Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Mical
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 161
Rejestracja: śr mar 14, 2007 5:57 pm

UBX Teachings Control

pt sie 17, 2007 12:58 pm

Dawno nikt nie umieszczał tutaj żadnej talii.

8 [mtg=Island]Island[/mtg]
5 [mtg=Swamp]Swamp[/mtg]
1 [mtg=Plains]Plains[/mtg]
4 [mtg=Terramorphic_Expanse]Terramorphic Expanse[/mtg]
2 [mtg=Dreadship_Reef]Dreadship Reef[/mtg]
1 [mtg=Calciform_Pools]Calciform Pools[/mtg]
2 [mtg=Tolaria_West]Tolaria West[/mtg]
1 [mtg=Urborg,_Tomb_of_Yawgmoth]Urborg, Tomb of Yawgmoth[/mtg]
1 [mtg=Faerie_Conclave]Faerie Conclave[/mtg]
1 [mtg=Urza\%27s_Factory]Urza's Factory[/mtg]

1 [mtg=Teferi,_mage_of_Zhalfir]Teferi, mage of Zhalfir[/mtg]
1 [mtg=Aeon_Chronicler]Aeon Chronicler[/mtg]
1 [mtg=Draining_Whelk]Draining Whelk[/mtg]
1 [mtg=Tomstalker]Tomstalker[/mtg]

3 [mtg=Terror]Terror[/mtg]
2 [mtg=Sudden_Death]Sudden Death[/mtg]
3 [mtg=Tendrils_of_Corruption]Tendrils of Corruption[/mtg]
4 [mtg=Cancel]Cancel[/mtg]
4 [mtg=Rune_Snag]Rune Snag[/mtg]
3 [mtg=Remove_Soul]Remove Soul[/mtg]
2 [mtg=Temporal_Isolation]Temporal Isolation[/mtg]
3 [mtg=Mystical_Teachings]Mystical Teachings[/mtg]
2 [mtg=Careful_Consideration]Careful Consideration[/mtg]
4 [mtg=Telling_Time]Telling Time[/mtg]


Z SB trochę gorzej:
1 [mtg=Sudden_Death]Sudden Death[/mtg]
1 [mtg=Temporal_Isolation]Temporal Isolation[/mtg]
1 [mtg=Spell_Burst]Spell Burst[/mtg]
2 [mtg=Disenchant]Disenchant[/mtg]
1 [mtg=Strangling_Soot]Strangling Soot[/mtg]
1 [mtg=Nix]Nix[/mtg]
2 [mtg=Pull_from_Eternity]Pull from Eternity[/mtg]
...

Taki oto spisik. Jest to talie robiona raczej pod nowe t2 bez ravnici. Wiadomo, brak Damnation i Pactów ale kasy też brak :mrgreen:
Może komuś pomoże w złożeniu swojego decku. Jeśli chcecie komentujcie, nie będę miał nic przeciwko konstruktywnej krytyce :wink:
 
Agrantar
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 571
Rejestracja: czw wrz 18, 2003 12:51 pm

pt sie 17, 2007 2:50 pm

Dlaczego splashujesz W? Warto dodawać kolejny kolor dla Temporal Isolation i side'owych Disenchantów? Masz już tyle removalu, że powinno dawać radę wszystkiemu poza - może - białą Akromą i Paladin en-Vec.

Think Twice > Telling Time; ten drugi to cantrip z przefiltrowaniem kart, a Think Twice daje card advantage... No i jedyny rozsądny instantowy draw.

Jakiś toolbox pod Teachingsy złym pomysłem nie jest: [mtg=Haunted_Hymn]Haunted Hymn[/mtg], [mtg=Commandeer]Commandeer[/mtg], [mtg=Extirpate]Extirpate[/mtg] jakieś inne sztuczki-magiczki, które będą karciły meta, nie wiem - [mtg=Darkblast]Darkblast[/mtg]? Wiem, że Ravnica, ale przecież kosztuje grosze, a niektórym deckom robi kuku. Na pewno będziesz potrafił coś wymyślić.

26 landów... Nie za dużo? Ja rozumiem, że masz te fetche ubogich, ale i tak wydaje mi się to lekkim overkillem. No i [mtg=River_of_Tears]River of Tears[/mtg] też jest sytym landem, w dodatku nie tak bardzo drogim.

Wrzucenie do finisherów jednej sztuki pickle'owego locka ([mtg=Vesuvan_Shapeshifter]Vesuvan Shapeshifter[/mtg] + [mtg=Brine_Elemental]Brine Elemental[/mtg]) nie wydaje mi się słabą opcją, ale to tak nawiasem mówiąc.

Poza tym niebardzo jest się do czego przyczepić, poza tym, że damnacje mimo wszystko cholernie Ci się przydadzą. Kupuj jedno piwo mniej w piątkowe wieczory, a kasa się na pewno znajdzie ;) (no offence, jeśli nie pijesz :P)

Rozważyłbym side'owe opcje: Platinum Angel (dla monoG = good game, nie znajdą odpowiedzi ni cholery) i Razormane Masticore - morderca gwałciciel ludojad jeśli chodzi o napory, nie zabiją, nie mają (raczej) większych kritów, strzela po brzydalach... Żyć, nie umierać.


Kontrola jak kontrola, dobra, solidna konstrukcja, która może - i pewnie będzie - wygrywać.
 
Awatar użytkownika
Mical
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 161
Rejestracja: śr mar 14, 2007 5:57 pm

pt sie 17, 2007 4:43 pm

Szczerze to mam 16 lat i stosunkowo niedługo zacząłem przygodę z magicami. Wiele tajemnic nie zostało jeszcze przeze mnie odkrytych --> co to znaczy cantrip?

Naprawdę telling time jest gorsze od think twice? Telling pozwala mi z pośród 3 kart wybrać jedną, która się najbardziej przyda, jedną na wierzch, więc i tak zaraz dojdzie, a tą która jest najmniej przydatna w danej sytuacji odłożyć na spód.

W jakich sytuacjach przydaje się [mtg=Haunting_Hymn]Haunting Hymn[/mtg], bo pewnie o niego Ci chodziło?

Przeglądałem kilka talii bardzo podobnych do tej i wszystkie miały 24-26 landów + często 4 [mtg=Prismatic_Lens]Prismatic Lens[/mtg] i czasami [mtg=Coalition_Relic]Coalition Relic[/mtg] w dwóch sztukach, więc nie wiem jak to jest. Ale fakt River of Tears jest niezłe.

A co myślisz o Triskelavusie? Z Masticorem mógłby nieźle namieszać w naporach. A latacz 4/4 zawsze się przyda. Tylko pewnie wtedy by się przydały Ruiny Akademii...

Może faktycznie odsplashować W, a dodać więcej pojedynczych celów pod teachingsy... Dzięki za rady :wink:
 
Agrantar
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 571
Rejestracja: czw wrz 18, 2003 12:51 pm

pt sie 17, 2007 7:21 pm

Cantrip... Hmm, ogólnie chodzi o karty, które cośtam robią i mają taką magiczną frazę 'draw a card', czyli same uzupełniają puste miejsce po sobie.

Mical pisze:
Naprawdę telling time jest gorsze od think twice? Telling pozwala mi z pośród 3 kart wybrać jedną, która się najbardziej przyda, jedną na wierzch, więc i tak zaraz dojdzie, a tą która jest najmniej przydatna w danej sytuacji odłożyć na spód.


Widzisz, to, o czym powiedziałeś jest świetnym atutem, tyle, że w combo-deckach, które muszą dobrać odpowiednie karty, bo inaczej mają słabo. Kontrola, z drugiej strony, powinna mieć (i ma) opcje, żeby poradzić sobie z praktycznie każdym zagrożeniem, które wystawia opp; jeśli nie dociągniesz kontry, to i tak później ubijesz owo wystawione coś removalem.

Think Twice ma tą przewagę, że daje dwie karty, w dodatku w ratach po :1::U: i :2::U:, więc jeśli w late-gamie wypstrykasz się z opcji, zawsze będziesz mógł dociągnąć dodatkowe karty.

Skracając do minimum: card advantage. Telling Time to wymiana 1 za 1 (wyrzucasz jednego kartona, dostajesz jeden z powrotem), Think Twice to już 2 za 1 (wyrzucasz kartona, dostajesz dwie karty).

Zwróć też uwagę na coś takiego: zakładamy, że na topie są dwie dobre karty i jedna kiepska.
Kiedy rzucam Telling Time: patrzę na trzy karty, jedna na rękę, druga - ta lepsza - ładnie na top, a gorsza na spód library.
Think Twice: dobieram i tak jedną z tych trzech kart (opcja na to, żeby trafić jedną z dwóch lepszych: 66%), a w draw stepie dociągnę następną (jeśli trafiłeś na tą pechową, gorszą kartę, to masz 100%, że dociągniesz opcję; jeśli trafiłeś na dobrą, masz dodatkowe 50% na to, że druga dobrana karta będzie jedną z tych dobrych).
A jeśli dalej nie masz odpowiedzi, które są potrzebne, to w następnej kolejce zrobisz to samo (w najgorszej opcji 100% na jedną z dobrych kart + nie wiadomo co niżej).

Ale to jest detal, przeważająca rzecz to mimo wszystko dwa kartony za jeden :)

Mical pisze:
W jakich sytuacjach przydaje się Haunting Hymn, bo pewnie o niego Ci chodziło?


Nie gram UB Teachingsem, a Angelfirem - kiedy się wytapowałem, a opp mi z końcem wyciągnął to ustrojstwo, a w swoim mainie je rzucił, to myślałem, że się zes... No, źle się to dla mnie skończyło, tak powiem. Wymiana 4 za 1 (opp traci 4 karty, Ty tylko jedną) jest zabójcze w grze kontrola vs kontrola.

Mical pisze:
Przeglądałem kilka talii bardzo podobnych do tej i wszystkie miały 24-26 landów + często 4 Prismatic Lens i czasami Coalition Relic w dwóch sztukach, więc nie wiem jak to jest. Ale fakt River of Tears jest niezłe.


Tutaj kłania się moja ignorancja jeśli chodzi o ten archetyp; jak pisałem wyżej, gram Angelfirem (23 landy), ale jeśli te 26 landów Ci się spisuje, to jest dobrze :)

Mical pisze:
A co myślisz o Triskelavusie? Z Masticorem mógłby nieźle namieszać w naporach. A latacz 4/4 zawsze się przyda. Tylko pewnie wtedy by się przydały Ruiny Akademii...


Na dobre operowanie Triskiem + Akademią potrzeba ogromnych ilości many (:7: za wstawienie, :3: za ściągnięcie counterek, :1::U: i tapnięcie Akademii, czyli funkcjonalnie kolejne 3 many... 16 many w kolejce to strasznie dużo), nie wiem, czy aż tyle ten deck potrafi wykręcić... Ale wydaje mi się, że nie.
Za to mainowa ruina nie zdestabilizuje mana base'u, a pozwala na wielokrotne używanie sztuczek, które można umieścić w side decku: [mtg=Bottle_Gnomes]Bottle Gnomes[/mtg] i [mtg=Tormod\%27s_Crypt]Tormod's Crypt[/mtg]

Mical pisze:
Może faktycznie odsplashować W, a dodać więcej pojedynczych celów pod teachingsy...


Widzisz, ja nie mówię, że splash po W jest złą rzeczą, ale nie sądzę, że warto destabilizować mana base po dwie karty z maina i pięć z sideboardu. Po prostu UB robi (a przynajmniej może robić) to samo, tylko, że stabilniej.
 
Awatar użytkownika
Mical
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 161
Rejestracja: śr mar 14, 2007 5:57 pm

pt sie 17, 2007 8:21 pm

Wieelkie dzięki za tak wyczerpujące komenty :) Chyba przekonałeś mnie do Think Twice'ów :razz:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość