Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob lip 09, 2011 11:48 pm

Czyli jak pisze flip a coin to moge sobie ustalic z przeciwnikiem czy to bedzie rzut moenta czy gra w papier kamien nozyce?:D

To musi być rzut monetą.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lip 10, 2011 8:04 am

Shadooch pisze:
No chyba nie zapomniany skoro pojawil sie w m12 xD


W tzw. Early setach i wczesnych edycjach była to dość popularna umiejętność. Teraz jest ona dość egzotyczna i naprawdę rzadko spotykana.
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lip 10, 2011 12:26 pm

Zresztą w kamień, papier, nożyce można łatwo oszukiwać :D
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lip 10, 2011 12:39 pm

Sry zrozumialem ze z przeciwnikiem mam w cos wygrac(np kamien papier nozyce) :D
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt lip 12, 2011 4:29 pm

Yhmm czyli jak mam 1 hp, wystawione Sanguine Bond i Eternity Vessel z 20 counterami, i jak wystawie landa, to wroci mi 20 zycia a przeciwnik straci 19?
Ostatnio zmieniony wt lip 12, 2011 4:30 pm przez Shady, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt lip 12, 2011 5:21 pm

Tak, bo każde ustalenie życia do określonej wartości jest dodaniem/odjęciem odpowiedniej jego ilości.
W tym przykładzie jaki podałeś będzie to zyskanie 19 życia, które odpali trigger Sanguine Bond i przeciwnik straci 19 życia.
 
Awatar użytkownika
Marecki_17
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 33
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 5:55 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lip 14, 2011 6:04 pm

Mam pytanko.Czy gdy karta Twinblade Slasher został dopalony swoją umiejętnością i zada dmg karcie Darksteel Sentinel to czy golem Ginie ?
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lip 14, 2011 6:25 pm

Umiera ale nie ginie :D

Dobra, tyle żartów, teraz po ludzku. Stwór umiera ("dies", dawniej "is put into graveyard from play") jeżeli:
a) zostaje zniszczony (destroyed)
b) ma 0 thoughness
c) otrzyma śmiertelną dawkę obrażeń

Darksteel Sentinel jest niezniszczalny, więc wszelkie "destroy" i damage mogą mu naskoczyć, ale 0 thoughnessa spowoduje, że umrze, co jest efektem nałożonych przez Twinblade Slasher'a counterów -1/-1. Gdyby nie Wither, Sentinel nadal radośnie hasałby po polu bitwy.
 
Awatar użytkownika
Marecki_17
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 33
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 5:55 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lip 14, 2011 8:35 pm

Dzięki ;)
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt lip 15, 2011 5:10 pm

Mamy wystawione Soul Warden i wystawiamy Ajani's Pridemate. Ajani odrazu przy wejsciu dostaje counterka?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt lip 15, 2011 6:10 pm

Tak
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob lip 16, 2011 2:00 pm

Mamy taka sporna sytuacje. Pierw zacznijmy od tego, że:
Przeciwnik placi Equip zeby podpiac artefakt pod kreaturke, ja wtedy rzucam instanta (dajmy na to Doom Blade). W tej sytuacji Doom Blade niszczy kreaturke zanim artefakt zostanie do niej podpiety, a koszt equip jest juz zaplacony.

A jesli przeciwnik atakuje, ja zaczynam deklarowac kreaturke do obrony, pokazuje ze sie bronie na ta kreaturke, a on wtedy rzuca instanta (niech juz bedzie ze to Doom Blade...) i mowi ze niszczy kreaturke zanim sie obronilem (bo formalnie instant powinien dzialac przed tym?). Moze tak zrobic? mnie sie wydaje ze nie bo przeciez deklarowanie obroncow nie wchodzi na stos... czy sie myle?
Ostatnio zmieniony sob lip 16, 2011 2:02 pm przez Shady, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob lip 16, 2011 2:16 pm

Gdyby rzucił instanta w fazie deklarowania atakujących - nie zostałby zablokowany. Ponieważ rzucił go w fazie deklarowania blokerów, stwór przeciwnika zostanie zablokowany.

Edit:
Deklaracja nie używa stosu.
309.1. As the declare blockers step begins, the defending player declares blockers (this game action doesn’t use the stack). Then any abilities that triggered on blockers being declared go on the stack. (See rule 410, “Handling Triggered Abilities.”) Then the active player gets priority and players may play spells and abilities.
Ostatnio zmieniony sob lip 16, 2011 2:18 pm przez Zephyel, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob lip 16, 2011 2:31 pm

No i wszystko jasne, dziekuje :)

A co do walkerow, jak uzywam preventa na siebie "to you" to preventuje tez obrazenia zadane walkerowi?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob lip 16, 2011 3:36 pm

Nie, gdyz przeciwnik zadeklarowal atak w PW, a You nie rowna sie PW
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob lip 16, 2011 4:46 pm

1. Mam kreaturke z Deathtouch i ma ona 0 ataku (bo przeciwnik mi nalozyl na nia -/- counterki. Jesli sie zablokuje nia na jakas atakujaca kreaturke to deathtouch zadziala mimo 0 ataku?

2. Jest na stole kreaturka Darksteel Sentinel. Jesli uderze w nia z Tendrils of Corruption to dostane zycie za zadany dmg? czy poprostu nie zadam w nia dmg?
 
Awatar użytkownika
Kervyn
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: czw paź 07, 2004 4:04 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob lip 16, 2011 5:05 pm

1. Nie, ponieważ nie został zadany damage.
Ostatnio zmieniony czw wrz 08, 2011 9:11 pm przez Kervyn, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob lip 16, 2011 5:35 pm

Możesz np. walnąć w niego za 10 (zostaje na 1) i następnie nałożyć na niego counter -1/-1, wtedy jego Toughness spadnie do 0 i zginie.


Tak chyba nie zabije, jedynie samym -/-. Juz pytalem kiedys czy zabije Blightsteel Colossus jak strzele boltami w niego, a potem dobije Grasp of Darkness. I okazalo sie ze nie. Ale nie wazne, chodzilo mi o samo to czy dostane zycie.

Lich's Mirror - przegralem gre poniewaz przeciwnik zalozyl mi 10 poisonow, wtedy robie to co ta karta mowi, i zaczynam z 7 kartami na rece i 20 zyciami ale bez poisonow czy z poisonami (= automatycznie przegrywam zas... xD)

PS. Jest jakis sposob zeby usunac z siebie poison counterki? Albo wgl jakas karta anty-infect procz Melira, Sylvok Outcast?
Ostatnio zmieniony sob lip 16, 2011 5:38 pm przez Shady, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob lip 16, 2011 5:53 pm

Shadooch pisze:
PS. Jest jakis sposob zeby usunac z siebie poison counterki? Albo wgl jakas karta anty-infect procz Melira, Sylvok Outcast?

Leeches
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob lip 16, 2011 6:05 pm

Mirror nie usunie ci poison counterkow, wiec tak czy inaczej przegrasz gre.

Poison counterkis zdejmują np. Leeches
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob lip 16, 2011 8:49 pm

A znalazloby sie cos w kolorze czarnym lub bezkolorowym ? :D
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob lip 16, 2011 8:54 pm

Teraz coś ode mnie:
Przejąłem wrogowi stwora za pomocą Mind Control. Jeżeli zostanie odpalona druga zdolność Homeward Path to stwór ten wróci pod jego kontrolę i tam też pozostanie mimo posiadania Mind Control'a na sobie z racji tego, że ważny jest "najświeższy" efekt zmiany kontroli, tak?

Shadooch pisze:
A znalazloby sie cos w kolorze czarnym lub bezkolorowym ? :D

Istnieje tylko Leeches, a WoTC oficjalnie zapowiedziało, że nie wydrukuje nic co bezpośrednio usuwa countery.
Niebezpośrednią opcją jest natomiast reset gry przy użyciu Karn Liberated :wink: (w tym momencie nie kojarzę innego efektu podobnego)
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob lip 16, 2011 9:21 pm

Zdaje mi się, że 'na moment' wróci pod kontrolę przeciwnika, natomiast zaraz wejdzie ponownie pod twoją opiekę - nie jest to poparte żadnymi rulingami, ale tym, że ten enchant nie spadnie i nadal będzie działać, gdy spell już spadnie.
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob lip 16, 2011 9:50 pm

Zephyel pisze:
Zdaje mi się, że 'na moment' wróci pod kontrolę przeciwnika, natomiast zaraz wejdzie ponownie pod twoją opiekę - nie jest to poparte żadnymi rulingami, ale tym, że ten enchant nie spadnie i nadal będzie działać, gdy spell już spadnie.

Właśnie tu mam problem, zdawało mi się, że to tak zadziała, ale przeglądając komentarze na Gathererze (czasem znajduję tam odpowiedzi na pytania rulingowe) widziałem wypowiedzi które zdawały się sugerować coś innego...
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lip 17, 2011 1:19 pm

Consuming Vapors - jeslig racz go zagral , a ja go skontrowalem, to moze go zagrac ponownie z rebounda w jego upkeepie?

Jesli mam na stole Mirror Sheen i skopiuje Consuming Vapors, to w przyszlym upkeepie bede mogl go zagrac z Rebound?
Ostatnio zmieniony ndz lip 17, 2011 1:20 pm przez Shady, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lip 17, 2011 1:28 pm

Shadooch pisze:
Consuming Vapors - jeslig racz go zagral , a ja go skontrowalem, to moze go zagrac ponownie z rebounda w jego upkeepie?

Rebound (If you cast this spell from your hand, exile it as it resolves. At the beginning of your next upkeep, you may cast this card from exile without paying its mana cost.)
Czyli nie może - skontrowane zaklęcie nie resolvuje, więc nie pójdzie na exile i nie będzie rebounda.

Shadooch pisze:
Jesli mam na stole Mirror Sheen i skopiuje Consuming Vapors, to w przyszlym upkeepie bede mogl go zagrac z Rebound?

Rebound (If you cast this spell from your hand, exile it as it resolves. At the beginning of your next upkeep, you may cast this card from exile without paying its mana cost.)
Kopia nie jest zagrywana z ręki; nie będzie rebounda.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lip 17, 2011 1:36 pm

Rebound nie zadziała, ponieważ wymaga resolve. Jest to static ability generujący na resolve opòzniony trigger.

Mirror Sheenx, skopiuje Vapory, ale aktywaoawnie Rebounda wymaga zagrania go z ręki:
Rebound will have no effect on copies of spells because you don't cast them from your hand.
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lip 17, 2011 2:03 pm

Ok. Hmm rzuce Chain of Vapor, jesli przeciwnik go skopiuje i targetuje jakis moj permanent to ja tez moge poswiecic land,a skopiowac go i targetowac permanent przeciwnika i tak wkolko az nam sie skoncza permanenty? :O
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lip 17, 2011 3:55 pm

Tak, mozna robic takie kółeczko póki styknie landów i legalnych celi
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lip 17, 2011 4:24 pm

Mam wystawione Manabarbs i Chandra's Spitfire. Chandra's dostaje +3/+0 za kazdy 1 dmg zadane graczowi przez zatapowanie landa? Czyli np zatapuje 4 landy, zada w niego 4 dmg a Chandra's dostanie +12/+0 ?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość