Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Nevin
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 341
Rejestracja: sob sty 07, 2006 2:04 pm

Tworzenie pancerzy ze stworów

śr lis 14, 2012 6:19 pm

W „papierowym” DnD bardzo mi brakuje tego co było oczywistością w chociażby BG 2 - możliwości wykonania pancerzy z stworów, czy to z Akheg-a, czy też ze smoków (nie będę wspominał o tych przedmiotach ze smoków w Draconomicon-ie, bo to żal i porażka). Ale poniekąd rozumiem, dlaczego nie ma - za dużo zmiennych, więc nie można by było tego ująć w proste zasady, pasujące do wszystkich potworów. Tak więc to co zaprezentuje poniżej, będzie w najlepszym wypadku permanentną wersją "beta", czy permanentnym WIP.


Więcej na moim blogu:
http://nevindnd.wordpress.com/2012/11/1 ... e-stworow/
 
Awatar użytkownika
bakakashi
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 121
Rejestracja: ndz paź 14, 2012 10:15 pm

Tworzenie pancerzy ze stworów

śr lis 14, 2012 11:21 pm

Premia 1/4 z naturalnego pancerza jako bazowa premia danego pancerza to przesada naruszająca mechanikę. Pancerz można wykonywać z egzotycznych materiałów, lecz jego premia wzorowana na określonym typie pancerza nie powinna się zmieniać.
Tak więc Pełna zbroja płytowa ze skóry czerwonego smoka będzie nadal miała bazową premię 8 do KP. To jest opisane w podstawowym podręczniku Księdze Potworów - zbroje ze skór smoków. Podane ile danego materiału wystarczy na zrobienie pancerzy.
Bazowa premia określonego pancerza nigdy nie ulega zmianie.

Tłumacząc prosto, dany materiał z którego wykonano zbroje zapewnia nadal taką samą ochronę, ponieważ naśladuje określony pancerz. Jest oczywiście wytrzymalszy bardziej lub mniej, jednak nigdy nie zmienia skuteczności w obronie danej zbroi.
Ostatnio zmieniony śr lis 14, 2012 11:49 pm przez bakakashi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Nevin
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 341
Rejestracja: sob sty 07, 2006 2:04 pm

Tworzenie pancerzy ze stworów

czw lis 15, 2012 12:26 am

bakakashi
1. Chyba nie dokładnie przeczytałeś, zarówno początek, jak i to o tej premii do pancerza.
2.
Obrazek
3. Chyba jesteś nie do końca zapoznany nawet z oficjalnymi materiałami o pancerzach. Proponuje zacząć od tej listy:
http://nevindnd.wordpress.com/2011/12/2 ... erze-bron/
"Odkurzenie" wiedzy o właściwościach Adamantytu w 3E też może pomóc.
 
Awatar użytkownika
bakakashi
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 121
Rejestracja: ndz paź 14, 2012 10:15 pm

Tworzenie pancerzy ze stworów

czw lis 15, 2012 12:29 am

Chyba nie do końca jesteś gotowy na krytykę... skoro tak po co tu piszesz? Zauroczony i zagapiony w swoje pomysły nie przyjmujesz żadnej krytyki.
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Tworzenie pancerzy ze stworów

czw lis 15, 2012 12:54 am

Nevin pisze:
(nie będę wspominał o tych przedmiotach ze smoków w Draconomicon-ie, bo to żal i porażka)
Akurat same pancerze ze smoczej skóry w Draconomiconie nie są aż takie straszne.

Dobry, ciekawy pomysł, zawsze mi brakowało czegoś takiego w DnD, mam tylko kilka uwag. No, bardziej spostrzeżeń:
aby pozyskać skórę, łuski, itp., należy wykonać test Zręczności o ST=10 + premia z naturalnego pancerza do KP stwora, z którego się materiał

Dałbym raczej skilla Craft (odpowiedni), niż test Zręczności.

aby wykonać pancerz, musi zostać wykonany test Rzemiosło (płatnerstwo) o ST =12+ SW stwora,
To z kolei bym uzależnił raczej od jakości tego naturalnego pancerza, niż SW stwora :razz:

trwałość zbroi (jako przedmiotu) wzrasta o połowę premii z naturalnego pancerza do KP (zaokrąglone w dół), jaką posiadał stwór z którego zbroję
wykonano,
To mi trochę nie pasuje szczerze mówiąc... Obawiam się że mogą wyjść skorupy żółwia twardsze niż stal. Przykładowo pancerz wykonany z potwora o naturalnym KP +2, będzie twardszy niż dowolny stalowy pancerz (bo będzie miał trwałość 11, a niemagiczna stal ma 10).
 
Awatar użytkownika
Nevin
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 341
Rejestracja: sob sty 07, 2006 2:04 pm

Re: Tworzenie pancerzy ze stworów

czw lis 15, 2012 9:50 am

bakakashi pisze:
Chyba nie do końca jesteś gotowy na krytykę... skoro tak po co tu piszesz? Zauroczony i zagapiony w swoje pomysły nie przyjmujesz żadnej krytyki.

Jestem gotowy na konstruktywną krytykę, a nie trollowanie osoby która nie ma nawet podstawowej wiedzy w danym temacie.

Gwjazdor pisze:
Akurat same pancerze ze smoczej skóry w Draconomiconie nie są aż takie straszne.

Są na pewno dużo lepsze niż te z MM, ale i tak to zmarnowana okazja na stworzenie fajnych pancerzy.

Gwjazdor pisze:
Dobry, ciekawy pomysł...

Dziękuje, też tak sądzę.

Gwjazdor pisze:
...zawsze mi brakowało czegoś takiego w DnD...

Mi też :)

Gwjazdor pisze:
Dałbym raczej skilla Craft (odpowiedni), niż test Zręczności.

Początkowo tak miało być, ale jako że to jest nastawione na graczy, to wątpię żeby nawet Łotrzyk miał na tyle nadmiarowych punktów umiejętności, by zainwestować 10+ w coś co tylko raz na jakiś czas będzie używał.

Gwjazdor pisze:
To z kolei bym uzależnił raczej od jakości tego naturalnego pancerza, niż SW stwora :razz:

Dlaczego ? Jak już zbierzesz materiał, to teoretycznie powinno się go obrabiać jak każdy inny. Co najwyżej ciut trudniej stąd 12, zamiast standardowych 10.

Gwjazdor pisze:
To mi trochę nie pasuje szczerze mówiąc... Obawiam się że mogą wyjść skorupy żółwia twardsze niż stal.

I o to chodzi :)

Gwjazdor pisze:
Przykładowo pancerz wykonany z potwora o naturalnym KP +2, będzie twardszy niż dowolny stalowy pancerz (bo będzie miał trwałość 11, a niemagiczna stal ma 10).

Zawsze można to zmniejszyć, do 1/3, czy nawet 1/4.
 
Awatar użytkownika
bakakashi
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 121
Rejestracja: ndz paź 14, 2012 10:15 pm

Re: Tworzenie pancerzy ze stworów

czw lis 15, 2012 10:54 am

Nevin pisze:
Jestem gotowy na konstruktywną krytykę, a nie trollowanie osoby która nie ma nawet podstawowej wiedzy w danym temacie.


Jak dotąd wszystkie twoje posty do mnie są przykładem trolowania, a na krytykę nie jesteś, bo każdą moją wiadomość obierasz jako 'atak'' i starasz się odpowiadać niegrzecznie toteż ośmieszając mnie... Ale spoko, na przestrzeni dekady spotkałem nie jedną osobę zaślepioną swoją twórczością nie przyjmującą żadnego negatywnego słowa.
Podstawowej wiedzy mi nie brakuje, jednak ty o niej chyba zapominasz.
Chcesz tworzyć bez balansu, nie zważając na mechanikę i bez krytyki, iście dojrzałe, ale nie wiem po co zamieszczasz to tam, gdzie każdy może wyrazić swoją opinię na ten temat, na temat subiektywnej oceny 'JAKIE TO FAJNE'.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Tworzenie pancerzy ze stworów

czw lis 15, 2012 11:32 am

Pomysł jest ciekawy i zrozumiale opisany. Niestety, pancerze dające premie z naturalnego pancerza wydają mi się przegięte. W żadnym z podręczników nie spotkałam się z takimi.
 
Awatar użytkownika
bakakashi
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 121
Rejestracja: ndz paź 14, 2012 10:15 pm

Tworzenie pancerzy ze stworów

czw lis 15, 2012 11:45 am

Powiedzmy, że zrozumiale... Podstawa podstawowej wiedzy co to jest premia z naturalnego pancerza. Tyle, że mi podobno takiej brakuje...
Nie chciałem nic prostować, bo Nevin i tak nie przyjmuje do wiadomości, że podany przez niego pomysł narusza znacząco mechanikę i pewnie i tak zrobi jak uzna za słuszne nie biorąc pod uwagę opinii innych.
Jeśli decyduje się zamieszczać to tam, gdzie każdy może wyrazić zdanie na dany temat, niech nie spodziewa się samych oklasków - bo i nie ma za co się ich spodziewać.
Ostatnio zmieniony czw lis 15, 2012 11:46 am przez bakakashi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Tworzenie pancerzy ze stworów

czw lis 15, 2012 2:42 pm

Nevin pisze:
Gwjazdor pisze:
Dałbym raczej skilla Craft (odpowiedni), niż test Zręczności.
Początkowo tak miało być, ale jako że to jest nastawione na graczy, to wątpię żeby nawet Łotrzyk miał na tyle nadmiarowych punktów umiejętności, by zainwestować 10+ w coś co tylko raz na jakiś czas będzie używał.
Czy ja wiem... U mnie np. nie należy do aż takiej rzadkości by Gracz brał Craft np. płatnerstwo, a alchemia oraz poison making, występują dosyć często. No zależy kto ile potrzebuje. Czasem pozwalam również każdemu wziąć dodatkowe darmowe rangi w Craft lub Proffession, aby odwzorować ich "przeszłość" (jeśli chcą), to czym się zajmowali. Chociaż z racji tego, że i tak do wytworzenia zbroi z tego typu "materiału" potrzebne jest Rzemiosło (Płatnerstwo), to można również na upartego podpiąć pod to samo rzemiosło, tylko stosować jaką karę np. -4 (wzoruję sie na zasadach tworzenia trucizn z BoVD, testem alchemii z karą -4). O, albo Survival np.?
Nevin pisze:
Dlaczego ? Jak już zbierzesz materiał, to teoretycznie powinno się go obrabiać jak każdy inny. Co najwyżej ciut trudniej stąd 12, zamiast standardowych 10.

Fakt, bardziej "gamingowo", unikamy dzięki temu sytuacji w której chodzi się polować na potwory o małej SW za to o ogromnej premii natural AC. Bardziej słuszny wydaje mi się podejście "im lepszy pancerz tym trudniej go stworzyć". A w każdym razie, uzależnienie trudności wykonania pancerza, od samych cech pancerza, a nie od tego jak trudno pokonać ten pancerz "w stanie surowym", tj. jego "nosiciela".

Nevin pisze:
Gwjazdor pisze:
To mi trochę nie pasuje szczerze mówiąc... Obawiam się że mogą wyjść skorupy żółwia twardsze niż stal.
I o to chodzi
No to jednak się trochę nie do końca zrozumieliśmy :razz: Jeszcze mogłoby ujść, gdyby dodawać nie połowę, a powiedzmy 1/5 premii z naturalnego pancerza, i to tylko wtedy jeśli <jakaś wartość naturalnego> była większa niż <jakaś wartość pancerza>. Bo naprawdę, robienie twardszego niż stal pancerza, który normalnie daje dużo mniejszą ochronę niż standardowa zbroja, to jak dla mnie chyba już zbyt mocno abstrakcyjne nawet jak na DnD :razz:

Nevin pisze:
Zawsze można to zmniejszyć, do 1/3, czy nawet 1/4.

No, gdyby to zmniejszyć, byłoby już dużo logiczniej :) Ale i tak myślę, że większość potworów powinna być w tym celu rozliczana "indywidualnie", bo jak napisał Bakakashi:
bakakashi pisze:
Podstawa podstawowej wiedzy co to jest premia z naturalnego pancerza

A wg. Monster Manuala jest to:
Thick skin or fur: +1 to +3 (baboon +1, black bear +2, shark +3)
Tough hide: +4 to +7 (crocodile +4, polar bear +5, boar +6, rhinoceros +7)
Scales: +5 to +10 or more (Dragon (varies))
Exoskeleton: +2 to +10 or more (Giant Bee +2, Chuul +10, Remorhaz +11)
Shell or carapace: +10 to +12 or more (Juvenile tojanida +10, Bulette +12)
Very tough hide: +8 to +15 or more (Otyugh +8, Kraken +14, Ravid +15)

Wiem chyba Bakakashi bo miałes na myśli - gdzieś widziałe zapis, że naturalny pancerz odwzorowuje również choćby potężne muskuły, ale nie potrafię go teraz znaleźć. Dlatego właśnie twierdzę, że najlepiej gdyby potwory były indywidualnie rozpatrywane. Ewentualnie wstawić jakąś listę z którego się da, z którego nie itp. :) Zwłaszcza przy zbrojach skórzanych - przecież to już jest "czyjaś skóra", więc ciężko mi sobie wyobrazić żeby to, że jest to skóra z np. niedźwiedzia, czyniło ją twarszą. Chyba że wprowadzić zasadę, że "skórzany" naturalny pancerz musi mieć premię przynajmniej +4 (krokodyl), by dawać jakiekolwiek premie lepsze niż w normalnej skórzni.

Zireael pisze:
Pomysł jest ciekawy i zrozumiale opisany. Niestety, pancerze dające premie z naturalnego pancerza wydają mi się przegięte. W żadnym z podręczników nie spotkałam się z takimi.
A ja coś kojarzę... Pancerz chitynowy widziałem w przynajmniej dwóch podręcznikach, skorupę używaną jako pancerz chyba w OA, pancerz ze skóry rekina w Stormwrack, więcej obecnie nie pamiętam. Była wprawdzie w SRD Rhine Hide, ale to był magic armor i od magicznej zbroi z "normalnej" skóry różnił się chyba tylko dodatkowymi dmg w szarży.

EDIT: Ah, warto również wspomnieć to co chyba oczywiste ale często pomijane z "rozpędu" - że wysokość premii tak ze zbroi jak i naturalnego pancerza jest uzależniona nie tylko od materiału czy grubości, ale również (i to jako jako jeden z głównych czynników) od tego jak dużą część ciała pokrywa. Daleko szukać nie trzeba: płytowa +8, napierśnik +5 (płytowa "bez rąk, nóg, pieluchy i hełmu" jak to mój Gracz kiedyś ujął).
Ostatnio zmieniony czw lis 15, 2012 2:54 pm przez Gwjazdor, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Nevin
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 341
Rejestracja: sob sty 07, 2006 2:04 pm

Re: Tworzenie pancerzy ze stworów

czw lis 15, 2012 4:10 pm

bakakashi pisze:
Jak dotąd wszystkie twoje posty do mnie są przykładem trolowania...

Tego nawet nie będę komentował, bo mocno wątpię żebyś przeczytał wszystkie moje posty.

bakakashi pisze:
...bo każdą moją wiadomość obierasz jako 'atak''...

Nope, każdy atak traktuje jak atak.

bakakashi pisze:
...i starasz się odpowiadać niegrzecznie...

Nie lubię jak się mnie atakuje, lub marnuje mój czas. Jak pisałem kiedyś, moja kultura, jest oparta o starsze wzorce, niepoprawna politycznie, czy sztucznie ugrzeczniona.

bakakashi pisze:
...toteż ośmieszając mnie...

Nope, to sam całkiem dobrze robisz ("toteż" oznacza raczej co innego niż Ci się wydaje), ja tylko to "naświetlam".

bakakashi pisze:
Ale spoko, na przestrzeni dekady spotkałem...

Tak, tak. Już to słyszałem kiedyś. "Wszyscy" to bywali światowcy, którzy z DnD mają do czynienia od kilkudziesięciu lat. Kilku razem z Garym G. tworzyło DnD, a i pewnie by się kilku na forum znalazło którym Gary G. "ukradł" pomysł(y).
...

bakakashi pisze:
Podstawowej wiedzy mi nie brakuje...

Jeśli twierdzenie że materiały na pancerze nie zmieniają skuteczności w obronie danej zbroi, gdy nawet jeden z podręczników źródłowych podaje przykład materiału który to robi, nie jest brakiem podstawowej wiedzy, to co według Ciebie nim jest ?
Nie wspomnę o tym że rozwijając pojecie: "skuteczność obrony", Twoja wiedza prezentuje się jeszcze gorzej.

bakakashi pisze:
Chcesz tworzyć bez balansu, nie zważając na mechanikę i bez krytyki...

Pojęcie balansu jest bardzo subiektywne, więc tym bardziej z Tobą, nie widzę sensu tego omawiać.
Gdybym chciał tworzyć nie zważając na mechanikę, to, np., do pozyskania materiału było by potrzeba testu Autohipnoza o ST=1- 1/poziom postaci, a za wykonanie pancerza, to płatnerz by płacił klientowi.
Ano bez krytyki, ale jak najbardziej z konstruktywną krytyką. Może kiedyś zrozumiesz różnice.

bakakashi pisze:
...iście dojrzałe...

Pisze osoba która po ostatniej, niezbyt udanej próbie trollowania, strzeliła focha i napisała że nie będzie odpowiadać.

bakakashi pisze:
...ale nie wiem po co zamieszczasz...

To Ci powiem. Zamieszczam:
- bo gdybym robił to tylko dla siebie, to robił bym to tylko dla siebie, a więc nie publikował nigdzie, ani tutaj na forum, ani na moim blogu,
- bo może komuś się spodoba, przyda, zainspiruje,
- bo pośród komentarzy podobnych do Twoich, czasem zdarzają się pomocne, które pomagają mi poprawić pomysł. A jakbyś naprawdę przeczytał wszystkie moje posty, to byś zauważył że sposób w jaki prezentuje swoje pomysły się zmienił. Właśnie przez ludzi Tobie podobnych.

Zireael pisze:
Pomysł jest ciekawy i zrozumiale opisany.

Dziękuje.
Starałem się opisać to zrozumiale, prosto i jednoznacznie, ale "język DnD" jest dobry do precyzyjnych rozwiązań lub mocno ogólnych. Gdy dochodzi, hmmm, losowość, to opisanie tego bywa drogą przez mękę.

Zireael pisze:
Niestety, pancerze dające premie z naturalnego pancerza wydają mi się przegięte.

Bez tego, to pancerze z stworów tracą w sumie sens, bo łatwiej i taniej można uzyskać podobne efekty za pomocą umagicznień.

Zireael pisze:
W żadnym z podręczników nie spotkałam się z takimi.

Pewnie dlatego że (dla wszystkich stworów) nie ma :)

bakakashi pisze:
Podstawa podstawowej wiedzy co to jest premia z naturalnego pancerza.

No to oświeć mnie, pokaż/udowodnij że nie wiem. No chyba że szukasz czegoś, czego by się czepić i chodzi Ci o to że powinno być coś na kształt: "premia z usprawnienia do naturalnego pancerza", zamiast: "premia do pancerza z naturalnego pancerza".

Gwjazdor pisze:
Czy ja wiem... U mnie np. nie należy do aż takiej rzadkości by Gracz brał Craft np. płatnerstwo, a alchemia oraz poison making, występują dosyć często.

Tak tylko że ja użyłem testu ZR, aby to była mało kłopotliwa czynność, nie wymagająca jakiś specjalnych umiejętności, tylko delikatności. Plus, jeśli to byłby test umiejętności, to trzeba by jakoś zwiększyć ST bo 10 + pancerz naturalny vs Poziom postaci + 3 (tak wiem że to max) + Mod z INT, to by nawet półork-półgłówek mógł oskórować wszystko.

Gwjazdor pisze:
...uzależnienie trudności wykonania pancerza, od samych cech pancerza, a nie od tego jak trudno pokonać ten pancerz "w stanie surowym", tj. jego "nosiciela".

Tak tylko że wtedy zachodzi +/- odwrotność tego co napisałeś wcześniej - potwory o małym pancerzu naturalnym, ale z duża ilością specjalnych zdolności, są łatwiejsze w stworzeniu, niż np. taki pancerz z Ankheg-a.

Gwjazdor pisze:
Jeszcze mogłoby ujść, gdyby dodawać nie połowę, a powiedzmy 1/5 premii z naturalnego pancerza, i to tylko wtedy jeśli <jakaś wartość naturalnego> była większa niż <jakaś wartość pancerza>.

A może tak:
Trwałość wzrasta o +1 za każde +1 (czy nawet +2) premii z naturalnego pancerza, które będzie miał wykonany pancerz ?

Gwjazdor pisze:
Ale i tak myślę, że większość potworów powinna być w tym celu rozliczana "indywidualnie"...

Tak, tylko że z rozliczaniem indywidualnie jest duży problem - ilość indywidualnych potworów. Stad też wspomniałem o permanentnym WIP, bo wtedy nigdy by się nie kończyło tworzenie - nowy potwór - nowe indywidualne zasady. Dlatego łatwiej o pancerze ze stworów w cRPG, niż w papierowym - cRPG to jednak jest jakaś zamknięta, ograniczona całość.
Chaby że chodzi Ci o indywidualność, na podstawie tych sześciu typów naturalnego pancerza.

Gwjazdor pisze:
Ewentualnie wstawić jakąś listę z którego się da, z którego nie itp.

Przecież jest:
Wymagania wstępne:
• pancerze można wykonać tylko z stworów posiadających metabolizm (a więc nie z konstruktów, żywiołaków), lub cielesnych nieumarłych,
• premia z pancerza naturalnego do KP, stwora z którego chce się zrobić zbroję, musi wynosić 5 lub więcej,


Gwjazdor pisze:
...więc ciężko mi sobie wyobrazić żeby to, że jest to skóra z np. niedźwiedzia, czyniło ją twarszą.

Tu nie trzeba sobie nic wyobrażać - tak jest. Nawet nawet oficjalne pancerze to obrazują, tylko że za pomocą premii z usprawnienia do KP, a nie premii z naturalnego pancerza (vide wspominana przez Ciebie poniżej Skóra Nosorożca z DMG).

Gwjazdor pisze:
Chyba że wprowadzić zasadę, że "skórzany" naturalny pancerz musi mieć premię przynajmniej +4 (krokodyl), by dawać jakiekolwiek premie lepsze niż w normalnej skórzni.

No przecież jest przytoczone powyżej, że musi być 5+ by w ogóle móc zrobić pancerz.

Gwjazdor pisze:
A ja coś kojarzę... Pancerz chitynowy widziałem w przynajmniej dwóch podręcznikach...

Yep, jest KBiE. Stamtąd zapożyczyłem to 5+ z naturalnego pancerza aby móc zrobić pancerz.
W OA też, jak i inne materiały z KBiE.

Gwjazdor pisze:
...skorupę używaną jako pancerz chyba w OA...

Kappa Shell ?

Gwjazdor pisze:
...pancerz ze skóry rekina w Stormwrack...

Yep.

Gwjazdor pisze:
...Rhine Hide, ale to był magic armor i od magicznej zbroi z "normalnej" skóry różnił się chyba tylko dodatkowymi dmg w szarży.

1. Rhino :)
2. Nie tylko.
3. Tylko że:
- raz jest to materiał na pancerze, raz już gotowa zbroja,
- nigdzie chyba nie ma ogólnych zasad umożliwiających wykonanie pancerza ze wszystkich możliwych stworów, czy to ankheg, smok, czy sowoniedźwiedź, czy coś z MM V, czy Lord of Madness.

Gwjazdor pisze:
...wysokość premii tak ze zbroi jak i naturalnego pancerza jest uzależniona [...] również (i to jako jako jeden z głównych czynników) od tego jak dużą część ciała pokrywa.

To, i jak np. rożne typy pancerza (skóra, metalowa siatka, blacha, etc.), zachowują się w stosunku do różnego rodzaju obrażeń (cięte, kłute, miażdżone, energia, etc.) to PhD, więc dyskusja nie w tym temacie.
Poza tym, skoro w standardowo w DnD nie ma czegoś takiego jak trafienia w określoną cześć ciała, to pokrycie ciała jest w sumie bez znaczenia.
 
Awatar użytkownika
wysłannik
Moderator
Moderator
Posty: 668
Rejestracja: śr cze 09, 2010 10:54 am

Re: Tworzenie pancerzy ze stworów

czw lis 15, 2012 4:48 pm

Radzę zaprzestać dokuczania sobie nawzajem.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Tworzenie pancerzy ze stworów

czw lis 15, 2012 5:34 pm

Bo moderacja zrobi z waszych skór pancerze!
 
Obliv
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 109
Rejestracja: sob lip 22, 2006 8:44 pm

Tworzenie pancerzy ze stworów

czw lis 15, 2012 6:25 pm

Jeżeli tworzyć zasady domowe to z głową... Przecież to całkowicie zaburza mechanikę gry... Oops, zapomniałem - nie można krytykować...
 
Awatar użytkownika
bakakashi
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 121
Rejestracja: ndz paź 14, 2012 10:15 pm

Tworzenie pancerzy ze stworów

czw lis 15, 2012 11:38 pm

Obliv, tylko to chciałem powiedzieć.
Przepraszam, że z 'mojego' powodu powstała ta kłótnia i zaśmieca forum.
Ciebie Nevin też przepraszam, nie będę więcej krytykował twoich pomysłów, ale mam ostatnią radę - trochę więcej pokory.
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Tworzenie pancerzy ze stworów

pt lis 16, 2012 1:15 am

Nevin pisze:
Bez tego, to pancerze z stworów tracą w sumie sens, bo łatwiej i taniej można uzyskać podobne efekty za pomocą umagicznień.

Oczywiście, że tak. Od tego przeciez jest magia. Ja cały czas postrzegam ten pomysł jako idealny do wprowadzenia do kampanii z bardzo ograniczonym dostępem do magii. Wbrew pozorom w D&D da się coś takiego zrobić, i ze 3 kampanie takie już prowadziłem. W czymś takim sprawdziłby się idealnie.

Nevin pisze:
Tak tylko że ja użyłem testu ZR, aby to była mało kłopotliwa czynność, nie wymagająca jakiś specjalnych umiejętności, tylko delikatności.

Wg. mnie właśnie jakichś umiejętności to powinno wymagać, a nie jedynie zręcznych palców :razz: Choć teraz w sumie nie wiem, to co zacytowałem również ma sens... A może uczynić to nieco trudniejszym (wyższe ST), za to dodawać premię ze Zręczności ORAZ premię do konkretnego Craft? Lub (nieco mniej sensowny wariant, bo ułatwia "półgłówkom" tj. postaciom z karą do Int) pozwolić w tym wypadku na odpowiedniego skilla Craft, jednak opartego na Zr a nie Int?

Nevin pisze:
Plus, jeśli to byłby test umiejętności, t(...) to by nawet półork-półgłówek mógł oskórować wszystko.

Ja nie mam absolutnie nic przeciwko, jeśli ten półork-półgłówek byłby w tym odpowiednio wyszkolony (rangi w umiejętnościach). Zaś w wypadku testu Zręczności, ten półork-półgłówek który ma 6 Inteligencji (bo Graczowi do czegoś była potrzebna Charyzma a Rozrtopność do do Woli) i działa na zasadzie "szarża/jeść/spać/alkohol/uciekamy" (za to bardzo zręczny) może idealnie oskórować powiedzmy dzika, ani trochę nie uszkadzając jego cennej skóry.

Nevin pisze:
Tak tylko że wtedy zachodzi +/- odwrotność tego co napisałeś wcześniej - potwory o małym pancerzu naturalnym, ale z duża ilością specjalnych zdolności, są łatwiejsze w stworzeniu, niż np. taki pancerz z Ankheg-a.

Nieco niedokładnie się wyraziłem - miałem na myśli pancerz jako efekt końcowy. ST uzależnione zarówno od tych jego wszystkich premii, trwałości itd. jak i od przeróżnych specjalnych zdolności. Jakiś wzór na ST typu: taki jak standardowy pancerz tego typu + X za każe Y itd. itp.

Nevin pisze:
A może tak:Trwałość wzrasta o +1 za każde +1 (czy nawet +2) premii z naturalnego pancerza, które będzie miał wykonany pancerz ?

O, to rozwiązanie duzo bardziej mi się podoba. Nadal jednak uważam, że powinno być jakieś porównanie do "standardowego" typu takiego pancerza. Żeby nie wyszło że dowolna skorupa jest lepsza od napierśnika chociażby :)

Nevin pisze:
Tak, tylko że z rozliczaniem indywidualnie jest duży problem - ilość indywidualnych potworów. Stad też wspomniałem o permanentnym WIP, bo wtedy nigdy by się nie kończyło tworzenie - nowy potwór - nowe indywidualne zasady. Dlatego łatwiej o pancerze ze stworów w cRPG, niż w papierowym - cRPG to jednak jest jakaś zamknięta, ograniczona całość.Chaby że chodzi Ci o indywidualność, na podstawie tych sześciu typów naturalnego pancerza.

Nie, miałem na myśli każdego potwora. Chodziło mi o to by to do MG należała decyzja jaką "część premii z naturalnego pancerza" da się zastosować :) Mam na myśli potwora który ma pokryty chityną jedynie grzbiet i ma powiedzmy +3, w porównaniu z potworem który jest pokryty taką samą chityną i ma przez to aż np. +8. No i Bakakashi (jeśli chodziło mu o to o co wydaje mi sie że mu chodziło) ma w sumie trochę racji, nie każdy naturalny pancerz da się przerobić na zbroję. Zwłaszcza problem z rozwiniętymi potworami. Przy "awansie" z rozmiaru Small, każdy stwór dostaje +2/kategoria, do natural AC. Chociaż to akurat chyba rozwiązuje to wymaganie minimum +5 do natural AC (O ILE nie znajdzie się potwór typu np. jakiś Ooze, który nie ma premii do natural AC, a którego rozwój zakłada minimum 3 zmiany rozmiaru na większy).

Nevin pisze:
Przecież jest:Wymagania wstępne:
• pancerze można wykonać tylko z stworów posiadających metabolizm (a więc nie z konstruktów, żywiołaków), lub cielesnych nieumarłych,
• premia z pancerza naturalnego do KP, stwora z którego chce się zrobić zbroję, musi wynosić 5 lub więcej,

Chodziło mi o jakąś taką "na oko" listę potworów z np. samego SRD, z których pancerza wykonać się nie da a które nie wpasowują się w pierwszy punkt z twojego cytatu.

Nevin pisze:
Tu nie trzeba sobie nic wyobrażać - tak jest. Nawet nawet oficjalne pancerze to obrazują, tylko że za pomocą premii z usprawnienia do KP, a nie premii z naturalnego pancerza (vide wspominana przez Ciebie poniżej Skóra Nosorożca z DMG).

Nie wiem jaką premię do natural AC miałaby krowa (bo o ile wiem skórznie były wytwarzane głównie z bydlęcej skóry), ale przypuszczam że podobną do konia który ma +3 :razz: Własnie, tutaj też trzeba się pilnować, by nie wyszła nam w jakimś wypadku (wzięcia konkretnego potwora) skórznia twardsza od stali. Co do Rhino Hide, to wydaje mi się że nosorożec swoją drogą (obrażenia) a magiczne usprawnienie swoją. To po prostu jeden z podanych określonych magicznych przedmiotów. Inaczej by jej nawet nie umagiczniali, skoro to tylko marny nosorożec, bo kawałek wcześniej zbroja ze smoka jest raptem mistrzowska.

Nevin pisze:
Kappa Shell ?

Nie mam teraz tego podręcznika. Jeśli Kappa Shell działała jak pawęż podczas chodzenia na czworakach, to mówimy o tym samym.

Nevin pisze:
1. Rhino 2. Nie tylko.3. Tylko że:- raz jest to materiał na pancerze, raz już gotowa zbroja,- nigdzie chyba nie ma ogólnych zasad umożliwiających wykonanie pancerza ze wszystkich możliwych stworów, czy to ankheg, smok, czy sowoniedźwiedź, czy coś z MM V, czy Lord of Madness.

1. OMG! Nie potrafię nawet wytłumaczyć jakim cudem zamiast "o" napisałem "e" :lol:
2. Ależ ty się czepiasz każdej pierdoły (nie szkodzi, ja również). Ok, powinienem napisać "od "normalnej" skóry +2". Niewykonanej ze skóry nosorożca. W takim wypadku różnicą jest tylko +2k6 dmg prz szarży.
3. Nie spotkałem się nigdy z czymś takim chyba. Jedyny ogólny wzór na pozyskiwanie czegoś ze wszystkich stworów, widziałem w którymś (chyba) Complete i dotyczył pozyskiwania trofeów.

Nevin pisze:
To, i jak np. rożne typy pancerza (skóra, metalowa siatka, blacha, etc.), zachowują się w stosunku do różnego rodzaju obrażeń (cięte, kłute, miażdżone, energia, etc.) to PhD, więc dyskusja nie w tym temacie.Poza tym, skoro w standardowo w DnD nie ma czegoś takiego jak trafienia w określoną cześć ciała, to pokrycie ciała jest w sumie bez znaczenia.

1. To jednak znaczna różnica (jeśli chodzi o bawienie się w przebijalność pancerzy zależnie od typu broni. Chociaż u stworów to czasem występuje w postaci redukcji obrażeń przebijanej przez konkretny typ obrazeń).
2. To, że nie ma trafień w konkretne lokacje ciała, nic tu nie zmienia. Napiszę to jeszcze raz. Płytówka ma +8, a jedynie część płytówki (napierśnik) ma +5. Kolczuga ma +5 a Koszulka kolcza ma +4. W D&D to jak dużą część ciała pokrywa pancerz, jest jednym z ważniejszych czynników określających jego premię do AC. Właśnie gdyby były trafienia w lokacje, to napierśnik pewnie dawałby tyle samo AC co i płytówka, ale płytówka dawałaby to na całej powierzchni ciała, a napierśnik jedynie na korpusie.

Albiorix pisze:
Bo moderacja zrobi z waszych skór pancerze!

Z mojej to najwyżej parasol.
Ostatnio zmieniony pt lis 16, 2012 1:22 am przez Gwjazdor, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Nevin
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 341
Rejestracja: sob sty 07, 2006 2:04 pm

Re: Tworzenie pancerzy ze stworów

pt lis 16, 2012 12:07 pm

Gwjazdor pisze:
Ja cały czas postrzegam ten pomysł jako idealny do wprowadzenia do kampanii z bardzo ograniczonym dostępem do magii.

A czy ja gdzieś napisałem że to musi być użyte w Faeurun-ie, czy innym "ociekającym" magią setting-u ?
Używaj(cie) gdzie chcecie, jak chcecie, inspirujcie się, modyfikujcie.
Ja, w przeciwieństwie do przynajmniej jednej osoby z forum, nie mam hopla na punkcie tzw. "własności intelektualnej".

Gwjazdor pisze:
...za to dodawać premię ze Zręczności ORAZ premię do konkretnego Craft?

I jeszcze z Autohipnozy ? :?
Bez przesady. Testy z masą modyfikatorów są chore i są miejscem na mega przepaki. Co w przynajmniej części ludzi tutaj, budzi RAGE i niepohamowaną chęć powiedzenia o tym wszystkim i wielokrotnie.

Gwjazdor pisze:
...odpowiedniego skilla Craft, jednak opartego na Zr a nie Int?

Rzemiosło (skórowanie) na ZR nie jest złym pomysłem. Tylko, jak wspomniałem, trzeba by było odpowiedni zwiększyć ST.

Gwjazdor pisze:
Ja nie mam absolutnie nic przeciwko...

Ja mam bo IMO skórowanie to nie tyle czynność oparta na nauce ile zręczności, dokładności.

Gwjazdor pisze:
Zaś w wypadku testu Zręczności, ten półork-półgłówek który ma 6 Inteligencji [...] (za to bardzo zręczny) może idealnie oskórować powiedzmy dzika, ani trochę nie uszkadzając jego cennej skóry.

No i dobrze. Jaskiniowcy nie mieli tytułów doktora, a skórowali fioletowe bizony, itp.
Wiem że to brzmi sprzecznie z tym co wcześniej napisałem, ale nie wiem jak to lepiej wyrazić.

Gwjazdor pisze:
Jakiś wzór na ST typu: taki jak standardowy pancerz tego typu + X za każe Y itd. itp.

Można ST zwiększyć o jakieś modyfikatory za każda zdolność specjalną (+1 za pierwszą, +2 za drugą, etc.).

Gwjazdor pisze:
Nadal jednak uważam, że powinno być jakieś porównanie do "standardowego" typu takiego pancerza.

Rozwiń myśl.

Gwjazdor pisze:
Żeby nie wyszło że dowolna skorupa jest lepsza od napierśnika chociażby :)

Przecież napierśnik to skorupa, tylko że z metalu. Co złego jest w tym że napierśnik z odpowiednio "twardego" materiału będzie twardszy niż stal ? Przecież już są twardsze niż stal materiały (czy drewno twardsze niż standardowe drewno). A moc psychiczna (Matter Manipulation) umożliwia zwiększenie trwałości przedmiotów, tak że nawet mithril może być równie twardy jak admantyt.

Gwjazdor pisze:
Chodziło mi o to by to do MG należała decyzja jaką "część premii z naturalnego pancerza" da się zastosować :)

No i przecież do niego należy ? To nie jest dział: "Oficjalne materiały RPGA", a nawet i wtedy, w każdym chyba podręczniku, jest napisane że do MP należy ostateczna decyzja czy coś będzie stosował czy nie.
Nie "rób" chochołów.

Gwjazdor pisze:
Nie, miałem na myśli każdego potwora.

Więc jak napisałem - w cholerę roboty. Chcesz, droga wolna. Ja nie chce.

Gwjazdor pisze:
Mam na myśli potwora który ma pokryty chityną jedynie grzbiet i ma powiedzmy +3, w porównaniu z potworem który jest pokryty taką samą chityną i ma przez to aż np. +8.

I ?

Gwjazdor pisze:
..nie każdy naturalny pancerz da się przerobić na zbroję.

No nie i nie na każdy. Stad wspominane 5+ i wyliczenie z jakiego typu "skóry" da się zrobić jako pancerz.

Gwjazdor pisze:
...O ILE nie znajdzie się potwór typu np. jakiś Ooze, który nie ma premii do natural AC, a którego rozwój zakłada minimum 3 zmiany rozmiaru na większy).

1. Jeśli chcesz przewidzieć każdą ewentualność, każdy nagięcie, przegięcie, czy przebicie z prędkością światła zasad, to powodzenia życzę.
2. MP który by pozwolił na zrobienie pancerza z śluzu (czy na te że ze wzrostem nagle dostanie premie z naturalnego pancerza) i tak będzie miał zasady i "trzymanie się kupy" w (_!_), więc nie mój problem.
Powtarzam - to nie są: "Jedynie Słuszne Prawdziwe I Niezmienialne Zasady Tworzenia Pancerzy Ze Stworów".
Powtarzam też to co napisałem we wstępie: "...to co zaprezentuje poniżej, będzie w najlepszym wypadku permanentną wersją "beta", czy permanentnym WIP." Czyli to jest tylko ogólny pomysł, szablon jak z potworów można robić pancerze.
Nie wie dlaczego ludzie mają taki problem ze zrozumieniem że to nie jest "prawda objawiona" i jeśli nie chcą to niech nie stosują. Ja przy każdym czytającym to nie będę stał z wielkim toporem i syczał przez zęby: "Stosuj to !".

Gwjazdor pisze:
Chodziło mi o jakąś taką "na oko" listę potworów z np. samego SRD, z których pancerza wykonać się nie da a które nie wpasowują się w pierwszy punkt z twojego cytatu.

1. Na oko to wiesz, kto komu co przepisał. Podaj jakie i dlaczego, to pomyślę co dalej.
2. A co z innymi publikacjami z potworami ? Jakimś homebrew który ktoś sam sobie stworzył ?

Gwjazdor pisze:
Własnie, tutaj też trzeba się pilnować, by nie wyszła nam w jakimś wypadku (wzięcia konkretnego potwora) skórznia twardsza od stali.

Jak wspomniałem wcześniej i bez moich zasad da to się zrobić, więc nie rozumiem o co halo.

Gwjazdor pisze:
Co do Rhino Hide, to wydaje mi się że nosorożec swoją drogą (obrażenia) a magiczne usprawnienie swoją.

A ja uważam że to jest dobry przykład tego że nawet w oficjalnych publikacjach, "egzotyczna" odmiana zwykłego materiału może wpływać na parametry pancerza. Bo jeśli by było jak Ty sugerujesz, to wszystkie zbroje ze stworem w nazwie, przypisem że są z jakiegoś stwora, byłyby niemagiczne już na starcie.

Gwjazdor pisze:
To po prostu jeden z podanych określonych magicznych przedmiotów. Inaczej by jej nawet nie umagiczniali, skoro to tylko marny nosorożec, bo kawałek wcześniej zbroja ze smoka jest raptem mistrzowska.

I ? Zbroja ze smoka (powiedzmy) może być również i na "starcie" magiczna (Dragonheart Armor z PGtF).

Gwjazdor pisze:
Jeśli Kappa Shell działała jak pawęż podczas chodzenia na czworakach, to mówimy o tym samym.

Tak.

Gwjazdor pisze:
2. Ależ ty się czepiasz każdej pierdoły...

Nie czepiam się, tylko wskazuje że zaprezentowałeś niepełną informacje.

Gwjazdor pisze:
3. Nie spotkałem się nigdy z czymś takim chyba. Jedyny ogólny wzór na pozyskiwanie czegoś ze wszystkich stworów, widziałem w którymś (chyba) Complete i dotyczył pozyskiwania trofeów.

"Trophy Collector" z PHB 2?
I ? Przecież napisałem że chyba nigdzie, nie ma ogólnych zasada dla wszystkich potworów ?

Gwjazdor pisze:
2. To, że nie ma trafień w konkretne lokacje ciała, nic tu nie zmienia.

A czy ja pisałem że zmienia ? Napisałem że to "dyskusja nie w tym temacie".

Gwjazdor pisze:
Napiszę to jeszcze raz.

Ja też napisze to jeszcze raz:
Nie baw się w ataki na chochoła, itp.

Gwjazdor pisze:
W D&D to jak dużą część ciała pokrywa pancerz, jest jednym z ważniejszych czynników określających jego premię do AC.

1. Czy ja gdzieś temu przeczę ? Nie baw się w ataki na chochoła, itp.
2. Ale nie jedynym. Dlatego zbroja łuskowa z metalu, ma lepszą premię z pancerza (PG), niż łuskowa ze skóry (KBiE).

Gwjazdor pisze:
Właśnie gdyby były trafienia w lokacje, to napierśnik pewnie dawałby tyle samo AC co i płytówka, ale płytówka dawałaby to na całej powierzchni ciała, a napierśnik jedynie na korpusie.

Pewnie tak.
I ?

Gwjazdor pisze:
Albiorix napisał(a):Bo moderacja zrobi z waszych skór pancerze!

To, to mały pikuś. Administracja praktycznie "wykastrowała" moją możliwość publikowania materiałów.
Oh well, może to i lepiej i dla mnie i dla was.
 
Awatar użytkownika
Nevin
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 341
Rejestracja: sob sty 07, 2006 2:04 pm

Re: Tworzenie pancerzy ze stworów

pn lis 26, 2012 12:17 pm

Nevin pisze:
Gwjazdor pisze:
Jakiś wzór na ST typu: taki jak standardowy pancerz tego typu + X za każe Y itd. itp.

Można ST zwiększyć o jakieś modyfikatory za każda zdolność specjalną (+1 za pierwszą, +2 za drugą, etc.).

Wróć. Już tak jest:
Nevin pisze:
• jeśli pancerz ma posiadać jakąś specjalną właściwość, musi zostać wykonany test Rzemiosło (alchemia) o ST =15+ SW stwora. ST tego testu wzrasta o kumulatywne +2, za każdą dodatkową właściwość poza pierwszą.
Specjalne właściwości pancerza to zdolności nadzwyczajne.

Chyba ta cześć Ci umknęła, a mnie cała sytuacja najwidoczniej zdenerwowała bardziej niż podejrzewałem, skoro zapomniałem co napisałem.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości