Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob sty 02, 2010 5:20 pm

oboodo pisze:
Czy uzywajac Pithing Needle moge nazwac sorcery lub instanty?

Możesz.

p4v pisze:
Nie, bo activated abilities znajdują się na permanentach. Sorcery i instanty nie zaliczają się do tej grupy.


Lightning Storm ma activated ability.
Ostatnio zmieniony sob sty 02, 2010 5:21 pm przez Maelstrom, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob sty 02, 2010 6:57 pm

Są pewnie wyjątki ok, ale jak nazwie Lightning Bolt to co? To nie jest activated ability, więc?
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob sty 02, 2010 7:15 pm

Więc nie będzie żadnego efektu.
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob sty 02, 2010 7:56 pm

p4v pisze:
Są pewnie wyjątki ok, ale jak nazwie Lightning Bolt to co? To nie jest activated ability, więc?

Jak nazwiesz Lightning Bolt, to nie będzie można używać activated ability kart o nazwie Lightning Bolt.
Nie ważne, że nie ma żadnych - kiedyś może powstać karta, dająca instantom na stosie activated ability i wtedy nie będziesz mógł ich zagrać.

Czyli stanie się to samo, co by się stało jakbyś nazwał Grizzly Bears. Też nie mają activated ability, ale mogą dostać kiedyś.
 
qazwer
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 84
Rejestracja: wt cze 30, 2009 11:01 am

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn sty 04, 2010 5:18 pm

Kolejne pytanie ode mnie:
Czy na noncreature permanencie mogą znajdować się countery +1/+1? Na przykład gdy jakiś artefact może zamienić się do końca tury w creaturę i położymy na nim countera +1/+1 to czy counter spadnie gdy permanent przestanie być creaturą, czy zostanie na nim dając plusy permanentowi gdy ten znowu się zmieni w creaturę?
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn sty 04, 2010 8:16 pm

qazwer pisze:
Kolejne pytanie ode mnie:
Czy na noncreature permanencie mogą znajdować się countery +1/+1?

Mogą
qazwer pisze:
Na przykład gdy jakiś artefact może zamienić się do końca tury w creaturę i położymy na nim countera +1/+1 to czy counter spadnie gdy permanent przestanie być creaturą, czy zostanie na nim dając plusy permanentowi gdy ten znowu się zmieni w creaturę?

"zostanie na nim dając plusy permanentowi gdy ten znowu się zmieni w creaturę" :) Sam lepiej tego nie napiszę.
Ostatnio zmieniony pn sty 04, 2010 8:17 pm przez Maelstrom, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Sen7
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 3:35 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn sty 04, 2010 8:19 pm

Witam chciałem się dowiedzieć jak działają te karty (jestem początkującym proszę o dokładne tłumaczenie)

Mistmeadow Witch
Umbral Mantle
Glamer Spinnes
Pili-Pala - czy umiejętność tej karty działa w ten sam sposób co farhaven elf
Tower Above
shield of the oversoul
runes of the deus
revelsong Horn - w czym ta karta w ogule pomaga ? z tego co rozumiem to tapuje krita i daje +1/+1
repel Intruders
devoted Druid też wydaje mi się głupia karta chyba, że zle ją rozumiem czy to działa tak tapuje ją dostaję landa w postaci forest i kładę countera -1/-1 na niego ?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn sty 04, 2010 9:10 pm

Sen7 pisze:
Mistmeadow Witch


Wyrzuć poza grę wskazaną kreaturę. Powróci ona pod kontrolę własniciela z końcem tury.

Sen7 pisze:
Umbral Mantle


Zaequipowana kreatura ma: Zapłać :3: odtapuj, a dostanie +2/+2 do końca tury

Sen7 pisze:
Glamer Spinnes


Jak wchodzi do gry, przepnij wszystkie aury z jednego permamentu na drugi, tego samego właściciela (jeśli przepinasz aury z permamentu oppa, musisz je przypiąć na permament oppa)

Sen7 pisze:
Pili-Pala - czy umiejętność tej karty działa w ten sam sposób co farhaven elf


Nie. Działa tak: zapłać :2: odtapuj, dodaj jeden mana dowolnego koloru.

Sen7 pisze:
Tower Above


Wskazaa kreatura dostaje do końca tury +4/+4, trample, wither i umiejętność że wskazana kreatura musi go zablokować jeśli może.

Sen7 pisze:
shield of the oversoul


Dopuki enchantowana kreatura jest zielona dostaje +1/+1 i niezniszczalnośc. poki jest biała dostaje +1/+1 i flying

Sen7 pisze:
runes of the deus


Jak wyżej, z tym że inne umiejętności.

Sen7 pisze:
revelsong Horn


Zapłać :1: tapnij i dodatkowo tapnij kreaturę, wskazana kreatura dostaje +1/+1 do konca tury. Pomaga o tyle, że możesz stapować kreaturę wystawioną w tej samej turze, zeby inna dostała bonus.

Sen7 pisze:
repel Intruders


Wstaw 2 tokeny 1/1 kithkin soilder jeśli zapłaciłeś :w:, skontruj wskazay kreaturowy czar jeśli zapłasiłeć :u: Wykonaj obydwie rzeczy jesli zapłaicłeś :w: i :u:

Sen7 pisze:
devoted Druid


Tapnij: dodaj :g: połóż counter -1/-1 a druidzie. odtapuj go. Głupi nie jest, bo możesz nim wyprodukować 2 mana zielonego koloru w jednej turze.
 
Sen7
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 3:35 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn sty 04, 2010 9:28 pm

Dobra dziękuje za wszystko nie rozumiem jednej rzeczy jak byś mógł... ;) "skontruj wskazay kreaturowy czar jeśli zapłasiłeć :u: "
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn sty 04, 2010 9:51 pm

Karta ma hybrydowy koszt. możesz zapłacić zarówno :w: jak i :u: Jeśli zapłacisz :w: wstawiasz tokent, a jesli zapłacisz :u: kontrujesz kreaturowy czar. jest to istant więc mozesz nim skontrować np. Llanowar Elves gdyż jest to kreatura.
 
oboodo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: sob gru 12, 2009 3:51 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw sty 14, 2010 7:19 pm

Zastanawia mnie to czy jak ktos mnie atakuje kreatura, to czy moge powiedziec ze biore obrazenia na siebie, po czym na ta kreature zostaje rzucony powiedzmy Giant Growth, a ja wtedy mowie ze ja niszcze ta kreature jakims Instantem i na greva schodzi i kreatura i instant, a ja nie dostaje obrazen?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw sty 14, 2010 7:27 pm

Jak najbardziej. Po deklaracji atakujacych nastepuje deklaracja bloku, w której deklarujemy bkoli, płacimy regenerację itp. Po deklaracji bloku mamy chwilę na zagrywanie instantów - w tym dopakowujacych jak i niszczących.
 
oboodo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: sob gru 12, 2009 3:51 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw sty 14, 2010 9:10 pm

Czyli to jest tak ze jak ja mowie ze biore na siebie obrazenia, to przeciwnik musi w tym momencie zdecydowac czy rzuca dopalacza lub jakias obrone od spellow i ability, czy nie? Bo gownie spory mam tu o to ze przeciwnik mi mowi ze z tymi instantami to mozemy czekac w nieskonczonosc, i ze ja deklarujac obrone musze pierwszy rzucic instanta niszczacego kirita (a on moze go wtedy ochronic instantem chronioacym os spellow i ability).
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw sty 14, 2010 9:34 pm

Gracz A atakuje.
Gracz B mówi, że przyjmuje na siebie, wtedy pałeczka leży po stronie Gracza A, albo coś robi albo zostaje tak jak jest. Jeśli coś rzuci na swoją kreaturę, wtedy ty masz priorytet i rzucasz swoje instanty.
 
oboodo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: sob gru 12, 2009 3:51 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw sty 14, 2010 10:00 pm

A jak gracz A nic nie zrobi, to czy ja moge puscic instanta w tym momecie? Bo z tego wszystkiego wynika ze nie.
 
Awatar użytkownika
Filciu702
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 453
Rejestracja: wt paź 21, 2008 4:15 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw sty 14, 2010 10:08 pm

Możesz, możesz. Ktoś już tu kiedyś pisał, że faza tury kończy się po bodaj trzykrotnym oddaniu sobie priorytetu bez żadnych akcji.

Edit: czyli gracz pierwszy atakuje, ty przyjmujesz na siebie; wtedy on może rzucić dopałkę, ty zniszczyć stwora itp. Możesz na to odpowiedzieć :)

Edit2: tak, nie ma trzykrotnego, jest pojedynczy przy pustym stosie.
Ostatnio zmieniony czw sty 14, 2010 10:26 pm przez Filciu702, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw sty 14, 2010 10:13 pm

Spelle możecie rzucać kiedy chcecie, chodzi mi o ten konkretny przykład, który podałeś. Jeśli wiesz, że na łapie ma coś, co uchroni krite przed zniszczeniem to nie ma sensu używac removala.

Trzykrotny pass? Błąd, jak gracze pod rząd spasują wtedy jest koniec fazy.

Nie może zaistnieć taka sytuacja:
Atakuję!
Okej, wchodzi.
Dobra.
A nieee, jednak go zniszczę :?

Po zadeklarowaniu atakujących priorytet otrzymuje gracz B, a po nim znowu gracz A, może zagrywać różne spelle. Kiedy wszyscy gracze pod rząd spasują, zostaje rozpatrzony górny obiekt stosu albo jeśli stos jest pusty, gra przechodzi do następnej fazy.
Ostatnio zmieniony czw sty 14, 2010 10:21 pm przez p4v, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Filciu702
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 453
Rejestracja: wt paź 21, 2008 4:15 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw sty 14, 2010 10:27 pm

Tak BTW: nie gracz B, a gracz A dostaje priorytet po wyznaczeniu atakujących.
First, the active player declares attackers

Third, the active player gets priority. Players may cast spells and activate abilities
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt sty 15, 2010 11:40 am

p4v pisze:
Nie może zaistnieć taka sytuacja:
Atakuję!
Okej, wchodzi.
Dobra.
A nieee, jednak go zniszczę :?


Jak to nie. Kreatura dziabnie gracza i zostanie zniszczona.
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt sty 15, 2010 11:43 am

A czy napisałem że zadała dmg? NIE. Po zadaniu dmg, faza ataku chyba się kończy.
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob sty 16, 2010 6:17 pm

Czy można skontrować redirection effect? Ktoś puszcza we mnie bolta, nic nie robię, ale opp przekierowuje efekt na planeswalkera, czy mogę w tym wypadku skontrować bolta?
 
Awatar użytkownika
WilliamWolfes
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1308
Rejestracja: sob lis 13, 2004 1:29 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob sty 16, 2010 9:18 pm

p4v pisze:
Czy można skontrować redirection effect? Ktoś puszcza we mnie bolta, nic nie robię, ale opp przekierowuje efekt na planeswalkera, czy mogę w tym wypadku skontrować bolta?


Zależy jak to przekierowuje, jak robi to czarem Twincast to tak naprawdę tworzy nowy bolt i możesz albo kontrować nowego bolta, albo samego twincasta. Jak robi to abilitką, że daje mu możliwość zmiany celu to nie da rady bo powiedziałeś już, że odpowiedzi nie ma na czar, który poszedł już na stack i został rozwiązany bo nie było odpowiedzi.
Przynajmniej tak mi się wydaje, jak się tak patrzę na fazę po fazie.
Ostatnio zmieniony sob sty 16, 2010 9:19 pm przez WilliamWolfes, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gizmoo
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1195
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:26 am

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob sty 16, 2010 9:47 pm

p4v pisze:
Czy można skontrować redirection effect? Ktoś puszcza we mnie bolta, nic nie robię, ale opp przekierowuje efekt na planeswalkera, czy mogę w tym wypadku skontrować bolta?


Moim zdaniem od razu deklaruje się, czy bolt wpada w Ciebie, czy planeswalkera. Można skontrować sam czar. Nie ma karty, która kontrowała by redirect efect.
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob sty 16, 2010 9:58 pm

Z tego co wiem deklaracja czy atakuje się playera, czy planeswalkera składa się wyłącznie kiedy atakuje się kritami, w momencie zagrywania spellów mozna celować w playera, ale później przenieść dmg na planeswalkera.
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob sty 16, 2010 10:48 pm

p4v jest najbliżej prawdy. Sytuacja wygląda następująco:
-Shock. Dwa obrażenia w ciebie. (W tym momencie jest możliwość odpowiedzi, na przykład rzucając kartę lub preventując obrażenia.)
-Dobrze, przyjmuję.
-A nie, jednak uderzę w Planeswalkera (Na to nie można już odpowiedzieć.)
 
Awatar użytkownika
WilliamWolfes
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1308
Rejestracja: sob lis 13, 2004 1:29 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob sty 16, 2010 11:31 pm

p4v pisze:
Z tego co wiem deklaracja czy atakuje się playera, czy planeswalkera składa się wyłącznie kiedy atakuje się kritami, w momencie zagrywania spellów mozna celować w playera, ale później przenieść dmg na planeswalkera.


Czyli mam rozumieć, że to nie jest jakiś tam redirect z ability czy karty, tylko zmiana zdania gracza?
Jeżeli to gracz zmienia zdanie to nie ma czegoś takiego, jak karta wchodzi na stack to ma przypisany cel, kartą na stacku nie można manipulować zmieniając zdanie - Sorry koledzy, ale jak pisze target to jest traget. Poczytajcie sobie zasady są darmowe do ściągnięcia na http://www.magicthegathering.com

Pozdrówka ;]
Ostatnio zmieniony sob sty 16, 2010 11:32 pm przez WilliamWolfes, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob sty 16, 2010 11:41 pm

Niet, ja mam rację. Tak po prostu jest i już :)
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob sty 16, 2010 11:52 pm

WilliamWolfes pisze:
Poczytajcie sobie zasady są darmowe do ściągnięcia na http://www.magicthegathering.com

Radziłbym zastosować się do własnej rady.

306.7. If noncombat damage would be dealt to a player by a source controlled by an opponent, that
opponent may have that source deal that damage to a planeswalker the first player controls instead.
This is a redirection effect (see rule 614.9) and is subject to the normal rules for ordering
replacement effects
(see rule 616). The opponent chooses whether to redirect the damage as the
redirection effect is applied.
 
Awatar użytkownika
WilliamWolfes
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1308
Rejestracja: sob lis 13, 2004 1:29 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz sty 17, 2010 12:09 am

WilliamWolfes pisze:
Maelstrom napisał(a):Radziłbym zastosować się do własnej rady.

306.7. If noncombat damage would be dealt to a player by a source controlled by an opponent, that
opponent may have that source deal that damage to a planeswalker the first player controls instead.
This is a redirection effect (see rule 614.9) and is subject to the normal rules for ordering
replacement effects (see rule 616). The opponent chooses whether to redirect the damage as the
redirection effect is applied.


Właśnie w tej chwili wertowałem strony, żeby się do czegoś takiego dogrzebać. Ja czytałem ten Basic Rulebook i tam to jest tak wytlumaczone, że to co powiedziałem było racją
Więc jak Thoctar napisał, że jest inaczej wiedziałem, że musze to sprawdzić w tym grubaśnym Rulebook'u.

Mimo wszystko, tyczy się to tylko i wyłącznie Planeswalkera, a nie kritów, chyba, że zasada redirectingu mówi inaczej. Ja zakładałem ogólnie czy może sobie zmieniać zdanie czy nie, więc jak to jest do końca skoro masz już to pod ręką?
Ostatnio zmieniony ndz sty 17, 2010 12:11 am przez WilliamWolfes, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz sty 17, 2010 12:17 pm

WilliamWolfes pisze:
Mimo wszystko, tyczy się to tylko i wyłącznie Planeswalkera, a nie kritów, chyba, że zasada redirectingu mówi inaczej. Ja zakładałem ogólnie czy może sobie zmieniać zdanie czy nie, więc jak to jest do końca skoro masz już to pod ręką?

Oczywiście, że tylko Planeswalkerów, przecież o to na początku było pytanie...
Nie ma zmiany zdania - w momencie kiedy źródło zadaje obrażenia graczowi, można je przekierować na Planeswalkera.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość