Autorska pełna errata zasad
: pt mar 08, 2013 12:29 pm
Hej,
Razem ze znajomymi, z którymi grywamy w RPGi od zamierzchły czasów, gdy smoki latały jeszcze nad ziemią, postanowiliśmy wreszcie ugryźć ten niesforny Monastyr. Od kiedy ostatnia kampania skończyła się kłótnią na temat zasad (walką między graczami, w której część z nich zginęła) przed długi czas nie ruszaliśmy temat decydując się na Śródziemię, Nowego Młotka, Wampira. Teraz jednak wróciliśmy do Monastyru i zadaliśmy sobie niemało trudu, żeby dopracować wszelkie mechaniczne braki, doprecyzować nieścisłości i usprawnić szczegóły.
Efektem prac jest autorska errata samych zasad i mechaniki. W większości nie wyjaśniamy dlaczego takie a nie inne rozwiązanie przyjęliśmy, ale każdy obeznany z zasadami po chwili zastanowienia powinien zrozumieć nasze podejście. Wierzę, że ta errata przyda się tym, którzy tak jak my uważają, że:
- Monastyr oferuje bardzo bogatą, ciekawą i interesującą mechanikę walki, ale...
- ... ze względu na jej poziom skomplikowania wiele umknęło autorom i jest w niej niestety wiele dziur.
Przy opracowywaniu erraty korzystaliśmy zarówno z tego forum jak i z wielu innych zmian, zasad, materiałów przygotowanych zarówno przez nas jak i przez inne osoby. Dziękujemy zatem z góry wszystkim, których rozwiązania wciągnęliśmy do naszego dokumentu.
Założeniem było przygotowanie jednego dokumentu (erraty) w taki sposób, aby do grania był potrzebny jedynie podręcznik podstawowy (wraz z oficjalnymi erratami) i właśnie niniejsza autorska errata. Wierzę, że udało nam się wyprostować większość problemów z mechaniką. Waszej decyzji pozostawiamy czy skorzystacie z całości zaproponowanych rozwiązań, z części czy z niczego. Tak czy inaczej dzielimy się efektem naszej pracy.
Pozdrawiam,
Przedstawiciel Bandy Rogala - Żul
Razem ze znajomymi, z którymi grywamy w RPGi od zamierzchły czasów, gdy smoki latały jeszcze nad ziemią, postanowiliśmy wreszcie ugryźć ten niesforny Monastyr. Od kiedy ostatnia kampania skończyła się kłótnią na temat zasad (walką między graczami, w której część z nich zginęła) przed długi czas nie ruszaliśmy temat decydując się na Śródziemię, Nowego Młotka, Wampira. Teraz jednak wróciliśmy do Monastyru i zadaliśmy sobie niemało trudu, żeby dopracować wszelkie mechaniczne braki, doprecyzować nieścisłości i usprawnić szczegóły.
Efektem prac jest autorska errata samych zasad i mechaniki. W większości nie wyjaśniamy dlaczego takie a nie inne rozwiązanie przyjęliśmy, ale każdy obeznany z zasadami po chwili zastanowienia powinien zrozumieć nasze podejście. Wierzę, że ta errata przyda się tym, którzy tak jak my uważają, że:
- Monastyr oferuje bardzo bogatą, ciekawą i interesującą mechanikę walki, ale...
- ... ze względu na jej poziom skomplikowania wiele umknęło autorom i jest w niej niestety wiele dziur.
Przy opracowywaniu erraty korzystaliśmy zarówno z tego forum jak i z wielu innych zmian, zasad, materiałów przygotowanych zarówno przez nas jak i przez inne osoby. Dziękujemy zatem z góry wszystkim, których rozwiązania wciągnęliśmy do naszego dokumentu.
Założeniem było przygotowanie jednego dokumentu (erraty) w taki sposób, aby do grania był potrzebny jedynie podręcznik podstawowy (wraz z oficjalnymi erratami) i właśnie niniejsza autorska errata. Wierzę, że udało nam się wyprostować większość problemów z mechaniką. Waszej decyzji pozostawiamy czy skorzystacie z całości zaproponowanych rozwiązań, z części czy z niczego. Tak czy inaczej dzielimy się efektem naszej pracy.
Pozdrawiam,
Przedstawiciel Bandy Rogala - Żul