Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Refju
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: czw mar 10, 2016 5:46 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz mar 13, 2016 1:41 am

Silent Skimmer Ta karta teoretycznie nie jest w stanie przeprowadzić skutecznego ataku w mojej opinii( nie w opinii mojego kumpla, który uważa atak za "zero" za skuteczny) Wydaję mi się, że musi zostać zboostowana przez inną kartę by zadać obrażenia wrogiemu bohaterowi.
 
Awatar użytkownika
Refju
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: czw mar 10, 2016 5:46 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz mar 13, 2016 1:49 am

Sword of the Animist Moje pytanie dotyczy bardziej nazewnictwa. Sytuacja wyglądała tak, że miałem kartę na stole natomiast chciałem ją wykorzystać dopiero w następnej turze wskutek czego czekała sobie na swoją kolej. Czy czynność ekwipowania karty na kreaturze jest uznawana jako "cast"?. Są karty, które przyczepiają się do nazewnictwa o oznajmiają, że jeżeli karta nie była "castowana" nie ma szans jej użyć.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz mar 13, 2016 10:47 am

Equip jest traktowany jak umiejetnosc (nie pamietam dokladnie jaki typ umiejetnosci). Sa equipmenty i ine karty dodawane do kreatur ktore maja mozliwosc przeequipowania jak zagrasz spella, ale jest to wtedy triggered ability, poniewaz umiejetnosc jest wyzwalana przez warunek pochodzacy z innego zrodla ( np. Every time when u play black spell equip this card to target creature)
 
Awatar użytkownika
Refju
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: czw mar 10, 2016 5:46 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn mar 14, 2016 6:47 pm

Wyczytałem,że equip w kontekście mojego posta to "attach" czyli w sumie jasne, że nie cast. Proszę Cię jeszcze o komentarz do mojego poprzedniego postaSilent Skimmer mam spinkę ze znajomym na temat "wykonywania ataku" za "0". Jeżeli ta karta użyje ataku, przeciwnik obrywa. Kumpel uważa, że może zaatakować za zero, ja uważam, że musi pozyskać "źródło" w postaci innej karty by atak miał przynajmniej wartość "1". Jak to jest?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn mar 14, 2016 9:04 pm

Nie zauważyłem :)

W przypadku tego typu kreatur problem jest natury logicznej, ponieważ zasady dobrze to tłumaczą.

Whenever Silent Skimmer attacks, defending player loses 2 life.

Słowo attack tyczy się ściśle do deklaracji ataku. Jeśli w fazie deklarowania atakujących tapniesz tę kartę, to przeciwnik którego atakujesz z automatu traci 2hp. Można ją dopakować np. Giant Growth wtedy najpierw straci 2hp z umiejętności (przy deklaracji ataku), a jeśli będzie niezablokowana to przeciwnik otrzyma 3 combat damage (przy rozdawaniu obrażeń)
Ostatnio zmieniony pn mar 14, 2016 9:08 pm przez Specu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
archiver42
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: pn wrz 05, 2011 10:55 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw mar 17, 2016 2:12 pm

A ja mam pytanie, co do działania Delirium...żeby aktywować pożądanie działanie muszę mieć w cmentarzu 4 różne rodzaje kart, tzn. creature, instant, sorcery i land lub artifact? Jeśli tak, to dość ciężko to spełnić...
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw mar 17, 2016 9:59 pm

archiver42 pisze:
A ja mam pytanie, co do działania Delirium


Podlinkuj kartę, ponieważ nie wiem o którą Ci chodzi

[mtg]Nazwa Karty[/mtg]


archiver42 pisze:
tzn. creature, instant, sorcery i land lub artifact? Jeśli tak, to dość ciężko to spełnić...


Czy ja wiem czy ciężko? Siła i potęga Tarmogoyfa jest oparta o grave, i całkiem często wychodzi on 4/5 albo 5/6
Ostatnio zmieniony czw mar 17, 2016 10:02 pm przez Specu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
archiver42
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: pn wrz 05, 2011 10:55 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt mar 18, 2016 10:44 am

Nie chodziło mi o żadną konkretną kartę, tylko ogólnie o zdolność Delirium.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt mar 18, 2016 9:06 pm

Na przyszłość podawaj przykład, bo to potrafi trochę namieszać.

Dla przykładu Mindwrack Demon

Na początku fazy upkeep tracisz 4hp chyba, że masz w grave więcej niż 4 rodzaje kart (land, creature, artifact itp)

Biorąc pod uwagę statystyki tej kreatury, to że ma evasion ability w postaci flying + trample oraz że masz "pseudo" drawback w postaci przemielenia 4 kart, który ułatwia spełnienie warunku nie otrzymywania obrażeń, to kreatura jest całkiem mocna.
 
Awatar użytkownika
Refju
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: czw mar 10, 2016 5:46 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz mar 27, 2016 10:54 pm

1Cześć! Pytanie o działanie zdolności Morph i jej skutku na przykładzie Pine Walker. Jest moja tura, atakuję jedną ze swoich kreatur z morphem, zatapowałem ją i postanowiłem użyć Morpha drugiej kreatury i jako cel wybrałem zatapowanego wyżej krita. Czy można przeprowadzić ponowny atak odtapowaną w ten sposób kreaturą, czy będzie pełniła tylko funkcję obronną w fazie przeciwnika?

2Rush of Ice Zdolność Awaken pozwala przemienić naszego landa w krita 3/3. Karta pozostaje landem. Czy użycie tej karty oznacza równocześnie atak kreaturą oraz użycie landa w celu pozyskania many czy to kwestia wyboru pomiędzy jednym a drugim?

3Desolation Twin Jeżeli castuję go w swojej turze, jego zdolność pozwala na przyzwanie tokena, to jeżeli przeciwnik mi go "zinstantuje" to token zostaje w grze czy schodzi?

4Evolving WildsCzy land po wejściu do gry musi zostać od razu poświęcony czy może być traktowany i użyty jako bezbarwny?

5Sword of the Animist Czy karta taka jak artefakt może w dowolnym momencie zmienić użytkownika ale w trybie instant tj. kreatura z tym equipem jest zatapowana po przeprowadzonym na świeżo ataku, ale mam chęć przenieść equipa na następną, żeby zrobić z niego użytek?

6Briber's Purse Chcę zablokować wrogą kreaturę przed atakiem, czy muszę zadeklarować blok kreatury na początku tury przeciwnika czy mogę wybrać kreaturę po jego deklaracji ataku używając tej zdolności jakby w trybie instantu? I z drugiej strony, przeprowadzam atak i czy po deklaracji obrony oponenta mogę go zaskoczyć tym artefaktem.(bardziej na boku czy po wejściu na stół można od razu z niego skorzystać?)

7Shambling Ghoul Czy karta po wejściu na stół jest gotowa do ataku?Przy tej grze moja logika szwankuje...ale nadal kocham lubię szanuję ;). Wiem, że landy wchodzą zatapowane ale bynajmniej nie do użycia dla many. Nie wiem jak to w tym wypadku wygląda. Dla uproszczenia ponumerowałem i umieściłem wszystko w jednym poście. Pozdro
Ps: Mała dygresja, czy karty z innych, starszych bloków, które zostały przedrukowane np. w najnowszym obecnym mogą być użyte w standardzie? W końcu to te same karty tyle, że artami się różnią. Wiem, że w nowym duel decku kartaMindwrack Demon pojawi się w Innistradzie więc czy jest możliwość wykorzystania jej do gry?I jeszcze jedno bo mi się przypomniało :lol: , kiedy kreatura broniąca się przed tą atakującą(po deklaracjach)zostanie zdjęta spellem, to atakująca ma prawo przekierować obrażenia na gracza? Bądź w przypadku zatapowania obrońcy, jest on nadal w stanie wymieniać obrażenia i stoi na drodze do zadania obrażeń graczowi?Z drugiej strony jak z atakującym stworem, który po deklaracji ataku zostanie zinstantowany, co dzieje się z obrażeniami, które zadał(bądź nie) wrogiej kreaturce bądź graczowi. Dosyć obszerny post, tak wyszło :razz: :rockpunk:
Ostatnio zmieniony pn mar 28, 2016 7:11 pm przez Refju, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn mar 28, 2016 11:19 pm

AD1
Jeśli masz kartę, która pozwala na przeprowadzenie drugiej fazy ataku, to możesz zaatakować jeszcze raz. Jeśli nie, to po prostu przy odmorfowaniu będziesz mógł nią zadeklarować blok w turze przeciwnika. Można też użyć tej zdolności jako obrony przed umiejętnością np. Royal Assassin albo innych podobnych kart.

AD2
Jeśli dowolnym efektem land stanie się dodatkowo kreaturą to masz kartę podobną do Treetop Village, z tym, że nie musisz płacić many za uruchomienie umiejętności. Cały czas możesz ściągać manę z landa albo zadeklarować atak. Ma to swoje ujemne strony, ponieważ taki land może być "zabity" obrażeniami i zejdzie wtedy jak kreatura do grobu. Landy typu Treetop Village, które możesz zamienić w kreaturę nazywają się "man landy"

AD3
Nie bardzo wiem co masz na jyśli mówiąc "zinstantuje". Cast to zagranie z ręki przy zapłaceniu pełnego kosztu many. W takim przypadku wkładasz tokena 10/10. Jeśli włożysz kreaturę z ręki do battlefield za pomocą np. Quicksilver Amulet albo instanta/sorcera o podobnym działaniu umiejętność nie zadziała. Ponadto w tym przypadku token jest wkłądany w wyniku castowania kreatury. Nawet jeśli pójdzie w nią kontra, to umiejętność i tak trafi na stos do rozpatrzenia. W takim przypadku umiejętność tą trzeba by kontrować np. Stifle

AD4
Niestety, z tego typu fetchy (czyli landów, które wstawiają inne landy do gry) nie ściągniesz nawet generic many.

AD5
Equip jest zagrywany zawsze w tempie sorcery chyba, że na karcie masz zasadę dodatkową mówiącą inaczej. Dajmy na to, że Skullclamp działa w tempie instanta. Nawet jak przepniesz go między 5 kreaturami to przy fazie rozdania obrażeń zasady gry sprawdzą, że tylko jedna ma podpiętą skulklampę i tylko ta jedna dostanie bonusy. Jeśli źle zinterpretowałem tok myślenia, to opisz dokładniej sytuację, albo wymyśl takową.

AD6
Nie, nie możesz. W momencie kiedy jest tura przeciwnika przy rozpoczęciu każdej fazy to on ma inicjatywę. Ty możesz odpowiadać na każde jego zagranie, ale tylko odpowiadać.
Wygląda to tak:
untap->upkeep->draw->faza główna, wystawię landa (...), chciałbym przejść do fazy ataku (tu jest Twój czas na użycie zdolności, więc ją używasz), chciałbym przejść do fazy ataku (Ty -ok) ->faza ataku, deklaracja atakujących, (tu dostajesz inicjatywę na zagrywanie instantów, uruchamianie umiejętności itp), deklaracja bloków (...)
Jak widać, jeśli dasz przeciwnikowi przejść do fazy ataku, to przez to że ma inicjatywę zawsze zdąży zadeklarować atak, nim twoja umiejętność zdąży wejść na stos.

AD7
Każda kreatura wchodząca do gry ma tzw. summoning sickness, czyli nie może atakować póki "nie przejdzie" przez fazę upkeep osoby kontrolującej ją (czyli jeśli przejmiesz kreaturę przeciwnika za pomocą np. Treachery to nie możesz nią zaatakować, ponieważ nie kontrolujesz jej od początku ostatniego upkeepu). W tym przypadku kreatura nie dość że ma sicknessa, to jeszcze nie może blokować.

Na stronie www.magiccards.info po wpisaniu danej takty masz informacje w jakich formatach jest legalna. Edycje dodrukowane w np. wszelkiej maści dueldeckach, From the Vault itp nie zmieniają ich legalności w danym formacie. Podany Mindwrack Demon jest kartą występującą tylko w duel decku, więc jest to karta dostępna tylko w "najpotężniejszych" formatach, które dopuszczają prawie wszystkie wydane karty. Jeśli ta karta będzie przedrukowana w normalnym dodatku, to będzie też legalna w standardzie.

Jeśli gracz deklarujący atak pozwoli na deklarację bloku i danej kreaturze atakującej zostanie przypisana blokująca kreatura, to tylko trample spowodują przejście obrażeń na gracza. Zdjęcie jej instantem spowoduje, że atakująca kreatura nie otrzyma obrażeń od blokującej kreatury. Jeśli natomiast atakująca kreatura w między czasie zniknie, to nie zadaje ona obrażeń, ponieważ nie doczekała do końca fazy ataku, gdzie następuje równoczesna wymiana obrażeń.

To tak samo jak z dwoma gościami na solówce. Jeden bije w drugiego. Pojawia się bloker w którego idzie cios. Jeśli blokujący się potknie i upadnie, cios idzie w powietrze. Jeśli blokującego nie ma, ale atakujący dostanie od np. widza pałą w łeb i zaliczy glebę, cios nie doszedł celu i nie ma obrażeń. :D
 
Awatar użytkownika
Refju
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: czw mar 10, 2016 5:46 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt mar 29, 2016 4:36 pm

Ok. Chciałbym jeszcze wrócić do kartyBriber's Purse do twojej odpowiedzi Ad6. Wiem już, że karty mogę użyć tylko i wyłącznie w swojej turze zarówno przed deklaracją ataku i obrony jak i po deklaracjach. Karta pozwala jednak na uniemożliwienie wybranej kreaturze ataku bądź obrony w tej(czyli mojej) turze. Prosiłbym cię o podanie jakiegoś przykładu, kiedy jest sens anulować atak wybranej przeze mnie kreaturze(wychodzi na to, że tylko mojej bo w końcu efekt działa w tej turze, atakuję Ja, przeciwnik może się tylko bronić, popraw jeśli się mylę).
Ps. Poza tym chyba niedawno miałeś urodziny więc wszystkiego najlepszego, jak się mylę to nie było tematu ;)magiczna bariera przekroczona w każdym razie.
Ostatnio zmieniony wt mar 29, 2016 4:43 pm przez Refju, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt mar 29, 2016 6:48 pm

Źle mnie zrozumiałeś. Umiejętności tego artefaktu możesz użyć w turze przeciwnika, ale tylko nim przejdzie on do fazy ataku. Potem już jest za późno.

Natomiast jeśli chodzi o ciekawe zastosowania tej umiejętności to np.:
Jest tura przeciwnika. Masz na stole ważną dla siebie kartę, np. Goblin King a przeciwnik ma Brontotherium i wiesz, że użyje provoke. Możesz wtedy użyć umiejętność artefaktu, żeby zniwelować działanie umiejętności provoke.

Provoke - kiedy kreatura z umiejętnością provoke atakuje, jej kontroler może wskazać kreaturę, odtapować ją i "wymusić" blok jeśli jest to możliwe.
Ostatnio zmieniony wt mar 29, 2016 6:52 pm przez Specu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
archiver42
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: pn wrz 05, 2011 10:55 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr mar 30, 2016 10:08 am

Mam pytanie dotyczące tokenów. Są one traktowane również jak normalna kreatura? Czy na białego Angel tokena mogę rzucić removal "destroy target monocolored creature"? I co się dzieje, gdy ktoś rzuci czar cofający np. wszystkie krity z gry na rękę lub na górę czy dół biblioteki? Token zginie, czy może zostanie na polu gry?
 
Awatar użytkownika
Refju
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: czw mar 10, 2016 5:46 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr mar 30, 2016 5:02 pm

Dragonlord AtarkaCo się dzieje w momencie kiedy przy rozdawaniu 5 obrażeń z umiejętności, pierwsza kreatura wybrana przez nas uniknie obrażeń bo zostanie na przykład zdjęta instantem. Czy ilość obrażeń przyznanych temu stworkowi po prostu znika a reszta jest nadal do rozdysponowania? Przykład: wkładam Dragonlorda do gry i rozdaję obrażenia dwóm wrogim kreaturom( pierwsza ma oberwać za 2dmg druga za 3dmg). Ale przeciwnik stwierdza, że użyje instanta i usunie swoją kreaturę, która miała oberwać w pierwszej kolejności. "Czar" pryska?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr mar 30, 2016 8:32 pm

archiver42 pisze:
Mam pytanie dotyczące tokenów. Są one traktowane również jak normalna kreatura? Czy na białego Angel tokena mogę rzucić removal "destroy target monocolored creature"? I co się dzieje, gdy ktoś rzuci czar cofający np. wszystkie krity z gry na rękę lub na górę czy dół biblioteki? Token zginie, czy może zostanie na polu gry?


Token jest zawsze wytworem działania innej karty. Jeśli więc masz napisane, że wkładasz token białego Angela, to może być on celem każdego spella targetującego tylko białe stworzenia.

Jeśli natomiast z jakiegokolwiek powodu token zmieni strefę (zginie, zostanie cofnięty na rękę, wtasowany w bibliotekę itp), znika bezpowrotnie. Jeśli zginie, zahaczy o graveyard, więc każda umiejętność bazująca na tym się odpali. Dajmy na to na stole masz Boggart Shenanigans. Do grave schodzi token "wytworzony" przez Goblin Assault to mimo że token natychmiastowo "wyparuje" z grave, to Shenanigans zdąży się odpalić i zadać 1dmg.

Refju pisze:
Dragonlord AtarkaCo się dzieje w momencie kiedy przy rozdawaniu 5 obrażeń z umiejętności, pierwsza kreatura wybrana przez nas uniknie obrażeń bo zostanie na przykład zdjęta instantem. Czy ilość obrażeń przyznanych temu stworkowi po prostu znika a reszta jest nadal do rozdysponowania? Przykład: wkładam Dragonlorda do gry i rozdaję obrażenia dwóm wrogim kreaturom( pierwsza ma oberwać za 2dmg druga za 3dmg). Ale przeciwnik stwierdza, że użyje instanta i usunie swoją kreaturę, która miała oberwać w pierwszej kolejności. "Czar" pryska?


Umiejętność Dragonlorda polega w tym przypadku na tym, że masz 5 obrażeń do rozdysponowania. Dokładnie wygląda to tak, że masz 5x1 obrażeń i przy każdym rozdanym punkcie przeciwnik może na to odpowiedzieć. Jeśli zagra czar np. Momentary Blink albo użyje umiejętności Anurid Brushhopper kreatura znika, więc zostaje tak jakby "zresetowana" i powraca w odpowiednim tempie na stół. Zasady gry mówią w tym momencie, że jest to całkowicie nowa kreatura, więc nie dziedziczy po starej kreaturze obrażeń, bonusów, enchantów itp.

Parę lat temu było nawet takie kombo oparte właśnie na karcie Momentary Blink oraz Reveillark. Jak wyrzucisz Blinkiem Reveillarka poza grę, to jego umiejętność reanimowania kreatur odpala się w momencie powrotu, więc zestawem dwóch kart można było zreanimować nawet 6 kreatur o sile 2.
 
Awatar użytkownika
Refju
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: czw mar 10, 2016 5:46 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn kwie 04, 2016 7:51 pm

Embodiment of Insight Czy w przypadku landa, który jest kreaturą, gdy działa umiejętność vigilance wyżej wymienionego taki land może atakować i tapować dla many? Czy taki land musi być jakoś odseparowany od reszty landów, powiedzmy, używanych tylko dla many?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn kwie 04, 2016 9:19 pm

Najlepszym zobrazowaniem będzie jak zobaczysz tę kartę: Dryad Arbor. Jest to (chyba jedyna) kreatura, która od razu jest landem. To kontroler wybiera czy chce taką kreaturą zaatakować, czy też ściągnąć manę z permanentu. Dodatkowe umiejętności typu nietapowanie do ataku powoduje tylko to, że najpierw możesz zaatakować, a potem tapnąć kartę dla uzyskania many.
Należy uważać jednak, ponieważ takie landy zejdą do grobu w przypadku otrzymania śmiertelnych dla nich obrażeń.
 
Awatar użytkownika
Refju
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: czw mar 10, 2016 5:46 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz kwie 17, 2016 9:44 am

Elusive TormentorPytanie dotyczy drugiej strony karty. Deklaruję "elementalem" atak i mogę podjąć decyzję o powrotnej transformacji do formy wyjściowej za opłatą 3 mana. Czy mogę w tym momencie opłacić umiejętność i przywalić tym kritem 4/4? Bo sądząc po artach na karcie to tak ma niby działać ale pewności nie mam.
Falkenrath GorgerCzy karty, które mają już określony koszt "madness" też podlegają tej zdolności tzn madness= converted mana cost?
Olivia, Mobilized for WarCzy counterki nakładane na wchodzącego krita zostają na stałe czy tylko do końca tury?
Ostatnio zmieniony ndz kwie 17, 2016 10:12 am przez Refju, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz kwie 17, 2016 10:08 am

Refju pisze:
Elusive TormentorPytanie dotyczy drugiej strony karty. Deklaruję "elementalem" atak i mogę podjąć decyzję o powrotnej transformacji do formy wyjściowej za opłatą 3 mana. Czy mogę w tym momencie opłacić umiejętność i przywalić tym kritem 4/4? Bo sądząc po artach na karcie to tak ma niby działać ale pewności nie mam.


Jeśli atakujesz Mgłą, to jeśli przeciwnik nie zadeklaruje bloku, możesz zapłacić 3 mana i transformować go w w Tormentora i finalnie zaatakować za 4
Transformacja jest możliwa tylko w przypadku braku bloku.

Refju pisze:
Falkenrath GorgerCzy karty, które mają już określony koszt "madness" też podlegają tej zdolności tzn madness= converted mana cost?


Jeśli masz Gorgera na stole i masz wampiry z madnessem na ręku to wybierasz, którym kosztem uruchamiasz umiejętność madness.
 
Awatar użytkownika
Refju
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: czw mar 10, 2016 5:46 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz kwie 17, 2016 10:14 am

To jeszcze tylko pytanie do Olivii bo właśnie dodałem powyżej masz :) dzięki
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz kwie 17, 2016 11:05 am

Refju pisze:
Olivia, Mobilized for WarCzy counterki nakładane na wchodzącego krita zostają na stałe czy tylko do końca tury?


Jeśli masz napisane put a +1/+1 counter to póki kreatura znajduje się na battlefield to efekt jest stały.

W przypadku Ajani Steadfast w pierwszej umiejętności masz creature gets +1/+1. Taki efekt wymaga ustalenia czasu działania umiejętności i nie jest permanentny.
 
Awatar użytkownika
Refju
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: czw mar 10, 2016 5:46 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr kwie 20, 2016 2:39 am

Hinterland LoggerCzy użycie tej karty również liczy się jako zagranie (cast)spella?Chodzi mi o możliwość transformacji tej karty na początku upkeep'u przeciwnika.Chociaż karta wydawałaby się wtedy zbyt kozacka ale wolę spytać. BTW widziałem całkiem fajną kartę w starym InnistradzieMoonmist trochę tego brakuje w kontekście tych nowych kart. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr kwie 20, 2016 2:45 am przez Refju, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr kwie 20, 2016 7:08 am

to nie będzie cast, więc nie zasili limitu castów potrzebnego na przywrócenie mu słabszej formy. Nie jest to taka kozacka karta, ponieważ ciężko o sytuację kiedy w całej turze zejdzie tylko land i pójdzie atak.
 
Awatar użytkownika
Refju
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: czw mar 10, 2016 5:46 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz kwie 24, 2016 7:43 pm

Prized Amalgam Zastanawiam się, czy kreatury, które zotały wyciągnięte z grobu na rękę a dopiero potem na battlefield, gdy przyjdzie czas na castowanie tych kreatur, będą traktowane tak jakby weszły z graveyarda i tym samym spełnią warunek umiejętności Prized Amalgama. Jeżeli dobrze zrozumiałem to umiejętność tej karty dotyczy kreatur rzucanych tylko z grobu?

Shamble Black Może taki przykład. Nawiązując do poprzedniej karty, jak jest postrzegany token zombie, który wchodzi w wyniku exile'u kreatury z grobu. Niby jest tylko wynikiem zmiany strefy przez kartę kreatury. Jednak wraz z pojawieniem się na battlefieldzie staje się kreaturą. Wytłumacz

Brain in a Jar Załóżmy, że mam 4 nabite counterki na karcie. Czy mogę rzucić np. 2 instanty i/lub sorcery kosztujące każdy po 2 many czy jedynie czar, którego koszt będzie dokładnie adekwatny do kosztu nabitych counterków? Counterki usuwane są tylko w przypadku 2 umiejętności?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz kwie 24, 2016 10:09 pm

Refju pisze:
Prized Amalgam Zastanawiam się, czy kreatury, które zotały wyciągnięte z grobu na rękę a dopiero potem na battlefield, gdy przyjdzie czas na castowanie tych kreatur, będą traktowane tak jakby weszły z graveyarda i tym samym spełnią warunek umiejętności Prized Amalgama. Jeżeli dobrze zrozumiałem to umiejętność tej karty dotyczy kreatur rzucanych tylko z grobu?


Tak. Przykładem może być zagranie Reanimate

Refju pisze:
Shamble Black Może taki przykład. Nawiązując do poprzedniej karty, jak jest postrzegany token zombie, który wchodzi w wyniku exile'u kreatury z grobu. Niby jest tylko wynikiem zmiany strefy przez kartę kreatury. Jednak wraz z pojawieniem się na battlefieldzie staje się kreaturą. Wytłumacz


Kartę tę możesz zagrać tylko jeśli masz kreaturę w grobie. Zagranie tej karty spowoduje wyrzucenie kreatury z grobu do strefy exile. Jesli tak się stanie to wkładasz toxa 2/2 zombie do gry. Token jest zawsze wynikiem działania karty, więc można powiedzieć że pojawia się na stole jako kreatura.

Refju pisze:
Brain in a Jar Załóżmy, że mam 4 nabite counterki na karcie. Czy mogę rzucić np. 2 instanty i/lub sorcery kosztujące każdy po 2 many czy jedynie czar, którego koszt będzie dokładnie adekwatny do kosztu nabitych counterków? Counterki usuwane są tylko w przypadku 2 umiejętności?


NIe możesz rozbić tej umiejętność w ten sposób. Zagrany spell musi mieć taki sam cmc co ilość counterków. Między innymi zasadne jest używanie drugiej umiejętności, która sprawia że karta jest bardziej uniwersalna.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości