Zrodzony z fantastyki

 
Slash33
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: ndz paź 28, 2012 9:20 pm

Niedoświadczeni gracze

pt lis 02, 2012 4:25 pm

Witam
Jestem początkującym Mistrzem Gry i wkrótce czeka mnie sesja z średnio rozgarniętymi graczami, którzy jeszcze z bardzo nie orientują się w świecie młotka i w związku z tym mogą popełniać wiele głupich gaf. Czy jako MG mam ich ostrzegać w czasie gry jak chcą zrobić coś co może mieć przykre konsekwencje (np. zakładaniu zbroi znalezionej w kryjówce kultystów) czy może mam wprowadzić im do drużyny BNa, który ich będzie powstrzymywał przed robieniem tego typu rzeczy, a może mam ich zostawić żeby się uczyli na błędach?
Swoją drogą to mój pierwszy post na forum więc cześć wszystkim :D
 
Rozti
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 82
Rejestracja: pn cze 07, 2010 8:14 pm

Niedoświadczeni gracze

pt lis 02, 2012 4:44 pm

wydaje mi się, że taki BN-przyzwoitka to zły pomysł, zabiera radość z wdepnięcia w jakieś bagno.
po prostu pozwoliłbym graczom zrobić głupie gafy o małych konsekwencjach. Np. podrzucił im magiczny pierścień pecha, którego nie dałoby się zdjąć, ale który nie wyrządzi znacznych szkód. Czyli wpuścić takie sytuacje w których mogliby sami nauczyć się na błędach niewielkim kosztem
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Niedoświadczeni gracze

pt lis 02, 2012 4:52 pm

W Ars Magice jest taka zaleta "zdrowy rozsadek" :) Jest nawet dosc droga, a zapewnia porade MG zawsze kiedy gracz deklaruje cos glupiego. Wprowadz to jako umiejetnosc do Warhammera i daje 1-2 postaciom.

Kiedy ktoras postac bedzie chciala wlozyc zbroje chaosu zamiast majtek, wszystkim oznajmiasz z entuzjazmem:

"Zbroja chaosu zamiast majtek? Super pomsył! Być może zmutuje ci członek i staniesz się bardziej interesujący jako kochanek. Jak wciągasz?"