Strona 1 z 1

Drowicorn & drow'ri

: czw lis 04, 2010 3:53 pm
autor: Zireael





Czekam na komentarze. Co zmienić, co poprawić, co o tym myślicie.

Re: Drowicorn & drow'ri

: czw lis 04, 2010 4:15 pm
autor: Deithwen_Addan
Drow'ri. Szczerze? Nie podoba mi się. Nie, że źle zrobione albo coś. Po prostu nie widzę większych (a właściwie to żadnych) różnic między nimi a fey'ri. No, mówię o różnicach mechanicznych - nie o pochodzeniu od innej podrasy i wyglądzie zewnętrznym. Dla mnie to po prostu powielenie pewnego schematu. I to bardzo dokładne...

Drowicorn dla odmiany przypadł mi do gustu, a przynajmniej sama jego koncepcja. Odnośnie bowiem wykonania - nie mam zarzutów, ale... Hmmm. W moim odczuciu to raczej klasa dla BNa; moim bowiem skromnym zdaniem mało kto zagrać chciałby postacią, która dostosowanie poziomu +5. Gdyby zmniejszyć mu LA (choćby przez obcięcie przesadzonych, w mojej opinii, premii do atrybutów) i zabrać jedną kość istoty baśniowej, byłoby to-to bardziej kuszące.
Merytorycznie : 1) w umiejętnościach chyba raczej Sztuka przetrwania zamiast Przetrwanie 2) same umiejętności... proponujesz premię +10 do charyzmy i podtyp istoty baśniowej, a z umiejek na charyźmie klasowe jest tylko zastraszanie; może powinnaś dołożyć blef i dyplomację? 3) W sekcji "atuty" drugie zdanie zacznij może od słowa "ponadto". Stylistycznie będzie chyba ciut lepiej, a i wątpliwości mniej; w pierwszym bowiem momencie pomyślałem, że Czujność jest tym jedynym atutem zapewnianym przez poziom istoty baśniowej...

To chyba na tyle uwag...

Drowicorn & drow'ri

: czw lis 04, 2010 4:17 pm
autor: Lord Xan
Istoty baśniowe rzucają k6 na punkty wytrzymałości, mają 1/2 BPA i 6 punktów umiejętności na poziom. Może Drowicorn to w takim razie magiczna bestia?
To pomysł całkowicie autorski? Bo mocno tandetny :razz:

Re: Drowicorn & drow'ri

: czw lis 04, 2010 5:00 pm
autor: Zireael
Lord Xan pisze:
Istoty baśniowe rzucają k6 na punkty wytrzymałości, 1/2 BPA i 6 punktów umiejętności na poziom. Może Drowicorn to w takim razie magiczna bestia?
To pomysł całkowicie autorski? Bo mocno tandetny :razz:


Pomysł mój własny.

Dzięki za uwagi. Poprawiono, tylko umiejki w przykładzie jeszcze muszę przeliczyć.

@ Deithwen_Addan: To co można zmienić mechanicznie, żeby odróżnić drow'ri od fey'ri? Resztę uwag uwzględniono.

Drowicorn & drow'ri

: czw lis 04, 2010 5:24 pm
autor: Anarchy_Kanya
Zireael pisze:
@ Deithwen_Addan: To co można zmienić mechanicznie, żeby je trochę odróżnić?

Na początek możesz się zastanowić czemu "spadkobiercy" balora potrafią zmieniać wygląd? Fey'ri to potrafią, bo mają w sobie krew sukubów. Do balora to trochę nie pasuje, gdyż nie posiada takiej zdolności. Bardziej bym takiego drow'ri widziała z jakimiś ognistymi mocami lub czymś w tym stylu. Na pewno powinni mieć fizyczne charakterystyki czarciego przodka, czyli nadprzeciętnie duży wzrost, siła i wytrzymałość, może jakieś rogi i trochę nadprzyrodzonych płomieni, chociażby w oczach. Zmieniłabym też nazwę.

Re: Drowicorn & drow'ri

: czw lis 04, 2010 5:44 pm
autor: Altaris
Cóż, drowia wersja fey'ri to dość przydatna rzecz zwłaszcza, że występują na pewno znacznie częściej od zwykłych. Drowy mają przecież dużą skłonność do mieszania się z czartami. To może też "usprawiedliwić" zdolność zmiany wyglądu. Nie wszystkie thieflingi w danej rasie pochodzą od jednego przodka, a krew mogła się mieszać.
Drowicorn, cóż pomysł dziwny, ale całkiem ciekawy. Tylko faktycznie niezbyt oryginalny, wygląda jak autorskie podejście do szablonu tauric creature (akurat podejście dość oryginalne).

Drowicorn & drow'ri

: czw lis 04, 2010 6:29 pm
autor: Gwjazdor
Deithwen_Addan pisze:
Hmmm. W moim odczuciu to raczej klasa dla BNa;

Dla mnie OK. Ciekawy BN może z tego wyjść. Nie wszystko musi być po to by tym zaraz grać
Zireael pisze:
Atak: kopyto (1k4)

Skoto to istota duża, proponowałbym dmg 1k6 nie 1k4
Deithwen_Addan pisze:
może powinnaś dołożyć blef i dyplomację?

Blef jak najbardziej. Dyplomację hmm to w końcu Drow, prędzej jakieś premie do zastraszania dodatkowe :razz:. Wyczucie pobudek, co to za kłamca którego łatwo okłamać?
Lord Xan pisze:
Istoty baśniowe rzucają k6 na punkty wytrzymałości, 1/2 BPA i 6 punktów umiejętności na poziom. Może Drowicorn to w takim razie magiczna bestia?

W takim razie RO na Wytrwałość też powinien być mocny, a nie tylko na Ref. Wola dla odmiany kiepska.
Zireael pisze:
Kon 14
Zireael pisze:
Kondycja +2
W tym wypadku Kondycja +4 :)
Zireael pisze:
KP 17 dotyk 17
Zireael pisze:
Naturalny pancerz +5
Dotykowe powinno wynosić tutaj 12.
Zireael pisze:
bazową premię do rzutów obronnych Wytrw +0 Ref +2 Wola +2.
Bazowe RO dla 2 KW wynosi +3 dla mocnych rzutów
Zireael pisze:
atak +4 wręcz (miecz krótki, 1k6+2/19-20/x2) lub +4 wręcz (kopyto, 1k4+2)
+2 bab, +2 Str, ale jeszcze -1 za rozmiar :wink: więc w sumie +3.
Zireael pisze:
Lord Xan pisze:
To pomysł całkowicie autorski? Bo mocno tandetny
Wg mnie wcale nie.

Aha, i multiattack wydaje mi się tu zbędny (choć i tak nie ujęłaś go chyba w statystykach, kopyta powinny mieć premię do ataku +1 (+2 bab, +2 Str, -1 rozmiar i -2 za multiattack lub -5 gdy go brak) ) :) Nie lepsza byłaby tu np Finezja? Skoro Drowy na ogół i tak raczej zręczne niż silne, a nawet nie-drowi centaur ma finezję, to chyba drowi centaur tym bardziej :razz:?

To tak apropos mechaniki. Nie wiem, może to przeoczenia, może zabieg celowy z Twojej strony :) Ale jesli celowy, to radzę napisać, że np Drowicorny mają takie a takie dodatkowe cechy rasowe (np to że mają k10 a nie k6). Póki jest potworem tylko to ok, ale gdyby chciał nim ktoś grać to sporo może namącić :)

Altaris pisze:
thieflingi

TIEflingi :wink: Piszę, bo już któryś raz widzę taki zapis :)

Re: Drowicorn & drow'ri

: czw lis 04, 2010 6:37 pm
autor: erman
Przeczytałem i wydaje się dobrze zrobione. Moim zdaniem można by obniżyć la kosztem siły co zwiększyło by grywalność.

(Jedyne co mi się nie podoba to to że drowicorn kojarzy mi się z kukurydzą...)

Drowicorn & drow'ri

: czw lis 04, 2010 6:46 pm
autor: Gwjazdor
erman pisze:
(Jedyne co mi się nie podoba to to że drowicorn kojarzy mi się z kukurydzą...)
Tak, nazwę też bym zmienił. Rozumiem, że "-corn" to pozostałość z "Unicorn" (jednorożec jbc), ale nie wiem czemu, zarówno czytając statystyki jak i opis, cały czas miałem wrażenie, że mowa o drow-centaurze. Nawet w swoim poprzednim poście napisałem, że skoro centaur ma finezję, to drow-centaur chyba tym bardziej :razz:. O! właśnie do głowy wpadł mi pomysł. Zi, w Monster Manual 2 jest szablon "Tauric" (w PL "Tauryczne") który pozwala połączyć np właśnie drowa i jednorożca, może warto Z TYM spróbować? :) Tylko kilka zmian by trzeba było wprowadzić, bo to podręcznik do 3.0.

Re: Drowicorn & drow'ri

: czw lis 04, 2010 7:28 pm
autor: Deithwen_Addan
Jak napisał Kanya Skulls, skoro palce mieszał w tym balor, to drow'ri powinny by bardziej "ogniste".
Zmniejszyłbym zręczność o 2 punkty, zabrałbym premię do charyzmy (skoro zwykły tiefling ma karę, to drowi może być "na zero"), a dał +4 do siły.
Zastanowiłbym się, czy w ogóle dawać takiemu skrzydła.
Demoniczne zdolności też bym dał inne niż ma fey'ri. Jak dorwę się do podręczników, to poczytam, poszukam i postaram się podpowiedzieć, co możnaby dać, co pasowałoby do tak "szlachetnego" przodka...

Drowicorn & drow'ri

: czw lis 04, 2010 8:13 pm
autor: Altaris
Akurat to nie jest argument. Pierwszym przodkiem był balor, ale co z całą resztą? Glabrezu, sukkuby inkuby, może nawet Yochlole. Jeśli chciałbyś robić diabelstwo dla każdego czarta osobno, to byłaby cała książka poświęcona tylko im.

Drowicorn & drow'ri

: czw lis 04, 2010 10:45 pm
autor: Anarchy_Kanya
Altaris pisze:
Akurat to nie jest argument. Pierwszym przodkiem był balor, ale co z całą resztą? Glabrezu, sukkuby inkuby, może nawet Yochlole.

Rozumiem, że mogli się mieszać z różnymi czartami, ale w takim razie czemu wszystkie drow'ri mają zdolność przemiany? To by sugerowało czarciego przodka z podobną zdolnością, czyli np. sukkuba. A więc drow'ri raczej nie jest drowim diablęciem z jakiegokolwiek czarta, lecz po po prostu drowim odpowiednikiem fey'ri.

Re: Drowicorn & drow'ri

: pt lis 05, 2010 8:35 am
autor: Zireael
Po kolei:
drowicorna poprawiono (Finezja w broni, RO, atak, dotykowe KP). Dzięki za przypomnienie o tauric, jak będę miała czas w weekend, to przerobię z jego użyciem.
Jak wam "-corn" się kojarzy z kukurydzą, to proponuję konkurs na nową nazwę.

Drow'ri: skasowano przekształcenie siebie. Skrzydła zostają.

@ powyższe 2 posty: Drow'ri ma być drowim odpowiednikiem fey'ri, ale na jego zdolności największy wpływ ma pochodzenie od balora. Zdolności przerobię odpowiednio do tego w okienku na studiach.

EDIT: Przyjechałam dużo wcześniej na wydział, to poprawiłam trochę. Zmniejszyłam premię do Zręczności, dałam premię do Siły. Nie mam pojęcia, jak zmienić zdolności czaropodobne, żeby bardziej pasowało.

Drowicorn & drow'ri

: pt lis 05, 2010 3:00 pm
autor: Gwjazdor
Zireael pisze:
Jak wam "-corn" się kojarzy z kukurydzą, to proponuję konkurs na nową nazwę.

Jesteś chyba lokalną specjalistką od Drowów i wszystkiego co drowie :razz: Może jakaś nazwa typu nie wiem... "czteronogi drow" xD tylko przetłumaczona na język Drow'ów? Nazwa "powierzchniowa", może być jakos powiązana z tym gościm który wysłał czarne jednorożce do podmroku. Coś ala "Zguba Durina" dla Balroga (LotR) :)

BTW, przydałoby mu się rozpisać "Full attack" w tabelce potwora. I nadal upieram się, że atak kopytem powinien mieć 1k6 dmg + 1/2 premii z Siły. A czemu akurat istota baśniowa? :) Mnie tutaj pasuje najbardziej Humanoid-Potwór :razz:

EDIT: Napotkałem właśnie pierwszy error. Stworzenie tauryczne to kiepski pomysł jeśli ma to być klasa dla magików, oraz jeśli ma być to klasa dla graczy. Połączenie Drowa i Czarnego Jednorożca miałoby 5 rasowych KW, oraz wysokie wartości atrybutów fizycznych (w myśl "Str, Dex i Con od stworzenia bazowego, a Int, Wis i Cha od humanoida bazowego"). Więc chyba lepiej po swojemu na zdrowy rozsądek coś takiego zrobić :) Ot "przedrowić" Centaura z Monster Manuala, zmienić mu statystyki na bardziej drowie (zaaplikować po prostu drowa jako szablon na centaura), zabrać KW do tych np 2 jak tutaj, i dodać interesujace nas cechy z tego czarnego jednoroga.

Re: Drowicorn & drow'ri

: pt lis 05, 2010 3:54 pm
autor: Deithwen_Addan
Zgodnie z obietnicą poczytałem o balorze. Osobiście takiemu drow'ri dałbym następujące zdolności : głębsza ciemność 1/dzień, jasnosłyszenie/jasnowidzenie 1/dzień, wykrycie myśli 1/dzień, wykrycie dobra 1/dzień, pirotechnika 1/dzień, płonące dłonie 1/dzień, profanacja 1/dzień, ściana ognia 1/dzień, strach 1/dzień, odporność na ogień 10, premia rasowa +2 do rzutów obronnych na ogień, premia rasowa +2 do rzutów obronnych na trucizny, drzwi poprzez wymiary* 1/dzień, pozbawienie sił* 1/dzień, ognista burza 1/dzień*, RO 10/dobro*; można wybrać maksymalnie jedną zdolność oznaczoną "*", w takim wypadku dostosowanie poziomu rośnie o 1.
Aha - posiadam Księgę Potworów 3.0 i z niej brałem nazwy czarów; jeśli którykolwiek podany przeze mnie w 3.5 nosi inną nazwę, proszę o wytknięcie tego.

Zdolności czaropodobne wyrzuciłbym chyba całkowicie, ewentualnie dałbym Ciemność na życzenie...

Re: Drowicorn & drow'ri

: ndz lis 07, 2010 4:51 pm
autor: Zireael
Dzięki, Deithwen. Jak znajdę chwilę, to zaktualizuję pierwszego posta.

Re: Drowicorn & drow'ri

: czw lis 11, 2010 8:56 pm
autor: Zireael
Zaktualizowano pierwszego posta zgodnie z radą Deithwena.

Na tauryczną wersję drowicorna będziecie musieli poczekać - zbliżają mi się sprawdziany (midtermy), poza tym mam sprawy rodzinne.

Re: Drowicorn & drow'ri

: ndz lis 21, 2010 12:32 pm
autor: Zireael
Tauryczna wersja drowicorna, skoro skończyły mi się sprawdziany.

Tauryczny drowicorn
Duży humanoid-potwór, KW 5k8+25, pw 45, Init +3, Szyb 18 m, KP 17 dotyk 17 nieprzygotowany 14, atak +10 wręcz (miecz krótki, 1k6+5/19-20/x2) lub +10 wręcz (kopyto, 1k4+5); SA zadawanie lekkich ran, SC cechy drowa, OC 11; MRO Wytrw +9 Ref +7 Wola +1; S 20 Zr 16 Kon 20 Int 12 Rzt 10 Cha 12.
Umiejętności i atuty: Zastraszanie +11, Ciche poruszanie +9, Przetrwanie +7, Nasłuchiwanie +6, Zauważanie +6, Przeszukiwanie +4; Wielokrotny atak, Czujność
Zdolności czaropodobne 1/dzień: ciemność, ogień faerie, tańczące światła
Klimat/Teren: Podziemia
Występowanie: pojedynczo lub para
Skarb: standardowy
Charakter: Zawsze chaotyczny zły
Rozwój: zależnie od klasy postaci
Dostosowanie poziomu: +3

Drowicorn tauryczny jako rasa postaci:
Siła +10, Zręczność +6, Kondycja +10, Inteligencja +2, Charyzma +2
Rozmiar duży, typ humanoid-potwór.
Szybkość: 18 m.
Naturalny pancerz +5.
Kości Wytrzymałości: Drowicorn zaczyna z pięcioma kośćmi istoty taurycznej, które zapewniają 5k8 pw, bazową premię do ataku +5, bazową premię do rzutów obronnych Wytrw +4 Ref +4 Wola +1.
Rasowe umiejętności: Poziomy istoty taurycznej dają mu 5 x (2 + Int) punktów umiejętności. Umiejętnościami klasowymi są Zastraszanie, Ciche poruszanie, Przetrwanie, Nasłuchiwanie, Zauważanie, Przeszukiwanie.
Rasowe Atuty: Poziomy istoty taurycznej dają 1 atut. Drowicorn otrzymuje Czujność jako atut premiowy.
Atak: kopyto (1k4)
Specjalne ataki: zadawanie lekkich ran (3/dzień)
Specjalne cechy: jak drow
Zdolności czaropodobne 1/dzień – ciemność, ogień faerie, tańczące światła
Dostosowanie poziomu: +3
Ulubiona klasa: kapłan (kobieta), zaklinacz (mężczyzna)

Co o tym sądzicie?