Najlepsza kombinacja dla Wojownika to WARBLADE z Tome of Battle - można dodać parę (nie więcej niż 6 ) poziomów "Fightera" (Wojownik) z Podręcznika Gracza. Do tego należy kończyć zawsze na parzystych poziomach - połowa innych klas dodaje się do poziomu "inicjatora" Manewrów z Tome of Batlle.
Mamy DWIE najlepsze drogi : maksymalizacja obrażeń : czyli kombo dwuręczna broń + Potęzny Atak oraz Walka Dwoma Brońmi. Majac odpowiednie Atuty kombo z Potężnym Atakiem staje sie straszne
Moja propozycja brzmi : 2 poziomy Wojownika a następnie poziomy Warblade :
Atuty - jakie warto mieć :
Power Attack - podstawa dla walki dwuręczną bronią, do tego można łatwo zwiększyć mnożnik, stanowi absolutną podstawę dla dostępnych na wyższych poziomach atutów. W połączeniu z atutem
LEAP ATTACK POTRAJAMY obrażenia z Power Attack'u jak mamy broń dwuręczną.
Improved Sunder - podstawa dla Taktycznych Atutów jak
COMBAT BRUTE - który jest absolutnie masakrującym
atutem
Combat Reflexes - czyli większa liczba Ataków Okazyjnych. Połączmy to z atutem
HOLD THE LINE oraz z atutem Taktycznym
COMBAT BRUTE ktoś na nas szarżuje : wchcdząc w nasz "zasięg" mamy Atak Okazyjny - zamiast "walić w pacjenta" używamy Roztrzaskania i niszczymy mu broń/tarczę - z Imp. Sunderem i Dwurakiem mamy +8 do ataku
z moich doświadczeń wynika, że nawet magiczne +5 mozna zniszczyć jednym ciosem
ALE to nie koniec : atut
Combat Brute mówi, że jak zniszczymy broń/tarczę to dostajemy kolejny atak
co nam szkodzi "przywalić" w broń/tarczę którą przeciwnik ma w drugiej ręce? A jak nie ma? To "walimy" w niego
jak mamy klasyczny układ broń + tarcza czy dwie bronie to kosztem jednego Ataku Okazyjnego niszczymy to co ma w rękach i "wsadzamy" mu obrażenia.
Combat Brute jeden z najlepszych atutów, jest to Atut Taktyczny dający nam dwi najlepsze opcje taktyczne : Momentum Swing oraz Sundering Cleawe. W połączeniu z Power Attack i Leap Attack staje się naprawdę zabójczy.
HOLD THE LINE - powiem TAK - mozna przestać bać się szarż, jeśli przeciwnik ma broń to można go "olać" - i tak mu zniszczymy broń/tarczę i zaatakujemy pierwsi
BROŃ : Ogólnie najlepsza jest Dwuręczna oraz
Kukri dla tych, któzy chcą walczyć na Dwie Łapy - - Kukri z połączeniu z Walką na Dwie Łapy
dyscypliną Tiger Claw i atutami zwiększającymi "krytyki" robimy maskrę - osławiony Derwisz wymięka
Dyscypliny z Tome of Battle :
Diamond Mind oraz Iron Heart - jedne z najlepszych dyscyplin, niezależnie od stylu gry.
Tiger Claw - dla Walki Dwoma Brońmi jest wprost NIEZBĘDNA, w połączeniu z Kukri prawdziwa masakra
Stone Dragon - raczej słaba, po za JEDNYM wyjątkiem : manewrami z cyklu
Mountain Hammer - już na drugim poziomie* Warblade mamy Mountain Hammer, który POMIJA Redukcje Obrażeń
po pierwsze kończa się po problemy z odpowiednią bronią
nieumarły z RO vs Dobro ? Likantrop a my nie mamy Srebrnej Broni? Z Mountain Hammer nie ma problemów
White Raven - niezła, ale sa lepsze, można wybrać perełki i dopasować do konkretnego stylu gry.
*Mając wieloklasową postać połowę pozostałych klas dodajemy do poziomów Warblade - dla potrzeb oblicznia poziomu dostępnych manewrów - czyli 2 poziomy Wojownika "liczy" się jak 1 poziom Warblade na potrzeby "poziomów> manewrów. Stąd WAŻNE by mieć pażyste poziomy
w innych klasach.
Oto podręczniki jakie tworząc Wojownika powinniśmy mieć :
Tome of Battle - ABSOLUTNA podstawa, bez niej wojownik traci 90% skuteczności.
Complete Adventurer -dwa słowa :
Leap Attack - ten atut w połączeniu z Potęznym Atakiem to rzeź do kwadratu
Complete Warrior -
COMBAT BRUTE i SHOCK TROOPER - dwa najlepsze atuty Taktyczne. Dla broni dwuręcznej Combat Brute to ABSOLUTNA PODSTAWA.
Player’s Handbook II - JEDEN atut
jest warty jej posiadania
Robilar’s Gambit - po prostu masakra
I na koniec : ja sam gram postacią : Wojownik 1 / Binder* 1 / reszta to Warblade 14 - obecnie mam 16 pozim.
Czemu Binder ? Cóż, już na pierwszym poziomie, można zawrzeć pakt z AYM - a w zamian dostajemy sporo fajnych "bajerów" jak : brak ograniczenia ruchu w średnich i ciężkich pancerzach. Atut Improwed Sunder
Halo of Fire - na życzenie otaczamy się płomieniami - mały bajer, który zadaje dodatkowe k6 obrażen, PODWAJANIE obrażeń zadawanych przedmiotom
w połączenu z Hold the Line masakrujemy - pukając w drzwi trzeba uważać
Oczywiście Binder to opcja - mi pasował do konceptu postaci - dodam, ze gram Antropomorficznym Zwierzęciem - kotowatym dodam
- do znaleźienia w Savage Species jak by sie ktoś pytał.
* klasa z oficjalnego podręcznika Tome of Magic