II Polterowy Turniej w Neuroshimę Hex! Online
Turniej rozpocznie się 8 października 2011 - czas trwania zależy od ilości uczestników.
Nie ma tu żadnego limitu miejsc ani progu punktów rankingowych, więc spróbować swoich sił może każdy. Lubisz Hexa? Grywasz na konwentach, ze znajomymi, rodziną? Ten turniej jest dla Ciebie. Mile widziani są zarówno użytkownicy Poltera, jak i osoby zupełnie niezwiązane z serwisem. Do rozgrywki potrzebny jest jedynie programik do ściągnięcia ze strony NHO (oraz klient Java).
Zapraszamy na serwer, zapewniamy emocjonujące zmagania w przyjacielskiej atmosferze i radosne rozmowy o niespodziewanej treści
I niech wygra najlepszy!
Regulamin.
1. Rozgrywki
a) system pucharowy
b) system dwumeczy: w pierwszym meczu losowe frakcje; w drugim meczu zamiana frakcji, zaczyna ta sama frakcja, co w pierwszym (w NHO jest to losowe, więc proszę zakładać grę do skutku, chyba że gracze zgodzą się, że nie jest to dla nich zbyt istotne.)
- dwa zwycięstwa w dwumeczu = 3 duże punkty
- zwycięstwo i remis w dwumeczu = 2 duże punkty
- zwycięstwo i przegrana w dwumeczu lub dwa remisy =1 duży punkt dla każdego gracza
- remis i przegrana lub dwie przegrane = 0 punktów
- gramy do 4 dużych punktów
- w przypadku remisu (jednoczesnego osiągnięcia pułapu 4 lub więcej) przeprowadzana jest dogrywka do 2 dużych punktów
c) gramy bez dodatków
d) czas na ruch: 1 minuta
e) gra powinna być rankingowa; założony pokój powinien mieć jasne oznaczenie np. "mecz turniejowy z (wstaw nick)"
f) wyniki wszystkich dwumeczy (np. 2:0 - 1:1 - 0:3) należy zgłosić arbitrowi (zostawić wiadomość)
g) walkower
- jeżeli gracz nie daje znaku życia od ponad 3 dni, a odbyły się już wszystkie inne mecze z danego szczebla turnieju, wpisywany jest walkower
2. Technikalia.
a) wywalenie z serwera
- jeżeli partia została ucięta przez błąd techniczny, gra jest powtarzana (z tymi samymi frakcjami)
- każdy przypadek należy zgłosić arbitrowi; gracze podejrzanie często wywalani z serwera mogą zostać zdyskwalifikowani
b) bugi
Przede wszystkim, każdy, kto skorzysta z buga w celu wykonania akcji niedozwolonej przez instrukcję gry planszowej Neuroshima Hex! - zostanie zdyskwalifikowany. Lista przykładowych bugów, których wykorzystanie jest niedozwolone (w razie wykrycia innego prosimy o zgłoszenie):
- medyk - w NHO nie ma możliwości wyboru między dwiema jednostkami leczonymi w tej samej inicjatywie, należy na to uważać.
- snajper - jednostka leczona przez medyka ginie po strzale snajpera; tak więc należy strzelać w medyka. Jeśli do medyka jest podłączony drugi medyk - strzelamy w tego drugiego.
- bitwa - rzucana po skończeniu żetonów jednego z graczy czasem działa.
- zasieciowany transport - może się okazać, że działa.
- odpychanie - zakazane jest korzystanie z jednostki na ręce, by zmienić wynik odpychania, i zabieranie jej z powrotem na rękę.
- kwatermistrz - zakazane jest strzelanie sztabem w sztab przeciwnika (ale oczywiście można strzelić w coś innego)
c) inne bugi zdarzają się rzadko, ale jeżeli uniemożliwiają dalszą grę (martwy żeton blokujący pole, brak rozdanych żetonów) powtarzamy grę
3. Arbitrzy.
a) są nimi:
- ja - [email protected], GG 524194
b) do zadań arbitrów należy:
- monitorowanie przebiegu turnieju
- rozstrzyganie niejasnych kwestii i sporów
- dbanie o właściwe parowanie oraz kontakt z/między uczestnikami
- publikowanie wyników rozgrywek
c) do zadań arbitrów NIE należy:
- bycie online dzień i noc
- obserwacja poszczególnych partii
- ustalanie godzin rozegrania partii (to użytkownicy robią między sobą)
- reagowanie z prędkością światła (WAŻNE: nikła jest szansa na rozstrzygnięcie problemu w czasie partii, kiedy tyka zegar odmierzający czas na ruch - w waszym własnym interesie leży przeczytanie regulaminu, by uniknąć takiej sytuacji!)
d) arbitrzy nie mogą brać udziału w turnieju
4. Wzór zgłoszenia.
Imię/nick:
Nick na serwerze:
E-mail:
GG:
Przyda się też informacja, jaką formę kontaktu wolicie i w jakich godzinach można was łapać. Ewentualnie telefon
Zgłoszenia wysyłamy na [email protected] lub GG 524194.
5. Czas trwania.
- zgłoszenia przyjmowane są do 7.10.2011
- rozpiska z parowaniem zostanie opublikowana w sobotę 8.10.2011 rano
- pierwsze partie zaczynamy tego dnia po południu i wieczorem
- terminy dalszych partii ustali się na bieżąco
6. Inne.
- jako że NHO idealna nie jest i narzuca nie zawsze idealne rozwiązania, prosimy o uczciwość i zdrowy rozsądek w interpretacji tego regulaminu.
- w sprawach spornych i nietypowych sytuacjach ostateczna decyzja należy do arbitra.
Turniejowi patronuje serwis Poltergeist.
Zapraszamy