Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15
 
Awatar użytkownika
Mr.Ale
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1261
Rejestracja: pn lis 17, 2003 8:08 am

KEYWORDY, czyli co to jest flying, first strike itd.

czw lip 01, 2004 9:27 am

Mam pewną nadzieję, że ten oto przewodnik po najpopularniejszych i najważniejszych zdolnościach statycznych pomoże wam, początkującym, w nauce gry w oto ten piękny sport, jakim jest Magic ( niektórzy nazywają to "karcianka")


Affinity for XYZ

Karta, która ma Affinity, zazwyczaj jest dosyć droga ( tak jak w przypadku Echo - dosyć tania) jak na swoje umiejętności. Umiejętność Affinity zapewnia tańszą kartę, bo karta mająca Affinity for XYZ kosztuje A mniej, gdzie A to ilość XYZ, które kontrolujesz.

Edycja wprowadzenia:Mirrodin

Amplify

Kiedy wchodzi kreatura z Amplify, wtedy możesz pokazać kreatury ze swojej ręki ( muszą mieć ten sam typ kreatury co karta z Amplify). Wtedy kładziesz na nią tyle counterów +1/+1, ile pokazałeś kreatur razy numerek koło nazwy umiejętności.

Edycja wprowadzenia:Legions

Artifact

Artefakt jest to bezkolorowy permanent, który może się tapować w turze w której przyszedł (z wyjątkiem Artifact Creature). Artefakty dzielą się na:
- Artifact Creature, które spełniają rolę normalnych kreatur, jednak są bezkolorowe i można je zniszczyć zarówno Shatterem, jak i Dark Banishingiem
- Mono i Poly Artefakty. Już nie używane typy, stosowane w czasie, gdy nie było jeszcze tapowania. Mono Artefact mógł zostać użyty w ciągu tury tylko raz, a Poly Artefact - wielokrotnie.
- Continuous Artifact. Również nie używany typ, teraz używa się zwrotu "When ~ is untapped, ...". Tak więc Genesis Chamber, gdyby było wydrukowane w starszej edycji, byłoby Continuous Artifactem, natomiast Winter Orb Miałby wording taki, jaki jest napisany pod kartą (nie taki, jak na karcie).
- Artifact - Equipment, omówiony niżej pod hasłem "Equip".

Edycja wprowadzenia:Alpha

Banding

Umiejętność Banding zmienia w pewnym stopniu deklarację ataku i bloku. Podczas wybierania kreatur atakujących można utworzyć pewną grupę, w której skład wchodzą kreatury z bandingiem i maksymalnie jedna bez tego abilitu. Podczas bloku, gdy jedna kreatura z grupy zostanie zablokowana, wtedy wszystkie będą zablokowane. Wszystkie kreatury w bandzie będą zadawać obrażenia kreaturom, które je blokują według ustaleń gracza atakującego, a blokujący wybiera, jak zadają obrażenia jego kreatury bandingowcom.

Edycja wprowadzenia:

Bushido X

Umiejętność ta działa w sposób następujący - kiedy kreatura z nią blokuje bądź jest blokowana, wtedy dostaje ona +X/+X do końca tury (X to numerek koło umiejętności).

Edycja wprowadzenia:Champions of Kimigawa

Buyback

Podobnie jak w przypadku Kickera, podczas zagrywania tej karty można zapłacić podany przy umiejętności koszt. Wtedy, po zagraniu czaru ( możliwy jedynie instant lub sorcery), zamiast iść na cmentarz wraca nam do ręki.

Edycja wprowadzenia:Tempest

Cumulative Upkeep

Co turę podczas upkeepu należy zapłacić koszt cumulative upkeepu x ilość tur, które już jest w grze. Tak więc w pierwszym upkeepie po wejściu, jeżeli cu jest np. :1::b:, w tej turze płacimy właśnie ten koszt. W następnym upkeepie :2::b::b:, potem :3::b::b::b: itd. Jeżeli nie zapłacimy ( nie chcemy lub nie możemy), poświecamy ten permanent.

Edycja wprowadzenia:Ice Age

Cycling

Za koszt podany obok cyclingu możesz tę kartę zdiscardować z ręki oraz dobrać kartę.
Tak jak przy Morphie, czasami występują umiejętności odpalane ( oznaczane tutaj jako: "when you cycle this card"), tak jak na karcie np. Slice and Dice.

Edycja wprowadzenia:Urza's Saga

Defender

Jest to pewna zmiana wady Ścian(Creature - Wall). W edycjach wcześniejszych niż Champions of Kimigawa obowiązywało, że Walle nie mogą atakować, chyba że zmieni im się ich Creature Type. Teraz, nawet po zmianie typu, kreatura będzie posiadała tą umiejętność i nie będzie mogła atakować mimo wszystko, chyba że uda się usunąć tą umiejętność...

Edycja wprowadzenia:Champions of Kimigawa

Dredge
Kiedy karta z tą zdolnością jest na twoim cmentarzu, to kiedy miałbyś pociągnąć kartę (np. na początku tury, w draw stepie, ale nie tylko wtedy), możesz zamiast tego przełożyć z góry twojej biblioteki na cmentarz tyle kart, ile jest napisane przy zdolności. Jeśli tak zrobisz, wracasz tamtą kartę z cmentarza do ręki.
Przykład: Grave-Shell Scarab jest na cmentarzu. Coś sprawia, że masz pociągnąć kartę - a ty zamiast tego przekładasz 1 górną kartę z biblioteki na cmentarz i wracasz Scaraba na rękę (skorzystanie z tej opcji nie jest obowiązkowe - możesz normalnie pociągnąć tamtą kartę, a Scarab zostanie na cmentarzu... na razie;))


Edycja wprowadzenia: Ravnica

Echo

Po wejściu permanentu do gry, w czasie swojego następnego upkeepu należy zapłacić koszt karty albo ją poświęcić.

Edycja wprowadzenia:Urza's Saga

Entwine

Karta ( instant/sorcery - nie ma innej możliwości) mająca to coś ma też pewien wording: "choose one". Są tam dwie możliwości, można wybrać jedną za koszt karty. Jednak gdy dopłaci się koszt entwine można wybrać obie możliwości i je zastosować.

Edycja wprowadzenia:Mirrodin

Equip

Artefakt będący Equipmentem ma zawsze taką umiejętność. Dzięki niej tenże artefakt może się "dołączyć" do kreatury (podobnie jak Enchant Creature). Najpierw zagrywa się Equipmenta jak zwykłego artefakta, potem możemy go dopiero equipować, do tego jedynie wtedy, kiedy możemy zagrać sorcery. Po wyjściu kreatury z gry Equipment pozostaje nadal w grze.
Equipmenty mogą być przeequipowane na inne kreatury za cenę equipu, jednak niemożliwe jest odequipowania Sprzętu z kreatury (jedynie przeequipowanie).

Edycja wprowadzenia:Mirrodin

Fading

Kiedy jakiś permanent wchodzi do gry, kładzie się na nim określoną ilość counterów ( podaną obok nazwy umiejętności). Co turę podczas upkeepu trzeba zdjąć jednego countera. Gdy już nie można podczas upkeepu zdjąć countera, trzeba poświęcić ten oto permanent.

Edycja wprowadzenia:Nemesis

Fear

Kiedyś również miało inny wording: "This creature can't be blocked except by black and/or artifact creatures". Oznacza to samo, co jest napisane obok, czyli kreatura posiadająca to nie może być blokowana przez kreatury inne niż czarne lub artefaktyczne.

Edycja wprowadzenia:teoretycznie Alpha

First Strike

Kreatura mająca tą umiejętność zadaje obrażenia wcześniej niż kreatury nie mające jej. Jeżeli kreatura z FS będzie blokowana przez kreaturę bez niej, to: jeżeli ta kreatura powinna zginąć przez zadanie obrażeń, ginie, nie zadając obrażeń z powrotem, jak to się dzieje w normalnej walce. Jeżeli nie zginie, zadaje obrażenia normalnie. Przy walce dwóch kreatur z first strikiem zadają one obrażenia normalnie. Działa zarówno przy ataku, jak i przy blokowaniu.

Edycja wprowadzenia:Alpha

Flashback
Karta mająca tą umiejętność może być zagrana, gdy jest na cmentarzu. Ma właściwości takie jak normalnie ( jest instantem/sorcerem - może być tylko zagrana zgodnie ze swoimi właściwościami), może zostać skontrowana. Jednak, choć po skontrowaniu czar powinien iść na grób, ta karta zostaje usunięta poza grę, ( gdy nie jest skontrowana też tak idzie).

Edycja wprowadzenia:Odyssey

Flanking

Gdy kreaturę z Flankingiem zablokuje kreatura bez tej umiejętności, wtedy kreatura blokująca dostaje -1/-1. Gdy blokuje więcej kreatura, każda z nich dostanie -1/-1 razy ilość kreatur blokujących.

Edycja wprowadzenia:

Flying

Kreatury z flyingiem nie mogą być blokowane podczas walki przez kreatury bez tej umiejętności, jednak same mogą blokować stwory z, jak i bez latania.

Edycja wprowadzenia:Alpha

Haste

W starszych edycjach opisywany jako "this creature is unaffected by summoning sickness". Jak wiadomo, drogie dzieci, kreatury nie mogą się tapować i atakować w turze, w której weszły do gry ( blokować mogą). Jednak kreatura mająca Haste'a nie ma "choroby przywołania(summoning sickness)" i może wykonywac zabronione w zasadach czynności ( tzn. tylko atak i tapowanie).

Edycja wprowadzenia:teoretycznie Alpha

Horsemanship

Horsemanship działa zupełnie tak samo jak umiejętność Flying. Kreatura z nią nie może być blokowana przez kreatury bez niej, a sama może blokować i z, i bez Horsemanshipa.

Edycja wprowadzenia:Portal Three Kingdoms

Imprint

Gdy permanent mający Imprinta wchodzi do gry, można usunąć poza grę kartę wyznaczoną we właściwościach w Imprincie ( są również możliwości imprintu nie podczas wchodzenia do gry, np: Panoptic Mirror). Karta imprintowana ma określone działanie na kartę, która imprintuje.

Edycja wprowadzenia:Mirrodin

Indestructible

Permanent mający tą umiejętność nie może zostać zniszczony przez efekt "destroy" oraz przez śmiertelne obrażenia(normalny wyjadacz chleba go nie usunie). Jednak: może zostać usunięty poza grę, może zostać returnowany na rękę, skontrowany, tak więc jest wiele sposobów na usunięcie go ze stołu...

Edycja wprowadzenia:Darksteel

Kicker

Zagrywając kartę z tą zdolnością, możesz zapłacić koszt Kickera. wtedy wyzwala się pewien efekt ("If you paid a Kicker cost"). Płacenie kickera nie jest konieczne, jednak daje nam pewne profity.

Edycja wprowadzenia:Invasion

Landcycling

Podobnie jak w przypadku Cyclinga. Jednakże tutaj zamiast dobierać karty, szukasz landa określonego typu ( Plainscycling - Plains, Swampcycling - Swamp) w biblioteczce, a następnie wkładasz tego landa do ręki ( oczywiste, że później tasujesz biblioteczkę).

Edycja wprowadzenia:Scourge

Landwalk

Jeżeli przeciwnik ma landa wymienionego w nazwie umiejętności (Mountainwalk, Islandwalk), kreatura mająca tą umiejętność jest nieblokowalna przez cały czas posiadania przez przeciwnika tego landu... A nieblokowalność to...

Edycja wprowadzenia:Alpha

Madness

Karta mająca madnessa może zostać zagrana gdy jest zdiscardowana za Madnessowy koszt. Może ona zostać normalnie skontrowana. Jednak karta może zostać zagrana w dowolnym momencie, jak instant, jest tylko jedno wymaganie - musi zostać przy tym usunięta z ręki na grób.

Edycja wprowadzenia:Torment

Modular X

Gdy kreatura posiadająca Modular wchodzi do gry ( najczęściej 0/0) kładzie się na nią X counterów +1/+1. Kiedy wylatuje ona z gry (na graveyard lub na rękę) jej countery można przełożyć na inne artefaktyczne kreatury. Jeżeli kreatura podczas bycia w grze zyskała countery, je również może rozdać, a jeżeli je straciła: straconych oddać nie może.
Niektóre kreatury (szczegółowiej: jedna) mają umiejętność "Modular-Sunburst". Znaczy to, że kiedy ta kreatura wchodzi do gry, kładzie się na nią tyle counterów, ile kolorowej mana różnego typu się na nią wykorzystało (tak jak w normalnym Sunburście). Countery zachowują właściwości również Modulara, czyli kiedy kreatura mająca tego Modular-Sunbursta schodzi z gry można przełożyć countery na inne artefaktyczne kreatury.

Edycja wprowadzenia:Darksteel (Modular-Sunburst:Fifth Dawn)

Morph

Kreaturę mającą tą zdolność można zagrać napisem "Magic" do góry za :3:. Jest wtedy zamorphowana. Tylko ty możesz patrzeć jaka to kreatura. W każdym czasie możesz odmorfować (położyć tak jak byś go zagrał normalnie - obrazkiem do góry) ją po koszcie podamym obok umiejętności ( np. Aphetto Alhemist ma morph :u:, czyli za :u: możesz go "przekręcić").
Kreatury z morphem czasami mają umiejętność "when this creature is turned face up". Oznacza to, że przy odmorfowaniu odpala się pewien efekt. Np. Root Elemental ma efekt wyłożenia po odmorphowaniu kreatury z ręki do gry.

Edycja wprowadzenia:Onslaught

Phasing

Dość dziwna zdolność. W grze tworzy się nowa strefa "Phase out" (tak jak i są inne strefy: Play, graveyard, library itp.). Co turę kontrolera permanent z phasingiem, jeżeli jest w grze to przenosi się do strefy "phase out", a jeżeli jest phase out, to wchodzi do gry. Nie uniemożliwia to na szczęście tapowania i ataku, ponieważ permanent z fazowaniem jest w grze przez cały upkeep.

Edycja wprowadzenia:Mirage

Protection from XYZ

Jeżeli kreatura ma tą umiętność, to:
- Czary bedące XYZ bądź bedące ze źródła XYZ nie mogą wskazywać za cel protektowanego permanentu. ( np. Pigrim of Justice nie może być celem umiejętności aktywowanej Goblin Sharpshootera)
- Permanent mający ten oto abilit nie może mieć na sobie enchantmentów XYZ koloru ( jeżeli XYZ to kolor) lub equipmentów ( jeżeli jest to protekcja na artefakty).
- kreatura z protekcją na XYZ nie może być blokowane przez kreatury/kolor tego typu.
- obrażenia zadane ze źródła XYZ w chronioną kreaturę są automatycznie preventowane, a wszystkie działania tego źródła usuwane.

Edycja wprowadzenia:Alpha

Rampage X

Często opisywane tekstowo, oznacza, że gdy kreatura z Rampagem atakuje, dostaje ona +X/+X, za kazda kreature któr ją blokują pomijając pierwszą


Scry

Gdy zagrywasz kartę z tą umiejętnością, możesz zobaczyć X kart z wierzchu ( X to liczba stojąca koło Scry, najczęściej 2, chyba zawsze 2). Ile z nich chcesz możesz położyć na wierzchu biblioteczki, a resztę na spód ( o ile jakakolwiek będzie).

Edycja wprowadzenia:Fifth Dawn

Shadow

Kreatura posiadająca tą umiejętność może bronić jedynie kreatury z Shadowem, a sama może być broniona tylko przez Shadowy.

Edycja wprowadzenia:Tempest

Soulshift
Kiedy twoja kreatura z tą zdolnością idzie na cmentarz, możesz wybrać z niego dowolnego Spirita o łącznym koszcie równym lub mniejszym liczbie przy zdolności i wrócić go sobie na rękę.
Na przykład, kiedy twój Thousand Legged Kami idzie na cmentarz, ponieważ ma Soulshift 7, możesz wybrać stamtąd Spirita o łącznym koszcie 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6 lub 7 i wziąć go do ręki.


Edycja wprowadzenia:Champions of Kamigawa

Splice

Splice onto Arcane
Kiedy grasz jakiś czar typu Arcane (jest to podtyp instantów i sorcery, występuje tylko w kamigawie), możesz pokazać tą kartę (że ją masz na ręce) i zapłacić koszt Splice (koszt tej ability, w przypadku np. Kodama's Might jest to :G:). Jeśli to zrobisz, dodaj efekt tej karty do tamtego czaru.

Przykład:
-Rzucasz Glacial Ray
-Pokazujesz, że masz na ręce Kodama's Might i płacisz :G:
-Efekt Mighta jest "doklejany" do tekstu Raya, przez co otrzymujemy czerwony czar za :R:, o nazwie Glacial Ray i następującym działaniu:
"Glacial Ray deals 2 damage to target creature or player.
Target creature gets +2/+2 until end of turn."
Oczywiście te dwa targety mogą być różne. Czar jest jeden, czyli jak ci go przeciwnik np. skontruje, to całość. Nie można skontrować "tylko jednej połowy".


Edycja wprowadzenia:Champions of Kamigawa

Snow-covered Land

W jedynej edycji te landy się pojawiły, i stamtąd nie wyszły. Są to normalne Basic landy, których można mieć jakąkolwiek ilość w talii. Jednakże w edycji Ice Age, w której są, dodają one pewne bonusy playerom, które je kontrolują i mają jakieś spelle/permanenty, które te bonusy za te landy dają.

Storm

Karta mająca tą zdolność zostaje powielana podczas rzucania czaru tyle razy, ile razy przed nią zostały rzucane inne spelle w turze zagrywania. Kopie nie zaliczają się jako rzucane spelle. Gdy np. rzucimy Temporal Fissure, a przed nim rzuciliśmy trzy Ornithoptery i trzy Welding Jary, Temporal Fissure zostanie skopiowany 6 razy (można, a nawet trzeba wyznaczyć nowe cele kopii). Przy skopiowaniu zaliczają się również czary przeciwników.

Edycja wprowadzenia:Scourge


Substance

Kurka, tudno cos o tym powiedziec, niech bedzie, ze tekst zasadowy mowi wszystko co trzeba :)

502.49 Substance
502.49a Substance is a static ability with no effect.

Substance pojawia sie tylko na staaarutkich katach takich jak necromancy w celu skomplikowania wordingu.

Edycja wprowadzenia:Ravnica

Sunburst

Kiedy permanent mający Sunbursta wchodzi do gry, kładzie się na nim tyle counterów +1/+1 albo charge ( zależnie od typu - czy jest to kreatura, czy artefakt) ile wykorzystało się różnych typów kolorowej many na zapłacenie jego kosztu. Tak więc gdy wchodzi Baton of Courage i zapłaciliśmy za niego :r:, :g: oraz :b:, dostanie on trzy charge countery. Gdy jednak zapłaciliśmy :w:, :u: i :u:, dostanie on tylko dwa, bo w koszcie płaconym były tylko dwa typy many.

Edycja wprowadzenia:Fifth Dawn

Threshold

Czar/permanent mający tą zdolność dostaje pewne bonusy (lub w zależności od efektu negatywne działania), kiedy jego kontroler ma 7 kart lub więcej na cmentarzu. np. karta Possessed Barbarian normalnie jest czerwoną kreaturką 3/3 z First Strikiem. Gdy na cmentarzu pojawia się 7 kart, dostaje on +1/+1 ( ma 4/4), staje się czarny ( był czerwony) i dostaje nową umiejętność. Zaś karta Schower of Coals ma efekt zastępujący. Normalnie zadałaby 2 damagi wyznaczonym celom, jednakże gdy na grobie jest 7 kart, ona zadaje tym celom 4 obrażenia.

Edycja wprowadzenia:Odyssey

Trample

Jeżeli wszystkie blokujące kreatury mają zadane śmiertelne obrażenia, kreatura mająca Trampla może zadać dowolną część "nadwyżki" tych obrażeń w broniącego gracza. Działa jedynie w czasie ataku.

Edycja wprowadzenia:Alpha

Unblockable

Opisywane jako "This creature is unblockable". Kreatura z tą umiejętnością nie może być blokowane przez jakiekolwiek kreatury.

Edycja wprowadzenia:Alpha

Vigilance

Jest to keyword starego już zwrotu "Attacking doesn't cause [CARDNAME] to tap." co oznacza, że przy ataku kreatura, która posiada tą umiejętność, nie musi być tapowana podczas deklarowania atakujących.

Edycja wprowadzenia:Alpha, Keyword wprowadzony w Champions of Kimigawa

Jeżeli o czymkolwiek zapomniałem, to prosiłbym o zapis tego w swoich postach. Z chęcią dołączę ( tak mnie naszła ochota na pisanie tego pseudoartykułu - jak ktoś pisze do kącika Strefa51 w Action Magu w CDA to wie, co to jest natchnienie - że musiałem po prostu... pisałem to około godziny 4 nad ranem, więc nie wińcie mnie za niedociągnięcia )

Uprzejmie proszę o jakieś oznaczenie tego oto artu, aby się dzieciaki nie pytały cały czas o to samo, np. przez przyklejenie
Ostatnio zmieniony wt wrz 29, 2009 11:06 am przez nimdil, łącznie zmieniany 13 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
!Developer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1167
Rejestracja: śr lut 06, 2002 9:15 pm

czw lip 01, 2004 9:34 am

Dobra robota, z wstępnych oględzin wszystko jest ok. Przyklejam.
 
olgfalm
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1177
Rejestracja: czw lut 12, 2004 2:31 pm

czw lip 01, 2004 10:18 am

Dobra robota :) Jeszcze wypadałoby poprawić parę literówek (np. Pigrim of Justice), poukładać to alfabetycznie i dodać parę innych dość często spotykanych zdolności jak Shadow, Storm, Sunburst oraz trochę starszych jak Banding, Phasing czy nawet portalowe Horsemanship. Będziesz miał swój kącik do edytowania :P
 
Awatar użytkownika
Mr.Ale
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1261
Rejestracja: pn lis 17, 2003 8:08 am

czw lip 01, 2004 10:21 am

Yeah :D zapomniałem o tych umiejętnościach. Jak się wyśpię i będę miał czas to dodam je tutaj :D
 
Awatar użytkownika
Picc
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 644
Rejestracja: ndz paź 26, 2003 9:23 pm

czw lip 01, 2004 10:27 am

Co do tytułu - nie wszystkie wymienione zdolności są statyczne, może sobie darować ten dodatek w nawiasie?
 
Awatar użytkownika
Mr.Ale
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1261
Rejestracja: pn lis 17, 2003 8:08 am

czw lip 01, 2004 10:31 am

Powiedzmy że taki tytuł jest lepszy... :D A to z tego powodu, że nie ma tutaj (jak na razie) całkowitych zasad magica, omówione tylko najważniejsze umiejętności...
Ostatnio zmieniony czw lip 01, 2004 10:39 am przez Mr.Ale, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Picc
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 644
Rejestracja: ndz paź 26, 2003 9:23 pm

czw lip 01, 2004 10:33 am

Teraz znów nie tak - scry lub cycling nie są umiejętnościami permanentów :)
 
olgfalm
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1177
Rejestracja: czw lut 12, 2004 2:31 pm

czw lip 01, 2004 10:40 am

Daj może tak: "KEYWORDY, czyli co to jest flying, cycling, sunburst itp."
 
Awatar użytkownika
Mr.Ale
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1261
Rejestracja: pn lis 17, 2003 8:08 am

czw lip 01, 2004 10:43 am

to jeszcze jedna zmiana...
 
Awatar użytkownika
Mr.ciacho
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 476
Rejestracja: śr sie 13, 2003 9:13 pm

czw lip 01, 2004 10:43 am

Wszystko bardzo fajnie. Gratulije chęci.

Jedynie te zdanie Wysłany o Indestructible jest troche nieologiczne. txn piszesz że praktycznie nic go nie usunie a za chwile że jest wiele sposobów.
 
Awatar użytkownika
Mr.Ale
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1261
Rejestracja: pn lis 17, 2003 8:08 am

czw lip 01, 2004 10:58 am

Indestructible zmieniłem lekko tak, że jest to bardziej logiczne...

ciekawa dyskusja na temat tytułu :D jednakże mam nadzieje że spór już się zakonczył ( Olgfarm zaproponował imo bardzo dobrą nazwe)
 
Awatar użytkownika
sire
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4892
Rejestracja: sob sie 11, 2001 11:57 pm

czw lip 01, 2004 11:51 am

Elegancko moim zdaniem. Dodałbym jeszcze tylko jedno pytanie ktore pojawia sie ze znaczna czestotliwoscia: "czy Counterspellem mozna kontrowac spelle?" :P

ale masz u mnie plusa :)
 
Awatar użytkownika
Mr.Ale
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1261
Rejestracja: pn lis 17, 2003 8:08 am

czw lip 01, 2004 12:25 pm

Trzeba będzie jeszcze tutaj dodać kilka nonkeyword mechanik, bo z nimi niektórzy też mają problemy :D (np. Attacking doesn't cause Noble Templar to tap. Czy to znaczy że nie muszę go tapować przy ataku?? :D)
 
Awatar użytkownika
*Mruck*
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2010
Rejestracja: ndz lis 23, 2003 4:48 pm

czw lip 01, 2004 12:46 pm

Dobra robota :spoko: .
Jedyne do czego mam zastrzeżenie, ale sądze że to się zmieni wkrótce, to to zeby było to poukładane alfabetycznie.
 
Awatar użytkownika
Mr.Ale
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1261
Rejestracja: pn lis 17, 2003 8:08 am

czw lip 01, 2004 1:56 pm

No i właśnie zmienione na alfabetyczne.
 
Awatar użytkownika
Mr.Ale
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1261
Rejestracja: pn lis 17, 2003 8:08 am

sob lip 03, 2004 11:35 am

Co prawda to nie jest dział trade, ale update :D

Wrzuciłem jedną informację do każdej umiejętności "Edycja wprowadzenia"

Dodatkowo dodałem kilka keywordów, które znalazłem/przypomniałem sobie jeszcze.
 
Awatar użytkownika
Gootek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 31
Rejestracja: ndz cze 27, 2004 11:35 am

sob lip 03, 2004 12:52 pm

Ja bym tu dodał jeszcze, Banding, Double Strike ( dla bardzo początkujących :)) oraz Ante.
PS. Świetny pomysł z tymi wordingami i jeszcze lepsze wykonanie ;)
 
Awatar użytkownika
Piotrek____
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 599
Rejestracja: śr lis 12, 2003 6:43 pm

sob lip 03, 2004 2:10 pm

Fajnie, fajnie - kawał dobrej roboty - jak już wymyślamy nieobecne mechaniki, to jest jeszcze coś takiego jak flanking... wiem, że nikt takim czymś nie gra, ale jakby co to tylko przypominam...:P
 
olgfalm
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1177
Rejestracja: czw lut 12, 2004 2:31 pm

sob lip 03, 2004 3:11 pm

Przydałoby się wyjaśnić wszystko to co jest poniżej: :) Poza tym możesz trochę rozwinąć phasing. To co na razie napisałeś nie rozwiewa jeszcze wszelkich wątpliwości.

Attach
Banding
Bands with other
Flanking
Horsemanship
Landhome
Provoke
Rampage
Regenerate
Snow-Covered
Continuous Artifact
Mono Artifact
Poly Artifact
Ante
Bury
Interrupt
Summon
 
Awatar użytkownika
sire
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4892
Rejestracja: sob sie 11, 2001 11:57 pm

sob lip 03, 2004 5:34 pm

Mysle, ze poczatkujacy maja problem z mechanikami, ktore moga gdzies zobaczyc na karcie-dlatego darowałbym sobie continous artifatcs czy summon. Jak bedzie tego bardzo duzo to nikomu nie bedzie sie chcialo czytac...
 
Awatar użytkownika
Mr.Ale
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1261
Rejestracja: pn lis 17, 2003 8:08 am

sob lip 03, 2004 6:05 pm

Dobra, dzisiaj/jutro/w nocy zabieram się za dopisywanie :D

A ten horse cośtam ship to chyba to samo co flying, ale nie jestem pewien... jest taka umiejętność o zupełnie takim samym efekcie co flying...
 
Awatar użytkownika
Zieziór
Moderator
Moderator
Posty: 2284
Rejestracja: pn maja 03, 2004 11:50 am

sob lip 03, 2004 7:13 pm

Tak, horsemanship to dokładnie taka sama zdolność jak flying - tj. stworki z jazdą konną mogą blokować inne ale same przez nie nie mogą być blokowane.
To "cudo" powstało w Portalu właściwie niewiadomo, po co :P
 
Awatar użytkownika
Piotrek____
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 599
Rejestracja: śr lis 12, 2003 6:43 pm

ndz lip 04, 2004 10:02 am

Nie no - przecież Horsemanship jest lepszy od Flyinga - widziałeś kiedyś na karcie wording: 'deals X damage to each creature with horsemansip? A: ''deals X damage to each creature with flying'?:P Nie no rzecz jasna jaja sobie robię...
 
XaN007
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 127
Rejestracja: pt wrz 19, 2003 7:04 pm

ndz lip 04, 2004 10:15 am

Horsemanship zostalo ujawnione o ile dobrze pamietam w Portalu 3K. moze powroca do tej mechaniki w Kamigawie ;)
 
XaN007
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 127
Rejestracja: pt wrz 19, 2003 7:04 pm

wt lip 06, 2004 10:15 pm

dajcie tutaj Rampage
 
Awatar użytkownika
Michel_Leviathan
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 59
Rejestracja: pt cze 18, 2004 8:34 pm

śr lip 07, 2004 11:43 pm

Świetnie zrobiony opis. Początkujący na pewno będą Cię na rękach nosić za przystępne i zwięzłe przedstawienie tych podstawowych zdolności. :mrgreen:
Moje sugestie:
1) Tak jak poprzednicy proponuję wyjaśnienie pozostałych terminów - od siebie dodam jeszcze nie wymienione chyba nigdzie powyżej: Bands with other.
2) Rozwinięcie niektórych wątków jak chociażby zagadnienia Phasing - chodzi mi głównie o podkreślenie, że Phase out stanowi opuszczenie gry, a phase in nie jest równoważne z wejściem do gry, itp, itd..
 
Awatar użytkownika
Mr.Ale
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1261
Rejestracja: pn lis 17, 2003 8:08 am

czw lip 08, 2004 5:13 pm

Ups, napisałem ale zapomniałem dodać :D już dodaję to :D

(nie są wyjaśnione niektóre, bo po prostu nie wiem co to jest :D)

(edycja wprowadzenie niektórych mi nie jest wiadoma :D)

(Bands with other dodam w innym updacie :D)
 
Awatar użytkownika
Singer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 573
Rejestracja: wt lis 18, 2003 9:41 pm

czw lip 08, 2004 5:58 pm

Hehe .. Mr. Ale jeśli niektórych nie znasz to możemy pomoc w rozszyfrowaniu mechanik - zarzuć tylko na wątku nazwę ;).
 
Awatar użytkownika
Rysztof
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 28
Rejestracja: ndz lip 25, 2004 2:07 am

pt lip 30, 2004 8:47 pm

ktos odwalil kawalek niezlej roboty :spoko:
 
Awatar użytkownika
Berud
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 28
Rejestracja: pt sie 13, 2004 12:57 am

wt sie 24, 2004 6:37 pm

ee a co to jest ten token ??
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości