Strona 1 z 2

Cold City

: ndz maja 23, 2010 5:06 pm
autor: Lasard
Podręcznik zakupiłem w dniu premiery (20 maja), paczuszka "przyszła" na następny dzień. Z racji tego że kończyłem czytać Wolsunga, dopiero dziś zabrałem się za czytanie i właśnie kończę lekturę :)

Uważam że system ma świetny, wciągający klimat. Z racji tego że opiera się na znanej nam historii nie ma problemu z uczeniem się nowego świata i jego geografii, czy historii :) Jedyne co różni ten świat od naszego to to, że w grze znane pewnie wam wszystkim (chociażby z gier takich jak Wolfenstein czy Ubersoldier, lub filmu Hellboy) nazistowskie eksperymenty nad stworzeniem super żołnierzy powiodły się i teraz hulają one sobie po okupowanym powojennym Berlinie. Niestety patrząc na to jak wygląda historia naszego narodu, ciężko, czy wręcz niemożliwe jest tu zagrać Polakiem :(

Cold City ma również dość łatwą do zapamiętania mechanikę, choć wydaje mi się że może nie być tak szybka w użyciu jak obiecywał twórca, gdyż jest trochę liczenia ilości kości i analizowania co dołączyć do puli (Którą cechę użyć? Czy ta zdolność pod to podchodzi? Czy to skieruje moją postać do wykonania któregoś z ukrytych celów? Czy on mnie wspiera, czy może go zdradzam?). Trochę zajmuje też sprawdzanie wyników, zwłaszcza jeżeli dołączało się do tego zdolność negatywną. Jest tego dość sporo ale na pewno nie aż tyle ile np. w Wolsungu. Jednakże o tym dopiero się przekonam jak rozegram pierwszą sesję :)

A teraz najważniejsze: Zaufanie. To jest według mnie najbardziej innowacyjna rzecz z jaką spotkałem się dotychczas w grach (jak dotąd poznałem D&D 3.5, Klanarchię, WH 2ed, Wolsunga, WoDa i nWoDa, Neuroshimę oraz De Profundis więc prosze nie czepiać się jeżeli już wcześniej było to w jakimś systemie :P). W końcu zapoznalem się z systemem w którym gracze nie są drużyną która powinna się wspierać i sobie pomagać. Tu każdy ma swoje ukryte cele, pochodzi z innego kraju i z tego powodu każdy patrzy sobie na ręce, wszyscy sobie nie ufają- to będzie wedlug mnie budować świetny system.

Co do samej książki: ledwie 120 stron formatu B5, miękka okładka, mało grafik (choć bardzo fajnych i pobudzających wyobraźnię) - to wszystko za 35 złociszy. Patrząc przez pryzmat np. Wolsunga który ma 4 razy więcej stron, dużo grafik (choć niekiedy gorszej jakości) i nie jest nawet 2 razy droższy to może wydawać się trochę dużo. Pamiętac jednak trzeba że to w końcu jest gra indie i moim zdaniem jest warta swej ceny, a sesje które się odbędą wynagrodzą mi (i wam) te koszta i z wysoką nadwyżką :)

Dobra, ja już swoją opinię wyraziłem. Teraz wasza kolej :)

Mam tez pytanie: wie ktoś skąd można ściągnąć kartę postaci PDF do tego systemu. Szukałem u wujka (Google) i nic nie znalazłem :/ Wolę nie zeskanować jej z książki bo musiałbym złamać jej grzbiet, a tego bardzo nie lubię :/

Re: Cold City

: ndz maja 23, 2010 6:26 pm
autor: chimera
Karta postaci (ale tylko po angielsku):

http://www.contestedground.co.uk/colddown.html


A tak zupełnie poza tematem, mnie zaciekawiło info o sesji Battlestar Galactica na mechanice Cold City:

http://www.ukroleplayers.com/forum/view ... =15&t=7532

Biorąc pod uwagę klimat paranoi obecny w tym serialu, ma to sens.

Cold City

: śr maja 26, 2010 6:12 pm
autor: Lasard
Czyżby nikt więcej się tym systemem nie zainteresował? To jak on zajął 5 miejsce na REBELu? XD

Zeskanowałem kartę postaci z mojego podręcznika (mimo że tego nie lubie :( ). Oto skąd można go ściągnąć:
http://rapidshare.com/files/391088406/Cold_City_-_Karta_postaci.jpg.html


Chimera, jeżeli się nie mylę to przygoda pod tytułem "Wieża" z jednego z numerów gwiezdnego pirata jest twojego "pióra"? Widziałem tam dwa dokumenty- jeden przedstawiający wierzę, drugi las. Mógłbyś mi zdradzić jak je zrobiłeś? Masz może jakiś wzór który mógłbym edytować?

Re: Cold City

: pt maja 28, 2010 11:31 pm
autor: Ugamas
System bardzo mnie zaciekawił, czytałem go w wersji angielskiej i pewnie prędzej czy później kupie wersje polską. 35 zł to nie majątek, a trzeba przyznać, że gra warta swojej ceny. Mimo bardzo zawężonej scenerii i roli bohaterów stwarza szerokie pole do popisu.

Cała mechanika zaufania to miodzio sprawa, nie wiem jak to wygląda w praktyce, ale z opowieści czy chociaż opsiów w GP można wywnioskować, że przynieść sporo emocji.

Co do gry Polakiem, to myślę, że to nie jest wcale takie trudne. Czy to np polak pracujący dla brytyjskiego wywiadu czy może bardziej prawdopodobny jakiś pracujący dla NKWD( wbrew pozorom była to dosyć liczna grupa). Coś wykombinować się da.

Chętnie sprawdziłbym bym tę grę na sesji, niestety chwilowo to chyba niemożliwe. Mam nadzieje, że się jednak uda, bo gra zainteresowała mnie jak żadna inna nowsza pozycja.

Cold City

: pt maja 28, 2010 11:50 pm
autor: Darken
Cold City ma bardzo dobrą sprzedaż w Rebelu. Zaskakującą wręcz. Więc popularna nawet jest.

Cold City

: sob maja 29, 2010 12:15 am
autor: kaellion
Ciekawe spostrzeżenie. Popularność wyliczana ze sprzedaży produktu który miał swoją premierę w tym tygodniu. Może mam paranoję ale czy nie za wcześnie na takie teksty? Poczekajmy miesiąc lub dwa i zobaczymy czy będą się pojawiać teksty zadowolonych graczy. Bo ostatnio o "Gdy rozum śpi" coś mało słychać.

Re: Cold City

: sob maja 29, 2010 10:48 am
autor: Ugamas
A co do karty postaci to jest już dostępna do ściągnięcia na stronie Portalu.

Re: Cold City

: pn maja 31, 2010 9:03 am
autor: szelest
A jak się ginie w tym systemie? Nie można w nim zginąć?

Cold City

: pn maja 31, 2010 9:57 am
autor: Lasard
Chyba na logikę :P
Choć wydaje mi się że postać można stracić wtedy kiedy dostanie tyle obrażeń że jedna z cech spadnie do zera:
Akcja- śmierć fizyczna,
Wpływ- nie umiem wymyślić XD
Rozsądek- postradanie rozumu.

Re: Cold City

: pn maja 31, 2010 11:40 am
autor: Ugamas
Trochę inaczej to wygląda. I na dobrą sprawę śmierć/emerytura bohatera pozostaje wyborem gracza. NIe oznacza to, że można robić wszystko bez żadnych konsekwencji. Wygląda to tak:
Jeśli w wyniku przegranego konfliktu któraś z cech spadnie do zera to bohater dochodzi do Punktu krytycznego ( z góry przepraszam jesli moje przetłumaczone nazwy nie pokrywają się z tymi z polskiej wersji;) ). W zależności jakiej cechy używał gracz:
Akcja- "poważny uraz, rana może nawet śmierć"
Wpływ- "przekroczył granicę szaleństwa, wpadł w katatonię, stracił społeczne umiejętności, siłę woli"
Rozsądek- "stracił zdolność logicznego rozumowania, inteligencje, wiedzę. Został zapędzony w stan ekstremalnego zwątpienia we własne możliwości"
Po dojściu do punktu krytycznego gracz decyduje czy jego bohater zmarł w skutek odniesionych obrażeń, został sparaliżowany i odszedł z agencji, zwariował, popadł w depresje czy może jednak po rekonwalescencji w szpitalu/wariatkowie powrócił do służby. Jeśli gracz zdecyduje się na powrót obciążony jest konsekwencjami w postaci obniżonej do połowy cechy. Traci pozytywny trait i zyskuje negatywny.

Cold City

: śr cze 02, 2010 12:13 am
autor: ram
Czy według Was warto zakupić podręcznik dla samego opisu świata (i ile miejsca w podręczniku zajmuje)? Raczej nie pogram w najbliższym czasie, ale za tę cenę chyba warto(?).

I jeszcze: mam Hellboy RPG (SJG), a w planach Weird War II. Czy Cold City ma do zaoferowania coś więcej/innego niż ww systemy?

Cold City

: ndz cze 13, 2010 2:09 pm
autor: Lasard
Opisu świata w tej książce prawie że nie ma więc dla niego samego się nie opłaca kupować. Historia jest prawie taka sama jak nasza, tyle tylko że eksperymenty III rzeszy powiodły się. Przez to założono PAP by likwidowali oni wyniki tych badań. I tyle trzeba wiedzieć jeżeli chodzi o opis świata Resztę znajdziesz na Wikipedii, w encyklopediach i w podręcznikach do historii Możesz tez pokusić się o jakieś gry komputerowe np. Wolfenstein.
Pytanie zadane wcześniej przeze mnie pisze:
Chimera, jeżeli się nie mylę to przygoda pod tytułem "Wieża" z jednego z numerów gwiezdnego pirata jest twojego "pióra"? Widziałem tam dwa dokumenty- jeden przedstawiający wierzę, drugi las. Mógłbyś mi zdradzić jak je zrobiłeś? Masz może jakiś wzór który mógłbym edytować?
To jak będzie towarzyszu Chimera? :)

Cold City

: ndz cze 13, 2010 4:17 pm
autor: chimera
Rzeczywiście, kupowanie Cold City dla opisu świata mija się z celem. To już lepiej ściągnąć sobie to:

http://catalog.chaosium.com/product_inf ... ts_id=1308

Ja od pewnego czasu próbuję zdobyć to (niestety, bez powodzenia):

http://www.amazon.com/Ruins-Reich-Dougl ... 0413775119

Dokumenty zrobili panowie z wydawnictwa, tak więc niestety nie jestem w stanie pomóc. Chociaż takie coś do tworzenia dokumentów byłoby świetne - podeślę linka do tego tematu Portalowi, może ktoś się odezwie.

Re: Cold City

: pn cze 14, 2010 10:11 am
autor: multidej
OK, zamieścimy na naszej www materiały do tworzenia dokumentów. Nie mamy tego za dużo, ale parę fajnych rzeczy da się zrobić.

Przykładowo w parę chwil przed sesją sfabrykowałem ostatnio kartę postaci:
http://files.neuroshima.org/cc_hofmann%20karta%20copy.jpg

Mam nadzieję, że o coś takiego własnie chodzi (znaczek, pieczątka, papier w tle, ramki zdjęcia).

Cold City

: pn cze 14, 2010 10:35 am
autor: Lasard
Właśnie o coś takiego mi chodziło. Wielkie dzięki, jesteście wielcy :D

Re: Cold City

: pn cze 14, 2010 3:38 pm
autor: multidej

Cold City

: pn cze 14, 2010 6:52 pm
autor: Lasard
I to jest super :D Z tym klimat na sesjach będzie po stokroć lepszy :D Jeszcze raz wielkie dzięki Multidej i Chimera :)

Re: Cold City

: pn cze 14, 2010 7:26 pm
autor: chimera
No prob :-)

Cold City

: pt lip 30, 2010 3:10 pm
autor: Lasard
Mam pytanie: z jakiego programu powinienem korzystać by te pliki móc wykorzystać należycie? Bo korzystam z Open Office'a i tam niektóre obrazki (jak np. ten pod zdjęcia) nie działają poprawnie.

Re: Cold City

: czw paź 11, 2012 6:37 pm
autor: etcposzukiwacz
Jestem strasznie zdziwiony, że temat o tak ciekawym systemie zamarł.
Zastanawiam się nad możliwością poszerzenia tego świata po za Berlin i okolice. Choć to może trochę się kłóci z prezentowanym w podręczniku pomysłem (w końcu "Cold CITY"), ale przecież agenci PAP mogli by ścigać nazistowskie eksperymenty w o wiele rozleglejszym świecie. Wyobrażam sobie np. poszukiwanie ukrywających się nazistów w Argentynie, Hiszpanii czy innych krajach. A jak popuścić wodze wyobraźni to przecież agenci mogliby trafić do ukrytej bazy hitlerowców na Antarktydzie lub ... na Księżycu (wzorując się na "Iron Sky"). Chociaż musze przyznać, że jest tu pewne ryzyko. Otóż taka sesja może stać się po prostu "przygodówką", gubiąc klimat "Cold City". Oczywiście nie musi się tak stać.
A co do dyskusji czytaj wątpliwości na temat grania Polakiem, nie bardzo je rozumiem. Przecież w drużynie może się znaleźć agent z Polski Ludowej. Tak, tak czemu nie mielibyśmy grać funkcjonariuszem UB? W sumie to nawet lepiej bo drużyna była by bardziej zrównoważona niż zwykle. Pisząc zwykle mam na myśli fakt, że grając postacią "człowieka radzieckiego" najczęściej jesteśmy z z góry skazani na wrogość „kapitalistów” (z USA. W.Brytanii, Francji). Co do grania Niemcem to owszem może to być obywatel NRD, ale przynajmniej u mnie zwykle jest to jednak Niemiec z zachodu. Tak więc skład 2-3 graczy z zachodu i 2 ze wschodu wydaje mi się sprawiedliwszy.

Cold City

: czw paź 11, 2012 7:02 pm
autor: gacoperz
Istnieje "kontynuacja" systemu o nazwie Hot War. W polsce jednak nie wydana.

Re: Cold City

: pt paź 12, 2012 9:22 am
autor: etcposzukiwacz
Może "Hot war" jest ciekawe, ale chodziło mi raczej o rozszerzający świat dodatek do "Cold City" niż o kontynuacje (właściwie "kontynuacje") która tak wiele zmienia. Poprostu przydałoby się moim zdaniem stare dobre "Cold City" (niefność i zdrada) ale w szerszym świecie. Jednak dziękuje za uświadomienie, że coś takiego jak "Hot war" istnieje.
Kusi mnie by stworzyć przygode do "Cold city", choć przy moimch zdolnościach "literackich" obawiam się stworzenia strasznego gniota.

Cold City

: pt paź 12, 2012 10:42 am
autor: gacoperz
Przygoda to nie opowiadanie. Dasz sobei radę.

Re: Cold City

: czw paź 18, 2012 5:30 pm
autor: etcposzukiwacz
Przyszło mi do glowy, że jak ktoś by probował rozszerzyć świat "Cold city" na Polske to może wykorzystać to jako ciekawą lokacje do sesji: http://turystyka.wp.pl/gid,11238035,tit ... jecie.html Ma to niezły klimat, nie uważacie?

Cold City

: pt lis 09, 2012 2:43 pm
autor: Prezo
Jak to jest w kwestii mechaniki? Słyszałem różne opinie o tej tzw "mechanice zaufania"- jakie macie z nią doświadczenia?

Cold City

: ndz lis 11, 2012 9:50 pm
autor: etcposzukiwacz
Ja tam sobie mechanike zaufania chwale. Bardzo się przydawała, zwłaszcza gdy musiałem strzelać współgraczom w plecy. Dobrze pasuje do klimatu Cold City.

Cold City

: pt mar 29, 2013 7:42 am
autor: Lasard
Takie pytanie: co myślicie o graniu postacią, która została zmutowana przez nazistów? Ja ostatnio wpadłem na pomysł postaci rosyjskiego szpiega, który został pochwycony w trakcie misji przez nazistów, którzy wykorzystali go jako królika doświadczalnego dla swoich eksperymentów. Jakoś udało mu się przeżyć i wrócić do kraju, ale był już inny - potrafił nieznacznie zmieniać swój wygląd - odcień skóry, kolor włosów/oczu, niewielkie zmiany na twarzy i w budowie ciała. Został dzięki tym zdolnościom przyjęty do PAP.

Cold City

: pt mar 29, 2013 9:43 am
autor: gacoperz
Jeżeli PAP wie o jego możliwościach to agenci PAP więdzą o jego możliwościach. A to oznacza, że taka postać najpewniej zostanie przez nich szybko zabita bądź pochwycona dla mocarstw, którym w sekrecie służą.

Od razu przygotuj kolejną kartę postaci bo tym agentem pograsz intesywnie, ale krótko.

Cold City

: pn cze 24, 2013 10:06 pm
autor: polskistalker
Gra dobra, odkupiłem od qmpla za pół ceny :D Zginąć się nie da, mechanika nie spowalnia gry, tylko potrzeba duuużo k10 ;-). Problem taki, że moi gracze od razu pokazali by sobie swoje Motywy... Ale jak dla mnie 9 na 10

Cold City

: czw cze 27, 2013 5:26 pm
autor: Lasard
Jak to zginąć się nie da? To że mechanicznie postacie nie mają żadnych współczynników odpowiadających za punkty życia nie znaczy, ze są nieśmiertelni. W tym systemie trzeba podchodzić do takich spraw zdroworozsądkowo - jeżeli na sesji sporo razy Ci sie coś nie powiodło i w końcu w trakcie sesji w swoje zęby łapie Cię jakieś monstrum, lub wpadasz pod grad pocisków z wrogich kałachów to wtedy najlogiczniej i najciekawiej jest pokazać jak postać umiera :P