Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Variant armor check penalty

wt sie 09, 2011 5:14 pm

Sorry za angielski tytuł, ale akurat nie mogę sobie przypomnieć polskiego terminu na acp. :oops:

Wymyśliłam, żeby zmienić zasady armor check penalty, aby było bardziej "realistycznie". Przecież ci wszyscy wojownicy i rycerze w dawnych wiekach mieli większe możliwości ruchu w zbrojach, niż nam się wydaje. W pełnej zbroi płytowej można nawet robić fikołki, a co dopiero w lżejszych pancerzach...
Poza tym, acp w większości przypadków powinien zależeć od tego, co postać ma na ramionach/nogach lub dłoniach/stopach, bo te są najistotniejsze przy czynnościach, które w D&D znamy jako Umiejętności.
Tak więc:


Zbroje niewymienione na liście mają acp bez zmian. Wszystkie inne rzeczy (szansa niepowodzenia czaru etc.) bez zmian.

Lekkie
Skórzana ćwiekowana acp 0
Koszulka kolcza acp 0

Średnie
Skórzana acp -1
Łuskowa acp -2
Kolczuga acp -2
Napierśnik acp -1

Ciężkie
Splint mail (zapomniałam polskiej nazwy :oops:) acp -2
Paskowa acp -2
Półpłytowa acp -3
Pełna płytowa acp -4

Tarcze
Pawęż acp -5

-------------------------------
Większość na razie z głowy, ale jak znajdę więcej materiałów to dam znać.

Kilka linków:
http://www.metmuseum.org/toah/hd/aams/hd_aams.htm#weight_b - o tym, co można robić w pełnej płycie
http://scientiareview.org/pdfs/69.pdf - o historii zbroi


Zapraszam do komentarzy i dyskusji!
Zi
Ostatnio zmieniony śr sie 10, 2011 10:35 am przez Zireael, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Shillelagh wielder
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 12, 2009 10:34 pm

Re: Variant armor check failure

wt sie 09, 2011 7:07 pm

Zireael, wszystko fajnie, jednak znaczna łatwość obniżenia acf do zera spowoduje plagę bohaterów w pełnych zbrojach którzy nie mając biegłości ignorują karę -0 (straszne!) do wszystkich umiejętności manualnych. O ile teraz nie jest sporym problemem nosić dowolny pancerz pomimo braku biegłości, to ta zmiana zupełnie usunie konieczność posiadania jakiejkolwiek biegłości.

Pozdrawiam
Shillelagh wielder
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Variant armor check failure

śr sie 10, 2011 9:23 am

Shillelagh wielder pisze:
Zireael, wszystko fajnie, jednak znaczna łatwość obniżenia acf do zera spowoduje plagę bohaterów w pełnych zbrojach którzy nie mając biegłości ignorują karę -0 (straszne!) do wszystkich umiejętności manualnych. O ile teraz nie jest sporym problemem nosić dowolny pancerz pomimo braku biegłości, to ta zmiana zupełnie usunie konieczność posiadania jakiejkolwiek biegłości.

Pozdrawiam
Shillelagh wielder


A co powiesz na taką zmianę: "brak biegłości w danych zbrojach ma następujące efekty: acp 0 :arrow: acp -1, a dla wszystkich innych acp się dubluje"?
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Variant armor check penalty

ndz lis 06, 2011 7:52 pm

Jakieś jeszcze uwagi? Będę tego używać w Tresk'ri, więc....
 
Shillelagh wielder
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 12, 2009 10:34 pm

Re: Variant armor check penalty

ndz lis 06, 2011 9:05 pm

Przepraszam Zirrael, w sierpniu rzadko bywałem w domu i post mi umknął. Myślę że taka zmiana może usunąć problem, z zastrzeżeniem że wszelkie redukcje kar będą następowały po przemnożeniu kary x2 w razie braku biegłości.

Pozdrawiam
Shillelagh wielder
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Variant armor check penalty

pn lis 07, 2011 3:27 am

Wariant: Kara z pancerza do testów

Zbroja kryta.

Czy będziesz zwracać w grze uwagę na to, czy ktoś ma rękawice? Jeżeli ich zdjęcie ograniczy kary powinna pojawić się szansa atakowania dłoni, a tej system nie wspiera. Zwróć uwagę, że noszenie zbroi powinno dawać kary do trafień, a nie daje. Hełm powinien ograniczać percepcję, a tego nie robi. Kara z pancerza jest uproszczeniem. By było bardziej wiarygodnie trzeba by ją wyznaczać dla każdej czynności z osobna.

Moim zdaniem grzebać w mechanice dla większej wiarygodności można, ale nie ma sensu. D&D nie wspiera realizmu i zwykle kończy się jego wprowadzanie jedną, dwoma lub kombinacją trzech z tych rzeczy:
- nadmierną komplikacją
- problemami z mechaniką
- brakiem zwiększenia wiarygodności

Twoja propozycja przyznaje dość przypadkowo karę z pancerza, więc realizmu to nie zwiększa, a mechanikę zmienia, bo znacznie więcej jest sposobów na pozbycie się całej kary z pancerza. Dewaluujesz też umiejętności, których dotyczy kara do testu z pancerza (zwykle są przydatne przede wszystkim po to, aby móc coś robić mimo pancerza), a one i tak nie są mocne.
Ostatnio zmieniony czw lis 10, 2011 5:28 am przez Kamulec, łącznie zmieniany 7 razy.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość