ndz cze 06, 2010 12:00 am
To naprawdę proste, szczególnie jeśli znasz zasady poprzedniej edycji - wcale jednak nie jest to konieczne. Wybrałeś rasę i klasę dla postaci? Dobierz atrybuty - wybierz jeden z gotowych zestawów statystyk i przypisz je tak, jak uważasz. Weź przy tym pod uwagę opis wybranej klasy (które atrybuty są najważniejsze dla wybranej profesji?). Zapisz je na karcie postaci z uwzględnieniem modyfikatorów rasowych. W opisie klasy masz podane również, ile umiejętności Ci przysługuje i z jakiej listy powinieneś je dobrać. To samo tyczy się mocy: na pierwszym poziomie wybierasz domyślnie dwie nieograniczone moce ofensywne oraz jedną ofensywną moc spotkaniową i jedną ofensywną moc dzienną - wszystkie pierwszopoziomowe. Dopisz sobie ekwipunek, upewnij się, że wszystkie rubryki został uzupełnione - i gotowe.
Nie musisz wypełniać całej karty postaci od razu. Wręcz nie powinieneś. Przeczytaj uważnie rozdział o tworzeniu postaci, przyjrzyj się tabelkom i karcie postaci. Przykładowo - ścieżkę archetypową wybiera się dopiero po osiągnięciu 11. poziomu doświadczenia; na tej samej zasadzie epickie przeznaczenie osiągasz dopiero na 21. poziomie. Grę zaczynasz z jednym atutem oraz kompletem zdolności rasowych i klasowych (zgodnie z ich opisami). Często masz pewną możliwość wyboru: np. jeśli planujesz grę czarnoksiężnikiem, wybierasz jeden z trzech paktów (feeryczny, piekielny lub gwiezdny); podobnie wybierasz umiejętności, w których biegła będzie postać.