Strona 1 z 1

Poziomy postaci

: śr cze 02, 2004 7:20 pm
autor: Murdoc__
Moi gracze ubzdurali sobie ¿e chc± graæ na 16 poziomie..ja osobi¶cie uwa¿am gre na takim poziomie za bezsens..ju¿ nie chodzi o to ¿e tak nagle z 10 na 16 wskoczyli, lecz o walke...by³ ju¿ kiedy¶ o tym w±tek ale co to za przyjemnosc z gry gdy ogry zjadasz na ¶niadanie a stare,dobre gobliny "odchodz±" w k±t.. :/ <br /> <br />Jak przekonaæ ich aby jednak grali na 4..no maksymalnie 6 poziomie?? <br />W czasie sesje daæ jaki¶ czar?? <br />ehh wszystko takie zagmatwane. <br />No có¿ prosze o pomoc..jak ich przekonac??Argumenty jakie¶?? :/ <br />Pozdrawiam

: śr cze 02, 2004 7:29 pm
autor: Shaman__
Po pierwsze: dlaczego mieliby przeskoczyc nagle iles poziomow?? Niech to ONI staraja sie przekonac Ciebie SWOIMI argumentami, dlaczego i jak mieliby nagle urosnac w sile. <br />Inna sprawa jest, czy akurat druzyna znajduje sie w srodku kampanii, czy nie - jezeli tak jest, to sprawa staje sie zupelnie paradoksalna (w jedna noc im nagle czegos przybylo?). <br /> <br />Zapytaj ich moze CZEMU tego chca - jezeli walki sa ciezkie i nie radza sobe, moze wystarczy, ze troche oslabisz przeciwnikow? <br />Jezeli to jest tylko ich "widzimisie", to nie masz co ulegac. Ale pamietaj, ze nie kazdy lubi drzec przed byle goblinem - ot, takie pragnienie rozsmarowywania bogow jak muchy na scianie sie w nich odezwalo ;-)

: pt cze 04, 2004 12:33 pm
autor: Helios
Z tego co napisałeś wynika ze ty odczuwasz przyjemność w gdy twoi gracze biją ogry lecz oni mogą byc już tym znużeni i pragnać dokonywać czynów naprawde wielkich a tego brakowało im w dotychczasowych przygodach. Postacie 16-poziomowe sa dużo bardziej poteżne od przeciętnego człowieka, pewne ich cechy charakteru pozwoliły im tak daleko dotrzeć i to już raczej nie będzie grupa niefrasobliwych ludzi pozbawiona wyraźnego celu. Przeciwnicy jakich mogą napotkać są istotami których istnienie w świecie musi być dobrze umotywowane. Nie każdy domorosly czarodziej jest w stanie przyzwac np. Hamatule. Tworzenie postaci na tak wysokich poziomach stanowi wyzwanie zarówno dla graczy jak i dla MG. Nie wydaje mi sie żeby wyrzynanie o jakim mowi LoRshE bylo dobrym pomysłem, gdyż wraz z "moca" postaci powinien ewaluowac także jej charakter. Jeżeli czujesz ze twoi gracze oraz ty staniecie na wysokosci zadania - pozwol im. Oczywiscie tworzenie postaci na tak wysokich poziomach wymaga odpowiednio bardziej rozwinietej historii postaci.

: śr lut 02, 2005 4:18 pm
autor: Lord Duny
MP ma zawsze racje. Do ciebie nale¿y ostatnie s³owo. Osobi¶cie uwa¿am równie¿ ¿e gracze powinni zapracowaæ na odpowiednio wysoki poziom ale je¿eli ju¿ siê uparli to dostosuj ¶wiat do nich, podrasuj troche potworki z ksiêgi np.
Wykrauj 16-poziomowe gobliny :D i sprawa za³atwiona
aha no i jeszcze niepowinni awansowaæ na poziomy "od tak". ¯eby awansowali co¶ niezwyk³ego musia³oby siê zdarzyæ, ale ta decyzja nale¿y do ciebie...
Cokolwiek zdecydujesz, bêdzie to decyzja s³uszna bo w koñcu jeste¶ MP no nie :)

: śr lut 02, 2005 4:23 pm
autor: Filio
Wykrauj 16-poziomowe gobliny


Po co, jesli sa potwory juz gotowe dla takich herosow.

sprawa za³atwiona


Nie do konca. Taki 16-poziomowiec czuje sie pelen sil, i niczego sie nie boi. Nie ma zadnej przeszlosci, i historii do opowiadania kumplom (ale to szczegol) no i nigdy w takich sesjach nie bedzie watku grozy... :(

Cokolwiek zdecydujesz, bêdzie to decyzja s³uszna bo w koñcu jeste¶ MP no nie


Nie
Bo jesli taki MP jest przyglupem i pozwala na wszystko ci mu BG proponuja, to gre zwalona.

Pozdrawiam
Filio

: śr lut 02, 2005 7:12 pm
autor: Ziemniak0r
UWAGA UWAGA WIADOMO¦æ Z OSTATNIEJ CHWILI:

MP i Gracze nale¿± do tej samej rasy! (tak, do ludzi)

Dziêkujê za uwagê.


Bo jesli taki MP jest przyglupem i pozwala na wszystko ci mu BG proponuja, to gre zwalona.

Filio, trochê dziwnie do tego podchodzisz. Przyjemno¶æ z gry ma odczuwaæ zarówno MP jak i jego gracze, czemu wiêc gracze maj± byæ "przyg³upami" i pozwalaæ na wszystko, co MP im proponuje?

MP mo¿e wszystko - w sprawach mechaniki. Widzia³e¶ kiedy¶ na meczu futbolowym jak sêdzia biega z pi³k± i strzela gole, a pi³karzom daje czerwone kartki za protesty?
No w³a¶nie. Je¶li gracze chc± graæ na 16 poziomie, bo po prostu nudzi im siê obcowanie z burmistrzami, goblinami i orkami, to jest to czas na zmiany stylu gry. Po co¶ chyba s± opisane w podrêcznikach poziomy powy¿ej 10 oraz potworki z SW 10+ ?

Jestem w pe³ni ¶wiadom, ¿e o wiele prostsze jest prowadzenie na poziomach 1-5, ¿e walki s± wtedy szybkie i proste, ¿e nie trzeba rzucaæ wiadrem kostek, a gracze bêd± sie cieszyæ jak dzieci na widok miecza +1. Ja sam musia³em trochê upro¶ciæ mechanikê, bo mia³em za ma³o kostek, ¿eby 5 osób mog³o swobodnie graæ bez k³ócenia siê.

Niemniej jednak zabranianie graczom czego¶ "bo tak i ju¿" mija siê trochê z celem RPG. W koñcu mamy siê odprê¿yæ bo ciê¿kim dniu, pofantazjowaæ trochê i zrelaksowaæ, a nie s³uchaæ despotycznych roszczeñ MP.

: czw lut 03, 2005 4:08 pm
autor: Aliozo
Zgodzam sie z Ziemniak0rem.
Ja zostalem MP tylko z jednego powodu. Mistrz nie byl mistrzem tylko dnem. Wymyslajac na sesji ze na druzyne zostala rzucona klatwa i wszyscy zostali pedalami. Walki bez kosci typu dostales, uderzyles, nie trafiles, niezyjesz, a dla smaczku podczas sesji obmacywal swoja laske. Nie mozna stwierdzic, ze jak jest MP to moze. Druzyna tworzy calosc razem z MP. Dlatego naprawde nie widze problemu zeby Ci gracze nie mogli grac na tak wysokim poziomie. Jednak stwierdzam ze jezeli to nie sa tworzone postacie od poczatku nie powinny dostac tych lvl od tak. RPG ma to do siebie ze jest kreowane na jak najbardziej realistycznie. Wedlug mnie gra stracila by dla mnie sens, w momencie jakbym sie dowiedzial ze w swiatyni dostalem olsnienia i mam plus pare lvl. Zreszta kazdy pewnie ma inne ustosunkowanie do tego.

: czw lut 03, 2005 7:38 pm
autor: Stong
Ja akurat lubiê graæ w³a¶nie na niskich poziomach. Wtedy wszystko jest proste i jasne. Mam dobre wspomnienia po grze na w³a¶nie poziomach 1-3. Gra na takich poziomach nie musi wcale oznaczaæ walk z goblinami i gadek z burmistrzami. Ja jeszcze nie spotka³em siê z ¿adnym takim stworzeniem graj±c niskopoziowcami. Zaczynanie od zera jest najlepsze, bo wtedy historiê postaci, któr± w przypadku wysokopoziomowców ma siê tylko na kartce, mo¿na prze¿yæ a wtedy z pewno¶ci± lepiej siê j± zapamiêta. A co g³ównego tematu to najpierw mo¿e spytaj graczy dlaczego chc± graæ na 16 a nie 10 poziomach? Mo¿e jeszcze nigdy nie grali na takim poziomie? Mo¿e po prostu chc± byæ wykaszaczami? Rozwa¿ ich argumenty i je¿eli ci one nie pasuj± to kontruj je albo po prostu powiedz, ¿e musz± sobie na to zas³u¿yæ - jak bêd± dobrze graæ, mieæ dobre pomys³y itd. to niech w miarê szybko dotr± do wymarzonego poziomu.

: czw lut 03, 2005 8:17 pm
autor: Ryanik__
Ja lubiê graæ na poziomach od 5 do 15, chcia¿ gra na poziomach od 1 do 5 te¿ nie jest taka z³a. Powy¿ej 15 poziomu gra mi siê mo¿e nie to, ¿e ¿le co inaczej :mrgreen:.
Na pocz±tku uwa¿a³em to z beznadziejne, bo mia³em wra¿enie, ¿e t³uczenie wszystkiwgo ( w tym smoków :D ) jest trochê nudne :(. Zmieni³em zdanie po przeczytaniu tego w±tku :D. Serdecznie polecam :mrgreen:

pozdro
Ryanik 8)

: czw lut 03, 2005 8:25 pm
autor: Mortis
No cóż, ja jestem MG (choć początkującym) i moja drużyna grała od 1 poziomu. Teraz są na 4, moim zdaniem po prostu będą lepiej przywiązani do postaci. Jak grałem 13-poziomowym kapłanem, tak od razu zaczynając na tym poziomie, było mi praktycznie obojętne, czy on zginie, czy nie :? . Inna sprawa jest, kiedy prowadzisz postać od początku, zdobywasz magiczne przedmioty, awansujesz, dodajesz PrC...
W ten sposób gracz niejako utożsamia się z postacią.

Przeskok o kilka poziomów jest co najmniej bezsensowny. Widać gracze to manczkini :D . Jeżeli już bardzo chcą szybko awansować, daj im jakąś kampanię, gdzie jest dużo walki i wszelakich zagadek, coby mieli okazję dostać duuuużo EXPa. Jak im się nie uda, to znaczy, że nie zasługują :wink: . Mimo to odradzam robić takie rzeczy, bo to IMO cholernie nieklimatyczne, bo co to za uzasadnienie, że "przez dwa lata trenowaliście". Z drugiej strony najważniejsza jest przyjemność z gry...

P.S. Kurde, strasznie ciężko wymyśla mi się przygody dla "niskopoziomowców", najtrudniejsze możliwe qeusty to zabij gobliny, wylecz się z trucizny itd. :?

: czw lut 03, 2005 10:31 pm
autor: Ryanik__
P.S. Kurde, strasznie ciê¿ko wymy¶la mi siê przygody dla "niskopoziomowców", najtrudniejsze mo¿liwe qeusty to zabij gobliny, wylecz siê z trucizny itd.

Wiesz co mortis, pocz±tkowo te¿ mia³em taki problem, ale pó¿niej dosz³em do wniosku, ¿e to gracze maj± siê staraæ, aby nie zgin±æ 8) , a nie ja ¿eby ich nie zabiæ :mrgreen:. Raz mi siê zdarzy³o, ¿e bardzo nisko poziomowa dru¿yna wyruszy³a na smoka :).........no i chyba wiesz jak to siê skoñczy³o:mrgreen:

: pt lut 04, 2005 9:41 am
autor: Steenan
Uważam, że nie ma sensu zaczynac kampanii na poziomie powyżej dziesiątego. Okolica piętnastego to moment, gdy powinno się ją już kończyć.

Nie widzę natomiast przeciwwskazań do rozegrania pojedynczego scenariusza na wysokich poziomach, być może również z użyciem nietypowych i potężnych ras, z których normalnie nie mogli korzystać. Można pokazać graczom, że ich postaci naprawdę coś znaczą, że są już w świecie znane i mają dużo do powiedzenia. Potem będą mogli wrócić do normalnej rozgrywki na niższych poziomach, wiedząc już, do czego dążą i co są w stanie osiągnąć. Coś takiego pozwala spojrzeć z innej perspektywy i zapobiega popadaniu w rutynę.

: pt lut 04, 2005 4:02 pm
autor: Ziemniak0r
EEE?

Ja dla odmiany zacz±³em jedn± kampaniê na 20lvl. Skoñczla sie na bodaj 36. Najlepsza kampania (wg graczy) jak± im poprowadzi³em. Intrygi na skalê ¶wiatow±, obalanie panteonów, zwiedzanie planów, zdetronizowali ktorego¶ szefa z otch³ani na 8 piêtrze :).
Ot, taka odskocznia. Kto¶ za³ozy³ topic z tematami przygód dla epików, piwo dla tego pana :).
Dziêki takim zmianom "klimatu" gracze mog± znale¶æ optymalny poziom zabawy, na którym gra siê ciekawie i komfortowo, a jednocze¶nie 5 goblinów nie stanowi tzw "popêdu ka³owego*".
Jedyny problem, jaki napotka³em to dobranie wa¿no¶ci problemów, z którymi gracze maj± sie zmierzyæ. Nie bêdê im przecie¿ dawa³ "armii trolli" na 36 poziomie :).
Gdy ju¿ wszystko siê ustali (poziomy, przeciwnikow, questy i inne pierdolki) mo¿na graæ praktycznie bez ¿adnych przeszkód, a zarówno gracze, jak i MP s± zadowoleni. Oczywi¶cie nie u ka¿dego tak bêdzie, ale sprawdza siê to nader czêsto.





*trochê niesmaczny ¿arcik naszego barda :)

: pn lut 07, 2005 2:29 pm
autor: polisam
Uznajê za bezsens pierwsze lvl, bo pierwszy lepszy goblin potrafi zabiæ, a pó¼niej siê mówi graczom, ¿e "nie" trafi³ krytycznie(goblin) Mieli¶my sporo momentów kryt. np.
dru¿yna czteroosobowa po ciê¿kiej walce- kap³an poz. 5 ( poz. 4 rozwalali natychmiast)
1. pw -1 (poz. 1)MG
2. pw -1(poz. 1)
3. stan kryt., ma³o widzi(poz. 1)ja
4. (przyg³up) stan dobry (prowadzi)(poz. 1)
3 i 4 bior± 1 i 2 i id± prosto do uzdrowiciela (skarpa) po d³ugich negocjacjach z MG nie spadaj±, tylko id± naoko³o :? . Ja obrywam w koñcu bo by³em nieuwa¿ny nios±c MG 8O

To raczej dowodzi g³upoty mojego MG, ale po¶miaæ siê nie zaszkodzi :lol:

Pamiêtam nasze pocz±tki... Ja prowadzi³em :lol: koñczy³o siê salwami ¶miech itp.
8) mieli Celne rzuty kostek :(

: pn lut 07, 2005 8:25 pm
autor: Ziemniak0r
Dla mnie osobi¶cie powierzanie losu graczy jedynie w ko¶ci jest lenistwem MP, a mo¿e nawet z³o¶liwo¶ci±? Przecie¿ gracze te¿ chc± siê bawiæ. Dlaczego maj± co chwilê gin±æ, bo ten niefortunny rzut obci±³ im g³owê? Na moich sesjach gracze ginêli tylko podczas nag³ych g³upawek albo ¶wiadomej g³upoty na masow± skalê. I nie by³o ¿adnego p³aczu i zgrzytu zêbami, bo wiedzieli ze sami to sobie zgotowali. W ten sposób uwalniam siê od odpowiedzialno¶ci za postacie graczy, a jednocze¶nie gracze mog± chuchaæ i pie¶ciæ swoje maleñstwa :D.

: pn lut 07, 2005 9:03 pm
autor: Keare
Osobi¶cie uwa¿am, ¿e taki nag³ys skok nie ma sensu. Mo¿esz najwy¿ej przyspieszyæ dostawanie nowych poziomów, ale nie ma nic za darmo. Robienie nowych postaci maj±cych zaczynaæ od 16 poziomu jest troszki kiczowe. Bo je¶li bohater sam normalnie dojdzie do tak wysokiego poziomu to czuje t± postaæ i jest to zwi±zane z trudem jaki w³o¿y³ w stworzenie tej postaci takiej jakiej jest teraz.

: wt lut 08, 2005 9:21 pm
autor: Ziemniak0r
No ale mo¿e przecie¿ w³o¿yæ trud w historiê postaci. 16 poziom to jest kupa przygód, a nawet wiêcej. Mo¿e taka kampania akurat? Na ¶wiecie urodzi³o siê kilka dzieci o niewyobra¿alnie wielkiej wrodzonej mocy, a akurat dziwnym zbiegiem okoliczno¶ci to s± gracze... Ogrom mo¿liwo¶ci jakie siê przed nami otwieraj± jest prawie nieskoñczony!

: czw lut 10, 2005 1:12 pm
autor: Mortek
Wydaje mi siê ¿e je¿eli twoim graczom bardzo zale¿y na graniu 16 lvlowymi postaciami i ¿e je¿eli to jest wybór "albo gramy 16lvl albo w ogole" to lepiej dac im te awanse, ale ubrac to jakos fabularnie. Mo¿e sie np okazac ze sa synami polboga czy cos takiego :) albo ze ich dziadkiem byl smok :) i ze to sie dopiero uka¿e po dokonaniu jakiego¶ "wielkiego" czynu.

A je¿eli chodzi o questy dla wysokopoziomowych postaci, to polecam wys³aæ ich na inny plan: po 1 prawdopodobnie w ogole nie beda sie tam orientowac, dzieki czemu beda sie czuli zagubieni, a po 2 wizyta w otchlani czy innym baatorze zawsze owocuje ciekawymi spotkaniami (i niekoniecznie lemury i osyluthy :twisted: )

Pozatym wysokopoziomowym postaciom mo¿na daæ praktycznie kazde wyzwanie i liczyc na to ze znajda jakis sposob aby je pokonac, a jezeli nie to zawsze moga sie wyteleportowac (albo wskrzesic :mrgreen: )

: czw lut 10, 2005 5:26 pm
autor: Kubol
A co z ekwipunkiem dla takiej dru¿yny? Przecie¿ monstra, które powinny byæ odpowiednie dla tych postaci, bêd± w rzeczywisto¶ci zbyt mocne, bo bêd± mia³y np.: redukcje obr. co¶ tam/+3, kiedy dru¿yna dysponuje tylko broñmi najwy¿ej +2. Trzeba pamiêtaæ, ¿e maj±tek postaci na 16 poz. jest znacznie wiêkszy ni¿ postaci na 10 poz. Moim zdaniem taki przeskok jest bez sensu (chyba, ¿e gracze wymy¶l± jakie¶ fabularne wyja¶nienie).

: pt lut 11, 2005 10:09 am
autor: Mortek
O ile wiem to akurat z ekwipunkiem nie powinno byc wiekszego problemu, jezeli chodzi o to zeby pasowal do mechaniki (pozostaje jeszcze kwestia fabularna...) Okolo strony 145 w PMP pisze dokladnie ile powinien byc warty ekwipunek BG na danym poziomie (dla 16 to jest kolo 260 000)

: śr kwie 20, 2005 5:10 pm
autor: veldrin-drow
Osobiście bym na to nie pozwolił-co to za frajda jeśli samemu się do tego nie doszło-ale mam za to dobry pomysł na scenariusz ale wymaga to przygotowania.Pozwól im niby na to ale każ im to zrobić na nowych kartach by stare zachować.poprowadź im 16 lub bardziej wyższopoziomową przygodę i na końcu zaaranżuj to tak,że ta cała przygoda była snem o przyszłości,najlepiej gdy dojdzie do jakieś katastrofy i oni "znając" przyszłość będą chcieli jak dojdą do tego poziomu to zmienić.Oczywiście wszystkie przedmioty zdobyte znikają,zużyte pojawiają się ponownie.Fakt trzeba będzie dać doświadczenie ad-hoc ale chyba to nie problem.Jeśli to zgrana drużynka to pomysł się im spodoba-kurdę sam muszę z niego skorzystać :mrgreen: