Strona 1 z 1

Gdy MP ma za wysokie ambicje, a gracze za niski poziom

: pn kwie 05, 2010 2:02 am
autor: _NightMare_
Gram od paru miesięcy i nie mam pomysłu jak przystopować mojego MP. Gramy w trójkę 1 Mp i 2 graczy. Na pierwszym poziomie jest oki lecz uprzedza nas, że spotkamy nie raz smoka który będzie chciał nas pożreć.

Zaczął dawać nam epickie itemki od cholery złota i takie tam. Po jakimś czasie, czyli na 2 poziomie dał nam gadające miecze, o których po chwili zapomniał, a na 6-10 poziomie dał nam spiżowe smoki.
Na szczęście ta kampania zwaliła mu się na głowę i zaczyna wymyślać nową.

Jak go przyhamować????

Re: Gdy MP ma za durze ambicje, a gracze za mały poziom

: pn kwie 05, 2010 8:41 am
autor: fenwind
Powiedzieć mu "Ej koleś, przeginasz to nie jest to czego oczekuję ja i mój drugi ziomal... dude... mógłbyś..." i tak bla bla bla aż zrozumie. I jeszcze radziłbym poprawić błędy :>

Gdy MP ma za durze ambicje, a gracze za mały poziom

: pn kwie 05, 2010 9:25 am
autor: Breeg
Witam.
_NightMare_ pisze:
durze

"DUŻE".
_NightMare_ pisze:
niemam

"NIE MAM"
_NightMare_ pisze:
trujke

"TRÓJKĘ"
_NightMare_ pisze:
porzreć

"POŻREĆ"
_NightMare_ pisze:
Zaczoł

"ZACZĄŁ"
_NightMare_ pisze:
spirzowe

"SPIŻOWE"
_NightMare_ pisze:
przychamować

"PRZYHAMOWAĆ"

Mam szczerą nadzieję, że trollujesz.
Twój problem można rozwiązać tylko w jeden sposób: dojrzewając intelektualnie. Musisz cierpliwie poczekać, aż Wasz szanowny Prowadzący zrozumie, że prowadząc w taki, a nie inny sposób, sprawia Wam przykrość, a nam, na Poltergeiście - dostarcza błędów ortograficznych.
Pozdrawiam,
Breeg.

Gdy MP ma za durze ambicje, a gracze za mały poziom

: pn kwie 05, 2010 10:44 am
autor: Breeg
Zireael pisze:
Breeg. Uprzedziłeś mnie.

Upraszam o wybaczenie, milady.
Zireael pisze:
I ściągnąć Firefoxa, on sprawdza pisownię w tym, co się wpisuje...

"Chrome" też mi sprawdza pisownię. Czuję się taki wyjątkowy.
Na dłuższą metę: myślę, że powtarzanie podstawówki i czytanie książek załatwia sprawę.
Ale, żeby nie było OT: również możesz zrezygnować z gry z takim MG. Serio, możesz.
Pozdrawiam,
Breeg.

Gdy MP ma za durze ambicje, a gracze za mały poziom

: pn kwie 05, 2010 11:13 am
autor: Ramirez Kel Ruth
Temat powinien się nazywać, "Gdy człowiek nie ma słownika"

_NightMare_ pisze:
Jak go przychamować ????


Jeżeli pytanie jest serio - najlepiej zmienic MG.
Jeżeli nie ma nikogo w waszej grupie, który jest w stanie poprowadzić grę - zmienić grę (idźcie pokopać w piłę, czy cóś)

Gdy MP ma za durze ambicje, a gracze za mały poziom

: pn kwie 05, 2010 11:25 am
autor: Snusmumriken
Ja bym polecał MG poczytać trochę DMG - może to coś da.

A tak na serio to słaby żart z tego posta _NightMare_ :]

Gdy MP ma za durze ambicje, a gracze za mały poziom

: pn kwie 05, 2010 12:00 pm
autor: Helldog
Jak dla mnie twój MG ma zbyt duże ambicje. Jeśli koniecznie chce prowadzić "epiczne" sesje to niech da wam epiczne poziomy. Wtedy takie rzeczy jak "epickie itemki od cholery złota i takie tam" nie będą niczym dziwnym.
W innym przypadku - chyba moi szanowni poprzednicy napisali co i jak :).
A tak na serio to słaby żart z tego posta _NightMare_ :]

Nie badźmy tacy pochopni, zdarzają się i gorsze posty.

Gdy MP ma za durze ambicje, a gracze za mały poziom

: pn kwie 05, 2010 12:13 pm
autor: _NightMare_
Pisałem tego posta po 2:00. Dla tego tyle błędów, a MP niema, jak zamienic na innego, ponieważ to mój brat.

Re: Gdy MP ma za durze ambicje, a gracze za mały poziom

: pn kwie 05, 2010 12:13 pm
autor: Ginden
Powiedz mu, że nie chcesz tak grać.

Gdy MP ma za durze ambicje, a gracze za mały poziom

: pn kwie 05, 2010 12:37 pm
autor: _NightMare_
Mówiłem i powtarzałem setki razy. Wcześniej to ja rozwaliłem jego kampanie, wiejąc w siną dal. 8)

(Gdy jest późno piszę z błędami. Mam tylko 14 lat i mam słabą głowę)

Gdy MP ma za duże ambicje, a gracze za mały poziom

: pn kwie 05, 2010 12:43 pm
autor: Schpeelah#144
To nie pisz późno. I używaj czegoś, co automatycznie sprawdza pisownię, jak Chrome, Firefox czy qurczę Word! I popraw błąd w temacie! Nie usprawiedliwiaj się, tylko popraw - nikogo nie obchodzi dlaczego tak piszesz, możesz mieć nawet nieuleczalną superdysleksję - ważne żebyś tego nie robił.

I poważnie - pogadaj z nim, żeby się ogarnął a jak nie, to grajcie z innym MG. W razie potrzeby sam zostań Mistrzem.

Re: Gdy MP ma za durze ambicje, a gracze za mały poziom

: pn kwie 05, 2010 1:02 pm
autor: erman
Po za tematem. Ja często piszę późno (1 lub 2 w nocy) i jedyne błędy które mi się zdarzają to brak ogonka przy ą lub ę. Warto zaznaczyć że mam 15 lat i stwierdzoną dysgrafię. Więc to nie jest żadnym wytłumaczeniem.

A tak w temacie.
Przez pierwsze dwie sesje prowadziłem podobnie. Gracze na 2 poziomie (który "wbili" po 10 minutach gry) Posiadali magiczny eq i po kilkadziesiąt tysięcy gp. I co wtedy zrobiłem? Wszedłem na poltera, zarejestrowałem się, znalazłem taki temat i zobaczyłem swój błąd. I co wtedy? Gracze zrobili nowe postacie (takie same jak mieli ale eq i złoto im zabrałem) zacząłem prowadzić zgodnie ze wskazówkami z DGM. Potwory dawałem z tabelek, skarby losowałem i co? Jest super :) Nauczyłem się prowadzić od podstaw. Teraz nie potrzebuję już tabelek i nawet podręczników.
A jaki wniosek z mojej historii?
Taki że największym problemem jest to że on NIE MA doświadczenia. Powiedz mu to wprost i poproś żeby poprowadził wam prostą przygodę h&s (np gotową bezsłoneczną cytadelę - polecam, nie jest ambitna ale na początek dobra). Nauczy się prowadzić zobaczy co robił źle i może przemyśli. A jeśli nie...

Zmień GM. Np na siebie. Nie musisz zmieniać grupy. Wystarczy że poprowadzi ktoś inny. Najczęstszym problemem początkującego GM to to że nigdy nie był graczem.

Tyle z mojej strony.

gl&hf

Gdy MP ma za durze ambicje, a gracze za mały poziom

: pn kwie 05, 2010 3:35 pm
autor: Gwjazdor
A długo ten MG jest już MG? I czy długo gra w DnD?

BTW: ja też lubię dawać graczom spotkania trochę na wyrost czasem :mrgreen: Ale ja na szczęście mam takich graczy co przeważnie są dobrze przygotowani i wykombinują nieraz całkiem ciekawe wyjścia z sytuacji pozornie bez wyjścia - więc mogę ;-)

Ja bym zaczął od wyjaśnienia, że epickie itemki nie wystarczą by być epicką postacią.

Lub z innego punktu widzenia - bardziej "po mojemu":
spotkamy nie raz smoka który będzie chciał nas pożreć.

Ale nie powiedział, że spotkacie go na 1 lvlu, prawda? Poza tym ja też często daję potwory o wiele za potężne dla graczy - tak żeby nie było, że wszystko co się rusza to albo quest albo trzeba zabić. W myśl zasady "Obojętnie czy masz 1 czy 20 lvl - w jaskini i tak będzie taki sam potwór."

Po jakimś czasie, czyli na 2 poziomie dał nam gadające miecze

Również przypadek, który i u mnie na sesji się zdarzył. Z tym, że te miecze nie były jakieś wszechpotężne, raczej miał to być klimatyczny dodatek z zaplanowanymi kilkoma powiązaniami fabularnymi na przyszłość.

a na 6-10 poziomie dał nam spiżowe smoki.

Moi gracze spotkali ze 3 smoki na poziomach 1-2. Z tym, że to były małe smoki. I nikt nie mówił, że muszą od razu zabijać - ot, z jednym się dogadali, z drugim uniknęli konfrontacji, 3 ubili ale to był biały smok i bardzo młody. Nie każdy smok musi być prapotężnym jaszczurem który o niczym innym nie marzy tylko zjeść BG.

Spróbuj patrzeć na to w taki sposób, być może masz dobrego MG który szykuje coś wielkiego, a to co się dzieje na razie to jedynie przygotowania etc.

Gdy MP ma za durze ambicje, a gracze za mały poziom

: pn kwie 05, 2010 7:16 pm
autor: _NightMare_
Właśnie, że te miecze były potężne i to całą gębą, tylko nie wszystkie ich moce odkryliśmy.
Dał nam też pierścienie 3 życzeń.

Moi gracze spotkali ze 3 smoki na poziomach 1-2. Z tym, że to były małe smoki.


Tak a my na 5 wielkego jaszczura i prawie mój kolega doprowadził do naszej śmierci.

Re: Gdy MP ma za durze ambicje, a gracze za mały poziom

: pn kwie 05, 2010 8:17 pm
autor: Mish
Właśnie, że te miecze były potężne i to całą gębą, tylko nie wszystkie ich moce odkryliśmy.

To skąd wiecie, że były takie potężne?
Dał nam też pierścienie 3 życzeń.

W tym momencie wyraźnie przegiął, tu trzeba Ci przyznać rację.
Tak a my na 5 wielkego jaszczura i prawie mój kolega doprowadził do naszej śmierci.

To pogratulować koledze ^^
A tak serio, to przecież nie wina MP że gracz prowokuje smoka do ataku. Chociaż faktycznie stawianie wielkiego smoka przeciw 5 - poziomowym postaciom to chyba przesada.

Gdy MP ma za durze ambicje, a gracze za mały poziom

: pn kwie 05, 2010 8:30 pm
autor: Jean de Lille
Gwjazdor pisze:
Spróbuj patrzeć na to w taki sposób, być może masz dobrego MG który szykuje coś wielkiego, a to co się dzieje na razie to jedynie przygotowania etc.


_NightMare_ pisze:
Dał nam też pierścienie 3 życzeń.

Owszem, szykuje - wielką porażkę. A w finale kampanii z szatańskim śmiechem rozpłynie się w oparach absurdu.
Nie, to musi być prowokacja - nie mogą istnieć ludzie, którzy z własnej woli grają z takim MG. Nie powiem nic nowego - zmieńcie Misia, zainstaluj wspomniany soft i przestań zasłaniać się wiekiem (bo trochę za wysoki jest, by tłumaczyć nim niechlujstwo).

Chociaż faktycznie stawianie wielkiego smoka przeciw 5 - poziomowym postaciom to chyba przesada.
Zależy - jeśli robi to normalny MG, to np. jest to gra według modelu spotkań niezależnych od poziomu postaci, a gracze nie muszą z nim koniecznie walczyć, często istnieje jakiś inny, oryginalny sposób na ominięcie/ubicie gada.

PS. I podziękuj komuś tam w górze, że Breeg był w tak szampańskim humorze. I popraw ten nieszczęsny temat.

Gdy MP ma za durze ambicje, a gracze za mały poziom

: pn kwie 05, 2010 11:35 pm
autor: Kamulec
Zireael pisze:
Autor tematu powinien przede wszystkim poprawić literówkę w temacie... Oczy aż bolą. I ściągnąć Firefoxa, on sprawdza pisownię w tym, co się wpisuje...

I Opera i Word, i Open Office, i inne.

_NightMare_ pisze:
MP niema, jak zamienic na innego, ponieważ to mój brat.

_NightMare_ pisze:
Gramy w trójkę 1 Mp i 2 graczy.

Niech jeden z raczy zostanie MP. Na prawdę - nie trzeba mieć przygotowania by poprowadzić lepiej.

Jeżeli ktoś daje takie skarby oznacza to, że jego świat nie ma nawet pozorów spójności.
Powiedz mu po prostu, że chcesz zagrać w wiarygodnym świecie, w którym za małe rzeczy - a tylko takim wyzwaniom można na 1. poziomie sprostać - dostaje się małe nagrody. Przed wszystkim - to nie MP ma dawać graczom przedmioty, lecz postacie graczy mają je w logiczny sposób zdobywać. Niech przeczyta PMP. I koniec. Jak to nie skutkuje nie ma sensu z nim grać. Jak zgaduję to, co on prowadzi, z RPG ma mały związek.

erman pisze:
Przez pierwsze dwie sesje prowadziłem podobnie. Gracze na 2 poziomie (który "wbili" po 10 minutach gry) Posiadali magiczny eq i po kilkadziesiąt tysięcy gp. I co wtedy zrobiłem? Wszedłem na poltera, zarejestrowałem się, znalazłem taki temat i zobaczyłem swój błąd. I co wtedy? Gracze zrobili nowe postacie (takie same jak mieli ale eq i złoto im zabrałem) zacząłem prowadzić zgodnie ze wskazówkami z DGM. Potwory dawałem z tabelek, skarby losowałem i co? Jest super Nauczyłem się prowadzić od podstaw. Teraz nie potrzebuję już tabelek i nawet podręczników.

Miałem 13 lat. W czerwcu Podręcznik Gracza, w sierpniu Księgę Potworów, a w marcu Przewodnik Mistrza Podziemi. Na początku gra nie była oczywiście ambitna, a różne sytuacje bywały naciągane, ale nie stosując przez długi czas magicznych przedmiotów nie miałem problemu. Dawałem mało złota i PD. I grało się dobrze. Lepiej stworzyć świat bez magii, niż umieszczać miecz +5 na środku drogi.
Jeżeli MP nie potrafi inaczej niech trzyma się w miarę Skali Wzywania Potworów i tabel z Przewodnika Mistrza Podziemi, które określają łupy i to, ile złota na danym poziomie bohater gracza powinien posiadać.

Gdy MP ma za wysokie ambicje, a gracze za niski poziom

: wt kwie 06, 2010 12:01 am
autor: _NightMare_
Co macie do mojej literówki, sprawdzałem wszystko w wszystkich mi znanych programach poprawiających, ponieważ nie mogłem znaleźć błędu.
A, że mam 14 lat to nie zasłona tylko przypomnienie, iż nie jestem geniuszem w ortografii.
Wracając do tematu to tylko ja i mój brat mamy podręczniki.
Ja i mój kumpel nie chcemy być MP, a tak poza konkursem to przeczytał dużo więcej forum niż ja.

Re: Gdy MP ma za wysokie ambicje, a gracze za niski poziom

: wt kwie 06, 2010 12:27 am
autor: Maelstrom
_NightMare_ pisze:
A, że mam 14 lat to nie zasłona tylko przypomnienie, iż nie jestem geniuszem w ortografii.

Geniusze ortografii mogą mieć 7-9 lat. Mając 14 zakładamy, że naukę początkową masz za sobą, więc ortografię znasz, tak samo jak dodawanie i odejmowanie.

A skoro ani ty, ani twój kolega nie chcecie być MG (dlaczego?), to jakie rady można wam dać? Przestańcie grać w D&D? Poszukajcie kogoś innego na MG? Bawcie się dobrze tak jak jest?
Jeśli rozmowa na temat przegięć nie jest radą do przyjęcia, to innych opcji nie ma.
Będąc w Twoim wieku jako MG też przeginałem z XP i przedmiotami, pomimo tego, że graliśmy w mój autorski system :lol:
I daliśmy sobie w końcu spokój, ktoś inny poprowadził Władcę Pierścieni, bo nikt z naszej trójki się na MG nie nadawał.

Gdy MP ma za wysokie ambicje, a gracze za niski poziom

: wt kwie 06, 2010 10:57 am
autor: Ginden
_NightMare_ pisze:
A, że mam 14 lat to nie zasłona tylko przypomnienie, iż nie jestem geniuszem w ortografii.

Mam 16 lat, liczę popełnione błędy ortograficzne. Od dziewiątego roku życia popełniłem ich sześć.
_NightMare_ pisze:
Ja i mój kumpel nie chcemy być MP, a tak poza konkursem to przeczytał dużo więcej forum niż ja.

Czyli nie chcecie grać - bo MP nie chcecie zmienić, ale grać według widzimisię MG też nie.

Jeśli rozmowa nie daje rezultatów - zmieńcie MP.

Gdy MP ma za wysokie ambicje, a gracze za niski poziom

: wt kwie 06, 2010 11:07 am
autor: Manastor
Piękne przedstawienie sprawy, pierwsza kampanie (próbna) i już wybrzydza, ale do sedna kasę sami chcieli i nan stop próbowali wyciągnąć jej jak najwięcej, a smoków nie dawałem do zabicia tylko później w fabule miały pomóc (prócz smoków w wieku 1 lat gdyż te dałem im jako pupili). Mieli zostać przywołani przez szamanów koboldów aby pomóc im w wojnie z Goblinami, a smoki (dokładnie smoczyca matka ich przyjaciela miała zawładnąć plemieniem koboldów). Była to moja pierwsza KAMPANIA ich też. Prócz tego jeden gracz grał z nami przez komórkę (za 10zł ma darmowe rozmowy przez miesiąc i mu kampania odpowiada), teraz tworzę nową, mniej epicką, a bardziej zwykłe życie (na proźbę Nighta).

Gdy MP ma za wysokie ambicje, a gracze za niski poziom

: czw kwie 08, 2010 10:03 pm
autor: Manastor
Standardowe questy dawałem i będę dawał a to że spotykają Smoki na niskich lewelach to nie znaczy że mają z nimi walczyć :) wszystkie smoki były dobre i nie miały zamiaru ich spalić/zjeść/przeżreć kwasem itd.

Gdy MP ma za wysokie ambicje, a gracze za niski poziom

: czw kwie 08, 2010 10:24 pm
autor: Cubuk
To ja tu widzę następujące problemy:

MG jest za mało domyślny, konkretny i wyraża się niejasno - ciężko zrozumieć jego intencje, oczekiwania wobec sesji oraz plany, jak to wszystko ma wyglądać. Brakuje kontaktu z graczami, zrozumienia ich potrzeb i problemów. Nic zatem dziwnego, że każdy "gra sobie" - bo każdy wyobraża sobie zabawę inaczej. :huh: Graczy problem polega na tym, że myślą schematami - za bardzo przywiązują się do ogólnych (stereotypowych?) wyobrażeń na temat rozgrywki oraz mechaniki, być może w ten sposób szkodzą swej kreatywności.

Sugeruję następując rozwiązanie: porozmawiajcie spokojnie o swoich pomysłach na grę, oczekiwaniach i poglądzie na rozrywkę. Niech każdy stworzy jakąś listę "co chcę/czego nie chcę na sesji", następnie pooglądajcie to wszystko nawzajem i objaśnijcie. Aha. Nie róbcie tego o 2 w nocy, jeśli macie słabą głowę. :stupid:

No i nie rubcie wiencej błenduf bo to bardzo bżytko. :huh:

PS proponuję zmienić nazwę tematu, bo aktualna przywodzi na myśl problem, że MG wymaga bardzo dobrego odgrywania, znajomości RPGów, danego systemu i rozkminiania zagadek od drużyny świeżaków RPGowych. Sądzę, że bardziej treściwa byłaby np. "Zbyt trudne wyzwania dla zbyt niskopoziomowej drużyny", czy coś.

Gdy MP ma za wysokie ambicje, a gracze za niski poziom

: czw kwie 08, 2010 10:37 pm
autor: Manastor
Słabą głowę to chyba on ma a ja nie i jak by co to mam dysortografię czy jakoś tak ale przepuszczam posty przez worlda a co do kampanii to zaczynam nową z Nightem i nowym i jeszcze nie wiem jak będzie wyglądać ale z tego co wiem to mu nie podobała się fabuła i questy i nie mówił mi jakie by chciał, przynajmniej wcześniej bo teraz na jego prośbę zrobię kampanię tak jak chce (Coś do poprzedniej kampanii ma tylko on drugi gracz jak pisałem nic przeciw nie ma) :razz:

Edit. Haha, spotkania były odpowiednie do poziomu i tego co mieli w zanadrzu więc nie piszczcie tu o za trudnych wyzwaniach :x

Gdy MP ma za wysokie ambicje, a gracze za niski poziom

: pt kwie 09, 2010 2:51 pm
autor: _NightMare_
Swoją drogą, rzadko widuje się drużynę, w której wszyscy nie znoszą ze sobą grać, a grają - jak w rodzinie .


U nas tylko ja się kłócę z MP, ponieważ ja chce coś zrobić, a on mówi, że nie mogę i tyle żadnego wyjaśnienia nic po prostu nie mogę, a on jeszcze czegoś wymaga ode mnie.

Gdy MP ma za wysokie ambicje, a gracze za niski poziom

: pt kwie 09, 2010 3:02 pm
autor: Gwjazdor
Może coś więcej napiszesz na ten temat? Dokładniejszy nieco opis sytuacji :wink:

Posty nie związane z tematem zostały wydzielone.
Pozdrawiam, Pokorny Sługa Porządku, Moderator Helldog.

Re: Gdy MP ma za wysokie ambicje, a gracze za niski poziom

: pn maja 03, 2010 10:15 pm
autor: Squid
Propozycja ogólna: ja wiem, że gracze mogą chcieć się pokłócić z MG, ale po co robić to na forum? To nie możecie po prostu pogadać w realu, a tu skupić się na obiektywnych problemach?

Dla graczy:
Opcja alternatywna, jeżeli MG (nie, nie lubię MP :) ) was przepakowuje: zgódźcie się na to!

Serio. Zbierajcie konsekwentnie wszystkie przedmioty, stawajcie się coraz silniejsi. Jaki cel miały Wasze postacie na początku? Być bogatym do końca swoich dni? Zapewnić byt rodzinie? Umocnić rodzinną wioskę przed najazdem? To wszystko da się załatwić mniej niż jednym życzeniem z pierścienia. Postawcie sobie wyższe cele! Uzbrójcie się, zbierzcie armię, cokolwiek, co wam się podoba, i spróbujcie np. założyć własne królestwo. O, pozabijajcie jeszcze złych kluczowych dla całej kampanii. MG się to nie spodoba? To świetnie, jeśli dobrze prowadzi, to zacznie wam dawać coraz większe wyzwania i zrobi się ciekawie.

A jeżeli po prostu powie coś w stylu "nie możecie założyć królestwa, bo nie" - no to trudno, pozostaje tylko próba przekonania go, żeby zaczął lepiej prowadzić.

Dla MG:

RPG to gra o wyborach graczy i to dzięki nim powstaje świetna historia. Odradzam wymuszanie jakiegoś z góry założonego przebiegu fabuły; jeżeli gracze chcą robić coś z własnej inicjatywy - pozwól im na to, choćby to rozwalało fabułę.

Odradzam tworzenie BN-ów, żeby pomogli BG. Dużo fajniej zrobić coś samemu. BN, który ratuje często graczy, zaczyna budzić w graczach pragnienie zabicia go w wymyślny sposób.

Jeżeli chcesz doskonalić się jako MG i zrobić naprawdę świetną kampanię, to jest na to sporo sposobów. Bodaj najlepszym dla początkujących (według mnie) poradnikiem jest http://www.gregstolze.com/HowtoRun.zip, "How to run Role-Playing Games" Grega Stolze, jedyny szkopuł w tym, że po angielsku. Po polsku niezłe (choć nie tak kompleksowe) jest również to: http://rpg.polter.pl/Dekalog-Mistrza-Gry-v20-wydanie-drugie-rozszerzone-c7168.
I polecam kiedyś wziąć jakąś dobrą gotową przygodę do D&D i poprowadzić, słowo w słowo trzymając się porad zawartych w podręczniku. Wbrew pozorom, te porady nie są głupie, a jeżeli coś Wam się nie spodoba, możecie zmienić to na następnej sesji.