Witam wszystkich, jest to mój pierwszy post na tym forum.
W RPG gram od jakiś trzech lat, prawie zawsze jako MG i raczej zawsze mam tych samych ludzi. Graliśmy w kilka systemów: w zew, Savage World, Warhammer, Monastyr i D&D 3.5. Najbardziej przypadł im do gustu D&D z kilku powodów:
1. Rozwój postaci. Moi gracze strasznie lubią rozwijać swoje postaci, zdobywać doświadczenie, kombinować z atutami, umiejętnościami czy zdolnościami.
2. Walki. Im większe, im bardziej wymagające taktycznie tym lepsze. Obrona wioski przed napadem zielonoskórych? Ok. Grupą zielonoskórych przewodzi sławny wódz orków? Jest dobrze. Sprowadził dwa ogry z ogromnymi maczugami? Jest ślinotok.
3. Sklep, przedmioty. Potrafili spędzać naprawdę godziny w sklepie po sesji kombinując jak wydać 1000 sz tak, aby każdy był zadowolony i potężniejszy niż wcześniej.
Jednakże nie chodzi o system pozbawiony możliwości używania innych umiejętności niż tych związanych z walką, z resztą wiecie dokładnie jak to jest w D&D 3.5. System promujący walkę, dający dużo możliwości w walce, ale nie taki, który nie ma warstwy fabularnej w mechanice. W końcu raz na kilka sesji jakiś rzut na dyplomację zawsze się przyda
Dodatkowo jako MG preferuje raczej klimat fantasy, średniowiecza niż SF, superbohaterów, czy coś w ten deseń. I tu pojawia się moja pytanie:
Postanowiłem kupić jakiś nowy system, coś co wniesie powiew świeżości do sesji. Jest może system, który odpowiada moim, dość wygórowanym, wymaganiom? Przymierzałem się do D&D 4, ale jest on dalej tym samym D&D? Jak czytałem recenzję to raczej były one negatywne, więc waham się. Dodatkowo słyszałem, że możliwości postaci w świecie gry są dość ograniczone przez mechanikę. Prawda to, to?
Pozdrawiam!