Sorry za angielski tytuł, ale akurat nie mogę sobie przypomnieć polskiego terminu na acp.
Wymyśliłam, żeby zmienić zasady armor check penalty, aby było bardziej "realistycznie". Przecież ci wszyscy wojownicy i rycerze w dawnych wiekach mieli większe możliwości ruchu w zbrojach, niż nam się wydaje. W pełnej zbroi płytowej można nawet robić fikołki, a co dopiero w lżejszych pancerzach...
Poza tym, acp w większości przypadków powinien zależeć od tego, co postać ma na ramionach/nogach lub dłoniach/stopach, bo te są najistotniejsze przy czynnościach, które w D&D znamy jako Umiejętności.
Tak więc:
Zbroje niewymienione na liście mają acp bez zmian. Wszystkie inne rzeczy (szansa niepowodzenia czaru etc.) bez zmian.
Lekkie
Skórzana ćwiekowana acp 0
Koszulka kolcza acp 0
Średnie
Skórzana acp -1
Łuskowa acp -2
Kolczuga acp -2
Napierśnik acp -1
Ciężkie
Splint mail (zapomniałam polskiej nazwy ) acp -2
Paskowa acp -2
Półpłytowa acp -3
Pełna płytowa acp -4
Tarcze
Pawęż acp -5
-------------------------------
Większość na razie z głowy, ale jak znajdę więcej materiałów to dam znać.
Kilka linków:
http://www.metmuseum.org/toah/hd/aams/hd_aams.htm#weight_b - o tym, co można robić w pełnej płycie
http://scientiareview.org/pdfs/69.pdf - o historii zbroi
Zapraszam do komentarzy i dyskusji!
Zi