Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Marecki_17
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 33
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 5:55 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr sie 17, 2011 1:20 pm

Hej mam małe pytanko.Mam na stole Elvish Archdruid i za tapnięcie go dostaje 4 many za 3 many zagrywam Lead the Stampede i dociągam Nettle Sentinel.I teraz moje pytanie czy za mane od druida moge jeszcze zagrać Sentinela ?
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr sie 17, 2011 2:10 pm

Pewnie, że możesz. Mana z mana pool znika dopiero po zakończeniu tury. (lub jakiegoś step'u ,lecz nie jestem pewien.
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr sie 17, 2011 2:13 pm

Mana znika z końcem każdej fazy i stepu.
W opisanym przypadku jeżeli chcesz rzucić i jedno i drugie w tym samym main phase, to nie ma problemu bo mana nie zniknęła.
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw sie 18, 2011 2:02 pm

Jesli zadam 2 dmg kreaturka w opponenta, nastepnie wyloze Bloodchief Ascension ( w drugim mainie) to w end stepie dostanie counterka?

Gralem z jakims gostkiem i sie klocil ze nie dostanie dlatego pytam.
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw sie 18, 2011 2:09 pm

Po kliknięciu w utworzony przez Ciebie link wyskakuję też dodatkowe zasady uzupełniające, a wśród nich:
Bloodchief Ascension's first ability checks how much life was lost by each opponent over the course of the entire turn, even if Bloodchief Ascension wasn't on the battlefield the whole time.
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw sie 18, 2011 3:49 pm

Czyli dostaje counterka.
Thx
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw sie 18, 2011 11:55 pm

Volition Reins - jak rzuce na landa, zatapuje go to do mana pool doda mi 1 many a land sie odtapuje? Itd.?
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt sie 19, 2011 9:19 am

Nie.
Zadziała tylko wtedy, gdy rzucone jest na zatapowany permament - wtedy go odtapuje, ponieważ abilita jest wywyoływana przez wejście do gry Volition Reinsów, nie za zatapowanie :)
 
Awatar użytkownika
Marecki_17
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 33
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 5:55 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt sie 19, 2011 1:01 pm

Witam jak zwykle z problemem.Jak działa karta Fireball bo zupełnie jej nie rozumiem.
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt sie 19, 2011 1:13 pm

Specu pisze:
Fireball ma zasadę: Zapłać :r: i :x: : zadaj X obrażeń zaokrąglone w dół w dowolną ilość celów. Za każdy cel pow. pierwszego dopłać :1: Czyli jeśli zapłacisz :r: :7: i wybierzesz 3 cele , każdemu z nich zadasz 1 obrażenie ([7 - :3: (za każdy cel dodatkowe :1: ) ] /3 (ilość celów ) = ~1,6, zaokrąglamy w dół i mamy 1dmg w każdy cel.)
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt sie 19, 2011 6:30 pm

Zephyel pisze:
Specu pisze:
Fireball ma zasadę: Zapłać :r: i :x: : zadaj X obrażeń zaokrąglone w dół w dowolną ilość celów. Za każdy cel pow. pierwszego dopłać :1: Czyli jeśli zapłacisz :r: :7: i wybierzesz 3 cele , każdemu z nich zadasz 1 obrażenie ([7 - :3: (za każdy cel dodatkowe :1: ) ] /3 (ilość celów ) = ~1,6, zaokrąglamy w dół i mamy 1dmg w każdy cel.)


Tam ktoś zrobił błąd pamietam, i dał:

Czyli jeśli zapłacisz :r: :7: i wybierzesz 3 cele , każdemu z nich zadasz 1 obrażenie ([7 - :3: (za każdy cel dodatkowe :1: )


A powinno być:

Czyli jeśli zapłacisz :r: :7: i wybierzesz 3 cele , każdemu z nich zadasz 1 obrażenie ([7 - :2: (za każdy cel dodatkowe :1: )


Bo za pierwszy cel nie placimy :)
______
A teraz moje pytania:

I. Wystawiam Stormtide Leviathan, wszystkie landy dostaja dodatkowy typ *Island*.

1. Czyli jak mamy landa typu Akoum Refuge , to moge nim dodac czarna , czerwona lub niebieska mane?
2. Jak mamy tego landa Inkmoth Nexus, to mozemy dodac bezkolorowa lub niebieska? I moge uzywac jego zdolnosci?

II.
1. Jesli Inkmoth Nexus dostanie counterka +1/+1 jak byl kreaturka, to jak sie stanie landem to zdejmujemy counterka czy zostaje?
2. To samo z tym landem jesli podepniemy pod niego Equipmenta lub enchantmenta.
Ostatnio zmieniony pt sie 19, 2011 6:35 pm przez Shady, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt sie 19, 2011 7:07 pm

I. Tak, każdy land mający typ Island z definicji zyskuje zdolność " :tap: : Add :u: to your mana pool.", a że Stormtide Leviathan dodaje typy, to zachowane są wszystkie poprzednie właściwości landu.

II. Counter zostanie, bo nie istnieje reguła która by sprawdzała, czy dany typ countera może egzystować na określonym rodzaju karty.
Equipment się od niego odczepi, bo może być przyczepiony tylko do stwora, więc natychmiast zostaje upuszczony gdy to, co go nosiło przestaje być stworem. Będziesz musiał nakładać mu go od nowa.
Jeżeli mówimy o Aurze która ma "Enchant land" to będzie na nim cały czas (bo nigdy nie przestaje być landem). Natomiast jeżeli zmienisz go w stwora, zarzucisz mu aurę z "Enchant creature" i skończy się tura, to aura zobaczy, że jest na czymś na czym być nie może i poleci na cmentarz. Uniwersalna jest zasada, że aura idzie na cmentarz gdy enchantuje coś, czego enchantować nie ma prawa.
Ostatnio zmieniony pt sie 19, 2011 7:09 pm przez Vozu, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Reiatsu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:27 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob sie 20, 2011 12:10 am

Mam dwa pytania:

1. Mam zagranego Spellskite i jeżeli założę na niego Diplomatic Immunity, to mogę używać umiejętności Spellskite'a? I co by się działo ze spelami które w niego kieruję w takim wypadku.

2. Mam na stole Endless Whispers i wyciągam Leveler. W tym momencie usuwam swoją bibliotekę. Następnie poświęcam go czymś czarnym nieważne :) i Leveler przy najbliższym end stepie idzie pod kontrolę przeciwnika i usuwa jemu bibliotekę. Zaczyna się jego tura nie ma jak pociągnąć karty i to ja wygrywam, ok.
Moje pytanie jest takie: Jeżeli wyjmę Levelera i poświęciłbym go tym oto panem Viscera Seer, to czy zasady gry nie są w jakiś sposób naruszane? Bo nie mam już biblioteki, a mam mieć scry 1.
Pytam oto ponieważ kumpel grał ostatnio taką partię na turnieju Legacy i miał w finałowej walce takową sytuację i zasądzono, że złamał zasady bo nie ma jak scry zrobić więc efekt poświęcenia nie zadziała i wdupił pojedynek. No ok, ale jak np, jest sytuacja, że ktoś zagrywa Kodama's Reach i nie ma więcej niż 1 landa w library to już nie jest wbrew zasadom, jeżeli zagra tylko jednego. Dlaczego w tej sytuacji było aż tak inaczej...?
Ostatnio zmieniony sob sie 20, 2011 12:13 am przez Reiatsu, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob sie 20, 2011 1:05 pm

Ok.

A jesli wystawie Inkmoth Nexus i zamienie go w kreaturke w tej samej turze to moge nim zaatakowac?
To samo z ostatnia zdolnoscia Gideon Jura.
Ostatnio zmieniony sob sie 20, 2011 1:05 pm przez Shady, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob sie 20, 2011 1:20 pm

1. Mam zagranego Spellskite i jeżeli założę na niego Diplomatic Immunity, to mogę używać umiejętności Spellskite'a? I co by się działo ze spelami które w niego kieruję w takim wypadku.

Nie możesz, aczkolwiek tutaj ktoś by musiał potwierdzić, bo nie jestem do końca pewien tej odpowiedzi :)
Moje pytanie jest takie: Jeżeli wyjmę Levelera i poświęciłbym go tym oto panem Viscera Seer, to czy zasady gry nie są w jakiś sposób naruszane? Bo nie mam już biblioteki, a mam mieć scry 1.

Źle zasądziliście, abilitka po prostu nie zadziała, ale poświęcić mógł jako koszt zagrania czaru :)
A jesli wystawie Inkmoth Nexus i zamienie go w kreaturke w tej samej turze to moge nim zaatakowac?
To samo z ostatnia zdolnoscia Gideon Jura.

Nie możesz, cierpią one na summoning sickness.
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob sie 20, 2011 1:40 pm

Reiatsu pisze:
1. Mam zagranego Spellskite i jeżeli założę na niego Diplomatic Immunity, to mogę używać umiejętności Spellskite'a? I co by się działo ze spelami które w niego kieruję w takim wypadku.

Przykro mi, ale nie :)
Zmiana celów zaklęć i zdolności jest możliwa wyłącznie w przypadku, w którym nowy cel jest legalny. Cel ze shroudem nie jest legalny, więc nie możesz.

114.6a If an effect allows a player to “change the target(s)” of a spell or ability, each target can be changed only to another legal target. If a target can’t be changed to another legal target, the original target is unchanged, even if the original target is itself illegal by then. If all the targets aren’t changed to other legal targets, none of them are changed.
 
Awatar użytkownika
Reiatsu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:27 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob sie 20, 2011 1:47 pm

Ale mogę w Spellskite'a ściągać czyjeś counterspelle, discard, look at the target player hand, itp? I tego typu spelle poprostu by się odbijały od niego tak? I na mnie jako gracza nie wpływały
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob sie 20, 2011 2:23 pm

Reiatsu pisze:
Ale mogę w Spellskite'a ściągać czyjeś counterspelle, discard, look at the target player hand, itp? I tego typu spelle poprostu by się odbijały od niego tak? I na mnie jako gracza nie wpływały


Erm... oczywiście, że nie.

Nie możesz ściągać counterspella bo legalnym dla niego celem jest zaklęcie (czasem z dodatkowymi obostrzeniami). Spellskite leżący na stole nie jest spellem.
Nie możesz ściągać discardów i innych które celują tylko w gracza, bo legalnym celem dla discardu jest gracz. Spellskite nie jest graczem.

Możesz zbierać na niego zaklęcia które:
- mogą targetować stwora
- mogą targetować artefakt
- mogą targetować permanent
- jak zyska jakiś dodatkowy typ (np. nie wiem, jakoś zmienisz go w landa tak, żeby nie stracił swojej zdolności), to może ściągać na siebie też to, co można rzucać na ten dodatkowy typ

I jeszcze co do zaklęć które mają kilka celów:
- jeżeli takie zaklęcie musi wybrać kilka różnych (czyli każdy musi być inny) celów, to przekierujesz góra jeden
- jeżeli takie zaklęcie może wybrać kilka razy ten sam cel, każdy z nich przekierowujesz osobno
 
Awatar użytkownika
Reiatsu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:27 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob sie 20, 2011 8:04 pm

Jeżeli mam wystawionego Trinket Mage i poświęcę go Mask of the Mimic, to z kolejnego Mage poszukam także artefaktu?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob sie 20, 2011 10:07 pm

Reiatsu pisze:
Jeżeli mam wystawionego Trinket Mage i poświęcę go Mask of the Mimic, to z kolejnego Mage poszukam także artefaktu?


Jak najbardziej. Jeśli karta ma "When (...) enters the battlefield" to zawsze jak pojawia się na polu bitwy efekt się odpali. Nie ważne czy pojawia się ze względu na to że był cast spell i jego póxniejszy resolve, zmiana strefy (np. reanimacja, powrót ze strefy exile) czy cokolwiek innego. Jeśli pojawia się na polu bitwy - efekt się uruchamia.
 
Awatar użytkownika
Reiatsu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:27 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz sie 21, 2011 8:19 am

Z tego co znalazłem tak wygląda dokładny przebieg tury:

Beginning Phase
Untap Step
Upkeep Step
Draw Step
Main Phase
Combat Phase
Beginning of Combat Step
Declare Attackers Step
Declare Blockers Step
Combat Damage Step
End of Combat Step
Main Phase
End Phase
End of Turn Step
Cleanup Step

Jest moja tura :)
1. Czy poza obiema fazami Main Phase jeszcze w którejś z podanych mogę wyciągnąć landa?
2. Często zdaża się grać na counterspelle, które wymagają dopłaty 1 many z mojej str. i czy mogę wtedy dołożyć na battlefield landa i użyć, w ten sposób zachowując zagranego spella? Oczywiście w sytuacji gdy nie zagrywałem jeszcze landem do tej pory :)
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz sie 21, 2011 8:57 am

Land możesz zagrać tylko w main phase i tylko jako sorcery speed (kiedy jest pusty stos)

Dobrze jest zaznaczyć że w Cleanup step rozpoczyna się od Fazy Discardu. Jeśli przeciwnik pozwoli ci na discard ponadregulaminowych kart na ręku, następuje fizyczny koniec tury, ponieważ reszta działań w tej fazie działa na zasadzie turn-based action, nie używając stosu i wszystko rozpatruje się jednocześnie. Jesli przeciwnik pozwoli na discard, w tej turze nie można już zagrywać żadnych spelli i używać umiejętności.
 
Awatar użytkownika
Reiatsu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:27 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz sie 21, 2011 1:26 pm

1. Czy Mental Misstep można skontrować Mental Misstepem jeżeli był zagrany za 2 life?

2. Jeżeli spell kosztuje ( 1@ ) i ktoś go zagra za 1 mane i straci 2 life. Wtedy wchodzi on do gry za 1 mane to czy Mental Misstepem mogę go skontrować?

@ - pain 2 life or one mana
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz sie 21, 2011 2:41 pm

Reiatsu pisze:
1. Czy Mental Misstep można skontrować Mental Misstepem jeżeli był zagrany za 2 life?

Tak. To, czy zostało zapłacone życiem czy maną, nie zmienia CMC karty - nadal wynosi 1.

Reiatsu pisze:
2. Jeżeli spell kosztuje ( 1@ ) i ktoś go zagra za 1 mane i straci 2 life. Wtedy wchodzi on do gry za 1 mane to czy Mental Misstepem mogę go skontrować?

Patrz wyżej - CMC się nie zmienia.
 
Tyhagara
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1495
Rejestracja: sob cze 19, 2004 8:19 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt sie 23, 2011 8:36 pm

Kiedy zniszczymy Token, rozpada się on na battlefield czy wędruje na graveyard i tam znika?
Czy gracz który posiada na battlefield kartę Deathgreeter otrzyma 1 żytcia jeśli Token przeciwnika zginie?
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt sie 23, 2011 9:36 pm

Wędruje na grave, czyli efekty takie jak na Quest for the Gravelord się odpalą. Nie dociera tam jednak, ponieważ tokeny nie mogą zmieniać stref - znika ;)
 
Awatar użytkownika
Reiatsu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:27 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt sie 30, 2011 7:37 am

1. Jeżeli wyjmę go bez płacenia many Shifting Wall to co się z nim stanie?
2. Jeżeli mam Sapphire Medallion to np tego pana Drift of Phantasms z transmute zagram za 2 mana?
3. Czy zna ktoś niebieską kartę lub bezkolorową, która daje efekt że moje spelle/artefakty kosztują mnie mniej do zagrania? Jak dotąd znalazłem tylko (Etherium Sculptor, Cloud Key, Urza's Filter) i mam też pytanie do tego ostatniego, czy artefakty zagrywam o 2 mniej, jeżeli kosztowały one tylko bezkolorową manę?
Ostatnio zmieniony wt sie 30, 2011 8:16 am przez Reiatsu, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt sie 30, 2011 9:08 am

1. Castniesz, wejdzie na battlefielda i zaraz zemrze (zakładając, że nie masz na stole nic pokroju Glorious Anthem). Jedyny pożytek z takiego zagrania jest taki, że odpalą się triggery wejścia i zejścia (np. Disciple of the Vault).

2. Nie wiem czy to 'z transmute' jest częścią pytania czy tak wrzucone jako 'opis' karty którą zatagowałeś więc odpowiem przy obu założeniach :razz: Sapphire Medallion zmniejszy koszt zagrania Drift of Phantasms o :1: , czyli zostanie :1: :U: , nie zmieni natomiast kosztu Transmute (bo to zdolność, a nie spell).

3. Nie, Urza's Filter wyraźnie ma napisane, że o :2: mniej kosztują multikolorowe spelle. Artefakty są bezkolorowe więc się pod to nie łapią. Multikolorowe = dwa lub więcej kolorów (zazwyczaj wystarczy sprawdzać ilość kolorów many w koszcie).
Generalnie oprócz Etherium Sculptora i Cloud Key jest jeszcze Mycosynth Golem, a w celach akceleracji możesz zainteresować się też Vedalken Engineerem i Grand Architectem.
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt sie 30, 2011 9:27 am

Co do utaniaczy:
http://gatherer.wizards.com/Pages/Search/Default.aspx?page=1&text=+[spells]+[less]+[to]+[cast]
:)
 
Awatar użytkownika
Reiatsu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:27 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt sie 30, 2011 12:07 pm

1. Jest taka sytuacja, zagrywam Angel's Grace i potem Ad Nauseam, czy mogę tak zrobić? I ciągnąć karty nie ginąc, aż do clean up stepu.
2. Czy mogę tym sposobem zjechac się poniżej 0 life?
Ostatnio zmieniony wt sie 30, 2011 12:20 pm przez Reiatsu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość