Strona 1 z 1

Generator postaci DnD

: czw kwie 02, 2009 6:59 am
autor: Qper
Witam!
Jestem tutaj nowy, jeszcze nie orientuję, czy zamieszczam posta w dobrym dziale, ale widziałem tutaj już podobne tematy więc chyba może być. Chciałbym wam przedstawić mały, szybki i banalny w obsłudze konsolowy generator postaci. Jeżeli nie odstrasza was konsolka systemu windows, być może ktoś z was uzna ten programik za przydatny. Na naszych sesjach MG używa go głownie do szybkiego tworzenia BNów. Program pobiera dane użytkownika na temat parametrów postaci (rasa, plec, klasa i poziom) następnie na ich podstawie rozpoczyna generowanie postaci (generowanie statystyk - interaktywne).
Jest to pierwsza wersja, ale jak najbardziej sprawna. Jeżeli ktokolwiek znajdzie jakiś błąd, proszę pisać, program jest mojego autorstwa, mogę wieć szybko poprawić. Wszelkie sugestie też mile widziane :)

Edit: Uwaga! Większość parametrów wyliczanych przez program jest widoczna dopiero po wyświetleniu podsumowania!

Oto i sam program:
http://rapidshare.com/files/216088225/G ... t_test.exe
Dla tych, którzy mają z RapidShare problemy link na sendspace:
http://www.sendspace.com/file/zoe0rk
Pozdrawiam, mam nadzieję, że komukolwiek się to przyda :)

: czw kwie 02, 2009 6:45 pm
autor: Azgoth
Świetne!

Dobry pomysł, proste w obsłudze. Mógłby jeszcze generować imiona i atuty choć to już MG może zrobić sam. Gratulacje.

Edit: Po kilku minutach zabawy myślę, że punkty umiejętności mogłyby być bardziej czytelne (mam na myśli że i tak musiałbym sprawdzać klasowe np. czarodzieja i szukać ile to on może mieć koncentracji na 17 poziomie. Ale i tak to genialny program.

: czw kwie 02, 2009 6:48 pm
autor: Froger
Ale nietrafnie przydziela atrybuty.

Jak można generować atuty? Atuty są częścią starannie zaplanowanego builda, a nie przypadkowym ciągiem słów.

: czw kwie 02, 2009 6:53 pm
autor: Azgoth
Daje losowo. możesz sobie zmienić choć prawdą jest że właśnie zmiana zabiera najwięcej czasu.

: czw kwie 02, 2009 7:25 pm
autor: Froger
Mogłoby dawać gotowe punkty do przydzielenia (nie punkty do kupienia atrybutu, tylko gotowe do wpisania, tak jak w Baldur's Gate)

Daje losowo. możesz sobie zmienić

Miałem 7 razy pod rząd tę samą liczbę.

: czw kwie 02, 2009 7:48 pm
autor: Qper
Mindark i Froger, Generator po prostu jest ustawiony na dość wąski zakres tolerancji liczb losowych, dlatego daje podobne wyniki. Generuje statystyki których łączna suma jest z przedziału 75 - 85 zatem tak naprawdę wyniki różnią się maksymalnie 10cioma punktami. Górna granica to mój lekko sztuczny zabieg(nie ma takiej granicy w podręczniku ed.3.5) po to, żeby tworzone postacie nie były diametralnie różne, jak wiadomo postać zbudowana z 75 punktów statystyk będzie dużo słabsza niż postać z np 92. Jeśli kogoś interesuje wersja bez górnej granicy mogę dać wcześniejszy build zanim taką granicę wstawiłem :)

: czw kwie 02, 2009 9:13 pm
autor: Namrasit
Qper moze lepiej daj o granicy decydować użytkownikowi, pewnie problem to to nie jest :).
Powinieneś także wprowadzić coś żeby atrybuty rozdzielane były zależnie od klasy, przykładowo: Czarodziej najwyższy intelekt, budowa, potem już dowolnie itp. Bo własnie mi zrobiło czarodzieja z 17 siły i 12 intelektu :D.
Czemu trzeba też tak duzo opcji wybierać, nie wystarczyłoby ograniczyć się do wpisania poziomu typu:
pytanie 1 : Wpisz poziom - a potem program pyta czy zakonczyć i reszte robi sam, jak ktoś chce decydować bardziej to kolejne pytania. Wiem że to już zupełnie inny poziom zaawansowania :P, ale takie coś to by było naprawdę cudo.
Obecnie taki sam efekt uzyskjemy robiąc w exelu 6 losujących komórek.

: pt kwie 03, 2009 11:51 am
autor: Salys
Dokładnie. używam go,
Półork, mężczyzna, barb
Siła 8
Zr. 11
Budowa 15
Int 8
Madrość 17
Charyzma 18

Przydałoby się, żeby ustawić kluczowe atrybuty dla każdej klasy

: pt kwie 03, 2009 11:59 am
autor: Brat_Draconius
En Taro Adun

Fajniutki programik. Podepnę się pod sugestie i w wolnej chwili dodam swoje.

: pt kwie 03, 2009 1:52 pm
autor: Qper
Namrasit:
Te dane sa potrzebne żeby poprawnie wygenerować wiek, wagę wzrost i punkty umiejętności (rzuć okiem na schemat ich losowania w podręczniku gracza) :)

Zaczął się weekend, więc będę miał trochę czasu. Pobawię się trochę w kodzie i zobaczymy co da się zrobić z waszymi sugestiami :) Jeśli dobrze pójdzie to jeszcze w ten weekend wstawię nową wersję.

: pt kwie 03, 2009 2:22 pm
autor: Namrasit
Qper akurat waga wiek czy wzrost to raczej mało istotne rzeczy dla BN-ów którzy w 95% przypadków (jak się bedzie miało pod ręka taki programik) będą służyć jako jednorazowo spotkane chodzące skarbonki.

: pt kwie 03, 2009 7:29 pm
autor: Azgoth
Ale miło pokazuje czy mamy do czynienia z chudym dziadkiem czy z wypakowanym 20 latkiem.