Strona 1 z 1

Święty Gniewu

: ndz sie 31, 2008 8:48 pm
autor: Szarlih
Jeśli chcesz wczuć się w klimat...


Święty Gniewu
Można się wściec.

Wściekłość jest jedną z pierwotnych ludzkich emocji. Jednak, podobnie jak zazdrość, nienawiść i smutek, została zepchnięta na boczny tor.

Quiver uśmiechnął się do siebie. Podczas przeglądania starych spraw natrafił na jedną, szczególną...

Nastały czasy, w których ludzie wściekli są ignorowani, izolowani, a często wyśmiewani. Nikt już nie szanuje wściekłości, szlachetnego szału płynącego przez żyły, który jak żadne inne z uczuć, napełnia potęgą.

Sprawa Gordona Bergsona.

Nieujarzmiona wściekłość, dzięki której dokonywały się zarówno te najwspanialsze, jak i te najstrzaszniejsze czyny.

Mary podobała mu się od zawsze. Mary Bergson, taka młoda, ładna i niewinna... Niestety, jej mąż był swojego rodzaju przeszkodą dla jego planów odnośnie tej dziewczyny.

Wściekłość, przez którą człowiek patrzy na świat przez czerwony pryzmat własnej nienawiści... I, co najbardziej zagadkowe, widzi wszystko bardzo wyraźnie.

Ale co znaczy jeden pies ze straży, w dodatku pochodzący z północy, wobec Naczelnika Protektoratu?

Jak najwyraźniej.

Tak łatwo przekonać Sądzących o winie. Tak łatwo przyjść z pocieszeniem do wdowy... A że uciekł z pod szafotu - kogo to obchodzi? Mary o niczym się nie dowiedziała. Nigdy nie dowiedziała się, że to przez niego Bergsona skazano...

Wściekłość nie jest chaosem. Wściekłość jest sprawiedliwa.

Mary Quiver, tak jej ślicznie w sukni ślubnej... Co to było?


-TY?!
-Nie najlepsze ostatnie słowa.


Święty gniewu to szablon, który można nałożyć na dowolnego humanoida lub humanoida potwora, mającego szczególny powód do gniewu. Szablon zostaje nałożony zwykle, gdy Święty zostaje szczególnie rozśwcieczony przez konkretną istotę, jednak nawet po jej śmierci szablon i zdolności pozostają na istocie. Dobrymi przykładami Świętych są niewinnie skazani na najcięższe wyroki, ludzie którym zrujnowano życie, zabito bliskich lub szczególnie dotkliwie oszukano. MP decyduje o nałożeniu szablony, gracz może jedynie je zasugerować.
Na nałożenie szablonu nie ma wpływu charakter, jednak zwykle nabywają go istoty o dość skrajnych charakterach (PN, PZ, CN, CZ).
[hide=Zauważ, że...]Napady krwawego szału to czyn chaotyczny i przesuwa postać w kierunku chaosu na osi prawo-chaos, natomiast wymierzanie sprawiedliwości (nawet w gniewie) jest czynem praworządnym i przesuwa postać ku prawu na osi Prawo-Chaos.[/hide]

Specjalne Ataki:
ŚG zachowuje wszystkie specjalne ataki stworzenia bazowego, i nabywa nowe, o których niżej.

Obalanie: Święty Gniewu może za darmo wykorzystywać atut obalanie, nawet jeśli nie spełnia wymagań (ale wciąż musi zadać więcej niż 10 obrażeń w jednym ataku). Aby wykorzystywać tą zdolność, musi być w Szale (patrz Szał).

Przerażanie: Walczący Święty Gniewu jest niezykle przerażający. Wszystkie istoty, które mają powody by obawiać się Świętego Gniewu i znajdują się od niego w odległości 9 metrów, muszą wykonać RO na Wolę (ST 10+połowa KW Świętego+jego mod. z charyzmy), albo stanie się wstrząśnięta. Niezależnie od wyniku rzutu, istota staje się na 24 godziny odporna na Przerażanie danego Świętego.

Ataki bez broni: Atakując bez broni średni Święty Gniewu zadaje 1k4 normalne obrażenia, a mały 1k3. Może jednak bez kar zadawać stłuczenia. Przy wszelkich próbach przewracania lub rozbrojenia traktuje się go jak uzbrojonego. Aby wykorzystywać tę zdolność Święty Gniewu musi być w Szale (patrz Szał).

Niszczycielski szał: Wszelkie testy siły wykonywane w celu zniszczenia przedmiotu, jakie wykonuje Święty Gniewu, otrzymują premię +5. Aby wykorzystywać tę zdolność Święty Gniewu musi być w Szale (patrz Szał).

Dewastacja: Święty Gniewu zadaje dodatkowe 2k6 obrażeń każdym atakiem, ale sam otrzymuje 1k6 obrażeń po każdym ataku, których nie da się zredukować żadną redukcją obrażeń, regeneracją, ani nawet wyleczyć w tej samej rundzie w której je otrzymał. Ta zdolność nie kumuluje się ze zdolnością broni zajadłość. Aby wykorzystywać tę zdolność Święty Gniewu musi być w Furii (patrz Furia).

Ryk: Święty Gniewu może raz na osiem rund wydać z siebie ogłuszający okrzyk. Okrzyk ten ma kilka efektów. Wszyscy w promieniu 6 metrów od świętego muszą wykonać Rzut Obronny na Wytrwałość (ST10+połowa KW Świętego+jego mod. z budowy) albo otrzymają 2k8 obrażeń i zostaną przewróceni oraz otumanieni na 1 rundę. Wszyscy w pwomieniu 12 metrów muszą wykonać identyczny rzut obronny albo zostaną przewróceni i otrzymają 1k6 obrażeń. Wszyscy w promieniu 18 metrów muszą wykonać taki sam rzut obronny albo zostaną na 10 rund ogłuszeni i otrzymają 1k3 obrażeń. Natomiast Święty Gniewu otrzymuje 2k6 obrażeń, i ma na 5 rund karę -2 do każdej czynności wymagającej mówienia, a to z powodu ogromnego bólu gardła. Efekty ryku nie kumulują się, z wyjątkiem efektu ogłuszenia (tak więc istota 3 metry od Świętego, której nie powiódł się żaden rzut obronny, nie traci 2k8+1k6+1k3 pw, a jedyne 2k8). Aby wykorzystyać tę zdolność Święty Gniewu musi być w Furii (patrz Furia).

Specjalne Cechy:

Szał: Święty Gniewu, który otrzymał obrażenia, lub został w inny sposób rozśwcieczony, wpada w szał. Nie może dobrowolnie opanować szału. Trwa on 10 rund, w trakcie których Święty otrzymuje +4 do wartości siły i budowy, premię +4 do rzutów obronnych na strach, oraz karę -2 do KP. Ponadto ma prawo w trakcie szału wykorzystywac przeróżne specjalne zdolności )patrz wyżej). Efekt ten nie kumuluje się z szałem barbarzyńcy ani żadnym podobnym efektem. Święty może wpaść w szał raz dziennie na 2 KW (minimum raz). Ten limit dotyczy także furii (patrz niżej).

Furia: Święty Gniewu, który otrzymał obrażenia podczas Szału, lub został w jakiś inny sposób rozśwcieczony, wpada w Furię. Traci wszystkie premie dawane przez Szał, a naliczanie 10 rund trwania zeruje się. Zdolność ta jest identyczna ze zdolnością Szał, ale może wykorzystać dwie dodatkowe zdolności, a premie (i kary) wzrastają do +6 do siły i budowy, +6 do rzutów obronnych na strach i -4 do KP.

SA: Jak stworzenie bazowe + Obalanie, Przerażanie, Ataki bez broni, Niszczycielski szał, Dewastacja i Ryk.
SC: Jak stworzenie bazowe + Szał i Furia.
SW: Jak stworzenie bazowe + 4.

Jest to stara praca, jej zamieszczenie trwało tyle co kopiuj+wklej. Proszę o konstruktywną i szczerą krytykę.

VoBono

: pn wrz 01, 2008 3:25 pm
autor: Darkmo
Co do sposobu nabywania szablonu mam mieszane uczucia. Z jednej strony jest to ciekawa odmiana od chorób zakaźnych i cech dziedzicznych. Jednak druga część mnie uważa, że w czasach rozwiązywania problemów torturami i niesłusznymi oskarżeniami, tacy ŚB mnożyliby się jak króliki.
Część fabularną napisałeś takim stylem, że niewiele z niej zrozumiałem. Nie wiem też, czym kierowałeś się wybierając najczęściej spotykane charaktery. Nie chodzi mi tu o chaos i prawo, ale o dobro i zło.
Jeżeli się nie mylę to szał, jaki by nie był zalicza się do Specjalnych Ataków, a nie Specjalnych Cech.
A na koniec Ryk, nieźle z tym namieszałeś. Po pierwsze uważam, że to przepakowana zdolność. A po drugie skomplikowana, nie wielu osobom chce się myśleć nad tym, którego przeciwnika dotyczą, jakie efekty. Spróbuj to jakoś ujednolicić.
Nie mam talentu do oceniania więc na żadną cyferkę nie licz.

: czw wrz 18, 2008 7:41 am
autor: Shaikan of Blood Song
Rasa mi się podoba, znalazłem tylko jeden błąd, więc możesz się cieszyć.
Oto on(pierwsze z Szału, drugie z Furii):

VoBono pisze:
+4 do rzutów obronnych na strach


+6 do rzutów obronnych na wolę


Nie rozumiem. W Szale dostaje +4 do Rzutu na Strach, a w Furii +6 na Wolę? Pokićkane.

Dobra. Jak dla mnie praca dobra, tylko zmień ten Charakter Dobro - Zło. Najlepiej pasowałby Praworządny Neutralny i Chaotyczny Neutralny. Według mnie ten drugi byłby lepszy, ponieważ Święci Gniewu są nieprzewidywalni i zdolni do skrajnych posunięć. Według mnie zasłużyłeś na 5/6, czyli gratuluję i trzymaj tak dalej.
Pozdro, Shaikan of Blood Song