Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Lemur_Mango
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 4:14 pm

Spadające przedmioty/obszar

ndz kwie 15, 2012 10:55 am

Witam,
W tym temacie chciał bym poruszyć temat spadających przedmiotów, a dokładnie chciał bym się zapytać jak z punktu widzenia mechaniki wygląda postać na którą spadnie bardzo duży przedmiot który np.: jest pięć razy większy od naszego bohatera.
Może przedstawię to na przykładzie : Podczas spotkania na bohatera średniego rozmiaru spada przedmiot rozmiaru olbrzymiego o wadze 10 ton. Według podręczników dostaje maksymalnie 20k6 obrażeń, ale jak taki bohater może wydostać się z pod tego przedmiotu?
Jak byście to przedstawili w grze? Jeżeli przedmiot nie zada dostatecznej ilości obrażeń aby zabić bohatera ale jest 5 (albo więcej) razy większy od bohater i przygniecie go. W żadnym podręczniku nie jest to przedstawione, a wydaje mi się że taki przedmiot jak spada to następnie raczej nie znika w magiczny sposób.

Proszę o pomoc
 
Zły Los
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: sob lut 04, 2012 9:28 pm

Spadające przedmioty/obszar

ndz kwie 15, 2012 11:33 am

Nie jest to zapewne to co chciałbyś usłyszeć ale ja stworzyłem dla spadających przedmiotów swoją mechanikę, oddaje ona realizm skutkiem czego nie ma szansy na przeżycie jeśli spadnie na ciebie 10 ton, problem wydostania się z pod takiego czegoś zostaje zlikwidowany.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Spadające przedmioty/obszar

ndz kwie 15, 2012 12:18 pm

Jakie tam nie ma szansy na przeżycie. Bohater który ma ten kilkunasty poziom jest czymś w rodzaju greckiego półboga czy komiksowego bohatera. Poziom maksimum ludzkich możliwości - megamistrza MMA, profesora zwyczajnego 5 specjalizacji itp, taka postać osiągnęła mniej więcej na poziomie 5 i dawno dawno przekroczyła. Na tym poziomie kilkunastym nasz bohater siłuje się ze smokami i hydrami, potrafi wrócić na piechotę z piekła, jeśli jest dobry to zabija demony splunięciem a jeśli jest zły to mleko kiśnie a dzieci płaczą w promieniu 20 kilometrów dookoła niego. To legendarny heros i nie jest żadnym "realizmem" gdyby zwykłe parotonowe skałki na 100% zabijały takiego Herkulesa czy Achillesa.

Bohater dostaje maksimum 20k6 obrażeń ponieważ żadna niemagiczna materia nie jest tak twarda żeby zadać więcej. Jeśli chcesz komuś zadać skałą więcej obrażeń to potraktuj to poważnie i postaraj się żeby była ona z diamentu, płonęła ogniem piekielnym, była otoczona strefą dezintegracji, pięciokrotnie przekroczyła prędkość dźwięku i trafiła go w oko.

Jeśli chodzi o wydostawanie się spod takiego czegoś, to zapewne jakiś mag czy druid musi zmienić siebie lub kogoś w coś gigantycznego i kopiącego alboco. Zupełnie niemagiczny wojownik wbity na 3 metry w głąb skały może tam po kilku dniach umrzeć z nudów.
 
Awatar użytkownika
Lemur_Mango
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 4:14 pm

Re: Spadające przedmioty/obszar

ndz kwie 15, 2012 12:50 pm

A czy możliwe jest przywołanie potwora nad przeciwnikiem żeby podczas upadku mógł zadać obrażenia? Jeżeli tak to jakie zajmuje wtedy pole? (chodzi mi o przywoływanie wielkich żywiołaków ziemi które ważą kilka ton)
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Spadające przedmioty/obszar

ndz kwie 15, 2012 6:48 pm

Albiorix to nie tak z twardością. Twardość obiektu niema tu nic do rzeczy. Jeśli byś splunął a twa ślina by leciała równie szybko co kula wystrzelona z współczesnego pistoletu to byś przebił metalowy kirys.

Limit 20k6 został wprowadzony by bardziej odzwierciedlić siłę/potęgę graczy na wyższych poziomach, którzy są w stanie przeżyć upadek z orbity + przejście przez atmosferę.

Lemur jeżeli dobrze pamiętam, bo sam o przywołaniu żywiołaka ziemi do polowania na smoki myślałem. To niestety opis czaru brzmi że możesz przyzwać stwora jedynie na ziemi. Sprawdzi na wszelki wypadek, w opisie czaru jest wszystko.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Spadające przedmioty/obszar

ndz kwie 15, 2012 6:54 pm

Oprócz siły postaci wysokopoziomowych jest też taki niuans, że spadające rzeczy o gęstości podobnej do człowieka (np przywołane kilometr nad miastem wieloryby) nie rozwijają prędkości znacząco większych niż 200km / h - opór powietrza zrównuje się z przyspieszeniem ziemskim i rzeczy przestają przyspieszać.
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Spadające przedmioty/obszar

ndz kwie 15, 2012 7:02 pm

Taaaa ale te zasady obowiązują nie tylko na ziemi :P Inne plany mają inną grawitację, gęstość powietrza etcetera. Plus zważ że wzór na energię to E=MC2 Masa też ma znaczenie ;] Zgodnie z zasadami spadania Masa i prędkość (Grawitacja) mają znaczenie tylko do pewnego momentu. Potem przestają mieć znaczenie bo zasady nie są by oddać rzeczywistości.
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1401
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

Spadające przedmioty/obszar

ndz kwie 15, 2012 7:06 pm

Nie ten wzór.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Re: Spadające przedmioty/obszar

ndz kwie 15, 2012 7:53 pm

Lemur_Mango pisze:
Witam,
Według podręczników dostaje maksymalnie 20k6 obrażeń, ale jak taki bohater może wydostać się z pod tego przedmiotu?
Proszę o pomoc


Nie może się wydostać, bo jest przeciążony. Nie zginie dalej od obrażeń, a powoli zdechnie z głodu i pragnienia. Chyba że ma jakiś przedmiot który przed tym chroni. Wtedy umrze ze starości.

Gdzieś w podręczniku opisany jest wpływ wysokiego ciśnienia na postać (jeśli łaziłaby po dnie morza). Może to będzie pomocne.
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Spadające przedmioty/obszar

pn kwie 16, 2012 11:47 am

Lemur_Mango pisze:
A czy możliwe jest przywołanie potwora nad przeciwnikiem żeby podczas upadku mógł zadać obrażenia? Jeżeli tak to jakie zajmuje wtedy pole? (chodzi mi o przywoływanie wielkich żywiołaków ziemi które ważą kilka ton)

Nie można. "A creature or object brought into being or transported to your location by a conjuration spell cannot appear inside another creature or object, nor can it appear floating in an empty space. It must arrive in an open location on a surface capable of supporting it."
Namrasit pisze:
Gdzieś w podręczniku opisany jest wpływ wysokiego ciśnienia na postać (jeśli łaziłaby po dnie morza). Może to będzie pomocne.

NA 100% w Stormwrack było coś takiego opisane. Może i w DMG, ale w dużo mniejszym stopniu chyba.
Bortasz pisze:
Limit 20k6 został wprowadzony by bardziej odzwierciedlić siłę/potęgę graczy na wyższych poziomach, którzy są w stanie przeżyć upadek z orbity + przejście przez atmosferę.
Trzeba brać też pod uwagę prędkośc, że nawet w realu spadając z pewnej wysokości, "szybciej już nie spadniesz".

Co do spadających obiektów, mamy w SRD napisane:
For each 200 pounds of an object’s weight, the object deals 1d6 points of damage, provided it falls at least 10 feet. Distance also comes into play, adding an additional 1d6 points of damage for every 10-foot increment it falls beyond the first (to a maximum of 20d6 points of damage).

Nie wiem na ile to poprawne, ale ja od zawsze stosuję tą podkreśloną część tylko do dmg "dodatkowych za wysokość". Czyli u mnie jest tak:
Bazowe dmg >bez limitu<, 1k6 za każde 100 kg, i DODATKOWO dmg za wysokość :) Zawsze wydawała mi się słuszna właśnie taka interpretacja tego zapisu :razz: No i w takim wypadku przedmiot ważący 10 ton zadajen nie jakieś tam 20k6 obrażeń, tylko 10 000 : 100 = 100k6 :P Czyli średnio (bo kto by przy czymś takim rzucał kostkami xD) 350 dmg :) I więcej jeśli spada z większej odległości.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość