Zrodzony z fantastyki

 
alkadar
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: wt lip 10, 2012 10:44 pm

dnd 3.0 parę wątpliwości do zasad.

śr lip 11, 2012 10:41 pm

Witam, prowadzę sesję w której sam odgrywam jednego z bohaterów. Gramy według systemu dnd 3.0 + niektóre zasady z 3.5. Pewne decyzje co do interpetecji zasad ze względu na to, że moja postać uczestniczy w kamapni mogą zostać uzne stronniczymi przez moich graczy. Chciałbym zatem podeprzeć się autorytetem tutejszych GM i pokazuąć moim graczom ten temat uciąć wszlekie wątpliwości co o obiektywnej interpretacji mechaniki zawarte w podręcznkach.

1) Czy walcząc bronią białą i posiadając ujemny modyfikator z siły odejmuje się go od obrażen. W podręczniku podkreśłonym jest, że jest tak z łukiem i procą, ale nie ma mowy innym orężu.
2) Czy będąc łotrzykiem trzymając w głównej ręce broń nie nadającą się do ukratowego ataku, a w drugie sztylet można wyprowadzić normalnie atak ukradkowy? Na przykład łotrzyk w głównej ręce trzyma pochodnie (walczy z potworem podatnym na ogień, więc zamiast krótkiego miecza woli ogień), a drugiej sztylet. Czy może on wykonać atak z swoją normalną premią do ataku i zadać obrażenia z ukradkowego? (zakładamy że ma prawo do ataku ukradkowego)
 
Armando
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: sob mar 24, 2012 4:02 pm

dnd 3.0 parę wątpliwości do zasad.

czw lip 12, 2012 10:52 am

1) używając broni do walki wręcz dodajesz do obrażeń bonus od siły, jeśli bonus jest ujemny to todajesz ujemność, czyli odejmujesz, ale zawsze przy trafieniu zadasz co najmniej 1pkt obrażeń (chyba, że przeciwnik ma redukcję), np. niektóre małe zwierzątka typu jakaś kura, jaszczurka, kto mają obrażenia w stylu 1k3-4, co w/g matematyki znaczy, że powinny zadawać ujemne obrażenia czyli leczyc ^^, ale w/g zasad po prostu w wiekszości przypadków "drapią, skubią, muskają" za 1pkt obrażeń
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

dnd 3.0 parę wątpliwości do zasad.

czw lip 12, 2012 1:14 pm

1. Tak jak wyżej. Minimalnie zadajesz 1 punkt obrażeń niezależnie od siły. A modyfikator z siły(nawet ujemny) wlicza się do broni białej.
2. Według mnie łotrzyk mający w dłoniach broń zdolną wyprowadzić ukradkowy atak, może to zrobić. Może wyprowadzić atak, ale wszystkie kary za walkę dwiema broniami się wliczają do tego ataku. Przynajmniej jeśli dobrze pamiętam.
 
alkadar
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: wt lip 10, 2012 10:44 pm

Re: dnd 3.0 parę wątpliwości do zasad.

czw lip 12, 2012 9:13 pm

Na sesji pojawił się jeszcze jeden problem. Jest walka wojownika z łucznikiem uzbrojonym w kuszę. Wojownik ma większą inicjatywę. Wojownik biegnie i chowa się za przewróconym stołem, który bezspornie daje mu całkowitą osłonę. Pytanie jest czy łotrzyk strzelając w tej samej rundzie ma traktować wojownika jaka będącego całkowicie osłoniętego, czy biegnącego? Czy gdzieś są dokładne zasady precyzujące tego typu sytuacje. Moją pierwszą myślą jaka GM było, że akcja biegu wojownika i strzału łotrzyka są symultaniczne, więc wojownik jest biegnącym, ale jeden z graczy zasugerował przykład: łucznik strzela do postaci szarżującej na niego, jeśli wojownik ma wyższą inicjatywę i zaatakuje łucznika, to ten strzelając prowokuje okazyjny atak, zaś przy odwrotnym ułożeniu inicjatywy łucznik normalnie strzela, a następnie wojownik zadaje obrażenia. Jestem skonfundowany jak to rozwiązać.
 
Steenan
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1299
Rejestracja: czw mar 04, 2004 8:58 pm

dnd 3.0 parę wątpliwości do zasad.

czw lip 12, 2012 9:18 pm

Generalnie, w D&D 3e akcje rozpatruje się w chwili ich wykonywania. Nic nie dzieje się symultanicznie. Jeśli ktoś coś robi, to to już jest zrobione gdy kończy się jego akcja i inicjatywa przechodzi na następną postać.

W twoim przykładzie wojownik chowa się za osłoną w swojej inicjatywie, więc podczas akcji łotrzyka jest już schowany.
 
Armando
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: sob mar 24, 2012 4:02 pm

dnd 3.0 parę wątpliwości do zasad.

czw lip 12, 2012 10:02 pm

W/g zasad postacie wykonują akcje jedna po drugiej, idąc tym tropem wojownik poruszający się "od stołu do stołu" (czyli w stojej akcji przebiega jakiś dystans tak, że na koniec znowu ma całkowitą osłonę) jest nietrafialny dla strzelca.
Ale w tym momencie w zasadach pojawia się "przygotowanie akcji". Strzelec może zadeklarować "przygotowanie akcji" i jeśli zajdą wymienione warunki to w danej chwili wykonuje on pojedyńczą akcję, przykład:
-Krzysiek (strzelec) mówi "to ja przygotowuje się do strzału jak tylko wojownik się wychyli", jego postać nic więcej nie robi i "traci" kolejkę,
-Darek (wojak) "wybiegam zza osłony i biegnę do kolejnej" i w tym momencie nastąpiły warunki wymienione przez Krzyśka i jego postać strzela do wojownika, który wyszedł zza osłony, pada strzał, normalny test ataku trafienie/pudło (wojak wyszedł zza osłony więc nie ma bonusów do kp itp), wojownik jeśli nie zginą, albo nie urwało mu nóg dobiega do osłony, koniec tury Darka, następuje trua Krzyska, w której może on znowu zadeklarować "przygotowanie akcji".

"Przygotowanie akcji" to przydatna sprawa dla wszelkiego rodzaju strzelców (wojacy i tak mogą atakować tylko najbliższych przeciwników, więc nie mają dużego wyboru), np. walczycie z przeciwnikami, którzy mają maga/magów "przygotowuję się do strzału w pierwszego przeciwnika, który zacznie czarować" i jak tylko wrogi mag zaczyna czarować pada strzał (raczej celny bo magowie mają niską kp zazwyczaj) i mag rzuca na koncentrację jeśli oberwie i jak mu się nie uda to traci czar.
Uff mam nadzieję, że wyjaśniłem to w miarę prosto.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości