Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 504
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Animalista [3,5]

pn wrz 13, 2021 7:39 pm

Mało w SRD prestiżówek druida, nie mam podręczników, więc przesyłam swoje (po)twory.
Edit: Tabela gotowa. 

ANIMALISTA
Animaliści to szamani związani ze zwierzyną. Uważają oni zwierzęta za wcielenia czy wysłanników bogów. Wywodzą się z najbardziej pierwotnych wspólnot łowieckich, jakie zamieszkiwały jaskinie i groty. W takich społecznościach malowali rysunki naskalne czy odprawiali obrzędy mające ułatwić polowania. Sami dążą do wyzwolenia u siebie zwierzęcych instynktów, jakie mają im zapewnić przetrwanie.

Kostka Wytrzymałości: k8.
Umiejętności klasowe
Oto umiejętności klasowe animalisty:
Czarostwo (Int), Dyplomacja (Cha), Jezdziectwo (Zr), Koncentracja (Bd), Leczenie (Rzt), Nasłuchiwanie (Rzt), Pływanie (S), Postepowanie ze zwierzetami (Cha), Rzemiosło (Int), Spostrzegawczosc (Rzt), Sztuka przetrwania (Rzt), Wiedza (natura) (Int), Zawód (Rzt).

Wymagania
Postać, która chce zostać animalistą, musi spełnić następujące wymagania.
Umiejętności: Sztuka przetrwania 6 rang, Rzemiosło (Malarstwo) (6 rang).
Czary: Umiejętność rzucania czarów jak druid 3 poziomu.
Punkty umiejętności na 1. poziomie: (2 + modyfikator z Int) x 4.
Punkty umiejętności na każdym nastepnym poziomie: 2 + modyfikator z Int.
Właściwości klasowe
Oto właściwości klasowe animalisty
Biegłość w broni i pancerzu: Animalista nie zyskuje biegłości w żadnej broni ani pancerzu.
Zaklęcia a poziom czarującego: Awans na poziomy animalisty nie oznacza progresji czarów, tzn., że postać nie zyskuje nowych zaklęć w podstawowej klasie, ale za to poziomy animalisty kumulują się z poziomami w podstawowej klasie przy ustalaniu poziomu czarującego.

Poziom    Premia do ataku    Rzut obronny na Wytrw      Ref.      Wolę     Specjalne

1.             +0                          +2                                        +1        +2         Prehistoryczny towarzysz
2.             +1                          +2                                        +1        +2         Zwierzęcy szał
3.             +2                          +3                                        +2        +3         Wieczne łowy
4.             +2                          +3                                        +2        +3         Potężniejszy zwierzęcy szał
5.             +3                          +4                                        +3        +4         Malowidło voodoo

Prehistoryczny towarzysz:
Już od pierwszego poziomu w tej klasie prestiżowej, animalista zyskuje specjalne możliwości w doborze zwierzęcego towarzysza. Mogą być to stworzenia z megafauny prehistorycznej opisane poniżej:
Mamut (statystyki słonia, dodatkowo odporność na zimno wynosząca 10)
Elasmoterium (statystyki nosorożca, dodatkowo +30 PW)
Smilodon (tygrys szablozęby, statystyki lamparta, dodatkowo +4 do Siły)
Zwierzęcy szał (zn):
Na drugim poziomie w tej klasie prestiżowej uzyskujesz zdolność naturalną - Zwierzęcy szał. Dzięki tej zdolności, możesz zyskać tymczasowo +20 PW, premię z usprawnienia + 2 do Siły oraz efekt przyspieszenia na 10 rund, kosztem obniżenia swojego Intelektu do zwierzęcego (co najwyżej 2).
Wieczne łowy (zc):
Na trzecim poziomie w tej klasie prestiżowej uzyskujesz zdolność czaropodobną - Wieczne łowy. Dzięki niej możesz przywoływać duchy zwierząt - niematerialnych, zwierzęcych towarzyszy, których siła i ilość jest określona poziomem. Wszystkie są jakby "utkane" z iluzji i traktuje się jak wywołane za pomocą określnika Zwid.
3. Poziom - Maksymalnie 3 duchy (Bizon, Dzik, Gepard, Krokodyl, Lampart, Małpa, Niedźwiedź lub Rekin).
4. Poziom - Maksymalnie 4 duchy (Krokodyl (ogromny), Lew, Niedźwiedź, Nosorożec).
5. Poziom - Maksymalnie 5 duchów (Megaraptor (dinozaur), Niedźwiedź polarny, Rekin wielki).
Duchy atakują wrogów druida i są przyzwane dopóki on jest skupiony (Koncentracja). "Śmierć" jednego ducha sprowadza następnego w następnej rundzie.
Potężniejszy zwierzęcy szał (zn):
Na czwartym poziomie potrafisz wpaść w zwierzęcy szał bez uszczerbku na swoim Intelekcie.
Malowidło voodoo (zs):
Na piątym poziomie uzyskujesz zdolność specjalną - Malowidło voodoo.
Dzięki tej zdolności specjalnej, możesz wykorzystać wrodzoną moc i obłożyć klątwą maksymalnie 10 zwierząt. Klątwa ta, najprościej ujmując, powoduje śmierć namalowanych przez ciebie zwierząt, może to być skuteczne w polowaniu lub uśmiercaniu wrogów. Śmierć następuje natychmiast po odprawieniu rytu, który trwa godzinę na każdego osobnika. Komponentem materialnym do tej zdolności są naturalne barwniki i przybory do malowania, których wartość nie przekracza nigdy 15 sz. od malowidła.
Ostatnio zmieniony czw paź 14, 2021 6:15 pm przez Ruffle, łącznie zmieniany 5 razy.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Re: Animalista [3,5]

wt wrz 28, 2021 4:23 pm

Dwie kwestie:
1. Warto, byś napisał co w tabelce powinno się znaleźć tj. jaka premia do ataku (1/2, 3/4, 1), które rzuty obronne mocne, jaki wzrost czarów (jeśli w ogóle).
2. Jakie jest zastosowanie tej klasy. Czy chcesz, by była gotowa do użycia przez innych, czy tylko w Twojej kampanii, czy ma być wyważona względem innych klas?
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 504
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Re: Animalista [3,5]

wt wrz 28, 2021 6:49 pm

Dziękuję za odzew.

1. Tabelki wstawię, albo lepiej opisy imitujące je.

2. Wychodzę z założenia, że lepiej dla siebie. A kto co z tym zrobi na własny użytek, czy wykorzysta gotowe, czy też zmodyfikuje przed użyciem, czy też nie wykorzysta - trudno mi ocenić. Na pewno chciałbym, aby były w miarę grywalne.

Co do reszty związanej z zagadnieniem - klasy są chyba dość mocne, choć mają tylko 5 poziomów, więc może co drugi poziom wzrost efektywności w podstawowej klasie (czary itp.). Ewentualnie na 1, 3, 5 poziomie da dodatkowe czary. Tutaj trudno mi to wycenić. Wstawiam, by ktoś, kto nie miał długiej przerwy w graniu coś zaproponował.

Pozdrawiam.
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 504
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Re: Animalista [3,5]

sob paź 09, 2021 6:25 pm

Ok, wstawiłem w obu klasach tabele i rubrykę o czarach.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość