Postanowiłem dodać umiejętność dla łotrzyka( wieloklasówek z co najmniej jednym poziomem łotrzyka i prestiżówek opartych na łotrzyku), umożliwiającą przejście niezauważonym przez jakiś obszar. Czar na wyższych poziomach jest bardzo przydatny, chociaż nie można zbyt długo pozostawać na trakcie cienia i ma dość duże kary. Możliwe jest też spotkanie potwora z planu cienia.
Poziom: Ltr 4, (Skrytobójca 3-4 ?)
Komponenty: S,
Czas rzucania: 1 akcja standardowa
Zasięg: osobisty
Cel: Jedna istota(ty)
Czas działania: 1min./lvl.
Rzut obronny: Wola (neguje)
Odporność na czary: Tak (nieszkodliwy)
Czar działa na zasadzie ulepszonego przenikania przez obiekty żywe, ograniczając przy tym swobodę ruchów i możliwość ataku czy uniku. Zmienia obiekt żywy, na który został rzucony czar w niematerielne, cieniste ciało (ST wykrycia 18). Widoczne jest one jako lekkie zawiriowanie powietrza i delikatny cień odpodwiadający kszatałtem zarysowi ciała osoby która rzucał ten czar. Zaklęcie umożliwa poruszanie się z prędkością równej prędkości pomijając wagę wyposażenia, jednak jego dłuższe użuycie powoduje kary:
Pierwsze pięć minut:
Kara -2 do wszystkich testów,
Pięć do dziesięciu minut:
Kara -4 do wszystkich testów, połowa szybkości poruszania się.
Dziesięć do pietnastu minut:
Brak możliwości ataku, brak rzutów obronnych 1/3 szybkości poruszania się,
Powyżej 15min. czar działa bez ograniczeń czasowych, ale z karami jak od 10-15min i nieustannym migotaniem cienia-łatwiejsze wykrycie(ST 15) oraz jest też wtedy 10% szans na spotkanie potwora z planu cienia. Na kolejne 5 min. dodaje się kolejno: 15%, 25%, 25% i 25% do rzutu na spotkanie istoty z planu cienia. Pojedynek ze stworzeniem pozaplanarnym następuje na początku wejścia na Trakt Cienia ( następne rzuty według MG)- w przypadku jego przegrania niemożliwe jest nim dalsze podążanie.