Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr wrz 21, 2011 11:03 pm

Shady pisze:
Myslalem ze return each other card exiled with Mimic Vat to its owner's graveyard odnosci sie do kazdego Mimica na stole.


Cały keyword Imprint i to co jest po myślniku tyczy się reguły imprintowania dla konkretnie tej karty. Efekt wyrzucenia/wrócenia kreatury z/do grave jest lokalny dla wskazanego Mimic Vata, a nie globalny, dla każdego Mimic Vata znajdującego się na battlefield.
 
Awatar użytkownika
Reiatsu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:27 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt wrz 27, 2011 8:02 am

Grałem ostatnio mecz na pre i zaskoczyła mnie pewna sytuacja. Może to dlatego, że nie grałem jak dotąd white kolorem i nie używałem takiej zdolności kreatur. Mniejsza o to.
Mam po swojej stronie Avacynian Priest a przeciwnik 3 inne kreatury zdolne do ataku. Jest jego tura. Mówi:

- będę chciał atakować
- to atakuj :)
- ale wiesz, że jeśli już wyznace atakujących to nie będziesz mógł użyć zdolności Priesta?

Nie zgodziłem się z tym, gdyż byłem pewnym, że gdy on stapuje poszczególne kreatury w odpowiedzi na to ja użyję zdolności Priesta. Wedle tego co on przedstawił muszę to zrobić w ciemno. Zapytałem o to sędziego i przyznał jemu rację..
Byłbym wdzięczny o wasze zdanie na ten temat.
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt wrz 27, 2011 11:52 am

No jak dla mnie to tak wlasnie jest, ze jak juz zdeklaruje atakujacych to nie mozesz w odpowiedzi na to zatapowac danego stwora. Deklaracja atakujacych nie wchodzi na stos wiec zasada stosu nie dziala.

Dlatego w takiej sytuacji ludzie mowia ze chca zaatakowac zebys mial czas na uzycie takiej karty jak Priest.
Ostatnio zmieniony wt wrz 27, 2011 11:53 am przez Shady, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt wrz 27, 2011 12:03 pm

Jesli pozwolisz przeciwnikowi przejsc do combat stepu, oddajesz mu inicjatywę i wyznacza on atakujące kreatury poprzez ich tapnięcie. Możesz w odpowiedzi uzyc zdolnosci priesta, bo nigdzie nie ma napisane ze nie mozesz jej uzyc na stapowanej kreaturze, ale nie wyłączysz jej z fazy ataku. Sytuacja jest bardzo prosta i logiczna. Ba nawet przeciwnik się zapytał o możliwosc przejscia z main phase do combat phase, wiec wszystko odbylo sie tak jak powinno, zgodnie z zasadami
 
Rasti
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 182
Rejestracja: czw cze 11, 2009 5:41 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr wrz 28, 2011 5:28 pm

Jak działa karta Nettlevine Blight ?
Jeśli np rzucę ją na landa przeciwnika i pod koniec tury przeciwnik musi go poświęcić. Potem na kogo to przechodzi? Na mojego landa lub kreaturkę czy nadal na przeciwnika? Kto wybiera na który permament kładziemy tego enchanta?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw wrz 29, 2011 12:03 pm

Enchantujesz dowolny legalny land albo kreature. Z koncem twojej tury zenchantowany land albo kreatura zostaja poswiecone, a aura przechodzi na land albo kreature którą ty kontrolujesz
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt paź 04, 2011 4:36 pm

Kiedy Ulamog, the Infinite Gyre schodzi na cmentarz, moge uzyc na niego Surgical Extraction zanim zostanie wtasowany w biblioteke?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt paź 04, 2011 5:28 pm

Tak. Grave zostanie wtasowany bez ulamoga, gdyż ten bedzie w strefie exile
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt paź 04, 2011 7:06 pm

W przypadku Blightsteel Colossus juz nie bede mogl uzyc ekstrakcji, poniewaz zamiast leciec na cmentarz wtasowuje sie go do biblioteki? Zgadza sie?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt paź 04, 2011 8:16 pm

Tak. W rullingu masz słówko "instead", więc nawet na chwilę nie jest on w grave.
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw paź 06, 2011 3:32 pm

Mirror-Mad Phantasm - moge uzyc abilitki jak jest na cmentarzu?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw paź 06, 2011 4:06 pm

Nie. Jest to zdolność aktywowana tylko jak jest permanentem.

Tak na marginesie, jeśli umiejętnosc można zagrywać z grobu, masz to napisane w rullingu abilitki, keyworda (np unearth, flashback itp)
Ostatnio zmieniony czw paź 06, 2011 4:07 pm przez Specu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw paź 06, 2011 5:29 pm

Jesli mamy karty Double faced, np Mayor of Avabruck, w nastepnej turze sie obroci, to Howlpack Alpha nie dostanie choroby przywolania?
Ostatnio zmieniony czw paź 06, 2011 5:29 pm przez Shady, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw paź 06, 2011 10:02 pm

Nie, ponieważ jest to fizycznie ta sama karta. Obowiązuje ta sama zasada co przy kartach flipujacych się, morph itp.
 
Awatar użytkownika
BlackFox
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: pn wrz 19, 2011 1:26 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob paź 08, 2011 4:36 pm

Witam mam pytanie dotyczące mnożenia damage ze speli. Mam zamiar zbudowac czerwoną talię i zastanawiam się czy efekty typu >Quest For Pure Flame< i np efekt >Fire Servant< będą się nakładac , dublowac czy może najpierw zadziała pierwszy a potem drugi pomnoży wynik pierwszego mnożenia.
Załóżmy że mam te 2 efekty aktywne i rzucam >Lightning Bolt< (3dmg) . Ile dmg zada ? Byłbym wdzięczny za równanie. Interesuje mnie także czy dublowanie dmg działa na kopie speli, konkretnie z >Reverberate<

Przepraszam za brak linkow.
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob paź 08, 2011 6:40 pm

Bolt uderzy za 12 dmg (pierw Quest podwoi do 6 dmg a potem Servant podwoi 6).
Na kopie tez dziala.
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn paź 10, 2011 7:05 pm

BlackFox pisze:
Przepraszam za brak linkow.

Nie linków, tylko taguj karty:

[mtg]nazwa karty[/mtg]


czyli:

[mtg]Lightning Bolt[/mtg]
da Lightning Bolt

Proste i skuteczne :)
 
Awatar użytkownika
BlackFox
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: pn wrz 19, 2011 1:26 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr paź 12, 2011 1:19 pm

aha , a w takim razie jak rzucę Lightning Bolt wzmocniony z Quest for Pure Flame , po czym na niego Reverberate to kopia też będzie wzmocniona ?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr paź 12, 2011 1:35 pm

Tak. Każdy rodzaj damage zostaje zdublowany. Nie wazne czy jest to combat damage, spell czy abilitka.
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr paź 12, 2011 1:54 pm

Spellskite moze przekierowac na siebie kazdy instant, sorecery, aura, equipment oraz abilitki ktore targetuja?

Np ktos rzuca Cancel, a ja zmieniam target na Spellskite? Co sie wtedy stanie?
Ostatnio zmieniony śr paź 12, 2011 1:55 pm przez Shady, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr paź 12, 2011 5:20 pm

Jest jeden warunek. Przy każdej zmianie celu w MtG musisz wybrać cel legalny. Wcelowanie kontry w permanent jest równoznaczne z wybraniem nielegalnego celu, więc umiejętność Spellskite zfizluje.
 
fester100
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 67
Rejestracja: czw sie 05, 2010 9:20 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr paź 12, 2011 11:21 pm

Witam,

mam pytanko odnośnie karty Mana Maze. Jeżeli mam ją na stole i rzucam kartę np. Show and Tell to czy przeciwnik może ją skontrować? Z góry dzięki za odpowiedź :)
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw paź 13, 2011 9:28 am

Oczywiście że może. Masz przecież kontry w innych kolorach niż niebieski, ponadto może kontrować umiejętnością, np. Counterbalance + Sensei's Divining Top, albo Glen Elendra Archmage
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw paź 13, 2011 10:50 am

Koledze zapewne chodzilo o niebieskie kontry, wiec nie :)
 
Awatar użytkownika
BlackFox
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: pn wrz 19, 2011 1:26 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw paź 13, 2011 11:44 am

1.Co się dzieje w sytuacji gdy wracam oponentowi kreaturę na rękę Unsummon , a ta kreatura jest tokenem ? Można tak zrobic ? Tokena można później wystawic ?

2.Czy efekt Obstinate Baloth można wykorzystac gdy jest sie zmuszonym do discarda Piracy Charm, a ma sie więcej niż jedną karte na ręce ?
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw paź 13, 2011 11:56 am

1. Token wtedy sie niszczy, znika.

2. Efekt Obstinate Baloth dziala tylko wtedy, gdy jego discardujesz.
Ostatnio zmieniony czw paź 13, 2011 11:57 am przez Shady, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
BlackFox
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: pn wrz 19, 2011 1:26 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw paź 13, 2011 8:30 pm

aha dzięki.
Kolejne pytanie :
Czy ląd jest permanentem danego koloru czy po prostu permanentem. Czy np swamp
liczy się jako czarny permanent ?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw paź 13, 2011 8:58 pm

Kolor permanentu czy spella mogą określać dwie cechy karty. Pierwszą z nich jest kolor many potrzebny na jego zagranie, drugą rzeczą może być rulling karty jak np. w Summoner's Pact.

Może się jednak zdarzyć, że spell ma inny kolor niż wskazuje na to jego koszt - np. ghostfire nie jest czerwonym spellem.

Odpowiadając zatem na Twoje pytanie. Swamp nie ma koloru, ponieważ nie posiada symboli mana stanowiących o jego color identity, oraz nie posiada w swoim rullingu zapisu o posiadaniu koloru.
Ostatnio zmieniony czw paź 13, 2011 9:04 pm przez Specu, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
BlackFox
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: pn wrz 19, 2011 1:26 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn paź 17, 2011 2:24 pm

ok.
1 Quest for Pure Flame działa na wszystkie spele których użyje w turze ?
2 Jeżeli Quest for pure Flame nie ma counterow na sobie , a ja używam Volt Charge to kłade jeden counter czy dwa ?
 
j23
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 40
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 9:21 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn paź 17, 2011 10:26 pm

Jeszcze raz pytanie o regnerate.

1Nie mozna regenerowac po 'combat damage'- bo trzeba regenerowac zanim dojdzie do destroy.

2Rozumiem ze jak rzucam 'destroy target permanent' to koles moze w odpowiedzi na destroy (zanim on zejdzie ze stosu) rzucic regenerate i 'otoczyc krite tarcza' regeneracji).

3nie mozna regenerowac krity 2/2 jesli rzucona na nia -2/-2 (do konca tury) - jako state based effect (co kolwiek to znaczy)

4dodatkowe pytanie. jesli krita 2/2 jest indestructible to czy mozna ja zniszczyc karta -2/-2 (na podstawie powyzszego).
Czy aplikujemy do tej krity takie zasady jak do regenerate? (konkretnie - usuwanie obrazen i tabpowanie, usuwanie z walki)

dzieki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości