Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Mosad
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 45
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:42 am

Mniejsza dłoń mocy

sob lut 21, 2004 3:23 pm

Tak ostatnio naszła mnie ochota napisać własny czar (nie jako postać z gry). A oto daję wam przykład:

Mniejsza dłoń mocy
Poziom: Cza/Zak 3 Brd 4 Kap 4
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 akcja
Zasięg: Bliski (7,5m + 1,5m/2 poziomy)
Cel: 1 podmiot lub 70kg + 1kg/poziom (koncentracja)
Czas trwania: Chwilowy/podmiot lub 30min/nieożywiona materia
Rzut obronny: patrz opis
Odporność na czary: tak

Ten czar pozwala rzucającemu "odziaływać" na cel na odległość. Po rzuceniu czaru rzucający przez pół godziny może używać magicznej mocy, którą może odpychać, przyciągać lub unosić w powietrzu przedmioty lub odpychać i przyciągać istoty. Podczas działania rzucający musi mieć kontakt wzrokowy z celem. Jeśli rzucający chce przewrócić istotę to wykonuje atak dotykowy na odległość i test sporny siły, tyle, że nie dodaje modyfikatora z Siły tylko z Inteligencji i połowę swego poziomu zaokrąglonego w dół. Jeśli przełamie test, to może odepchnąć lub przyciągnąć istotę o 4,5m w przód lub tył od siebie. Nie można "odziaływać" na istoty o rozmiar większe od rzucającego. Jeśli cel biegnie lub szarżuje (ale nie na koniu, wtedy zostaje zrzucona ze zwierzęcia) to zostaje tylko zatrzymana. Jeśli podmiot wspina się, jedzie na koniu, płynie czy wykonuje inną czynność związaną z ruchem, to może użyć swojego modyfikatora z umiejętności zamast z Siły.
Przedmioty mogą być dowolnie kontrolowane w zasięgu czaru i poruszają się z prędkością 4,5m na rundę. Przedmioty trzymane otrzymują test Siły trzymającego. Oprócz tego mają odpowiedni modyfikator z rozmiaru:
Filigranowy -8
Drobny -4
Malutki -2
Mały -1
Średni 0
Duży +1
Wielki +2
Olbrzymi +4
Kolosalny +8
Można unieść do 70kg + 1kg/2 poziomy nieożywionej materii. Tym czarem nie można zatrzymać lecących strzał, pocisków i tym podobnych, choć można zatrzymać spadające kamienie i inne przedmioty.
 
Awatar użytkownika
Kejmur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1684
Rejestracja: wt cze 15, 2004 4:35 pm

sob lut 21, 2004 9:16 pm

Hmmm fajny pomysł i mi się bardzo podoba. Oto kilka moich propozycji :

Mroczny Wzrok

Wieszczenie
Poziom: Cza/Zak 5 , Drd 5 , Kap 5 , Brd 4 , Wiedza 5
Komponenty: W , S , M
Czas Rzucania: 1 akcja
Zasięg: 18 m
Cel: Osobisty
Czas trwania: 1 godzina/poziom
Rzut obronny: żaden
Odporność na czary: Tak ( nieszkodliwy )

To zaklęcie przywołuje umiejętnosć widzenia w ciemnościach na odległość 18 metrów. Jeśli osoba rzucająca zaklęcie posiada juz widzenie w ciemnościach , to zasięg jego wzroku wzrasta o kolejne 18 metrów w ciągu 1 godziny/poziom.
Kondensator: bryłka węgla kamiennego lub buteleczka atramentu.

Pożoga 4 rodzajów obrażeń

Wywoływanie
Poziom: Cza/Zak 1 , Brd 1 , Drd 1
Komponenty: W , S
Czas rzucania: 1 akcja
Zasięg: Średni ( 40 m + 1 m/poziom )
Obszar: Ślad sunący po ziemii szer. 2 m i długości 5 m
Czas trwania: 40 sekund + 1 runda/poziom od momentu puszczenia czaru. Predkość czaru wynosi 6 m/runda.
Rzut Obronny: Refleks neguje połowe. Krytyczny sukces ( 20 kościa 1k20 ) neguje całkowicie obrażenia
Odporność na czary: Tak

To zaklęcie zostawia ślad sunący się po ziemii jeden z czterech rodzajów obrażeń. By ustalić , jaki rodzaj żywiołu będzie sunąć po ziemii decyduje rzut kościa 1k4. Czar ten zadaje obrażenia 1k6/runda . Na każde dwa kolejne poziomy powodują dodatkową kość obrażeń ( maksymalnie 11k6 na 20 poziomie ). Zaklęcie po przesunięciu odległości 40 + 1 m/poziom rozpływa się w nicości. Jeśli chodzi o obrażenia dzwiękowe , to one dopiero ujawniają się jak uderzą w cel/e i tylko im je zadają . Ten czar zadaje obrażenia kilku istotom pod rząd , także twojemu sojusznikowi jeśli stoi na drodze zaklęciu.

k4
1 - obrażenia od błyskawic
2 - obrażenia od ognia
3 - obrażenia od trucizn
4 - obrażenia od dzwięku

Blokada Mentalna

Odpychanie
Poziom: Cza/Zak 3 , Brd 2 , Drd 3 , Kap 3
Komponenty: W , S
Czas rzucania: 2 rundy
Zasięg: Osobisty lub wybrany cel
Czas trwania: 1 h/3 poziomy ( maksymalnie 6 godzin )
Rzut Obronny: żaden
Odporność na czary: Tak ( nieszkodliwy )

To zaklęcie powoduje na osobie rzucajacej czar lub osobie zaczarowanej tym zaklęciem zwiększenie wszystkich rzutów obronnych przeciw atakom psionicznym +4. Tego czaru nie można juz rzucić po przejęciu kontroli nad rzucającym , chyba że powiedzie mu się rzut obronny na wole lub uwolni się z kontroli wroga.

Słoneczna Poświata

Przywoływanie ( Tworzenie ) [Moc]
Poziom: Pal 3 , Trp 3
Komponenty: W , KO
Czas rzucania: 1 akcja
Zasięg: Osobisty
Czas trwania: 1 godzina/poziom
Rzut Obronny: Wola neguje ( nieszkodliwy )
Specjalny Rzut Obronny: Wytrwałość neguje ( w czasie oddziaływania słońca na zaczarowany przedmiot )
Odporność na czary: Tak ( nieszkodliwy )

Ten czar otacza osobe rzucającą tę zaklęcie błyszczącą pełnym blaskiem aure dającą +5 do klasy pancerza i +3 do charyzmy lub 3+ do testów ataku i 3+ do charyzmy ( do charyzmy , gdyż przedmiot wygląda efektowniej i robi wrażenie , gdy prowadzisz konwersacje ). By ustalić , na jaki przedmiot będzie działała Słoneczna Poświata , trzeba wykonać rzut kością k6.

1-2 - Pancerz
3-4 - Broń
5-6 - Tarcza

Gdy nie posiadamy jednej z podanych rzeczy , podział podczas rzutu dzieli się na dwie części , a gdy brakuje dwóch rzeczy z podanych to wogóle nie wykonuje się rzutu. Ważne ! Ten czar działa na każdy rodzaj broni nawet dystansowej lub magicznej. Czar ten nie działa na rzeczy podnoszone ( typu kamień , kawałek drewna , itp. ). Gdy zaczarowany przedmiot jest poddany działaniu słońca ( lub interwencjii dowolnego boga słońca np.Pelora ) , to przedmiot zyskuje samoczynny czar Raca z tą różnicą , że przedmiot zostaje nie ogłuszony , lecz oślepiony na 1k4+1 rund w stożku o średnicy 2 metrów co pozwala oślepić więcej niź jeden cel. Oślepienie nie zadziała na osobe rzucającą czar , gdy się jej powiedzie rzut obrony o ST równym 7 i istoty nie posiadających oczu typu Grimlok lub Destrachan. Gdy właścicielowi nie powiedzie się rzut obronny na wytrwałość , to tylko jeden losowy potwór znajdujący się w stożku zostanie oślepiony. Ten czar może jeszcze rzucać kapłan , tylko nie wiedziałem jak wszystkim tym trzem klasom wyrównać poziom od kiedy mozna rzucać ten czar za co przepraszam. Oczywiście rzut obronny na Oślepienie może być większy lub mniejszy. Po prostu kierowałem się tym , że właściciel sam rzuca cel i dlatego ST jest takie niskie.

Ryzykowna Dezorientacja

Wywoływanie
Poziom: Cza/Zak 9 , Brd 6
Komponenty: W , S , M/KO
Czas rzucania: 1 akcja
Zasięg: Dotykowy
Czas trwania: Chwilowy
Rzut Obronny: Wola neguje
Odporność na czary: Tak

Cel dotknięty tym czarem musi rzucić kostką k20 na rzut obronny na wole o ST 20 . Jeśli mu się nie powiedzie , to w tym momencie MP rzuca kością k8.

1. 1-2 - Właściciel traci absolutnie pamięć. Nie potrafi używać broni ani czarów. Po prostu staje się bezużyteczny i podatny na wszelkie ataki oraz traci wszelkie odporności , ale pozostają jej PW jakie posiadało przed rzuceniem tego zaklęcia. Pamięć jedynie może przywrócić jakiś przedmiot , wydarzenie lub coś innego co mu ją przywróci. Za każdym razem , gdy gracze będą starali się mu przywrócić pamięć , to MP rzuca kostką k20 na wole na przywrócenie pamięci osobie rzucającej ten czar o ST równym 26.
2. 3-4 - Właściciel zostaje ogłuszony na 1k6+2 rund.
3. 5-6 - Cel traci pamięć z takim samym efektem jak wyżej opisane.
4. 7-8 - Cel zostaje ogłuszony z takim samym efektem jak wyżej opisane.

Oczywiście MP może zmienić podpis podanych tu efektów pod inne numery i zmienić ST. Działa na każdą inteligentną istotę poza Bogami ( chyba , że MP na to pozwoli ) i istotami nie posiadających inteligencjii.
Kondensator: kawałek mózgu inteligentnej istoty

Hmmm troche tego wyszło i mam nadzieje , że się komuś spodoba. Oczywiście wprowadze poprawki jakby co.
 
Awatar użytkownika
Estel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 437
Rejestracja: sob lis 29, 2003 10:29 pm

sob lut 21, 2004 9:58 pm

Mroczny wzrok:
Jak głupi musiałby być mag czy inny ludź żeby tarcić czar piatego poziomu na głupie widzenie w ciemnościach? Od tego są pochodnie, ewentualnie czary infrawizji.

Czar ten zadaje obrażenia 1k6/runda . Na każde dwa kolejne poziomy powodują dodatkową kość obrażeń ( maksymalnie 11k6 na 20 poziomie ).


Znasz jakis inny pierwszopoziomowy czar który zadawałby takie obrażenia? To trochę sporo bo magiczny pocisk zadaje max 25 obr a Twój czar 66. Dodatkowo zabawa z rzucaniem na rodzaj obrażeń..eee... :/

Słoneczna poświata jest zupełnie niezrozumiała, pokrecona i z przesadzonymi premiami.

Ryzykowna dezorientacja:
po co to rzucanie skoro w 3/4 przypadków efekt jest taki sam? I jak na 9 poziom troche to lipne. Właściwie nieprzydatne.

I jeszcze jedna uwaga. Albo jestem przemęczony albo opisy Twoich czarów sa bardzo niejasne a już na pewno stylistycznie nieprzyjemne.
 
Awatar użytkownika
Sprite
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 62
Rejestracja: wt lut 17, 2004 2:49 pm

sob lut 21, 2004 10:28 pm

Pożoga 4 rodzajów obrażeń - zamiast zwiększania obrażeń do 20 poziomu ogranicz np do 5 poziomu.
 
Awatar użytkownika
Mosad
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 45
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:42 am

ndz lut 22, 2004 1:38 pm

Wielkie dzięki za rady co zmienić.... :( Myślałem, że to topic gdzie pomożecie mi poprawić błędy i dać sugestie co dodać, ale widzę, że piszecie na nieco inny temat.
 
Awatar użytkownika
Marael
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1489
Rejestracja: sob lis 22, 2003 8:31 pm

ndz lut 22, 2004 1:48 pm

Mosad, spokojnie :-) . Dopadne mój PHB to się wypowiem - musze looknąć wcześniej na telekinezę ;-) .
 
Awatar użytkownika
Estel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 437
Rejestracja: sob lis 29, 2003 10:29 pm

ndz lut 22, 2004 1:57 pm

Mosad pisze:
Wielkie dzięki za rady co zmienić.... :( Myślałem, że to topic gdzie pomożecie mi poprawić błędy i dać sugestie co dodać, ale widzę, że piszecie na nieco inny temat.

A wiesz ile się czeka na korektę w redkacji? Spoko, na Ciebie tez przyjdzie czas jak Marael będzie miał z czym skonfrontowac. Ja nie miałem więc odpisałem na czary Kejmura i NIE JEST TO INNY TEMAT .
 
Blackhammer
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 7:56 pm

sob lut 28, 2004 9:37 pm

hmmm według mnie te czry są bezsensowne i nieprzydatne za to ognista lanca jest przydatna. Zwłaszcza jak ma się taki kondensator jak płonący ogr
 
Awatar użytkownika
Elek
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 344
Rejestracja: wt mar 02, 2004 9:43 pm

pt mar 05, 2004 7:45 pm

Eee...Trochę przecholowałeś z tym czarem. Moim zdaniem to powinieneś podwyższyć poziom czaru albo trochę go osłabić.
 
Awatar użytkownika
Nightmare
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 182
Rejestracja: czw sty 29, 2004 7:59 pm

sob mar 06, 2004 11:23 am

K3jmur twoje czary są bezsensowne np pożoga na 1 poziom czaru jest troszeczke przypakowany mroczny wzrok bez użyteczny Ryzykowna Dezorientacja za wysoki poziom Słoneczna Poświata za bardzo przykakowane ale już mniej niz pożoga co do czaru Mosada nie jest taki zły
 
Awatar użytkownika
Hamulec
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 25
Rejestracja: sob kwie 23, 2005 9:54 pm

śr kwie 27, 2005 3:43 pm

Czary nie sa takie złe ale na złych poziomach . Gdyby czarem na pierwszym poziomie mogl zadawać takie obrażenia to MP by sie wściekł :)
 
Awatar użytkownika
Thoron
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1853
Rejestracja: sob maja 01, 2004 9:03 pm

śr kwie 27, 2005 3:48 pm

Przenosze do dzialu "Wasza tworczosc"
Moderator
 
Awatar użytkownika
rincewind bpm
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1931
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 5:24 pm

śr kwie 27, 2005 5:22 pm

te czary są po prostu kiepskie. niestety. pożoga zdecydowanie zbyt potężna,ale ryzykowna dezorientacja jest najgłupsza. po co ci czar, który w 1/2 przypadków jest szkodliwy, a w 1/4 zabójczo szkodliwy? przecież po 2 dniach urzytkowania czaru przeciętny mag traci pamięć :x nigdy bym się na ten czar nie zdecydował-naprawde poztywne efekty przynosi ten czar zaledwie w 1/4 przypadków...
 
Awatar użytkownika
Cohen
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 79
Rejestracja: czw lut 24, 2005 6:32 pm

śr kwie 27, 2005 8:37 pm

K3jmur, czary które opisałeś już są, tylko te Twoje są przepakowane, bezsensowne i nieprzydatne, np.
Estel pisze:
Mroczny wzrok:
Jak głupi musiałby być mag czy inny ludź żeby tarcić czar piatego poziomu na głupie widzenie w ciemnościach? Od tego są pochodnie, ewentualnie czary infrawizji.


A i nie byłbym sobą, gdybym nie przyczepił się do użytego języka :D
Opisy są niejasne, pisane, że tak powiem, "naokoło", tzn. piszesz o wszystkimtylko nie o sednie rzeczy. Nie wiem może to ze mną jest coś nie tak, ale takie właśnie wrażenie odniosłem. A na koniec:

Kejmur pisze:
Pożoga 4 rodzajów obrażeń


Co to za nazwa? Ja wiem, że nazwa jest taka, jaka się autorowi podoba, ale nazwy czarów muszą być chwytliwe. A poza tym, w takich opisach nie stosuje się cyfr. Ja bym proponował coś takiego: "Pożoga czterech żywiołów". To samo, ale chyba brzmi lepiej.
 
Awatar użytkownika
Ramirez Kel Ruth
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 526
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 4:18 pm

śr kwie 27, 2005 9:02 pm

Cohen pisze:
"Pożoga czterech żywiołów". To samo, ale chyba brzmi lepiej.


- nie tyle brzmi co wygląda - brzmienie jest to samo czy przeczytasz "4" czy "cztery" :wink:

Same czary rzeczywiście nie zachwycają - radziłbym pomyśleć nad jednym porządnym niż gormadką czarów słabo dopracowanych, w dodatku z lepszymi odpowiednikami w podręcznikach.
 
Awatar użytkownika
Cohen
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 79
Rejestracja: czw lut 24, 2005 6:32 pm

czw kwie 28, 2005 3:40 pm

Ramirez Kelebrin Ruth pisze:
Cohen napisał:
"Pożoga czterech żywiołów". To samo, ale chyba brzmi lepiej.


- nie tyle brzmi co wygląda - brzmienie jest to samo czy przeczytasz "4" czy "cztery"


Ramirez, mi chodziło o część "obrażenia", a nie "4" :wink: .
 
Awatar użytkownika
Ramirez Kel Ruth
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 526
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 4:18 pm

czw kwie 28, 2005 9:37 pm

Achhh taak. Teraz zauważyłem. Prawdziwą cnotą jest przyznawanie się do błędów ( w tym przypadku moich ) i walczenie o swoje ( w tym przypadku Twoje ).
Nie śpię po nocach i zaczynam już pisać bzduzry... ( gorsze niż zwykle! :razz: )
Cohen zwracam HONOR! :)

EOT

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości