Zrodzony z fantastyki

 
Sarkham
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: sob gru 03, 2016 12:50 pm

Tim ZIP wieloręki [3.0]

sob kwie 16, 2022 2:19 am

Postać wyciągnięta z moich archiwum zapisków z 2014 roku kiedy to jeszcze grałem DnD, powstała w dymie siarki i oparów alkoholowych kiedy to padł żart że na ilość trafionych ataków powinno się rzucać k% zamiast 20. Prawdziwy potencjał ukazuje się dopiero na poziomach epickich gdzie faktycznie staje się tego typu wyzwaniem, szczególnie przy odpowiednim uposażeniu obronnym w postaci jakiegoś pola antymagii etc. niemniej koncept tworzenia postaci rozpisałem od poz. 0 z minimalnymi w zasadzie wymaganiami tak żeby dać jak największą zabawę w jej tworzeniu. Tak jak mówiłem postać raczej do zabawy niż poważnego grania, aczkolwiek pomimo tego wydaje się być dość kompleksowa. Źaden z ówcześnie znanych mi DMów nie pozwolił mi nią zagrać od podstaw dlatego postać nie jest przetestowana w przygodzie a potem odpusicłem granie więc to czy dotrwa do swojego potencjału od niskich poziomów pozostaje pod znakiem zapytania, albo może raczej, pod powierzchnią świata zewnętrznego :)

LORE:
"Zarys fabularny i krótki opis postaci
Z pozoru Tim Zim nie wyróżniał się niczym od reszty sług w głównej świątyni Lolth. Studiował dostepne księgi, pomagał kapłanką i usługiwał komu trzeba. Pewnego razu trafił na tajemniczą księgę z której dowiedział się o prawdziwej potędze i mocy relikwii przetrzymywanej wprost na oczach całej społeczności - był to Kieł Insektów. Od tej pory wiedział, jak głupi, ślepi i bezużyteczni są wszyscy wokół, jak marnują potencjał tego przedmiotu... Sam nie da rady uwolnić jego potencjału, ale w tym miejscu prędzej zginie niż uwolni jego moc lub udowodni, że jest tego godzien... Jedyny sposób to kradzież i ucieczka, w końcu cóż gorszego może się stać niż bezczynność?

Jedyne co go interesuje to odkrycie pełnego potencjału swojej mocy (wejście na poziom Epicki w klasie Kła Lolth), a co za tym idzie, uwolnienie mocy Kła instektów. Szuka więc wszelkimi dostępnymi metodami informacji na temat tej relikwii. Sam nie wie co nastąpi potem... ale wie, że będzie niepowstrzymany. Nie zna świata powierzchniowego, ale ma wystarczająco rozwinięty instynkt przetrwania, żeby nie ujawniać swojej prawdziwej postaci każdej napotkanej jednostce.

Mechanicus:
Gracz zaczyna z wymaganym artefaktem do przeprowadzenia rytuału wymaganego do wejścia na klase prestiżową Kła Lolth ("Kieł Insektów"). Startuje gdzieś w dziczy (jaskinia, las, podmrok, itp.) gdzie napotyka grupę graczy lub oni jego. Poziom startowy zależy od tego gdzie MG umieszcza go w kampani (nowe postacie/ stracona postać/ przeciwnik do pokonania, itp). Charakter musi być Chaotyczny Zły, wiec nie dołączy się do każdej grupy, lub nawet nie przetrwa spotkania z nią. "

Wg. Podręcznika postać zaczyna z Niezwykłą Zręcznością oraz Umiejętnością Walki wieloma rodzajami broni, a także 4 kończynami oraz standardową, premią/zamianą do atrybutów. Jest to dość mocny start który zasługuje na dostosowanie efektywnego poziomu o 1 lub 2, zależnie od MG. Nie jest to jednak olbrzymia premia ponieważ postać jest mała, nie ma premii do siły czy odporności na czary lub wrodzonych zdolności magicznych (jak drow), ani premii do naturalnego pancerza. Moim zdaniem można więc zredukować dostosowanie do +1 (za 4 ręce) i wyłączenie tych dwóch premiowych atutów, ale wtedy zaleca się je wziąć w trakcie rozwoju postaci gdyż jest pewien zapas w wyborze atutów podczas rozwoju.



[Użyte ksiązki]
Łotr (podręcznik gracza)
Wojownik (podręcznik gracza)
Sługa Demogorgona (podręcznik plugawego mroku)
Kieł Lloth (Pieśń i Cisza)

[Mięsko]
Rasa - Chityniak
Rozmiar - Mały 
Szybkość 9m (6m Wspinaczka)
Char. dowolny ZŁY
modyfikatory atr. rasowych
S 0
Z +2
B +2
I +2
M 0
C -4

Zogniskowanie, Specjalizacja i Trafienia krytyczne są fajne jako wybory atutów z klasy wojownika, niestety nie idą w parze(sic!) z ilością rąk i różnorodnością oręża, dlatego są wymienione pozostałe sugerowane wybory. Jeżeli Kampania i gracz chcą inwestować w jeden rodzaj broni taki rozwój jest zalecany, ale nie jest to jedyna metoda. Równie dobrze można zainwestować w atuty do walki w zwarciu jak Wyspecjalizowanie, czy tych na dystans używając kilku łuków, kusz itp. Warto też mieć tarcze, bo to strata jednej ręki do ataku a premie się kumulują ;)


Rozwój wg poziomów
Poziom Postaci |  Klasa | BA | Wtrw | Ref | Wola | Atuty naturalne | Dodatkowe Atuty Klasy | Spec. Zdolność
0 Rasowa 0 0 0 0 ?Niezwykła Zręczność; Walka kilkoma rodzajami broni? 4 ręce
1 Łotr 0 0 2 0 Sługa Demona Ukradkowy Atak +1k6
2 Woj. 1 2 2 0 [Zogniskowanie broni]/Szybkie wyciąganie Broni/Finezja
3 Woj. 2 3 2 0 Dobrowolna Deformacja Szybkie wyciąganie Broni/Finezja
4 Woj. 3 3 3 1
5 Woj. 4 4 3 1 [Specjalizacja]/Szybkie Wyciąganie Broni*
6 Sługa Demogorgona 5 6 3 1 Poprawiona Inicjatywa Żelazna Wola? Łuskowate Ciało+1; Hipnoza
7 Sługa Demogorgona 6 7 3 1 Dotyk Strachu
8 Sługa Demogorgona 7 7 4 2 Zwiększony zasięg dotyku
9 Łotr 8 7 5 2 Poprawiona walka wieloma brońmi Uchylanie
10 Sługa Demogorgona 9 8 5 2 [Poprawione trafienie Krytyczny]* Łuskowate Ciało +2; Dwie Akcje
11 Kieł Lolth 9 8 7 2 Premia do umiejętności
12 Kieł Lolth 10 8 8 2 Ukr. +2k6 + do wyboru atut postaci
13 Kieł Lolth 11 9 8 3 Ukąszenie
14 Kieł Lolth 12 9 9 3 Wspinaczka 6m
15 Kieł Lolth 12 9 9 3 Ukr. +3k6 + do wyboru atut postaci
16 Kieł Lolth 13 10 10 4 Naturalny Pancerz +2; Wzrok Pająka
17 Kieł Lolth 14 10 10 4 Wezwanie roju
18 Kieł Lolth 15 10 11 4 Sprawniejsza walka wieloma brońmi Ukr. +4k6
19 Kieł Lolth 15 11 11 5 Kończyny Pająka
20 Kieł Lolth 16 11 12 5 Naturalny Pancerz +4; rodzaj Robactwo
21 Kieł Lolth Doskonała walka wieloma brońmi Ukr. +5k6
22 Mnich***

Umiejętności wymagane do spełnienia klasy prestiżowej

Wiedza (religia) 2 

Wiedza (tajemna) 2

Wiedza (dowolna) 2

Stosowanie Magicznych urządzeń 4 

Wszystkie wymagane umiejętności można spełnić na pierwszym poziomie łotra dlatego też on jest zalecany, Można też oczywiście wybrać inną klasę startową tak długo jak nie opóźni czy utrudni to wyboru sługi Demogorgona i/lub Kła Lloth. Pozostałe umiejętności można swobodnie dopasować do tych wymaganych czy przydatnych w danej kampanii.

***Wymagana jest zmiana charakteru z Chaotycznego na dowolny praworządny. Uniemożliwia to dalsze awansowanie w klasie Sługi Demogorgona, oraz Kła Lolth. Niemniej uwalnia prawdziwy potencjał tej klasy dając możliwośc wielokrotnych ataków z kara -3 dla wybranych broni zamiast -5 tak więc z 40 ataków w pierwszej turze 16/11/6/1 * 10 (ilość rąk) + (sługa demogorgona co pozwala na pozycjonowanie i wykorzystania ataków ukradkowych w 1szej turze) Dostajemy postać z 60 ataków 16/13/10/7/6/1, która dodatkowo jest w stanie rozwijać w sobie klasę mnicha co z czasem (na poziomach epickich HAHA) pozwoli odrzucić słabe bronie i skupić się na obronie i dodatkowych premiach z klasy mnicha. Cała zabawa polega na tym że dzieje się to na poziomie epickim, a więc po spełnieniu fabularnego rozwoju postaci i faktycznym "uwolnieniu" potencjału.
Postać na przestrzeni całego rozwoju nie jest zoptymalizowana a więc jest podatna na wysokopoziomową magie, ma mało życia, i jest ogólnie podatna na wszelkie CC czy inne ciekawe metody kontroli przeciwników. Natomiast jako spakowany zespół uderzeniowy wyrzucany z torby jak pokeball jest dość zabójczy (a przynajmniej na papierze).



Słowem zakończenia, gdyby coś wymagało poprawy lub dopisku, dajcie znać. Dawno tu nie zaglądałem a jeszcze dawniej do podręczników 3 edycji a klasa jak mówiłem została odnaleziona na starym dysku gdzie nie doczekała się testów w domowych warunkach. Bawcie się dobrze ;)
 
Awatar użytkownika
Exar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 482
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 9:01 am

Re: Tim ZIP wieloręki [3.0]

pt kwie 14, 2023 7:57 pm

A może wrzucisz na bloga?
 
Sarkham
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: sob gru 03, 2016 12:50 pm

Re: Tim ZIP wieloręki [3.0]

pt kwie 14, 2023 9:12 pm

Nie prowadzę, nie zamierzam. Ale jeśli ktoś chce to niech wrzuca ;)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości