bakakashi pisze:Jak dotąd wszystkie twoje posty do mnie są przykładem trolowania...
Tego nawet nie będę komentował, bo mocno wątpię żebyś przeczytał wszystkie moje posty.
bakakashi pisze:...bo każdą moją wiadomość obierasz jako 'atak''...
Nope, każdy atak traktuje jak atak.
bakakashi pisze:...i starasz się odpowiadać niegrzecznie...
Nie lubię jak się mnie atakuje, lub marnuje mój czas. Jak pisałem kiedyś, moja kultura, jest oparta o starsze wzorce, niepoprawna politycznie, czy sztucznie ugrzeczniona.
bakakashi pisze:...toteż ośmieszając mnie...
Nope, to sam całkiem dobrze robisz ("toteż" oznacza raczej co innego niż Ci się wydaje), ja tylko to "naświetlam".
bakakashi pisze:Ale spoko, na przestrzeni dekady spotkałem...
Tak, tak. Już to słyszałem kiedyś. "Wszyscy" to bywali światowcy, którzy z DnD mają do czynienia od kilkudziesięciu lat. Kilku razem z Garym G. tworzyło DnD, a i pewnie by się kilku na forum znalazło którym Gary G. "ukradł" pomysł(y).
...
bakakashi pisze:Podstawowej wiedzy mi nie brakuje...
Jeśli twierdzenie że materiały na pancerze nie zmieniają skuteczności w obronie danej zbroi, gdy nawet jeden z
podręczników źródłowych podaje przykład materiału który to robi, nie jest brakiem podstawowej wiedzy, to co według Ciebie nim jest ?
Nie wspomnę o tym że rozwijając pojecie: "skuteczność obrony", Twoja wiedza prezentuje się jeszcze gorzej.
bakakashi pisze:Chcesz tworzyć bez balansu, nie zważając na mechanikę i bez krytyki...
Pojęcie balansu jest bardzo subiektywne, więc tym bardziej z Tobą, nie widzę sensu tego omawiać.
Gdybym chciał tworzyć nie zważając na mechanikę, to, np., do pozyskania materiału było by potrzeba testu Autohipnoza o ST=1- 1/poziom postaci, a za wykonanie pancerza, to płatnerz by płacił klientowi.
Ano bez krytyki, ale jak najbardziej z konstruktywną krytyką. Może kiedyś zrozumiesz różnice.
bakakashi pisze:...iście dojrzałe...
Pisze osoba która po ostatniej, niezbyt udanej próbie trollowania, strzeliła focha i napisała że nie będzie odpowiadać.
bakakashi pisze:...ale nie wiem po co zamieszczasz...
To Ci powiem. Zamieszczam:
- bo gdybym robił to tylko dla siebie, to robił bym to tylko dla siebie, a więc nie publikował nigdzie, ani tutaj na forum, ani na moim blogu,
- bo może komuś się spodoba, przyda, zainspiruje,
- bo pośród komentarzy podobnych do Twoich, czasem zdarzają się pomocne, które pomagają mi poprawić pomysł. A jakbyś naprawdę przeczytał wszystkie moje posty, to byś zauważył że sposób w jaki prezentuje swoje pomysły się zmienił. Właśnie przez ludzi Tobie podobnych.
Zireael pisze:Pomysł jest ciekawy i zrozumiale opisany.
Dziękuje.
Starałem się opisać to zrozumiale, prosto i jednoznacznie, ale "język DnD" jest dobry do precyzyjnych rozwiązań lub mocno ogólnych. Gdy dochodzi, hmmm, losowość, to opisanie tego bywa drogą przez mękę.
Zireael pisze:Niestety, pancerze dające premie z naturalnego pancerza wydają mi się przegięte.
Bez tego, to pancerze z stworów tracą w sumie sens, bo łatwiej i taniej można uzyskać podobne efekty za pomocą umagicznień.
Zireael pisze:W żadnym z podręczników nie spotkałam się z takimi.
Pewnie dlatego że (dla wszystkich stworów) nie ma
bakakashi pisze:Podstawa podstawowej wiedzy co to jest premia z naturalnego pancerza.
No to oświeć mnie, pokaż/udowodnij że nie wiem. No chyba że szukasz czegoś, czego by się czepić i chodzi Ci o to że powinno być coś na kształt: "premia z usprawnienia do naturalnego pancerza", zamiast: "premia do pancerza z naturalnego pancerza".
Gwjazdor pisze:Czy ja wiem... U mnie np. nie należy do aż takiej rzadkości by Gracz brał Craft np. płatnerstwo, a alchemia oraz poison making, występują dosyć często.
Tak tylko że ja użyłem testu ZR, aby to była mało kłopotliwa czynność, nie wymagająca jakiś specjalnych umiejętności, tylko delikatności. Plus, jeśli to byłby test umiejętności, to trzeba by jakoś zwiększyć ST bo 10 + pancerz naturalny vs Poziom postaci + 3 (tak wiem że to max) + Mod z INT, to by nawet półork-półgłówek mógł oskórować wszystko.
Gwjazdor pisze:...uzależnienie trudności wykonania pancerza, od samych cech pancerza, a nie od tego jak trudno pokonać ten pancerz "w stanie surowym", tj. jego "nosiciela".
Tak tylko że wtedy zachodzi +/- odwrotność tego co napisałeś wcześniej - potwory o małym pancerzu naturalnym, ale z duża ilością specjalnych zdolności, są łatwiejsze w stworzeniu, niż np. taki pancerz z Ankheg-a.
Gwjazdor pisze:Jeszcze mogłoby ujść, gdyby dodawać nie połowę, a powiedzmy 1/5 premii z naturalnego pancerza, i to tylko wtedy jeśli <jakaś wartość naturalnego> była większa niż <jakaś wartość pancerza>.
A może tak:
Trwałość wzrasta o +1 za każde +1 (czy nawet +2) premii z naturalnego pancerza, które będzie miał wykonany pancerz ?
Gwjazdor pisze:Ale i tak myślę, że większość potworów powinna być w tym celu rozliczana "indywidualnie"...
Tak, tylko że z rozliczaniem indywidualnie jest duży problem - ilość indywidualnych potworów. Stad też wspomniałem o permanentnym WIP, bo wtedy nigdy by się nie kończyło tworzenie - nowy potwór - nowe indywidualne zasady. Dlatego łatwiej o pancerze ze stworów w cRPG, niż w papierowym - cRPG to jednak jest jakaś zamknięta, ograniczona całość.
Chaby że chodzi Ci o indywidualność, na podstawie tych sześciu typów naturalnego pancerza.
Gwjazdor pisze:Ewentualnie wstawić jakąś listę z którego się da, z którego nie itp.
Przecież jest:
Wymagania wstępne:
• pancerze można wykonać tylko z stworów posiadających metabolizm (a więc nie z konstruktów, żywiołaków), lub cielesnych nieumarłych,
• premia z pancerza naturalnego do KP, stwora z którego chce się zrobić zbroję, musi wynosić 5 lub więcej,
Gwjazdor pisze:...więc ciężko mi sobie wyobrazić żeby to, że jest to skóra z np. niedźwiedzia, czyniło ją twarszą.
Tu nie trzeba sobie nic wyobrażać - tak jest. Nawet nawet oficjalne pancerze to obrazują, tylko że za pomocą premii z usprawnienia do KP, a nie premii z naturalnego pancerza (vide wspominana przez Ciebie poniżej Skóra Nosorożca z DMG).
Gwjazdor pisze:Chyba że wprowadzić zasadę, że "skórzany" naturalny pancerz musi mieć premię przynajmniej +4 (krokodyl), by dawać jakiekolwiek premie lepsze niż w normalnej skórzni.
No przecież jest przytoczone powyżej, że musi być 5+ by
w ogóle móc zrobić pancerz.
Gwjazdor pisze:A ja coś kojarzę... Pancerz chitynowy widziałem w przynajmniej dwóch podręcznikach...
Yep, jest KBiE. Stamtąd zapożyczyłem to 5+ z naturalnego pancerza aby móc zrobić pancerz.
W OA też, jak i inne materiały z KBiE.
Gwjazdor pisze:...skorupę używaną jako pancerz chyba w OA...
Kappa Shell ?
Gwjazdor pisze:...pancerz ze skóry rekina w Stormwrack...
Yep.
Gwjazdor pisze:...Rhine Hide, ale to był magic armor i od magicznej zbroi z "normalnej" skóry różnił się chyba tylko dodatkowymi dmg w szarży.
1. Rhino
2. Nie tylko.
3. Tylko że:
- raz jest to materiał na pancerze, raz już gotowa zbroja,
- nigdzie chyba nie ma ogólnych zasad umożliwiających wykonanie pancerza ze
wszystkich możliwych stworów, czy to ankheg, smok, czy sowoniedźwiedź, czy coś z MM V, czy Lord of Madness.
Gwjazdor pisze:...wysokość premii tak ze zbroi jak i naturalnego pancerza jest uzależniona [...] również (i to jako jako jeden z głównych czynników) od tego jak dużą część ciała pokrywa.
To, i jak np. rożne typy pancerza (skóra, metalowa siatka, blacha, etc.), zachowują się w stosunku do różnego rodzaju obrażeń (cięte, kłute, miażdżone, energia, etc.) to PhD, więc dyskusja nie w tym temacie.
Poza tym, skoro w standardowo w DnD nie ma czegoś takiego jak trafienia w określoną cześć ciała, to pokrycie ciała jest w sumie bez znaczenia.