każdy cel, który nas dotknie. Ponadto każdy veil jak się go przekroczy wywołuje pewne efekty na celu np. obrażenia czy wyżej wspomnianą dezintergacje. Mozemy mieć włączone dwa veile na raz i co ważne jest możliwość aktywowania ich jako reakcję na działanie przeciwnika,
- +4 do dispellowania i kontrowania czarów,
- dodaje swój poziom w klasie do DC na dispell swoich czarów,
- Kaleidosopic Doom: trafiasz przeciwnika efektem Greater Dispell Magic, który za każdy buff, którym miał przeciwnik uderza go jednym veilem jakby cel go przekroczył, czyli w kolejności: 20 fire (Reflex half), 40 acid (Reflex Half), 1d6 Budowy, Petryfikacja (Fort save), Confused (jak przy czarze Insanity), dezitegracja dla przedmiotu lub posłanie na inny plan dla istoty żywej.

Do tego mamy oczywiście czary i wykorzystany tylko jeden atut.

Enjoy
Ostatnio zmieniony wt wrz 06, 2011 12:26 pm przez Snusmumriken, łącznie zmieniany 9 razy.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości