Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
wiedzmak
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1226
Rejestracja: pn lis 24, 2003 3:55 pm

Turniej Konfrontacji na Wizkonie 12-14 VIII

czw cze 09, 2005 11:05 pm

Zamieszczam tu bardzo fajne IMO scenariusze, jakie beda rozgrywane na turnieju Konfrontacji na Wizkonie. Jest to mini kampania, dwa scenariusze zostana rozegrane w piatek, dwa w sobote.

Turniej jest na 450 pkt. chodź poszczególne bitwy są na mniejsza ilość punktów to należy mieć rozpiskę na wspomniane 450 pkt - wolne modele traktowane są jako sideboard.



Tak wiec do szczegółów:

1 scenariusz - Zwiad - 200 pkt

2 scenariusz - Dywersja - 300 pkt

3 scenariusz - Bitwa - 450 pkt

4 scenariusz - Odwrót - 300 pkt



Przed każdym scenariuszem należy złożyć sobie armie z listy "głównej rozpiski".



I - Zwiad


Potyczka jest na 200 AP

Maksymalna wartość pojedynczego modelu to 70 AP

Rozpiskę można przekroczyć o połowę kosztu najtańszego modelu, ale maksymalnie o 15 AP

BRAK wymogu bohatera

Wygrana w scenariuszu jest liczona od przewagi 60 małych pkt



To był rutynowy patrol. Prawda, przygotowywaliśmy się do sporej kampanii i nasze oddziały miały niedługo wejść na teren wroga, ale ta dolina była już sprawdzana 3 razy! Ponoć jakiś kapłan nie może spać po nocach i dowódca wysyła patrole by przestał mu ględzić. No cóż "służba nie drużba" przynajmniej nie będziemy się nudzić...



Specjalne zasady:

- strefy rozstawienia - wszystkie figurki - poza scoutami - rozstawiają się w odległości 15 cm od swojej krawędzi stołu.

- Idol - sędzia umieszcza na planszy 4 znaczniki - jest to dziwna figurka tajemniczego bożka

- Oznaczony obszar wokół znacznika jest terenem trudnym (grząski, bagnisty)

- Model może podnieść figurkę na końcu fazy ruchu gdy skończy ruch w kontakcie z nim i nie jest w kontakcie z wrogiem. Modele mogą przekazywać sobie Idola tylko na końcu fazy ruchu, gdy żaden z nich nie jest w kontakcie z wrogiem. Figurkę można przekazywać raz na turę. Maszyny nie mogą podnosić skarbu, ale mogą przewozić model niosący skarb. W razie śmierci modelu skarb upada na ziemię.

- Za każdą figurkę gracz otrzymuje 20 małych pkt



II - Dywersja
Potyczka jest na 300 AP

Maksymalna wartość pojedynczego modelu to 130 AP

Rozpiskę można przekroczyć o połowę kosztu najtańszego modelu, ale maksymalnie o 15 AP

BRAK wymogu bohatera

Wygrana w scenariuszu jest liczona od przewagi 90 małych pkt



Na odprawie kapitan powiedział - "Ma być cicho, sprawnie i szybko" tylko cholera szkoda, że nie powiedział, że będzie to tak dobrze strzeżone!!



Specjalne zasady:

1 gracz jest graczem atakującym, 2 gracz broniącym (wylosować)

Atakujący ma za zadanie zniszczyć jak najwięcej skrzyń z zaopatrzeniem. Zadaniem obrońcy jest mu przeszkodzić.



- na stole wyznaczony jest kwadrat o boku 50 cm umiejscowiony w 1 z rogów stołu - wyznacza on miejsce składowania zaopatrzenia i jest strefa rozstawienia obrońcy

- w tym obszarze umieszczonych jest 20 znaczników skrzyń z zaopatrzeniem.

- skrzynie są wielkości small – i tak też zasłaniają pole widzenia

- atakujący rozstawia się jako pierwszy (w odległości szarzy od strefy rozstawienia obrońcy), potem wystawia się obrońca (w swojej strefie), następnie scouci atakującego (standardowe ograniczenia) i na końcu scouci obrońcy (standardowe ograniczenia)

- atakujący niszczy skrzynie jest styka się z nią podstawka i nie jest w zwarciu na końcu tury

- za każdą zniszczona skrzynie atakujący otrzymuje 5 małych pkt, a obrońca otrzymuje 5 małych pkt za każdą ocalałą skrzynie







III - Bitwa
Potyczka jest na 450 AP

Maksymalna wartość pojedynczego modelu: bez limitu

Rozpiskę można przekroczyć o polowe kosztu najtańszego modelu, ale maksymalnie o 15 AP

Wymóg bohatera

Wymóg czarodzieja bądź kapłana (czyli może być bohater mag/kapłan, LUB bohater i mag/kapłan)

Wygrana w scenariuszu jest liczona od przewagi 150 małych pkt



Pierwsze potyczki już miały miejsce a zapowiadana bitwa dziś osiągnie swe apogeum. Dla nas ragnarok już się rozpoczął. Mamy rozkaz by zabezpieczyć te wzgórze i utrzymać je do przybycia posiłków. Dodatkowo znów ten kapłan twierdzi ze miał kolejne sny i chce się wybrać z nami. No, jeśli bogowie darują mu dziś życie to w nocy uśnie jak dziecko!



Zasady specjalne:

- na stole są 2 obszary o strategicznym znaczeniu, które trzeba zając i powstrzymać przeciwnika przed ich zajęciem (będą to oznaczone fragmenty terenu)

- Modele nie mogą być rozstawione w zasięgu szarży od tych wyznaczonych obszarów, oczywiście nie dotyczy to scoutów

- kapłan bądź czarodziej posiada zebrane wcześniej Idole (bądź nie:) ) i tylko on może z nich korzystać raz w trakcie bitwy:

Posążek tajemniczego Idola posiada dwie moce, lecz tylko jedna z nich można uaktywnić, po czym figurka rozpada się. Efekt może uwolnić jedynie kapłan bądź mag posiadający figurkę deklarując to podczas rzutu taktycznego.

BLOGOSŁAWIEŃSTWO – wszystkie przyjazne modele w promieniu 15 cm od kapłana/maga zyskują premie +1 do wszystkich testów k6, oraz 1 nie jest uznawana jako porażka. Efekt trwa do końca tury.

PRZEKLEŃSTWO - wszystkie wrogie modele w promieniu 15 cm od kapłana/maga otrzymują modyfikator –1 do wszystkich testów k6. Efekt trwa do końca tury.



- jeśli na końcu bitwy któraś strona posiada więcej zdrowych figurek w AP od przeciwnika uważa się go za kontrolującego dana strefę – modele ranne warte są tylko część swych AP: light – 2/3, serius – ½, critic – 1/3; zaokrąglamy w górę.

- za kontrolowany obszar otrzymujemy 50 małych pkt







IV - Odwrót
Potyczka jest na 300 AP

Maksymalna wartość pojedynczego modelu to 130 AP

Rozpiskę można przekroczyć o połowę kosztu najtańszego modelu, ale maksymalnie o 15 AP

Wymóg bohatera

Wygrana w scenariuszu jest liczona od przewagi 90 małych pkt





Udało się przetrwać. Po raz kolejny stawiliśmy czoła naszemu przeznaczeniu i wygraliśmy. Chodź zwycięzcą na pewno nie czuje się większość tych którzy zostawili swe wnętrzności na tych wzgórzach. To jest chyba najgorsze w całej tej robocie - patrzenie jak towarzysze wykrwawiają się na twoich oczach, a ty potem świętujesz ich zwycięstwo. Żałosne...

Ale..., może będzie okazja by nie tylko wypić za towarzysz ale i odesłać do nich kilku tych drani z ręki których zginęli.



Zasady specjalne:

- każdy z graczy musi rozdzielić pomiędzy swoje jednostki 15 poziomów obrażeń, stunned i killed nie są obrażeniami


Zapraszamy :]

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości