Strona 1 z 2

Strzały magiczne i niemagiczne ( twórczość własna )

: pt kwie 02, 2004 7:41 pm
autor: Toros
moim zdanie taka strzała byłaby przydatna, zwłaszcza w podmroku, można by nią rozjaśnić ciemny korytarz itp. ?wieciła by pewnie10 min, jeżeli nie wybuchnie...

: pt kwie 02, 2004 9:45 pm
autor: prEDOator
Odpowiem na offtopic: Strzelanie kilkoma strzałami naraz jest możliwe dzięki atutowi Many Shot z Masters of the Wild (Władcy Dziczy). Za każdą strzałę dostajesz -2 do trafienia.

Co do strzał:

U mnie na sesji kiedyś pojawił się jeden interesujący typ magicznej strzały. Jedna strzała była zwykła. Jednak gdy wystrzelono drugą taką w promieniu 30 m. to pomiędzy nimi tworzyła się wiżaka energii zadająca obrażenia.

Strzały magiczne i niemagiczne ( twórczość własna )

: pn kwie 05, 2004 11:03 am
autor: Glothier
Gram łucznikiem i używam ciągle tych samych, zwykłych strzał. Możnaby to trochę urozmaicić... niekoniecznie magią. Możnaby je specjalnie wykonać tak, aby miały nowe właściwości. To moja propozycja:

ciernista strzała - strzała pokryta jest cierniami co sprawia, że jest mniej aerodynamiczna i gorzej przebija się przez zbroję. Odpowiednia moim zdaniem jest kara -2 do ataku i zmniejszenie przyrostu o 6m, ale zadaje dodatkowe 1k4 obrażeń.

Czeka na Wasze propozycje.

Pozdrowienia i z góry dziękuję !

: pn kwie 05, 2004 11:15 am
autor: Toros
Strzała rzeczywiście fajna, ale jeżeli przeciwnik ma zbroję, to kara powinna wzrosnąć do -4.

Przeszywająca strzała - atak dotykowy. Jest to strzała magiczna i aby ją stworzyć trzeba posiadać czar wstrząsający chwyt ( zmaksymalizowany) lub żelazne drewno ( czy jakoś tak). Cena rynkowa 1000 sz( za jedną)

: pn kwie 05, 2004 11:21 am
autor: Bleddyn
Jest to niepraktyczne. Strzała leży na twojej ręce, a drzewce jest pokryte cierniami. Pomyśl o twojej dłoni. Zaraz pewnie napiszesz, że można mieć rękawice. :)

Gdyby takie patenty się sprawdzały to by je wprowadzono już dawno w życie.

Ciągle wymyślacie nowe sposoby jak by tu sprawniej kogoś zabić. Wierzcie mi (lub nie) człowiek przez minione wieki bardzo to usprawnił i doszedł w tym do perfekcji. A większość tego co jest na tym forum prezentowane jest po prostu niefunkcjonalne. 8)

: pn kwie 05, 2004 11:39 am
autor: takisobieMG
Tępa strzała. Zamiast klasycznego grotu ma metalową lub drewnianą gałkę, służy do ogłuszania ptaków i małych zwierząt. Zamiast zwykłych obrażeń zadaje stłuczenia.

: pn kwie 05, 2004 11:58 am
autor: mergan
takisobieMG - taką strzałą równie dobrze można zabić. Może być metalowa lub drewniana gałka, ale owinięta jakąś szmatą, żeby nie wyrządzała szkód. Wtedy nawet nie tylko "przeciw" zwierzętom, ale także przeciw ludziom* można by ją stosować. Bardzo fajny pomysł. Osobiście wprowadzę go do Mergan's House Rules Sourcebook właśnie w takiej formie, jak to opisałem.

Pozdrawiam.

*-ludzie, mam na myśli wszystkie inne stwory, które wymienił takisobieMG :wink:

: pn kwie 05, 2004 2:20 pm
autor: Toros
Więc cierniami niech będzie pokryty tyko grot. Wtedy dłoń nie ucierpi.

potężna strzała - taką strzałę można wystrzelić tylko z potężnego łuku. Jestt ona ciężka, ajej grot to stalowy krzyż. Przy uderzeniu zadaje obrażenia miażdżone, możliwość powalenia ( test siły z modyfikatorem z siły równym premii z łuku za siłę), przy krytyku automatycznie. Możłiwość roztrzaskania.

: pn kwie 05, 2004 3:34 pm
autor: takisobieMG
Nie jestem pewien, czy w Legendzie 5 Kręgów nie było strzał - gwizdków. Zamiast grotu umieszczony jest gwizdek, który, gdy pocisk zostaje wypuszczonyw powietrze wydaje z siebie glośny świst. Nie jest to strzała przeznaczona do walki (powiedzmy -4 do trafienia), a sygnalizacyjna.

W wielu filmach występują strzały z kotwiczkami. Pomysł wydaje mi się mało realistyczny, ale co tam... jak Heroic to Heroic. Znowu strzała nie do walki, powiedzmy -4 do trafienia. Jeśli strzela się tak, aby kotwica zachaczyła o coś MP wyznacza stopień trudności testu. Naturalnie do końca strzały przywiązano linę.

W grze Thief ponoć (nie wiem, nie grałem) były strzały wodne, na końcu których znajdowały się niewielkie zbiorniczki z wodą. Nie mam pojęcia do czego to... Ale gdyby zapakować wodę święconą / przeklętom? W prawdzie to niewielka dawka, ale po dostaniu się do krwiioobiegu jakiegoś stwora mogła by wywołać efekt większy niż powierzchowne oparzenie skóry.

Znowu Legenda. Strzały do przecinania lin. Specjalnie wyprofilowane groty w kształcie półksiężyca łatwiej zachaczają o sznury i przecinają je. Nie za bardzo to widze, ale jak Heroic to Heroic. Powiedzmy znowu -4 do trafienia, jeśli strzela się do istot ludzkich.

Strzały przebijające pancerze. Mają długie, szpikulcowate groty kumulujące siłę uderzenia w jednym punkcie. Lepiej przebijają zbroje, lecz powodują mniej rozległe obrażenia. Otrzymują premię +2 do trafienia, jeśli przeciwnik nosi średnią lub ciężką zbroję lecz jednocześnie -2 do zadawanych obrażeń.

Strzały - fajerwerki. Na ich końcu znajduje się ładunek wybuchowy tryskający snopem kolorowych iskier. Znowu pociski sygnalizacyjne.

: pn kwie 05, 2004 4:07 pm
autor: Gilead te tuin
Strzała elfia. Wykonana z tzw. żelaznydrzewu, bardzo ozdobna, z długim grotem ułatwiającym przebicie zbroi +2 do ataku.

Mało oryginalne co?

: pn kwie 05, 2004 4:16 pm
autor: mergan
takisobieMG - a i owszem, w grze Thief (ahh) była strzała wodna. Służyła ona do gaszenia pochodzi, lamp i wszystkich temu podobnych rzeczy. Wierz mi, bardzo przydatna. Z wodą święconą też dobry pomysł. Skoro strzały te nie mają być do walki, to po co -4 do trafienia? Chcesz trafiać w powietrze?

Wszystkim zainteresowanym polecam komiks Thorgal - Łucznicy. Na stronie 12 jest dużo rodzajów strzał.

: pn kwie 05, 2004 4:30 pm
autor: Ryfek
Skoro o Thief’ie mowa, to moja domena. Znajduje się tam kilka rodzajów strzał przeznaczonych szczególnie dla złodziei. (w trzeciej części ma ich być jeszcze więcej :) ) I są to:

-Zwykłe strzały do walki (ale tutaj można wyszczególnić kilka różnych grotów. Np. z piłką zamiast ostrza czy w postaci grotu-igły do przebijania zbroi płytowych, kolczug).

-Strzały wodne (zamiast grotu miały pojemnik na wodę, który tłukł się po uderzeniu w cel i uwalniał zawartość). Generalnie te strzały służyły do gaszenia pochodni. Ale jak wspomniał takisobieMG zamiast wody można użyć np. kwasu czy wody święconej na truposzczaki.

-Hałaśliwe strzały (z zamontowanym mechanizmem wydającym charakterystyczny klekot). Mechanizm aktywował się po uderzeniu w cel i miał za zadanie ściągnąć w danym kierunku pobliskie straże, itp.

-Strzały z grotem-harpunem i przymocowaną liną. Dobrze wbijają się w drewno i mogą być pomocne we wspinaczce. Alternatywna może być kotwiczka pozwalająca sforsować mury itp.

-Strzały z kurzem. Zamiast grotu pojemnik z czymś w rodzaju kurzu. Po uderzeniu w cel kurz pokrywał pewien obszar co pozwala bezszelestnie skradać się np. po marmurowych posadzkach.

-Strzały ogniowe. Uderzając w cel eksplodują zadając obrażenia.

-Strzały z pojemnikiem na gaz usypiający. Po uderzeniu w cel, gaz zostaje uwolniony, a cel uśpiony :).

Pozdr.

: pn kwie 05, 2004 4:49 pm
autor: Gilead te tuin
Te z gazem usypiającym to nienajlepszy pomysł... Po co tak udziwniać grę - niedługo dojdzie do mieczy z zakrzywioną rękojeścią 5%szansy że upuścisz broń, ale za to +1 do trafienia bo łatwiej zadać tym cios :?:

: pn kwie 05, 2004 5:01 pm
autor: Ryfek
Te z gazem usypiającym to nienajlepszy pomysł...
Dlaczego nie? Substancja lotna może być wytworzona przez alchemika i działać na bazie czaru sleep. Niskie ST będzie powodowało, że strzała będzie skuteczna raczej na postacie niskopoziomowe co nie zachwieje równowagi gry.

Pozdr.

: pn kwie 05, 2004 5:12 pm
autor: rafalpiasecki
możesz po udanym teście alchemi stwożyć ogień alchemiczny a potem(za pomocą testu żemiosła) wsadzić małą buteleczke zamiast grotu strzały dzięki temu będziesz miał strzały zapalające

albo na ostry grot nałożyć buteleczke i będziesz miał strzałe która zadaje normalne kłute obrażenia + obrażenia od ognia co jest lepszym wyjściem :mrgreen: :evil:

: pn kwie 05, 2004 5:14 pm
autor: Muad'Dib
Gilead te tuin pisze:
Te z gazem usypiającym to nienajlepszy pomysł...
Akuratnie te strzały to IMO niezły pomysł. W przeciwieństwie do strzał z kurzem, grotem-harpunem czy z wodą - te akuratnie uznaję za szczyt bezsensu i nierealności.

Strzała z kurzem: po co bezszelestnie skradać się po kurzu, jeśli można założyć buty na miękkich, np irchowych podeszwach? Zresztą, skąd wziąć odpowiednio dużo kurzu i jak to wystrzelić?

Grot - harpun: lina przyczepiona do czegoś takiego utrzymała by co najwyżej niziołka - anorektyka :wink: Strzały nie wbijają się zbyt głęboko w np. drewno, a ich drzewce wcale nie są wytrzymałe.

Strzała z wodą? Próbowałeś kiedyś zgasić pochodnię? Ja tak. Bez wody to kilka minut upierdliwej zabawy. A do zgaszenia wodą wystarczy około 1/2 litra - lanego bezpośrednio wycelowanym strumieniem. Bez żadnych strat na rozbryzgi na około. Chyba na strzale by trzeba było wiaderko powiesić :roll: Ale podmieniając wodę na kwas lub święconkę - pomysł nabiera sensu.

: pn kwie 05, 2004 5:17 pm
autor: Gilead te tuin
Nie chodzi o to - po co nakładać buteleczkę na grot (co jest troszkę nierealne) skoro można ją przywiązać do drzewca? Poza tym czy tak naprawdę wystrzelilibyście z takiej strzały?Przecież buteleczka zaczepi się o łuk i podpali wam nogi :). Zreztą - po co w ogóle takie dziwactwa.

: pn kwie 05, 2004 5:45 pm
autor: Glothier
A co myślicie o tym, żeby grot był wysmarowany grubą warstwą smoły alb czegoś w tym rodzaju wydzielającego smród i był bardzo trudny do zmycia. W lesie pełnym bestii zwabiałby zwierzęta. Przyrost strzały zmniejsza się o 6m.

Strzała, która ma przymocowane gwizdki i podczas lotu wydaje specyficzny dźwięk, którego nie można wytrzymać i trzeba wykonać rzut na wytrwałość o ST 10 + 1 ( jeżeli łuk jest krótki), +2 ( jeżeli krótki refleksyjny), +3 jeżeli długi) i +4 ( jeżeli dłygi refleksyjny) i +1 dodatkowe jeżeli potęzny w promieniu 15 m od strzały, jeżeli się niepowiedzie to ci, którym rzut się nie powiódł są oszołomieni na 1k4 + 1 rund. Jeżeli strzałą jest poświęcona to ST wzrasta o 4 dla złych istot. Kara do trafienia -2 i zmniejsza przyrost o 4m.

Literówki poprawia się funkcją "edytuj" - ShadEnc

: pn kwie 05, 2004 5:59 pm
autor: vvojtas
Glothier pisze:
A co myślicie o tym, żeby grot był wysmarowany grubą warstwą smoły alb czegoś w tym rodzaju wydzielającego smród i był bardzo trudny do zmycia. W lesie pełnym bestii zwabiałby zwierzęta. Przyrost strzały zmniejsza się o 6m.

Strzała, która ma przymocowane gwizdki i podczas lotu wydaje specyficzny dźwięk, którego nie można wytrzymać i trzeba wykonać rzut na wytrwałość o ST 10 + 1 ( jeżeli łuk jest krótki), +2 ( jeżeli krótki refleksyjny), +3 jeżeli dłygi) i +4 ( jeżeli dłygi refleksyjny) i +1 dodatkowe jeżeli potęzny w promieniu 15 m od strzały, jeżeli się niepowiedzie to ci, którym rzut się nie powiódł są oszołomieni na 1k4 + 1 rund. Jeżeli strzałą jest poświęcona to ST wzrasta o 4 dla złych istot. Kara do trafienia -2 i zmniejsza przyrost o 4m.
Myślę, ze przesadzasz z tą strzałą hałasującą (zresztą łucznik też mógłby być pod jej wpływem to bezsensu) zresztą jak było to już zaznaczone jest to strzała sygnalizacyjna!

: pn kwie 05, 2004 6:07 pm
autor: Ryfek
Muad’dib po co doszukiwać się realizmu tam gdzie jest on niepotrzebny? Strzała-harpun jest dla ciebie nierealna, ale za to już zaczarowana strzała jak najbardziej? :razz:.

Poza tym tamte strzały opisałem na podstawie gry. Można się tutaj zastanawiać jak by je dostosować do mechaniki D&D.

Np. strzała wodna może mieć grot z zaklętym czarem kreacji wody. Czar aktywuje się w momencie jego strzaskania i tworzy sporą ilość wody. Nie wiem czy to by zgasiło w rzeczywistości palącą się pochodnie ale na razie tego nie sprawdzę bo nie mam poziomu kapłana :wink:. Podobnie można się bawić z Moss Arrow, oczywiście jak komuś się to podoba, bo po to chyba powstał ten temat?

Gilead te tuin zgadzam się, że nadmierne komplikowanie zasad wcale nie poprawia grywalności, ale skoro się to komuś podoba, to nie widzę problemu, żeby np. mój gracz taszczył ze sobą 12 różnych rodzajów strzał.

BTW: Strzała z gwizdkiem może nie tylko sygnalizować ale także płoszyć zwierzęta np. konie. Salwa z takich strzał na szarżującą jazdę może przynieść ciekawe efekty.

Pozdr.

: pn kwie 05, 2004 7:43 pm
autor: mergan
Po przeczytaniu

Ryfek pisze:
Strzały z kurzem
normalnie mnie dopadł. K'woli wyjaśnienia - to były strzały z mchem. Stąd mogło się znaleźć zdziwienie niektórych użytkowników :wink:

: pn kwie 05, 2004 9:03 pm
autor: Ryfek
Stąd mogło się znaleźć zdziwienie niektórych użytkowników
Gdybym napisał, że z mchem to dopiero byłoby 8O. No i łatwiej chyba skonstruować swoistą purchawkę niż ożywić mech 8). W sumie moja pomyłka ale...

Edit do notki niżej: podobny efekt można uzyskać poprzez odpowiednią konstrukcję grotu (np. kształt ciernia lub żeby był tak podpiłowany aby po trafieniu w ciele pozostawały jego odłamki-dodatkowe obrażenia przy próbie wyjęcia strzały przy niepowodzeniu testu na leczenie). Jednak wydaje się, że strzała taka może być mniej efektywna przeciwko pancerzom, a to powoduje dalsze komplikacje zasad.

Pozdr.

: pn kwie 05, 2004 9:05 pm
autor: Ivellios__
A może by tak strzały z podwójnym grotem, jak by się taka strzała wbiła to przy próbie wyjęcia rozszarpała by się tylko jeszcze bardziej.

: pn kwie 05, 2004 10:45 pm
autor: Muad'Dib
Ryfek pisze:
Strzała-harpun jest dla ciebie nierealna, ale za to już zaczarowana strzała jak najbardziej? .
Jak najbardziej.

Ryfek pisze:
strzała wodna może mieć grot z zaklętym czarem kreacji wody
No proszę, od razu lepiej. Ten pomysł mi się bardzo, ale to bardzo podoba.

Do notki poniżej:

Aż wstyd, że mi to do głowy nie przyszło. Zaćma jakaś :oops:

: wt kwie 06, 2004 9:31 am
autor: AdamWaskiewicz
Muad'Dib pisze:
Ryfek pisze:
strzała wodna może mieć grot z zaklętym czarem kreacji wody
No proszę, od razu lepiej. Ten pomysł mi się bardzo, ale to bardzo podoba.
A mnie bynajmniej - koszty stworzenia takiego przedmiotu (który, jako strzała byłby raczej jednorazowego użytku) są horrendalnie wysokie w porównaniu z jego użytecznością - nie taniej stworzyć ptrzedmiot raz dziennie rzucający Ciemność?

Pozdrawiam,

Adam

: wt kwie 06, 2004 10:58 am
autor: takisobieMG
Strzały posolne... (jakkolwiek głupio by to ine brzmiało)

Grot strzały pokryty jest cienką wartstwą kleju i kryształków soli. Po uderzeniu sól dostaje się do rany powodując dodatkowy, silny ból. Trafiony wykonuje test Koncentracji z dodatkowym modyfikatorem - 4.

: wt kwie 06, 2004 12:15 pm
autor: Ryfek
Strzały ze specjalnym wyżłobieniem przy grocie, służącym do przenoszenia trucizn. W momencie uderzenia w cel zawartość pod wpływem dużej siły hamującej zostaje wypchnięta na zewnątrz i dostaje się do rany. Prosty sposób na stworzenie strzał np. paraliżujących.

A mnie bynajmniej - koszty stworzenia takiego przedmiotu (który, jako strzała byłby raczej jednorazowego użytku) są horrendalnie wysokie w porównaniu z jego użytecznością - nie taniej stworzyć ptrzedmiot raz dziennie rzucający Ciemność?
Racja, specyfika działania tej strzały miała realne zastosowanie jedynie w grze Thief.

Pozdr.

: wt kwie 06, 2004 1:02 pm
autor: Horned_Rat
Strzala rozpryskowa.

Zamiast grotu znajduje sie od 4 do 10 charpunowatych igielek ktore po uderzeniu w cel odlanczaja sie od drewnianej czesci straly.Wyjecie takiej igielki to test na heal dc 15.Na runde mozna wyciagnac tyle igielek ile wynosci modyfikator ze zrecznosci (minimalnie 1)

Igielka zadaje co runde 1 dam jezeli nie zosatnie wyciagnieta.Sama strala zadaje k4.Trzeba wymierzyc tylko w miejsce bez zbroi lub jezeli chcemy zeby nasze igielki sie nei polamaly o zbroje trzeba miec wieksze umagicznienie straly niz zbroi.

: wt kwie 06, 2004 5:11 pm
autor: vvojtas
podpiłowana strzała:

skoro jest tylko lekko podpiłowana to czemu aż 25%

posolona strzała

Trafiony wykonuje test Koncentracji z dodatkowym modyfikatorem - 4

jakie jest ST i co dalej???

strzała z igłami:

dla mnie zbyt silne tałatajstwo

: czw kwie 08, 2004 10:09 am
autor: Glothier
rtęciowa strzałą - zamiast grotu ma flakonik z rtęcią, zaostrzony na końcy. Jaki efekt może wywołać rtęć, która dostałą się do krwi?

:?:

Moim zdaniem zamiast testu koncentracji z karą -4 ( ST=?) powinno się wykonać rzut na wytrwałość o ST 14. Efekt - przez 1k4 +1 rund ofiara nie może wykonywać rzadnych akcji.