Chatte - kocia rasa
: czw maja 26, 2005 1:30 pm
<span style='font-size:25pt;line-height:100%'>Chatte</span>
// v. 1.3 – wersja ostateczna
// dziękuję wszystkim, za konstruktywną krytykę, uwagi i rady.
"Do szynkwasu podeszło dwóch uzbrojonych i odzianych w wytarte zbroje, wyglądających na zbirów ludzi. Chwilę porozmawiali z barmanem, a następnie spojrzeli w róg izby gdzie wskazywał ręką. Siedziała tam ubrana całkowicie na czarno postać, z kapturem całkowicie przysłaniającym twarz i wolno jadła najtańszy posiłek dostępny w karczmie.
- Zwykły złodziejaszek - rzekł jeden z mężczyzn i obaj hardym krokiem podążyli ku nieznajomemu.
- Hej ty! - Drugi z opryszków postanowił zacząć burdę w najprostszy, a zarazem najskuteczniejszy ze znanych mu sposobów.
Brak jakiejkolwiek reakcji trochę ich zdziwił. Reszta karczmy nagle zmieniła swój dotychczasowy obiekt zainteresowania na nieznajomego i awanturników.
Dość tego! - oprych wyciągnął miecz i szybkim ruchem ciął nieznajomego w kaptur. Jakież było jego zdziwienie gdy zamiast ludzkiej twarzy, lub szpiczastych uszu elfa ujrzał Całkowicie koci pysk, cały porośnięty sierścią z prawdziwie kocimi wąsami i niezwykle zielonymi, wpatrującymi się w niego uporczywie oczami.
- O kur** - Tyle tylko zdążył pomyśleć, zanim niewiadomo skąd w dłoni nieznajomego pojawił się rapier, który ułamek sekundy później ciął płasko przez jego gardło. Drugi zbir ledwo zdążył dobyć broni, gdy otrzymał cios rękojeścią w szczękę. Wśród dzikich okrzyków klienteli oberży Chatte przeskoczył stół, wyrżnął przypadkowego pijaczka który próbował zastąpić mu drogę i wybiegł z karczmy.
Tłum który wypadł z budynku sekundę po nim i rozglądał się zdumiony po pustej ulicy, na której nie było widać śladu uciekiniera.
- Diabelski pomiot!
- Sługa czarownicy!
Gdy krzyki podchmielonej ciżby ucichły, Chatte bezszelestnie zsunął się z dachu.
"Nie cierpię małych zawszonych wiosek" pomyślał "Nie ma komu co ukraść, a jeszcze po mordzie dostać można".
Wytarł swój zakrwawiony rapier w okrywający go płaszcz, zarzucił kaptur na łeb i oddalił się ku kolejnemu miejscu w którym czeka jakaś przygoda.
(...)
Bo w końcu życie bez niebezpieczeństw i ryzyka byłoby nudne..."
"Z przygód złodzieja Slaisha"
Osobowość: Chatte'y są zazwyczaj zamknięte w sobie, często nieufne, nie przeszkadza im długotrwała izolacja od społeczeństwa, choć lubią uzyskać jego akceptację i poważanie. Lubią aby je podziwiano, dlatego często popisują się brawurą, zręcznością i pogardą dla niebezpieczeństwa. Zarzucana jest im interesowność i zmienność poglądów, jednak ma to związek z tym, że ciężko związać Chatte'a z jakimkolwiek człowiekiem, czy celem więzami przyjaźni lub oddania - zbyt cenią sobie wolność i niezależność.
Opis fizyczny:
Są to kotołaki - hybrydy kota i człowieka o raczej szczupłej, nieco zgarbionej człowieczej posturze, wzroście około 160-180cm(patrz-wzrost), posiadające chwytne dłonie (z chowanymi pazurami) i ogony. Całe ciało jest pokryte sierścią. Występuje wśród nich niezwykła różnorodność charakterystyczna dla kocich protoplastów Chatte'ów: kształty pysków, postura, kolor sierści...
// Rysunek bardzo ładnej Kotki, który mój kolega znalazł gdzieś w sieci
Relacje: Rasa raczej stroniąca od zależności od innych i zawsze podchodząca z rezerwą do przedstawicieli innych ras, ale nikomu nie mają nic do zarzucenia - pod względem rasowo/klasowym są niezwykle tolerancyjni. Nie rozumieją oddania paladynów dla wyższej sprawy, czy wieloletniego ślęczenia magów nad magicznymi księgami, jednak w niczym im to nie przeszkadza współpracować z przedstawicielami tych klas. Zachowując odpowiedni dystans oczywiście.
Charakter: Neutralny na osi dobro/zło - odstępstwa są nieliczne
Krainy Chatte: Nie posiadają własnych krain, błąkają się zazwyczaj samotnie wśród innych ras.
Religia: W znacznej części są ateistami, lub wyznają boga w zależności od swojej profesji.
Język: Posiadają własny język mówiony składający się z niezrozumiałych dla innych miauknięć, który jest stosowany niezwykle rzadko - bo i rzadko zdarza się okazja, aby porozmawiać z innym Chattem.
Imiona: Imiona mają zazwyczaj w swoim języku, lecz na codzień znani są pod ich odpowiednikami w językach ludzkich, pospolitymi przezwiskami, lub też pod różnego rodzaju przydomkami, którymi bardzo lubią się obdarzać i często mają więcej niż jeden.
Imiona mężczyzn: Raihel, Kharder, Jirhad
Imiona kobiet: Aikhela, Minelt, Ajira
Przydomki: Czarna szpada, Bezuchy, Krwawe ostrze, Szyderca, Łapserdak, Pazur Pieśni, Raskacz
"Gdy widzisz tuzin Chatte'ów na raz, to znaczy, że nie wierzyłeś w żadnego boga."
Przysłowie ludowe
Poszukiwacze przygód:
Najczęściej z racji ich awanturniczego usposobienia zostają tropicielami, łotrzykami lub bardami, choć zdarza im się zostać wojownikami (brak siły i wytrzymałości nadrabiają zawziętością i umiejętnością fechtunku lekką bronią), raczej stronią od zostania magami, kapłanami i mnichami, (ale nie zaklinaczami). O Chatte'ach druidach krążą legendy jednak jest to niezwykły dla nich wybór profesji i na świecie znajduje się może kilku. Nie spotka się wśród nich barbarzyńców ani paladydynów.
Wielu z nich to groźni zabójcy i złodzieje, a część tuła się po świecie zarabiając na siebie umiejętnością walki mieczem, lub kupiectwem.
"Oto ci niezwykli bohatery, co pod wodzą walecznego Czarnego ostrza, przez tuzin tygodni bronili Orlej Twierdzy przed orków hordą, by śmiercią swą chwalebną przykład dać nam, potomnym.
(...)
Był także Undirel Bezuchy, szermierz nad szermierze, z tajemniczej kociej rasy. Niewiadomo dlaczegóż w twierdzy się znalazł i gdzie tak naprawdę zmierzał. Lecz dostrzegłszy zagrożenie warowni grożące, stawał do walki w pierwszej linii, chwalebnie się sprawie przysługując. (...) Z ginął on podstępnie z łuku zastrzelony, stojąc na górze z trucheł wrogów, gdyż nikt nie był w stanie zbliżyć się do niego na odległość miecza. Tak oto odszedł mężnie piąty z drużyny..."
Autor nieznany, "Kroniki Aberkstanu: O drużynie Czarnego Ostrza"
Informacje dodatkowe:
Na świecie Chatte'y to raczej rzadko spotykana rasa, choć to zależy od regionu (w zapadłych wioskach, mogą zostać wzięte za groźne likantropy i zaatakowane). Zazwyczaj podróżują samotnie przemierzając duże odległości, rzadko się osiedlają w jakimś miejscu na stałe. Do drużyn dołączają się zazwyczaj tylko dla określonych korzyści i w celu wykonania powierzonego sobie zadania. Największe skupiska Chatte'ów można znaleźć w portowych tawernach w dużych miastach (przy czym duże skupisko w przypadku tej rasy wynosi 5-8 osobników w mniej więcej jednym miejscu), ponieważ często w poszukiwaniu przygód zostają żeglarzami.
Rodzina, sprawy płciowe:
Chatte'y niezmiernie rzadko łączą się w pary na stałe, więc zazwyczaj dzieci są wychowywane przez jak najkrótszy czas przez oboje rodziców (tylko tyle ile jest to niezbędne 2-3 miesiące zazwyczaj), a później pozostają z matką do okresu uzyskania samodzielności (w wieku 4-5 lat). Co nie oznacza, że wtedy Chatte jest osobnikiem dorosłym. Dojrzałość płciową osiągają zazwyczaj w wieku 8-10lat (kobiety Chatte zazwyczaj prędzej o około 2 lata [6-8]). Mniej więcej w rok po osiągnięciu przez Chatte'y okresu dojrzałości rozpoczynają one swój okres rui, który trwa mniej więcej do 11lat u kobiet i do 14-15 u mężczyzn. Po tym okresie łączenie się Chatte'ów w pary jest bardzo rzadkie. Dodatkowo samice Chatte 'przekwitają' w wieku około 20-23 lat.
Chatte'y żyją niezwykle krótko - osiągają wiek około 45lat (rzadko spotyka się Chatte'a starszego niż 35 lat). Z tego też powodu tak wcześnie osiągają samodzielność i dojrzałość. Chatte'y żyją za to intensywnie, najczęściej prowadząc lekkie życie pełne przygód.
Średni wiek: 15lat
Stary: 25lat
Sędziwy: 35lat
Maksymalny wiek: 45 +1k6
Wzrost(M): 153 + 5k6
Waga(M): 45 +1k3
Wzrost(K): 147 + 5k6
Waga(K): 40 +1k3
"Gdy pięćdziesiątego siódmego dnia nasz tropiciel, Greed poszedł po drewno po powrocie opowiedział nam co następuje: "Gdy szedłem przez las dostrzegłem dziwną postać. Tygrysa, ludzkiej postury poruszającego się na dwóch nogach, lecz jak łapy wyglądały. Nie wiem, nie pytajcie mnie o to. Na mój widok stworzenie to zaczęło uciekać. Niezwykle zręczne i szybkie było, a także lepiej ode mnie znało las. Lecz w końcu po długim pościgu odnalazłem niezwykłe miejsce, przemyślnie ukryte, w którym stwór ów się schował. Na małej w środku lasu polanie stały chaty prymitywne, a przed nimi przy ogniu więcej takich stworów siedziało. Były tam i małe, biegające i baraszkujące wesoło pod czujnym okiem rodziców. Wspaniały widok przedstawiali Ci tajemniczy wojownicy, Koci wojownicy, wyglądający jak likantropy z legend którymi straszy się dzieci. Posługiwali się prostymi ostrzami z jakiegoś dość marnej jakości stopu metalu, lecz ich umiejętność szermierki była zadziwiająca. Ni chcąc zostać odkrytym, popatrzyłem na ten dziw natury jeno chwilę jeszcze i odszedłem". Osobiście nie jestem pewien czy uwierzyć Greedowi w tę historię niezwykłą, gdyż nie chciał nam pokazać siedziby tych stworów, lecz to może przez wzgląd na Weghtrę. Sam mam dość tego mrocznego maga (...). Będzie jednak trzeba wysłać w tę okolicę ekspedycję, by sprawę tajemniczych stworów zbadała."
Durcistern, "Pamiętniki. Wyprawa po tarczę Ivazraela"
Cechy rasowe:
Statystyki: siła -2; Charyzma -2; Zręczność +4
Nie jest to rasa silna, a nieprzystępna osobowość ma wpływ na ich niższą charyzmę jednak w pełni rekompensuje to jej nadzwyczajna zręczność i szybkość działania.
Rozmiar: Średni
Bazowa szybkość: 9 metrów
Premia rasowa +4 do testów: Upadania
Premia rasowa +2 do testów: Cichego poruszania (bez butów +4), Ukrywania, Zauważania, Przeszukiwania i Nasłuchiwania
"Oddział najemny otrzymał zadanie przyniesienia magicznego miecza który znajdował się zaklinowany pomiędzy zębami Quertha Ognistego, największego czerwonego smoka jaki kiedykolwiek nawiedzał te okolice. Baron dawał za ten miecz milion sztuk złota pod warunkiem, że artefakt zostanie mu przyniesiony przed upływem roku.
Drużyna wróciła po tygodniu i oddała zaskoczonemu baronowi miecz.
- Jak żeście tego dokonali? - Baron był wielce zdziwiony.
Wystąpił na to z szeregu łotrzyk, z rasy Chatte. - Normalnie Panie, zakradliśmy się od tyłu...
- I zabiliście?! - Wykrzyknął zdumiony baron.
- Nie... przez odbyt wszedłem.
Powiadam wam, jedna jest tylko rasa na świecie, która może powiedzieć, że potrafi się dostać naprawdę wszędzie - i będzie to święta prawda.
Offerisin "Zabawne anegdoty o rasach świata"
Widzenie w słabym świetle(wymagane choć najsłabsze źródło światła) - W takich warunkach Chatte'y widzą 6 razy lepiej niż ludzi.
Węch - (wg zasad w podr MG)
Rozmowa z kotami - Chatte'y są w stanie porozumiewać się z kotami (zdolność wrodzona, działa jak rozmawianie ze zwierzętami, lecz nieograniczone w czasie i ilości użyć).
Sen - Chatte'y jako rasa kocia powinna spać co najmniej 12 godzin, przy czym tylko 8 godzin powinno być snu tak zwanego 'mocnego', przez pozostały czas Chatte'y odbierają bodźce z otoczenia, choć nie zawsze są tak czujne jak by mogły sobie tego życzyć.
Szeroki kąt widzenia - Chatte'y posiadają większy kąt widzenia od człowieka (wynoszący około 280stopni), wobec czego widzą większy obszar i ciężej podkraść się do nich od tyłu i zaskoczyć: Szeroki kąt widzenia daje KP+2 podczas flankowania (niweluje zwykła karę), łotrzyk może dalej stosować wobec Chatte'a swój ukradkowy atak
Ograniczenia ubioru: Łapy nieukształtowane jak ludzkie stopy nie pozwalają im nosić obuwia bez wysokich cholew (tzw. półbutów), a kształt pyska uniemożliwia zakładanie zamkniętych hełmów.
Biegłości w broni: rapier, sejmitar, krótki i długi miecz, racji tego, że walka tego typu bronią przychodzi Chatte'om wręcz instynktownie.
Broń naturalna
Ugryzienie
Obrażenia: k4
Atak: k20
Atak pazurami
Obrażenia: k4 (2 razy na turę)
Atak: k20
Ulubiona klasa: Łotrzyk
Wyobraźcie sobie niezauważoną kradzież sznura z szubienicy ustawionej na środku miejskiego rynku w chwili, gdy właśnie prowadzą na publiczną egzekucję największego przestępcę w grodzie. I to właśnie jest zadanie dla Chatte złodzieja.
Ridicer, Mistrz gildii złodziejskiej
-------------------------------------------------------------
<span style='font-size:21pt;line-height:100%'>Atuty dla Chatte</span>
Kocie zmysły
Wymagania: Kocie pochodzenie; Węch; Nasłuchiwanie 4 rangi ;Wyczucie kierunku 4 rangi
Korzyści: Ślepowidzenie w promieniu 3m Tracone w wodzie, próżni, podczas bardzo złej pogody (silan burza, zamieć) oraz w wypadku utracenia przez Chatte'a wąsów.
Na cztery łapy
Wymagania: Kocie pochodzenie; Upadanie 4 rangi
Korzyści: Postać otrzymuje tylko połowę obrażeń z powodu upadku z dużej wysokości.
--------------------------------
Chatte by Cutter "Kot"
// v. 1.3 – wersja ostateczna
// dziękuję wszystkim, za konstruktywną krytykę, uwagi i rady.
"Do szynkwasu podeszło dwóch uzbrojonych i odzianych w wytarte zbroje, wyglądających na zbirów ludzi. Chwilę porozmawiali z barmanem, a następnie spojrzeli w róg izby gdzie wskazywał ręką. Siedziała tam ubrana całkowicie na czarno postać, z kapturem całkowicie przysłaniającym twarz i wolno jadła najtańszy posiłek dostępny w karczmie.
- Zwykły złodziejaszek - rzekł jeden z mężczyzn i obaj hardym krokiem podążyli ku nieznajomemu.
- Hej ty! - Drugi z opryszków postanowił zacząć burdę w najprostszy, a zarazem najskuteczniejszy ze znanych mu sposobów.
Brak jakiejkolwiek reakcji trochę ich zdziwił. Reszta karczmy nagle zmieniła swój dotychczasowy obiekt zainteresowania na nieznajomego i awanturników.
Dość tego! - oprych wyciągnął miecz i szybkim ruchem ciął nieznajomego w kaptur. Jakież było jego zdziwienie gdy zamiast ludzkiej twarzy, lub szpiczastych uszu elfa ujrzał Całkowicie koci pysk, cały porośnięty sierścią z prawdziwie kocimi wąsami i niezwykle zielonymi, wpatrującymi się w niego uporczywie oczami.
- O kur** - Tyle tylko zdążył pomyśleć, zanim niewiadomo skąd w dłoni nieznajomego pojawił się rapier, który ułamek sekundy później ciął płasko przez jego gardło. Drugi zbir ledwo zdążył dobyć broni, gdy otrzymał cios rękojeścią w szczękę. Wśród dzikich okrzyków klienteli oberży Chatte przeskoczył stół, wyrżnął przypadkowego pijaczka który próbował zastąpić mu drogę i wybiegł z karczmy.
Tłum który wypadł z budynku sekundę po nim i rozglądał się zdumiony po pustej ulicy, na której nie było widać śladu uciekiniera.
- Diabelski pomiot!
- Sługa czarownicy!
Gdy krzyki podchmielonej ciżby ucichły, Chatte bezszelestnie zsunął się z dachu.
"Nie cierpię małych zawszonych wiosek" pomyślał "Nie ma komu co ukraść, a jeszcze po mordzie dostać można".
Wytarł swój zakrwawiony rapier w okrywający go płaszcz, zarzucił kaptur na łeb i oddalił się ku kolejnemu miejscu w którym czeka jakaś przygoda.
(...)
Bo w końcu życie bez niebezpieczeństw i ryzyka byłoby nudne..."
"Z przygód złodzieja Slaisha"
Osobowość: Chatte'y są zazwyczaj zamknięte w sobie, często nieufne, nie przeszkadza im długotrwała izolacja od społeczeństwa, choć lubią uzyskać jego akceptację i poważanie. Lubią aby je podziwiano, dlatego często popisują się brawurą, zręcznością i pogardą dla niebezpieczeństwa. Zarzucana jest im interesowność i zmienność poglądów, jednak ma to związek z tym, że ciężko związać Chatte'a z jakimkolwiek człowiekiem, czy celem więzami przyjaźni lub oddania - zbyt cenią sobie wolność i niezależność.
Opis fizyczny:
Są to kotołaki - hybrydy kota i człowieka o raczej szczupłej, nieco zgarbionej człowieczej posturze, wzroście około 160-180cm(patrz-wzrost), posiadające chwytne dłonie (z chowanymi pazurami) i ogony. Całe ciało jest pokryte sierścią. Występuje wśród nich niezwykła różnorodność charakterystyczna dla kocich protoplastów Chatte'ów: kształty pysków, postura, kolor sierści...
// Rysunek bardzo ładnej Kotki, który mój kolega znalazł gdzieś w sieci
Relacje: Rasa raczej stroniąca od zależności od innych i zawsze podchodząca z rezerwą do przedstawicieli innych ras, ale nikomu nie mają nic do zarzucenia - pod względem rasowo/klasowym są niezwykle tolerancyjni. Nie rozumieją oddania paladynów dla wyższej sprawy, czy wieloletniego ślęczenia magów nad magicznymi księgami, jednak w niczym im to nie przeszkadza współpracować z przedstawicielami tych klas. Zachowując odpowiedni dystans oczywiście.
Charakter: Neutralny na osi dobro/zło - odstępstwa są nieliczne
Krainy Chatte: Nie posiadają własnych krain, błąkają się zazwyczaj samotnie wśród innych ras.
Religia: W znacznej części są ateistami, lub wyznają boga w zależności od swojej profesji.
Język: Posiadają własny język mówiony składający się z niezrozumiałych dla innych miauknięć, który jest stosowany niezwykle rzadko - bo i rzadko zdarza się okazja, aby porozmawiać z innym Chattem.
Imiona: Imiona mają zazwyczaj w swoim języku, lecz na codzień znani są pod ich odpowiednikami w językach ludzkich, pospolitymi przezwiskami, lub też pod różnego rodzaju przydomkami, którymi bardzo lubią się obdarzać i często mają więcej niż jeden.
Imiona mężczyzn: Raihel, Kharder, Jirhad
Imiona kobiet: Aikhela, Minelt, Ajira
Przydomki: Czarna szpada, Bezuchy, Krwawe ostrze, Szyderca, Łapserdak, Pazur Pieśni, Raskacz
"Gdy widzisz tuzin Chatte'ów na raz, to znaczy, że nie wierzyłeś w żadnego boga."
Przysłowie ludowe
Poszukiwacze przygód:
Najczęściej z racji ich awanturniczego usposobienia zostają tropicielami, łotrzykami lub bardami, choć zdarza im się zostać wojownikami (brak siły i wytrzymałości nadrabiają zawziętością i umiejętnością fechtunku lekką bronią), raczej stronią od zostania magami, kapłanami i mnichami, (ale nie zaklinaczami). O Chatte'ach druidach krążą legendy jednak jest to niezwykły dla nich wybór profesji i na świecie znajduje się może kilku. Nie spotka się wśród nich barbarzyńców ani paladydynów.
Wielu z nich to groźni zabójcy i złodzieje, a część tuła się po świecie zarabiając na siebie umiejętnością walki mieczem, lub kupiectwem.
"Oto ci niezwykli bohatery, co pod wodzą walecznego Czarnego ostrza, przez tuzin tygodni bronili Orlej Twierdzy przed orków hordą, by śmiercią swą chwalebną przykład dać nam, potomnym.
(...)
Był także Undirel Bezuchy, szermierz nad szermierze, z tajemniczej kociej rasy. Niewiadomo dlaczegóż w twierdzy się znalazł i gdzie tak naprawdę zmierzał. Lecz dostrzegłszy zagrożenie warowni grożące, stawał do walki w pierwszej linii, chwalebnie się sprawie przysługując. (...) Z ginął on podstępnie z łuku zastrzelony, stojąc na górze z trucheł wrogów, gdyż nikt nie był w stanie zbliżyć się do niego na odległość miecza. Tak oto odszedł mężnie piąty z drużyny..."
Autor nieznany, "Kroniki Aberkstanu: O drużynie Czarnego Ostrza"
Informacje dodatkowe:
Na świecie Chatte'y to raczej rzadko spotykana rasa, choć to zależy od regionu (w zapadłych wioskach, mogą zostać wzięte za groźne likantropy i zaatakowane). Zazwyczaj podróżują samotnie przemierzając duże odległości, rzadko się osiedlają w jakimś miejscu na stałe. Do drużyn dołączają się zazwyczaj tylko dla określonych korzyści i w celu wykonania powierzonego sobie zadania. Największe skupiska Chatte'ów można znaleźć w portowych tawernach w dużych miastach (przy czym duże skupisko w przypadku tej rasy wynosi 5-8 osobników w mniej więcej jednym miejscu), ponieważ często w poszukiwaniu przygód zostają żeglarzami.
Rodzina, sprawy płciowe:
Chatte'y niezmiernie rzadko łączą się w pary na stałe, więc zazwyczaj dzieci są wychowywane przez jak najkrótszy czas przez oboje rodziców (tylko tyle ile jest to niezbędne 2-3 miesiące zazwyczaj), a później pozostają z matką do okresu uzyskania samodzielności (w wieku 4-5 lat). Co nie oznacza, że wtedy Chatte jest osobnikiem dorosłym. Dojrzałość płciową osiągają zazwyczaj w wieku 8-10lat (kobiety Chatte zazwyczaj prędzej o około 2 lata [6-8]). Mniej więcej w rok po osiągnięciu przez Chatte'y okresu dojrzałości rozpoczynają one swój okres rui, który trwa mniej więcej do 11lat u kobiet i do 14-15 u mężczyzn. Po tym okresie łączenie się Chatte'ów w pary jest bardzo rzadkie. Dodatkowo samice Chatte 'przekwitają' w wieku około 20-23 lat.
Chatte'y żyją niezwykle krótko - osiągają wiek około 45lat (rzadko spotyka się Chatte'a starszego niż 35 lat). Z tego też powodu tak wcześnie osiągają samodzielność i dojrzałość. Chatte'y żyją za to intensywnie, najczęściej prowadząc lekkie życie pełne przygód.
Średni wiek: 15lat
Stary: 25lat
Sędziwy: 35lat
Maksymalny wiek: 45 +1k6
Wzrost(M): 153 + 5k6
Waga(M): 45 +1k3
Wzrost(K): 147 + 5k6
Waga(K): 40 +1k3
"Gdy pięćdziesiątego siódmego dnia nasz tropiciel, Greed poszedł po drewno po powrocie opowiedział nam co następuje: "Gdy szedłem przez las dostrzegłem dziwną postać. Tygrysa, ludzkiej postury poruszającego się na dwóch nogach, lecz jak łapy wyglądały. Nie wiem, nie pytajcie mnie o to. Na mój widok stworzenie to zaczęło uciekać. Niezwykle zręczne i szybkie było, a także lepiej ode mnie znało las. Lecz w końcu po długim pościgu odnalazłem niezwykłe miejsce, przemyślnie ukryte, w którym stwór ów się schował. Na małej w środku lasu polanie stały chaty prymitywne, a przed nimi przy ogniu więcej takich stworów siedziało. Były tam i małe, biegające i baraszkujące wesoło pod czujnym okiem rodziców. Wspaniały widok przedstawiali Ci tajemniczy wojownicy, Koci wojownicy, wyglądający jak likantropy z legend którymi straszy się dzieci. Posługiwali się prostymi ostrzami z jakiegoś dość marnej jakości stopu metalu, lecz ich umiejętność szermierki była zadziwiająca. Ni chcąc zostać odkrytym, popatrzyłem na ten dziw natury jeno chwilę jeszcze i odszedłem". Osobiście nie jestem pewien czy uwierzyć Greedowi w tę historię niezwykłą, gdyż nie chciał nam pokazać siedziby tych stworów, lecz to może przez wzgląd na Weghtrę. Sam mam dość tego mrocznego maga (...). Będzie jednak trzeba wysłać w tę okolicę ekspedycję, by sprawę tajemniczych stworów zbadała."
Durcistern, "Pamiętniki. Wyprawa po tarczę Ivazraela"
Cechy rasowe:
Statystyki: siła -2; Charyzma -2; Zręczność +4
Nie jest to rasa silna, a nieprzystępna osobowość ma wpływ na ich niższą charyzmę jednak w pełni rekompensuje to jej nadzwyczajna zręczność i szybkość działania.
Rozmiar: Średni
Bazowa szybkość: 9 metrów
Premia rasowa +4 do testów: Upadania
Premia rasowa +2 do testów: Cichego poruszania (bez butów +4), Ukrywania, Zauważania, Przeszukiwania i Nasłuchiwania
"Oddział najemny otrzymał zadanie przyniesienia magicznego miecza który znajdował się zaklinowany pomiędzy zębami Quertha Ognistego, największego czerwonego smoka jaki kiedykolwiek nawiedzał te okolice. Baron dawał za ten miecz milion sztuk złota pod warunkiem, że artefakt zostanie mu przyniesiony przed upływem roku.
Drużyna wróciła po tygodniu i oddała zaskoczonemu baronowi miecz.
- Jak żeście tego dokonali? - Baron był wielce zdziwiony.
Wystąpił na to z szeregu łotrzyk, z rasy Chatte. - Normalnie Panie, zakradliśmy się od tyłu...
- I zabiliście?! - Wykrzyknął zdumiony baron.
- Nie... przez odbyt wszedłem.
Powiadam wam, jedna jest tylko rasa na świecie, która może powiedzieć, że potrafi się dostać naprawdę wszędzie - i będzie to święta prawda.
Offerisin "Zabawne anegdoty o rasach świata"
Widzenie w słabym świetle(wymagane choć najsłabsze źródło światła) - W takich warunkach Chatte'y widzą 6 razy lepiej niż ludzi.
Węch - (wg zasad w podr MG)
Rozmowa z kotami - Chatte'y są w stanie porozumiewać się z kotami (zdolność wrodzona, działa jak rozmawianie ze zwierzętami, lecz nieograniczone w czasie i ilości użyć).
Sen - Chatte'y jako rasa kocia powinna spać co najmniej 12 godzin, przy czym tylko 8 godzin powinno być snu tak zwanego 'mocnego', przez pozostały czas Chatte'y odbierają bodźce z otoczenia, choć nie zawsze są tak czujne jak by mogły sobie tego życzyć.
Szeroki kąt widzenia - Chatte'y posiadają większy kąt widzenia od człowieka (wynoszący około 280stopni), wobec czego widzą większy obszar i ciężej podkraść się do nich od tyłu i zaskoczyć: Szeroki kąt widzenia daje KP+2 podczas flankowania (niweluje zwykła karę), łotrzyk może dalej stosować wobec Chatte'a swój ukradkowy atak
Ograniczenia ubioru: Łapy nieukształtowane jak ludzkie stopy nie pozwalają im nosić obuwia bez wysokich cholew (tzw. półbutów), a kształt pyska uniemożliwia zakładanie zamkniętych hełmów.
Biegłości w broni: rapier, sejmitar, krótki i długi miecz, racji tego, że walka tego typu bronią przychodzi Chatte'om wręcz instynktownie.
Broń naturalna
Ugryzienie
Obrażenia: k4
Atak: k20
Atak pazurami
Obrażenia: k4 (2 razy na turę)
Atak: k20
Ulubiona klasa: Łotrzyk
Wyobraźcie sobie niezauważoną kradzież sznura z szubienicy ustawionej na środku miejskiego rynku w chwili, gdy właśnie prowadzą na publiczną egzekucję największego przestępcę w grodzie. I to właśnie jest zadanie dla Chatte złodzieja.
Ridicer, Mistrz gildii złodziejskiej
-------------------------------------------------------------
<span style='font-size:21pt;line-height:100%'>Atuty dla Chatte</span>
Kocie zmysły
Wymagania: Kocie pochodzenie; Węch; Nasłuchiwanie 4 rangi ;Wyczucie kierunku 4 rangi
Korzyści: Ślepowidzenie w promieniu 3m Tracone w wodzie, próżni, podczas bardzo złej pogody (silan burza, zamieć) oraz w wypadku utracenia przez Chatte'a wąsów.
Na cztery łapy
Wymagania: Kocie pochodzenie; Upadanie 4 rangi
Korzyści: Postać otrzymuje tylko połowę obrażeń z powodu upadku z dużej wysokości.
--------------------------------
Chatte by Cutter "Kot"