Turniej jest na 450 pkt. chodź poszczególne bitwy są na mniejsza ilość punktów to należy mieć rozpiskę na wspomniane 450 pkt - wolne modele traktowane są jako sideboard.
Tak wiec do szczegółów:
1 scenariusz - Zwiad - 200 pkt
2 scenariusz - Dywersja - 300 pkt
3 scenariusz - Bitwa - 450 pkt
4 scenariusz - Odwrót - 300 pkt
Przed każdym scenariuszem należy złożyć sobie armie z listy "głównej rozpiski".
I - Zwiad
Potyczka jest na 200 AP
Maksymalna wartość pojedynczego modelu to 70 AP
Rozpiskę można przekroczyć o połowę kosztu najtańszego modelu, ale maksymalnie o 15 AP
BRAK wymogu bohatera
Wygrana w scenariuszu jest liczona od przewagi 60 małych pkt
To był rutynowy patrol. Prawda, przygotowywaliśmy się do sporej kampanii i nasze oddziały miały niedługo wejść na teren wroga, ale ta dolina była już sprawdzana 3 razy! Ponoć jakiś kapłan nie może spać po nocach i dowódca wysyła patrole by przestał mu ględzić. No cóż "służba nie drużba" przynajmniej nie będziemy się nudzić...
Specjalne zasady:
- strefy rozstawienia - wszystkie figurki - poza scoutami - rozstawiają się w odległości 15 cm od swojej krawędzi stołu.
- Idol - sędzia umieszcza na planszy 4 znaczniki - jest to dziwna figurka tajemniczego bożka
- Oznaczony obszar wokół znacznika jest terenem trudnym (grząski, bagnisty)
- Model może podnieść figurkę na końcu fazy ruchu gdy skończy ruch w kontakcie z nim i nie jest w kontakcie z wrogiem. Modele mogą przekazywać sobie Idola tylko na końcu fazy ruchu, gdy żaden z nich nie jest w kontakcie z wrogiem. Figurkę można przekazywać raz na turę. Maszyny nie mogą podnosić skarbu, ale mogą przewozić model niosący skarb. W razie śmierci modelu skarb upada na ziemię.
- Za każdą figurkę gracz otrzymuje 20 małych pkt
II - Dywersja
Potyczka jest na 300 AP
Maksymalna wartość pojedynczego modelu to 130 AP
Rozpiskę można przekroczyć o połowę kosztu najtańszego modelu, ale maksymalnie o 15 AP
BRAK wymogu bohatera
Wygrana w scenariuszu jest liczona od przewagi 90 małych pkt
Na odprawie kapitan powiedział - "Ma być cicho, sprawnie i szybko" tylko cholera szkoda, że nie powiedział, że będzie to tak dobrze strzeżone!!
Specjalne zasady:
1 gracz jest graczem atakującym, 2 gracz broniącym (wylosować)
Atakujący ma za zadanie zniszczyć jak najwięcej skrzyń z zaopatrzeniem. Zadaniem obrońcy jest mu przeszkodzić.
- na stole wyznaczony jest kwadrat o boku 50 cm umiejscowiony w 1 z rogów stołu - wyznacza on miejsce składowania zaopatrzenia i jest strefa rozstawienia obrońcy
- w tym obszarze umieszczonych jest 20 znaczników skrzyń z zaopatrzeniem.
- skrzynie są wielkości small – i tak też zasłaniają pole widzenia
- atakujący rozstawia się jako pierwszy (w odległości szarzy od strefy rozstawienia obrońcy), potem wystawia się obrońca (w swojej strefie), następnie scouci atakującego (standardowe ograniczenia) i na końcu scouci obrońcy (standardowe ograniczenia)
- atakujący niszczy skrzynie jest styka się z nią podstawka i nie jest w zwarciu na końcu tury
- za każdą zniszczona skrzynie atakujący otrzymuje 5 małych pkt, a obrońca otrzymuje 5 małych pkt za każdą ocalałą skrzynie
III - Bitwa
Potyczka jest na 450 AP
Maksymalna wartość pojedynczego modelu: bez limitu
Rozpiskę można przekroczyć o polowe kosztu najtańszego modelu, ale maksymalnie o 15 AP
Wymóg bohatera
Wymóg czarodzieja bądź kapłana (czyli może być bohater mag/kapłan, LUB bohater i mag/kapłan)
Wygrana w scenariuszu jest liczona od przewagi 150 małych pkt
Pierwsze potyczki już miały miejsce a zapowiadana bitwa dziś osiągnie swe apogeum. Dla nas ragnarok już się rozpoczął. Mamy rozkaz by zabezpieczyć te wzgórze i utrzymać je do przybycia posiłków. Dodatkowo znów ten kapłan twierdzi ze miał kolejne sny i chce się wybrać z nami. No, jeśli bogowie darują mu dziś życie to w nocy uśnie jak dziecko!
Zasady specjalne:
- na stole są 2 obszary o strategicznym znaczeniu, które trzeba zając i powstrzymać przeciwnika przed ich zajęciem (będą to oznaczone fragmenty terenu)
- Modele nie mogą być rozstawione w zasięgu szarży od tych wyznaczonych obszarów, oczywiście nie dotyczy to scoutów
- kapłan bądź czarodziej posiada zebrane wcześniej Idole (bądź nie:) ) i tylko on może z nich korzystać raz w trakcie bitwy:
Posążek tajemniczego Idola posiada dwie moce, lecz tylko jedna z nich można uaktywnić, po czym figurka rozpada się. Efekt może uwolnić jedynie kapłan bądź mag posiadający figurkę deklarując to podczas rzutu taktycznego.
BLOGOSŁAWIEŃSTWO – wszystkie przyjazne modele w promieniu 15 cm od kapłana/maga zyskują premie +1 do wszystkich testów k6, oraz 1 nie jest uznawana jako porażka. Efekt trwa do końca tury.
PRZEKLEŃSTWO - wszystkie wrogie modele w promieniu 15 cm od kapłana/maga otrzymują modyfikator –1 do wszystkich testów k6. Efekt trwa do końca tury.
- jeśli na końcu bitwy któraś strona posiada więcej zdrowych figurek w AP od przeciwnika uważa się go za kontrolującego dana strefę – modele ranne warte są tylko część swych AP: light – 2/3, serius – ½, critic – 1/3; zaokrąglamy w górę.
- za kontrolowany obszar otrzymujemy 50 małych pkt
IV - Odwrót
Potyczka jest na 300 AP
Maksymalna wartość pojedynczego modelu to 130 AP
Rozpiskę można przekroczyć o połowę kosztu najtańszego modelu, ale maksymalnie o 15 AP
Wymóg bohatera
Wygrana w scenariuszu jest liczona od przewagi 90 małych pkt
Udało się przetrwać. Po raz kolejny stawiliśmy czoła naszemu przeznaczeniu i wygraliśmy. Chodź zwycięzcą na pewno nie czuje się większość tych którzy zostawili swe wnętrzności na tych wzgórzach. To jest chyba najgorsze w całej tej robocie - patrzenie jak towarzysze wykrwawiają się na twoich oczach, a ty potem świętujesz ich zwycięstwo. Żałosne...
Ale..., może będzie okazja by nie tylko wypić za towarzysz ale i odesłać do nich kilku tych drani z ręki których zginęli.
Zasady specjalne:
- każdy z graczy musi rozdzielić pomiędzy swoje jednostki 15 poziomów obrażeń, stunned i killed nie są obrażeniami
Zapraszamy :]