Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Trener potworów [3.5]

sob sty 01, 2011 3:11 pm

Trener potworów [3.5]

Trenerzy potworów najczęściej zdarzają się wśród ras cywilizowanych. Pojawiają się głównie na dzikich obszarach (dżungla, pustynia etc.) lub w Podmroku. Starają się obłaskawić spotykane dookoła nich dzikie stworzenia i potwory.
Tę klasę prestiżową najczęściej wybierają łowcy, druidzi albo wieloklasowi scouci. Czasami zdarza się wieloklasowy wojownik, albo jednoklasowy kapłan lub czarodziej, który postanowi zyskać dodatkowe wsparcie.

Kość Wytrzymałości: k8

Wymagania
Umiejętności: Postępowanie ze zwierzętami 10 rang, Wiedza (natura) 10 rang.
Czary: Rzucanie czarów wtajemniczeń lub objawień 3. poziomu.
Atuty: Zogniskowanie czaru (transmutacja), Zogniskowanie czaru (zaklinanie)

Umiejętności klasowe
Oto umiejętności klasowe trenera potworów (i atrybut kluczowy dla każdej z nich): Czarostwo (Int), Koncentracja (Kon), Leczenie (Rzt), Postępowanie ze zwierzętami (Rzt), Rzemiosło (dowolne) (Int), Sztuka przetrwania (Rzt), Wiedza (natura) (Int), Wiedza (tajemna) (Int)

Punkty umiejętności na każdym poziomie: 4 + modyfikator z Int

Tabela: Trener potworów
Poziom BAB Fort Ref Will Specjalne Czary
1 +0 +2 +0 +2 Pierwszy towarzysz, zaklęcie w tatuaż +1 poziom dotychczasowej klasy
2 +1 +3 +0 +3 Drugi towarzysz, nadanie ról -
3 +1 +3 +1 +3 Nałożenie szablonu +1 poziom
4 +2 +4 +1 +4 Trzeci towarzysz -
5 +2 +4 +1 +4 Czwarty towarzysz, towarzystwo roju +1 poziom
6 +3 +5 +2 +5 Nałożenie szablonu -
7 +3 +5 +2 +5 Piąty towarzysz +1 poziom
8 +4 +6 +2 +6 Szósty towarzysz -
9 +4 +6 +3 +6 Nałożenie szablonu +1 poziom
10 +5 +7 +3 +7 Krzyżowanie towarzyszy -

Właściwości klasowe
Biegłość w broni i pancerzu: Trenerzy potworów nie zyskują żadnych biegłości w broni ani pancerzu.
Pierwszy etc. towarzysz: Trener potworów zyskuje możliwość zdobycia towarzysza. Towarzyszem może być stworzenie o typie bestia, magiczna bestia, zwierzę, wynaturzenie, robactwo lub przybysz. Ilość jego KW nie może być większa niż 3/4 KW trenera potworów. SW towarzysza nie może być większe niż 3/4 ECL trenera. Stworzenie nie może mieć rozmiaru większego niż duży. Aby uczynić ze stworzenia towarzysza, trener musi zdać test Postępowania ze zwierzętami o ST 20 + 1 na każde 5 KW potwora +1 na każdy szablon, jaki posiada stworzenie.
Na 2, 4, 5, 7 i 8 poziomie trener potworów może zyskać kolejnego towarzysza. Trener potworów może zdać test, aby zyskać kolejnego, jednak musi wtedy wypuścić jednego z poprzednich (niekoniecznie do dziczy, może np. zostawić pod opieką ucznia).
Trener wydaje rozkazy swoim towarzyszom w akcji będącej odpowiednikiem ruchu. Jeśli więcej niż jeden towarzysz jest tego samego typu (np. dwaj mają typ robactwo), może wydawać im rozkazy w akcji darmowej.
Trener może nauczyć towarzyszy sztuczek, tak, jakby byli oni jego zwierzęcymi towarzyszami. Jeśli trener jest łowcą lub druidem, jeden z jego towarzyszy może być jego zwierzęcym towarzyszem, jeśli ma typ zwierzę. Jeśli trener jest czarodziejem, jego chowaniec może być pierwszym zwierzęcym towarzyszem.

Zaklęcie w tatuaż: Trener potworów zaklina swojego towarzysza/y w tatuaż automatycznie. Tatuaż może przedstawiać dane stworzenie w uproszczony sposób albo być geometrycznym czy też dowolnym innym wzorem, wybór należy do gracza. Trener potworów może raz dziennie na poziom rzucić leczenie średnich ran na wybranego towarzysza w formie tatuażu (niezależnie od tego, czy posiada ten czar na swojej liście klasowej). Jeśli towarzysz zginie, trener potworów nie może go wezwać przez cały następny tydzień. Po upływie tygodnia stworzenie wraca do życia, ale ma tylko 1 pw.

Nadanie ról: Od 2. poziomu trener potworów może nadać każdemu z towarzyszy jedną z trzech ról: agresora, obrońcy, zwiadowcy. Jeśli towarzysz ma rolę agresora, otrzymuje premię +2 do ataku i obrażeń. Premia ta wzrasta do +4 na czwartym poziomie, +6 na szóstym i +8 na ósmym. Towarzysz w roli obrońcy otrzymuje analogiczną premię unikową do KP i zapewnia swojemu panu połowę tej premii jako premię unikową do KP. Poza tym ma możliwość rzucenia na trenera raz dziennie tarczy dla przyjaciela. Towarzysz w roli zwiadowcy ma analogiczną premię do Zauważania i Nasłuchiwania. Trener ma możliwość "patrzenia jego oczami" (jak w przypadku chowańca wysokopoziomowego czarodzieja), i wykorzystania w takim przypadku również innych jego zmysłów (węch, ślepowidzenie itp.)
Maksymalnie trzech towarzyszy może pełnić tę samą rolę.

Nałożenie szablonu: Trener potworów może nałożyć wybrany szablon na jednego ze swoich towarzyszy. Na 6 poziomie, może nałożyć go na dwóch, a na 9 na trzech towarzyszy. Nie musi być to za każdym razem ten sam szablon. Na tego samego towarzysza można nałożyć dwa lub więcej szablonów tylko wtedy, kiedy nie kłócą się ze sobą (np. nie możesz nałożyć szablonu półczarta na stworzenie, które już ma szablon półniebianina).
Stworzenie musi spełniać wymagania szablonu (jeśli są jakieś, np. nie możesz nałożyć szablonu bestii bojowej na przybysza). Charakter stworzenia musi się zgadzać z charakterem reprezentowanym przez szablon (czyli nie możesz nałożyć szablonu czarciej istoty na stworzenie o charakterze dobrym).
Charakter trenera musi zgadzać się z charakterem szablonu (tzn. dobry trener nie może nałożyć szablonu pół-czart).
Nałożenie szablonu zajmuje 1 dzień na każde 2 KW stworzenia i wymaga testu Postępowania ze zwierzętami o ST 20 + 1 na każde 2 KW potwora +1 na każdy szablon, jaki posiada stworzenie.
Trener zna liczbę szablonów równą jego modyfikator z Inteligencji + poziom klasowy.
Lista dostępnych szablonów: czarcia istota, niebiańska istota, półczart, półniebianin, mineralny wojownik [Podmrok], pajęcze stworzenie [Podmrok], stworzenie żywiołu ognia [Księga Planów], stworzenie żywiołu wody [Księga Planów], stworzenie żywiołu zimna [Księga Planów], stworzenie żywiołu ziemi [Księga Planów], stworzenie żywiołu drewna [Księga Planów], stworzenie cienia [Księga Planów], stworzenie aksjomatyczne [Księga Planów], stworzenie anarchiczne [Księga Planów], stworzenie pseudonaturalne [Księga i Krew?], spaczone stworzenie [Księga Plugawego Mroku], bestia bojowa [Monster Manual II], stworzenie tauryczne [Monster Manual II].

Towarzystwo roju: Na 5 poziomie do listy typów, do jakich może należeć towarzysz trenera, dodaje się rój. Wszystkie pozostałe ograniczenia nadal mają miejsce.

Krzyżowanie towarzyszy: Trener potworów 10. poziomu może skrzyżować ze sobą dowolnych towarzyszy, jakich posiada. Może nawet skrzyżować ze sobą stworzenia diametralnie różnych typów (robactwo z przybyszem) albo stworzenie o charakterze dobrym ze stworzeniem o charakterze złym. Skrzyżowanie potworów wymaga, aby były one różnych płci. Udany eksperyment wymaga testu Postępowania ze zwierzętami o ST 20 + 1 na każdy szablon matki + 1 na każdy szablon ojca + 1 na każde 5 KW różnicy pomiędzy stworzeniami + 5, jeśli stworzenia są diametralnie różne.
Efekt krzyżowania przychodzi na świat po tylu tygodniach, ile KW ma matka. Przez ten czas musi ona pozostawać w miarę bezpiecznym miejscu (niekoniecznie w murowanym laboratorium, może być spokojna wioska). Walka niesie ze sobą kumulatywne 10% szans na poronienie. Nie zdarzają się ciąże mnogie.
Nasza krzyżówka ma 50% szans na typ każdego z rodziców. Dziedziczy sposoby poruszania się obojga rodziców (lot, kopanie etc.), ataki obojga rodziców (ugryzienie, pazury etc), specjalne ataki, a także specjalne cechy. Krzyżówka ma 75% szans na odziedziczenie atutów i umiejętności matki, natomiast 25% na odziedziczenie atutów i umiejętności ojca.
Dorastanie krzyżówki jest przyspieszone (magią, specjalnym traktowaniem ...). Stworzenie jest w miarę dorosłe i może zostać towarzyszem trenera, kiedy upłynie trzy razy tyle czasu, ile trwała ciąża. Ma wtedy 3/4 KW matki i rozmiar mały (lub malutki, jeśli matka miała rozmiar mniejszy od średniego).
Jeśli trener zdecyduje się wybrać krzyżówkę na swojego towarzysza, musi pozostawić jednego z pozostałych (niekoniecznie wypuścić do dziczy, ale na przykład zostawić pod opieką ucznia/pomocnika).
Trener nie może na raz dokonywać więcej niż jednego krzyżowania. Trener może dokonywać krzyżowania wiele razy, bez ograniczeń (to znaczy, może krzyżować już następnego dnia po narodzinach pierwszej krzyżówki; może wykorzystać pierwszą krzyżówkę do dalszego krzyżowania; może krzyżować krzyżówkę z jej matką/ojcem etc.)

-----------------------------------------------
To na razie wszystko, potrzebuję Waszych uwag i pomysłów.
Zi
Ostatnio zmieniony pn sty 03, 2011 9:31 am przez Zireael, łącznie zmieniany 5 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Trener potworów [3.5]

sob sty 01, 2011 3:39 pm

Okiem marudy logicznego - rozumiem, że wszystkie klasy które mają popleczników, thrali, niewolników czy cokolwiek, działają podobnie. Ale właśnie dlatego wszystkie te klasy są idiotyczne :)

Podchodzę do aniołka, 1200 lat na karku, gość ma własny pałacyk na swoim planie a tam bibliotekę na 1000 ksiąg, int 18, wis 16, cha 18, i ziuuu - wykonuję test obłaskawiania zwierząt i on zostaje moim wytresowanym psem :O

A potem nakładam na niego szablon czarcia istota, łuuu

Dlaczego właściwie tylko jeden potwór miałby móc pomagać treserowi w walce? Dlaczego aż jeden - jeśli zdecydowałbym się wytresować 15 dire leniwców to pewnie żaden z nich nie zechce za mnie walczyć. Mogą ewentualnie w moim imieniu pożerać liście.
 
Awatar użytkownika
Bahior
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 130
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:30 am

Re: Trener potworów [3.5]

ndz sty 02, 2011 3:13 pm

Prestiż może nie najoryginalniejszy ale to nie znaczy, że zły. Mam jednak parę zastrzeżeń:

- Dlaczego tylko jeden poplecznik może pomagać naraz w walce? Rozumiem, że to aby postać nie była zbyt dopakowana ale wątpię aby groziło to postaci z tą klasą. (Druid przecież może mieć o wiele więcej potworów przywołanych do walki)
- Co to typów potworów to przybysz niebyt szczęśliwie tam jest, ja bym zrezygnował całkowicie z nich, lub dał jakieś ograniczenie tylko do istot o inteligencji zwierzęcej. Poza tym brakuje mi tam robactwa.
- Co do szablonów: ciężko pojąć mi jak treser tworzy ze zwykłego pieska nagle psa-półczarta, zwłaszcza, że nie używa w tym celu czarów (nie ma o nich słowa w warunkach tej klasy). Dlatego wykluczyłbym wszelkie szablony zmieniające istoty. Za to stworzenie mogło by bez problemu dostać szablon bestii bojowej. Można też pomyśleć o jakimś nowym szablonie który by pokazywał tresurę tego zwierzaka.
- Może potwory te powinny dostawać sztuczki tak jak zwierzęcy towarzysz.
- Można też dodawać dodatkowe atuty tym potworom.

Jeśli coś mi wpadnie do głowy to jeszcze zaproponuje. Czekam na dalszy rozwój tej pracy.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Trener potworów [3.5]

ndz sty 02, 2011 4:13 pm

A pokeball'e to gdzie?

I tak się zastanawiam, po co umiejętności przywódcze, skoro wszystkie bestie są wyatutowane? No i ten przybysz i nakładanie szablonów całkowicie nie wiadomo po co? Akurat przybysze to zazwyczaj mają mało KW ale extra zdolności specjalne.
Klasy nie trzeba poprawiać, zrób już lepiej jakąś nową dla drowów. :P
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Trener potworów [3.5]

ndz sty 02, 2011 4:30 pm

Do stworzenia tej klasy zainspirowało mnie kilka rzeczy... m.in. pewien łowca, którego spotykamy w BG II, a ma całą gromadę wytresowanych zwierzaków. A także hodowca robactwa z podręcznika Podmrok (który niestety przydaje się chyba tylko duergarom).
@ Namrasit: Pokemony to w najmniejszym stopniu były inspiracją (nazwa).

Faerun jest pełny niebezpiecznych stworzeń, więc czemu ich w jakiś sposób nie obłaskawić? Niekoniecznie do walki na arenie... równie dobrze mogą posłużyć do rozszarpywania przeciwników, którzy ci podpadli.
Wyobraź sobie drowa, który za jednego z towarzyszy ma płaszczowca. Albo anihilatora, zakładając, że ma wystarczająco wysoki poziom. Albo pomyśl o pomroku z Anauroch, za którym podąża młody asabi i kilka stworzeń cienia. Mieszkaniec Chultu może mieć za towarzystwo węże i małpy, a może nawet jakiegoś młodego yuan-ti.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
To tyle o inspiracji, teraz o sprawach mechanicznych.
Namrasit pisze:
I tak się zastanawiam, po co umiejętności przywódcze, skoro wszystkie bestie są wyatutowane? No i ten przybysz i nakładanie szablonów całkowicie nie wiadomo po co? Akurat przybysze to zazwyczaj mają mało KW ale extra zdolności specjalne.


Masz lepszy pomysł na wymagania? Tępy głupek bez śladu charyzmy nie za bardzo nadaje się na hodowcę czegokolwiek. Chciałam też uniknąć wiązania klasy ze zdolnością dziki kształt (jak w przypadku hodowcy robactwa).

Nakładanie szablonów rozumiem jako jakieś krzyżowanie... albo, jakby dać wymaganie rzucania czarów, eksperymenty magiczne. W końcu wszelkiego rodzaju hodowcy to uwielbiają.

O! Może dać na 10. poziomie możliwość krzyżowania potworów? Zakładając, że ma stwory płci żeńskiej i męskiej?

Co do zdolności specjalnych, to może ograniczyć towarzyszom korzystanie ze zdolności specjalnych do jednej, wybranej przez trenera?

Bahior pisze:
Prestiż może nie najoryginalniejszy ale to nie znaczy, że zły. Mam jednak parę zastrzeżeń:

- Dlaczego tylko jeden poplecznik może pomagać naraz w walce? Rozumiem, że to aby postać nie była zbyt dopakowana ale wątpię aby groziło to postaci z tą klasą. (Druid przecież może mieć o wiele więcej potworów przywołanych do walki)
- Co to typów potworów to przybysz niebyt szczęśliwie tam jest, ja bym zrezygnował całkowicie z nich, lub dał jakieś ograniczenie tylko do istot o inteligencji zwierzęcej. Poza tym brakuje mi tam robactwa.
- Co do szablonów: ciężko pojąć mi jak treser tworzy ze zwykłego pieska nagle psa-półczarta, zwłaszcza, że nie używa w tym celu czarów (nie ma o nich słowa w warunkach tej klasy). Dlatego wykluczyłbym wszelkie szablony zmieniające istoty. Za to stworzenie mogło by bez problemu dostać szablon bestii bojowej. Można też pomyśleć o jakimś nowym szablonie który by pokazywał tresurę tego zwierzaka.
- Może potwory te powinny dostawać sztuczki tak jak zwierzęcy towarzysz.
- Można też dodawać dodatkowe atuty tym potworom.

Jeśli coś mi wpadnie do głowy to jeszcze zaproponuje. Czekam na dalszy rozwój tej pracy.


1) Masz rację, ale nie wiem, ile byłoby bezpiecznie? Dwóch? Trzech?
2) Nie chcę ograniczać towarzyszy tylko do zwierzaków i tego typu tępych stworzeń. Wiele potworów ma niezbyt wysoką inteligencję, ale wyższą niż zwierzęca.
3) Patrz powyżej. A może dodać do wymagań rzucanie czarów (wtajemniczeń lub objawień) 2. poziomu? W takim wypadku musiałaby się pojawić progresja czarów, ale raczej nie na każdym poziomie...
4) Niezły pomysł.
5) A to już trochę mniej.

P.S. @ Namrasit: Właśnie chodziło mi o to, żeby było coś bardziej uniwersalnego niż 'tylko dla drowów/tylko dla elfów/tylko dla X'
Dopisałam jeszcze trochę ograniczeń do brania towarzyszy, żeby uniknąć sytuacji opisanej przez Albiorixa.
Ostatnio zmieniony ndz sty 02, 2011 4:31 pm przez Zireael, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Korbel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 458
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 2:09 pm

Trener potworów [3.5]

ndz sty 02, 2011 5:05 pm

Zireael pisze:
pewien łowca, którego spotykamy w BG II


Ten w Miedzianym Diademie, który ma panterę i parę innych zwierzaczków?

Zireael pisze:
3/4 SW trenera


Chyba lepiej by wyglądało 3/4 ECL.

Zireael pisze:
1) Masz rację, ale nie wiem, ile byłoby bezpiecznie? Dwóch? Trzech?


A może by całkiem zlikwidować ten zakaz, a w zamian dać taki warunek: każdy bardziej specyficzny rozkaz (atakowanie konkretnej istoty, użycie specjalnej zdolności itd.) wydany w walce, to akcja odpowiednik ruchu/całorundowa/standardowa? Wtedy nie będzie tak silny, bo kontrolowanie popleczników w walce będzie zajmowało trochę czasu.

Nakładanie szablonu jest całkiem fajnym pomysłem, ale ja bym pozwolił konkretnemu treserowi poznać tylko kilka szablonów (ile uważasz), ograniczać je charakterem tresera (np dobry nie tworzy półczartów, itd), a sam proces powinien pochłaniać określoną ilość czasu (może związaną z KW stworka?) i może także wymagać testów. Hm?

Zireael pisze:
O! Może dać na 10. poziomie możliwość krzyżowania potworów? Zakładając, że ma stwory płci żeńskiej i męskiej?


Dla MG nie ma nic przyjemniejszego, niż posłać graczom hybrydę smoka i hydry, na przykład :D
Ostatnio zmieniony ndz sty 02, 2011 5:07 pm przez Korbel, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Trener potworów [3.5]

ndz sty 02, 2011 5:08 pm

Co ma poziom i moce klasowe do krzyżowania potworów? Wpuszczasz 2 stwory płci przeciwnej do klatki i skrzyżują się albo nie. Żeby to zrobić wystarczy być 1-poziomowym commonerem z umiejęnością opieki nad zwierzętami. Żeby skrzyżować diabła z psem potrzebujesz nie poziomu 10 specjalnej klasy tylko diabła i psa odpowiednich płci i z odpowiednim nastawieniem, no i oczywiście muszisz poczekać aż młode przyjdą na świat i dorosną.

Możesz też użyć do tego magii i tu raczej lepiej byłoby być magiem (raczej wizardem niż sorcererem) niż lekko magicznym treserem. Po prostu jesteś magiem specjalistą od transmutacji, możesz znaleźć lub wynaleźć czary i urządzenia pomagające w mutowaniu stworów, a do ich tresury zatrudniasz sobie zawodowych treserów właśnie.

Myślę że nie ma sensu ścisłe ograniczanie ilości zwierząt które mogą walczyć, można natomiast wprowadzić ograniczenie że przy większej ilości sprzymierzeńców i zwierząt w walce, zwierzaki gubią się i nie odróżniają swojego od wroga albo uciekają przestaszone zgiełkiem albo cokolwiek. (potrzebna byłaby do tego mechanika).

Raz na rundę możesz w akcji darmowej krzyknąć "azor, zostaw, swój!" albo "azor, bierz go" albo "azor, wracaj na pole walki" - jeśli jest dużo zwierząt w akcji to nie zdążysz wydać poeceń im wszystkim i zdemoralizowane mogą łatwo zginąć, zgubić się lub przeszkadzać. Łatwiej jest oczywiście opanować kilka stworów tego samego typu, szczególnie jeśli są to stwory stadne z natury.
 
Korbel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 458
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 2:09 pm

Trener potworów [3.5]

ndz sty 02, 2011 5:16 pm

Albiorix pisze:
Co ma poziom i moce klasowe do krzyżowania potworów? Wpuszczasz 2 stwory płci przeciwnej do klatki i skrzyżują się albo nie. Żeby to zrobić wystarczy być 1-poziomowym commonerem z umiejęnością opieki nad zwierzętami. Żeby skrzyżować diabła z psem potrzebujesz nie poziomu 10 specjalnej klasy tylko diabła i psa odpowiednich płci i z odpowiednim nastawieniem, no i oczywiście muszisz poczekać aż młode przyjdą na świat i dorosną.


A może właśnie taki treser zna bardziej zaawansowane sztuczki, niż wpuszczenie odpowiednich okazów do klatki? Potrafi je zmusić do rozmnażania, podaje odpowiednie środki, może nawet pobiera odpowiednie.. elementa i w laboratorium tworzy hybrydę?
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Trener potworów [3.5]

ndz sty 02, 2011 5:27 pm

Do tego jest umiejętność "animal handling" na wysokich poziomach. Może to robić np przedstawicieel klasy expert.
 
Korbel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 458
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 2:09 pm

Trener potworów [3.5]

ndz sty 02, 2011 5:32 pm

Gdzie jest to opisane? Bo nie mogę skojarzyć nic..
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Trener potworów [3.5]

ndz sty 02, 2011 5:40 pm

Korbel pisze:
Zireael pisze:
pewien łowca, którego spotykamy w BG II


Ten w Miedzianym Diademie, który ma panterę i parę innych zwierzaczków?


Tak.

Pozostałe uwagi Korbela wzięto pod uwagę.

Albiorix pisze:
Co ma poziom i moce klasowe do krzyżowania potworów? Wpuszczasz 2 stwory płci przeciwnej do klatki i skrzyżują się albo nie. Żeby to zrobić wystarczy być 1-poziomowym commonerem z umiejęnością opieki nad zwierzętami. Żeby skrzyżować diabła z psem potrzebujesz nie poziomu 10 specjalnej klasy tylko diabła i psa odpowiednich płci i z odpowiednim nastawieniem, no i oczywiście muszisz poczekać aż młode przyjdą na świat i dorosną.

Możesz też użyć do tego magii i tu raczej lepiej byłoby być magiem (raczej wizardem niż sorcererem) niż lekko magicznym treserem. Po prostu jesteś magiem specjalistą od transmutacji, możesz znaleźć lub wynaleźć czary i urządzenia pomagające w mutowaniu stworów, a do ich tresury zatrudniasz sobie zawodowych treserów właśnie.


Taa, a diabełek rozszarpie pieska na kawałki i commonera przy okazji też. :x :x
Co do magii - no, to właśnie dlatego zastanawiałam się nad dodaniem wymagania rzucania czarów i ewentualnej ich progresji.
O - co do transmutacji. Może dodać do wymagań rzucania czarów 3. poziomu i Zogniskowanie czaru (transmutacja)?

Opisałam też krzyżowanie.
---------------------------
Czekam na dalsze uwagi.
 
Korbel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 458
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 2:09 pm

Trener potworów [3.5]

ndz sty 02, 2011 5:57 pm

A może zamiast magii - umiejętność Use Magic Device? Myślę, że tyle treserowi wystarczy.

Pomyslałem też, że skoro treser zadaje się z przybyszami, to Wiedza (Plany) w wymaganiach (albo jako warunek posiadania przybysza) może być na miejscu.

Nie chcę się czepiać, ale ten blok tekstu, który powstał, już dość niewygodnie się czyta..
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Trener potworów [3.5]

ndz sty 02, 2011 6:29 pm

Trzeba użyć bardzo małego diabełka i robić to w rękawicach :) A najlepiej - wpuszczać je po prostu do klatki nie dotykając.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Trener potworów [3.5]

ndz sty 02, 2011 6:29 pm

Temat władcy bestii akurat w dnd jest dość ciężki, a to ze względu na możliwości druida i magów do przyzywania przeróżnych stworów kiedy ich potrzeba. Sam kiedyś próbowałem podejść do tego tematu (obrałem drogę bardziej pokemonową, zaklinanie bestii w klejnoty + klejnoty dające im specjalne moce + możliwość łączenia stworzeń podobnych, tak, by móc np mieć trzygłowego złotego smoka, ogroilithida, nimfę-boholdera itp :P). Niestety, jak widzisz, mechanika takiej klasy szybko się rozrasta, bardzo ją komplikując.

Jak na razie to nie ma powodu, by brać tą klasę, gdyż identyczne rzeczy osiągnie się mając dużą premie do postępowania ze zwierzętami.

No i czemu niby potwory muszą być różnej płci? Przecież to co jest tworzone, nie ma nic wspólnego z naturalnością, jest to więc bezsensowne ograniczenie.

Jak widzisz, nieuchronnie zbliżasz się w stronę czystej genetyki i tak będzie, póki nie przerzucisz tego na magię.
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Trener potworów [3.5]

ndz sty 02, 2011 6:48 pm

Namrasit pisze:
A pokeball'e to gdzie?

Tu. Na tej samej wiki jest też pokedex z rozpisaną całkiem sporą liczbą stworków.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Trener potworów [3.5]

ndz sty 02, 2011 7:12 pm

Jest spora różnica między "do rozmnażania przydaje się mama i tata" a "czystą genetyką". Krzyżówki rasowe powstają zwykle w sposób zupełnie klasyczny, jak muły albo pieski kundelki. Część powstaje przez przesiąknięcie istot energią jakiegoś planu. Jeśli mamy dostęp do tego planu można by tam po prostu spróbować poprowadzić hodowlę piesków i czekać czy któreś szczeniaki nie urodzą się z zestawem nowych supermocy.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Trener potworów [3.5]

ndz sty 02, 2011 7:25 pm

Namrasit pisze:
Temat władcy bestii akurat w dnd jest dość ciężki, a to ze względu na możliwości druida i magów do przyzywania przeróżnych stworów kiedy ich potrzeba. Sam kiedyś próbowałem podejść do tego tematu (obrałem drogę bardziej pokemonową, zaklinanie bestii w klejnoty + klejnoty dające im specjalne moce + możliwość łączenia stworzeń podobnych, tak, by móc np mieć trzygłowego złotego smoka, ogroilithida, nimfę-boholdera itp :P). Niestety, jak widzisz, mechanika takiej klasy szybko się rozrasta, bardzo ją komplikując.

Jak na razie to nie ma powodu, by brać tą klasę, gdyż identyczne rzeczy osiągnie się mając dużą premie do postępowania ze zwierzętami.

No i czemu niby potwory muszą być różnej płci? Przecież to co jest tworzone, nie ma nic wspólnego z naturalnością, jest to więc bezsensowne ograniczenie.

Jak widzisz, nieuchronnie zbliżasz się w stronę czystej genetyki i tak będzie, póki nie przerzucisz tego na magię.


To podrzuć jeszcze jakieś pomysły na uczynienie tej klasy wartościową.
Myślę też o "przerzucenie tego na magię". Dodanie wymagania rzucania czarów i Zogniskowania w transmutacji? Progresja +1 poziom czarów co 2 poziomy?

Staram się nie iść w stronę Pokemonów, chociaż ten link podany przez Schpeelah'a jest kuszący :D
 
Awatar użytkownika
Bahior
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 130
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:30 am

Re: Trener potworów [3.5]

ndz sty 02, 2011 9:26 pm

Popchnięcie tego w kierunku magi to moim zdaniem dobry ruch. W tedy krzyżowanie może nabrać nowych smaczków - tworzenie istot z szablonem chimeryczne, bądź tauryczne (no i tytaniczne również). Można wtedy nawet pomyśleć o tworzeniu istot z szablonem analogicznym do czarowszystego, tyle że dotyczącym potworów - była by to kolejna unikalna zdolność.
Co do samych czarów to można się też zastanowić nad czarami dominacji i zauroczeń.
Poza tym czy taki treser mógłby wytresować rój istot? np szczurów?
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Re: Trener potworów [3.5]

ndz sty 02, 2011 11:41 pm

Zireael pisze:
To podrzuć jeszcze jakieś pomysły na uczynienie tej klasy wartościową.


Po pierwsze, pójście w magię, po drugie kość k6, słaby BAP, po trzecie uzależnienie w większym stopniu od potworów.
W wymaganiach: zogniskowanie broni (bicz) - żeby klimatu dodać :P.

Zostałbym też przy samych bestiakach, czyli: zwierzęta, bestie, magiczne bestie, wynaturzenia o małym intelekcie, robaki.
Towarzyszom nadać funkcje:

Agresor - zwierzak który atakuje i dostaje premię do ataku, obrażeń
Obrońca - zwierzak dostaje premię do KP, daje premię dla pana, a do tego zbiera połowę obrażeń (tarcza na przyjaciela na pana)
Zwiadowca - z takim zwierzakiem można mieć więź empatyczną, posiadać jego zmysły (węch, ślepowidzenie, itp)

Do tego, czemu niby ten ktoś zawsze musi łazić ze sługami, niech ma możliwość zaklinania ich w tatuaże i przyzywania, jak któregoś potrzebuje. Jak któraś z "gadzin" zginie, wróci do tatuażu i nie będzie można jej przez trochę wezwać. Oczywiście, w takim przypadku zwierzaki będą musiały rosnąć w siłę, żeby później nie być pionasamia - tutaj proponuję nadawanie szablonów. W formie tatuażu niech się bestie leczą, żeby można je jeszcze wykorzystać.

Dodatkowe moce, którymi można obłożyć zwierzaki typu: zadawanie obrażeń od energii, wampiryzm, zarażenie chorobą i tego typu bajery.

Mam nadzieję, że pomysły się przydadzą, choć wychodzi z nich wytatuowany władca bestii :P
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Trener potworów [3.5]

pn sty 03, 2011 9:37 am

Bahior pisze:
Popchnięcie tego w kierunku magi to moim zdaniem dobry ruch. W tedy krzyżowanie może nabrać nowych smaczków - tworzenie istot z szablonem chimeryczne, bądź tauryczne (no i tytaniczne również). Można wtedy nawet pomyśleć o tworzeniu istot z szablonem analogicznym do czarowszystego, tyle że dotyczącym potworów - była by to kolejna unikalna zdolność.
Co do samych czarów to można się też zastanowić nad czarami dominacji i zauroczeń.
Poza tym czy taki treser mógłby wytresować rój istot? np szczurów?


Zmieniono wymagania zgodnie z twoją sugestią, dodano możliwość zdobycia towarzysza o typie rój, a także szablon stworzenia taurycznego. Stworzenia chimeryczne i tytaniczne odpadają - nie mogę pozwolić na dodanie typów gigant i smok do listy, inaczej trener wysokiego poziomu by latał z młodym smokiem i lodowym gigantem...


Namrasit pisze:
Zireael pisze:
To podrzuć jeszcze jakieś pomysły na uczynienie tej klasy wartościową.


Po pierwsze, pójście w magię, po drugie kość k6, słaby BAP, po trzecie uzależnienie w większym stopniu od potworów.
W wymaganiach: zogniskowanie broni (bicz) - żeby klimatu dodać :P.

Zostałbym też przy samych bestiakach, czyli: zwierzęta, bestie, magiczne bestie, wynaturzenia o małym intelekcie, robaki.
Towarzyszom nadać funkcje:

Agresor - zwierzak który atakuje i dostaje premię do ataku, obrażeń
Obrońca - zwierzak dostaje premię do KP, daje premię dla pana, a do tego zbiera połowę obrażeń (tarcza na przyjaciela na pana)
Zwiadowca - z takim zwierzakiem można mieć więź empatyczną, posiadać jego zmysły (węch, ślepowidzenie, itp)

Do tego, czemu niby ten ktoś zawsze musi łazić ze sługami, niech ma możliwość zaklinania ich w tatuaże i przyzywania, jak któregoś potrzebuje. Jak któraś z "gadzin" zginie, wróci do tatuażu i nie będzie można jej przez trochę wezwać. Oczywiście, w takim przypadku zwierzaki będą musiały rosnąć w siłę, żeby później nie być pionasamia - tutaj proponuję nadawanie szablonów. W formie tatuażu niech się bestie leczą, żeby można je jeszcze wykorzystać.

Dodatkowe moce, którymi można obłożyć zwierzaki typu: zadawanie obrażeń od energii, wampiryzm, zarażenie chorobą i tego typu bajery.

Mam nadzieję, że pomysły się przydadzą, choć wychodzi z nich wytatuowany władca bestii :P


Funkcje towarzyszy, a także pomysł z tatuażem dodano. Nad dodatkowymi mocami pomyślę (patrz poniżej)
Wyjaśniałam parę postów wcześniej, jaki był pomysł, dlatego też nie chcę ograniczać trenera tylko do zwierząt i stworzeń im podobnych.

---------------------------------------------------------------------
PS. Zajrzałam do Pokemon d20 i tak mi przyszło do głowy - a może zrobić z trenera potworów klasę podstawową? Mamy coraz więcej pomysłów na zdolności, a klasa prestiżowa może mieć co najwyżej 10 poziomów...

Co wy na to? Siedzę w domu i źle się czuję, ale przy Waszym wsparciu może bym zdążyła dziś to przerobić na klasę podstawową...
 
Awatar użytkownika
Bahior
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 130
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:30 am

Re: Trener potworów [3.5]

pn sty 03, 2011 4:29 pm

Klasa podstawowa? No ma to pewne zalety, np swobodnie można dać osobną listę zaklęć lepiej odwzorowującą jego zdolności. Bez obaw można też dać cześć zdolności zależnych od charakteru trenera. No i łatwiej będzie się tworzyć BN tresujących bestie nawet na całkiem niskich poziomach.

Co do moich wcześniejszych uwag to miałem na myśli szablon Tytaniczny z monster manual 2 który można nałożyć tylko na zwierze lub robactwo (Ta ilustracja z olbrzymią ropuchą:P). Nawet opis szablonu sugeruje, że
tytaniczne stworzenia powstają w wyniku potężnej magi transformującej
- co moim zdaniem pasuje idealnie do postaci tresera używającego magi.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Trener potworów [3.5]

pn sty 03, 2011 5:28 pm

A, racja. Świetny obrazek, ta ropucha, tylko boję się, że szablon w praktyce pozwoliłby na przegięcia. Toto ma w końcu gigantyczny rozmiar i może miażdżyć przeciwników.

Poczekam jeszcze na wypowiedzi pozostałych co do zamiany w klasę podstawową...
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Trener potworów [3.5]

pn sty 03, 2011 5:59 pm

Ja to widzę tak: jak możesz być X od początku kariery, to powinna być to klasa podstawowa, a jak najpierw jesteś Y a dopiero od pewnego poziomu stajesz się X, to X powinna być prestiżówką. Jestem za klasą podstawową.

Co do tytanicznych przegięć - nie sądzę. Tak jak to czytam, to praktycznie jest to odwrotny szablon - stworzenie bazowe Tytaniczne Stworzenie z małym szablonem dodającym cechy jakiegoś zwierzęcia. Relatywne korzyści wydają się też maleć wraz z poziomem (KW, stworzenia o wyższym SW mają zwykle większy rozmiar więc dostaną mniejsze premie do atrybutów itd.) więc wystarczy przejrzeć czy te z SW 1 nie produkują czegoś nieprzewidzianego - jeśli nie, to reszta też powinna być OK.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Trener potworów [3.5]

pn sty 03, 2011 8:13 pm

Proszę moderację o zamknięcie, a najlepiej usunięcie, tematu w takim razie, bowiem jutro-pojutrze pojawi się na forum Trener potworów jako klasa podstawowa.

Dziękuję bardzo wszystkim, którzy pomogli doprecyzować pierwotny pomysł - i do zobaczenia w nowym temacie, kiedy już powstanie!
Zireael

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości