Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Gr00bY
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 8:10 pm

Trakt Cienia

pt wrz 28, 2012 5:33 pm

Postanowiłem dodać umiejętność dla łotrzyka( wieloklasówek z co najmniej jednym poziomem łotrzyka i prestiżówek opartych na łotrzyku), umożliwiającą przejście niezauważonym przez jakiś obszar. Czar na wyższych poziomach jest bardzo przydatny, chociaż nie można zbyt długo pozostawać na trakcie cienia i ma dość duże kary. Możliwe jest też spotkanie potwora z planu cienia.

Poziom: Ltr 4, (Skrytobójca 3-4 ?)
Komponenty: S,
Czas rzucania: 1 akcja standardowa
Zasięg: osobisty
Cel: Jedna istota(ty)
Czas działania: 1min./lvl.
Rzut obronny: Wola (neguje)
Odporność na czary: Tak (nieszkodliwy
)

Czar działa na zasadzie ulepszonego przenikania przez obiekty żywe, ograniczając przy tym swobodę ruchów i możliwość ataku czy uniku. Zmienia obiekt żywy, na który został rzucony czar w niematerielne, cieniste ciało (ST wykrycia 18). Widoczne jest one jako lekkie zawiriowanie powietrza i delikatny cień odpodwiadający kszatałtem zarysowi ciała osoby która rzucał ten czar. Zaklęcie umożliwa poruszanie się z prędkością równej prędkości pomijając wagę wyposażenia, jednak jego dłuższe użuycie powoduje kary:

Pierwsze pięć minut:
Kara -2 do wszystkich testów,
Pięć do dziesięciu minut:
Kara -4 do wszystkich testów, połowa szybkości poruszania się.
Dziesięć do pietnastu minut:
Brak możliwości ataku, brak rzutów obronnych 1/3 szybkości poruszania się,

Powyżej 15min. czar działa bez ograniczeń czasowych, ale z karami jak od 10-15min i nieustannym migotaniem cienia-łatwiejsze wykrycie(ST 15) oraz jest też wtedy 10% szans na spotkanie potwora z planu cienia. Na kolejne 5 min. dodaje się kolejno: 15%, 25%, 25% i 25% do rzutu na spotkanie istoty z planu cienia. Pojedynek ze stworzeniem pozaplanarnym następuje na początku wejścia na Trakt Cienia ( następne rzuty według MG)- w przypadku jego przegrania niemożliwe jest nim dalsze podążanie.
Ostatnio zmieniony pn paź 01, 2012 7:39 pm przez Gr00bY, łącznie zmieniany 5 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Re: Trakt Cienia

pn paź 01, 2012 12:58 pm

Gr00bY pisze:
Postanowiłem dodać czar dla łotrzyka. Tak żeby nie był czarodziejem ale miał przydatną umiejętność, umożliwiającą przejście niezauważonym przez jakiś obszar.


Hm... Trochę to nietypowe. "Czar dla łotrzyka". W sumie bardziej pasowałoby mi to do Skrytobójcy (ale nie znam jego wszystkich czarów, więc ciężko mi zasugerować chociaż na jakim poziomie miałby być w takim przypadku ten czar, pominę też z tego powodu inne, mechaniczno-fabularne kwestie). W każdym razie łotrzyk tutaj średnio pasuje - ma podobne umiejętności, ale z magią wspólnego raczej niewiele. Może po prostu dodać to jako zdolność?

Jeśli zarówno łotrzyk, jak i to, że to czar, miałoby według mnie zostać, to widziałbym to jako jakiś premiowy czar dla czarodziejów/zaklinaczy, którzy posiadają co najmniej jeden(?) poziom w klasie łotrzyka. Można dodać na każdym poziomie taki darmowy czar, choć to byłaby nieco odstająca od utartych reguł zasada. Ale jeśli tworzysz na własne potrzeby, to nie powinno z tym być większych problemów. ;)

Gr00bY pisze:
Możliwe jest też spotkanie potwora z planu cienia.


To jest klimatyczne, wprowadza element małego ryzyka (a, jak wiadomo - no risk, no fun), tyle, że powinno się z całą pewnością znaleźć w opisie czaru.

Nieco się pobawię. To tylko luźne sugestie.

Poziom: Skr ?
Komponenty: S
Czas rzucania: 1 akcja standardowa
Zasięg: Osobisty [ograniczyłbym tylko do osoby rzucającej ten czar]
Cel: Ty
Czas działania: 1minuta/poziom
Rzut obronny: Wola neguje (nieszkodliwy)
Odporność na czary: Tak (nieszkodliwy)

Za pomocą tego zaklęcia rzucający uzyskuje zdolność przenikania przez obiekty, ograniczając przy tym swoją swobodę ruchów i możliwości ( np. ataku czy uniku). Moc czaru zmienia rzucającego w niematerialne, cieniste ciało. Jeśli patrzeć na osobę objętą tym czarem, to widoczne jest tylko lekkie zawirowanie powietrza i delikatny cień odpowiadający kształtem zarysowi jej ciała (zdany test na Spostrzegawczość o ST 20 ujawnia lokalizację istoty korzystającej z czaru i pozwala na normalne celowanie w nią). Zaklęcie umożliwia poruszanie się z normalną prędkością, pomijając ciężar wyposażenia, jednak w poszczególnych fazach jego trwania na osobę nim objętą wpływają kary:

Pierwsze cztery minuty:
Kara -2 do wszystkich testów (Umiejętności, Ataku itp.)

Od czterech do ośmiu minut:
Kara -4 do wszystkich testów, połowa szybkości poruszania się.

Od ośmiu do szesnastu minut:
Brak możliwości ataku, brak możliwości wykonania Rzutów Obronnych, 1/3 szybkości poruszania się.

Powyżej szesnastego poziomu czar działa bez ograniczeń czasowych, ale z karami jak od ośmiu do szesnastu minut i nieustannym migotaniem cienia, które powoduje łatwiejsze wykrycie (ST testu na Spostrzegawczość wynosi wtedy 15). Poza tym, podczas każdej rundy przebywania w cienistej postaci istnieje 10% szans na to, że rzucający zetknie się z potworem z Planu Cienia, który najczęściej jest wrogi rzucającemu (rodzaj potwora zależy od odpowiedniego rzutu kostką - każdemu potworowi z listy przypisany wynik, lub od losowania).
Ostatnio zmieniony pn paź 01, 2012 2:34 pm przez Ruffle, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gr00bY
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 8:10 pm

Trakt Cienia

pn paź 01, 2012 5:12 pm

Zmieniłem nieco powyższą umiejętność. Jak ktoś wie to niech napisze na jakim poziomie skrytobójcy byłaby ona odpowiednia. Wszystkie uwagi mile widziane.
Ostatnio zmieniony pn paź 01, 2012 5:14 pm przez Gr00bY, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości