Strona 1 z 5

.

: pn kwie 07, 2003 10:44 pm
autor: Devik Crazystar
.

: pn kwie 07, 2003 11:17 pm
autor: Thomas Percy
Można, ale mnich bez wysokiej siły to łajza.

: śr kwie 09, 2003 9:40 pm
autor: Devik Crazystar
.

: czw kwie 10, 2003 10:02 am
autor: Gilthoniel
<!--QuoteBegin-Devik Crazystar+-->
Devik Crazystar pisze:
<!--QuoteEBegin-->Czy jakiekolwiek minusy z pancerza maj± na ni± wp³yw? Np. maskymalna premia ze Zr?
<br />Nie. Maksymalna premia ze ZR odnosi siê tylko do KP.

: pt kwie 11, 2003 1:30 am
autor: Avatar de Mousillon
A to dziwne, taka p³ytówka zdecydowanie szermierkê, a ju¿ na pewno "karate" utrudnia...

: pt kwie 11, 2003 11:12 am
autor: Darklighter
<!--QuoteBegin-Gilthoniel+-->
Gilthoniel pisze:
<!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Devik Crazystar+-->
Devik Crazystar pisze:
<!--QuoteEBegin-->Czy jakiekolwiek minusy z pancerza mają na nią wpływ? Np. maskymalna premia ze Zr?
<br />Nie. Maksymalna premia ze ZR odnosi się tylko do KP.
<br />Gilthoniel ma rację. Poprosiłem jednego z autorów systemu d20 o wyjaśnienie tego problemu i odpowiedział mi, że Maximum Dex Bonus pochodzący z pancerzy stosuje się tylko do AC, tak jak jest to w definicji.

: pt kwie 11, 2003 2:33 pm
autor: Devin Pan Czerwonej Wieży
heh ale Avatar ma racje spróbuj za³orzyæ peln± plytówke i zacz±æ kopaæ przeciwników :-) Troche trudniej niz w skórzanej :-)

: pt kwie 11, 2003 2:42 pm
autor: AdamWaskiewicz
<!--QuoteBegin-Devin Pan Czerwonej Wie¿y+-->
Devin Pan Czerwonej Wie¿y pisze:
<!--QuoteEBegin-->heh ale Avatar ma racje spróbuj za³orzyæ peln± plytówke i zacz±æ kopaæ przeciwników. Troche trudniej niz w skórzanej
<br /> To oprócz ograniczeñ wynikaj±cych ze zbroi zacznij mo¿e jeszcze uwzglêdniaæ relatywn± d³ugo¶æ u¿ywanego orê¿a, zasiêg broni zale¿ny od wzrostu, ujemne modyfikatory wynikaj±ce z ran i zmêczenia i dziesi±tki innych elementów wp³ywaj±cych na walkê - bêdziesz mieæ system realistyczny i kompletnie niegrywalny. Twórcy D&D postawili na grywalno¶æ i (do pewnego przynajmniej stopnia) prostotê. <br /> <br /> Pozdrawiam, <br /> Adam

: pt kwie 11, 2003 2:44 pm
autor: Haer
Racja ale wtedy Max Dex bonus tudzie¿ armor penalty powinien siê tak¿e odnosiæ do Reflex Save'a

: pt kwie 11, 2003 2:47 pm
autor: AdamWaskiewicz
<!--QuoteBegin-Haer'dalis+-->
Haer'dalis pisze:
<!--QuoteEBegin-->Racja ale wtedy Max Dex bonus tudzie¿ armor penalty powinien siê tak¿e odnosiæ do Reflex Save'a
<br /> Trochê bez sensu by³aby wtedy premia do save'a na Reflex, jak± zapewnia pawê¿ - os³ona, jak± daje, kompletnie by³aby zniwelowana przez minusy, jakie wi±¿± siê z u¿ywaneim tego typu tarczy. <br /> <br /> Pozdrawiam, <br /> Adam

: pt kwie 11, 2003 5:26 pm
autor: Devik Crazystar
.

: pt kwie 11, 2003 5:39 pm
autor: Darklighter
<!--QuoteBegin-Devik Crazystar+-->
Devik Crazystar pisze:
<!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Darklighter+-->
Darklighter pisze:
<!--QuoteEBegin-->Gilthoniel ma rację. Poprosiłem jednego z autorów systemu d20 o wyjaśnienie tego problemu i odpowiedział mi, że Maximum Dex Bonus pochodzący z pancerzy stosuje się tylko do AC, tak jak jest to w definicji.
<br />Hmm... gdzie to się pyta? Na stronie WotC? To dla mnie ciągle ziemiaa niezbadana :) A pytałeś/możesz spytać czy zbroja jakoś ogranicza wykorzystanie finezji? I jak zauważył Haer'dalis, czy daje minusy do rzutów na Refleks?
<br />Ja spytałem się o to w Jedi Counseling, który znajduje się na stronie WotC w sekcji Star Wars RPG. Odpowiedzi udziela JD Wiker współtwórca SW d20. Jako, że te zasady są takie same dla DnD i SW to nie było problemu. :razz: JD zaznaczył, że minusy za zbroję stosuje się tylko do AC/Defense.

: pt kwie 11, 2003 11:46 pm
autor: Devik Crazystar
.

: sob kwie 12, 2003 1:22 pm
autor: Devik Crazystar
.

: sob kwie 12, 2003 3:58 pm
autor: Huntermk
Ej ludzie pamiêtajcie ¿e to heroic i jak zobaczycie ró¿owe s³onie w pe³nych p³ytówkach tañcz±cych sambe to przypomnijcie sobie ¿e to FANTASY a nie rzeczywisto¶æ. Wiêc walka w p³ytówce nic strasznego (¶ciema jak nic :razz:), ale je¿eli mnich za³o¿y p³ytówkê i straci bonus od wiedzy.

: ndz kwie 13, 2003 7:23 pm
autor: Devik Crazystar
.

: pn kwie 28, 2003 12:07 pm
autor: Mateo__
Pancerz, a konkretnie tarcza ma wp³yw na finezjê. U¿ywaj±c weapon finesse, nale¿y w przypadku posiadania tarczy w drugiej rêce odliczyæ od premii ataku, check penalty tej tarczy (dlatego w grê wchodzi tylko mithrilowy buckler:) ) <br /> <br />Niesprecyzowana jest sprawa z walk± dwoma broniami przy wykorzystaniu finezji. Bo karê za tarcze t³umaczy siê tym ¿e dodatkowa waga w drugiej rêce przeszkadza finezyjnemu wykorzystywaniu pierwszej, ale przecie¿ druga broñ te¿ wa¿y ... có¿ póki co przy walce 2 broniami i finezji nie ma minusów. <br /> <br />Je¶li chodzi o unarmewd strike to dyskusja jest akademicka. Aczkolwiek mogê sobie wyobraziæ kog¶ z tarcz± wal±cego jedn± rêk± z pi±chy (wtedy check penalty tej tarczy odejmuje siê od ataku).

: wt maja 13, 2003 3:51 pm
autor: Mateo__
Tak je¶li jeste¶ medium

: wt maja 13, 2003 3:57 pm
autor: Uimar
<!--QuoteBegin-Mateo+-->
Mateo pisze:
<!--QuoteEBegin-->Tak je¶li jeste¶ medium
<br />... size :mrgreen: (istot± ¶redniego rozmiaru) ...

Hmm

: śr maja 14, 2003 1:53 pm
autor: Ziben
Mojim skromniutkim zdaniem zbroja ogranicza Zr a i Zr wykorzystana do rzutu na Refleks <br />np. krasnal ma +2 z Zr jednak py³owa pe³na pozwala mu na wykorzystanie tylko +1 (do KP i REFLEKSU-ja tak stosuje)

: śr maja 14, 2003 3:33 pm
autor: Mateo__
W takim razie stosujesz ¼le. <br /> <br />Postaæ o DEX 16, w pe³nej zbroi p³ytowej ma: <br /> <br />Premia do REF +3 <br />Premia do AC z DEX +1

: śr maja 14, 2003 4:05 pm
autor: Suldarr'essalar
Według zasad d&D Mateo ma rację, jeśli chodzi o logikę, to racja jest po Twojej stroni. Zastanawiałem się nad wprowadzeniem takiej zasady, ale gracze (w większości- zbrojni) nie chcieli. Pawęż jest wyjątkiem, ponieważ logicznie rzecz biorąc możesz się za nią schować (stąd bonus), a w płytowaj wykonywanie szybkich uników/padów itd jest praktycznie awykonalne

: śr maja 14, 2003 10:23 pm
autor: Rend
Wg mnie padanie jeszcze jest wykonalne. Gorzej z podnoszeniem się :) Ale już do niektórych skili Max Dex Bonus powinno się stosować. A uniki, to właśnie stosowanie ograniczenia zręczności do AC.

: czw maja 15, 2003 5:23 pm
autor: Suldarr'essalar
Chodzi o uniki przeciw niektórym czarom. Zgadzam się z unikami. Max dex bonus, powinien ograniczać ten bonus w zasadzie wszędzie (z wyjątkiem chyba tylko inicjatywy) gdzie w urzyciu jest zręczność (chociaż od tego poniekąd jest armor check penalty)

: czw maja 15, 2003 5:29 pm
autor: Rend
<!--QuoteBegin-Suldarr'essalar+-->
Suldarr'essalar pisze:
<!--QuoteEBegin-->Chodzi o uniki przeciw niektórym czarom
<br />A wg Ciebie to co określiłem jako "padanie" na ziemię to nie jest unik np przed FireBallem :?: Taka to trudność walnąć się w płytówcę na ziemię, jak kłoda (takie postępowanie wystarczy by FireBall nad Tobą przeleciał) :?: A Dex oznacza tutaj nie tylko zręczność manualną, ale też zmysł reakcji (można w uproszczeniu przyjąć że postać zreczna szybciej reaguje po zauważeniu niebezpieczeństwa, czyli ma lepszy Refleks :mrgreen: )

: pt maja 16, 2003 6:15 pm
autor: Ezy Ryder
<!--QuoteBegin-Suldarr'essalar+-->
Suldarr'essalar pisze:
<!--QuoteEBegin--> Max dex bonus, powinien ograniczaæ ten bonus w zasadzie wszêdzie  (z wyj±tkiem chyba tylko inicjatywy) gdzie w urzyciu jest zrêczno¶æ (chocia¿ od tego poniek±d jest armor check penalty)
<br />Nie poniek±d, tylko na pewno. :mrgreen: Armor check penalty w³a¶nie obrazuje ograniczenia wynikaj±ce z ciê¿kich panczerzy. Popieram Renda co do tego ¿e zrêczno¶æ obrazuje szybko¶æ reakcji. Gdyby ograniczyæ efektywn± zrêczno¶æ by³aby to wielka dyskryminacja wojowników. Moim zdaniem p³ytówka nie bêdzie ograniczaæ raczej np. strza³u z kuszy (no, mo¿e he³m :wink: ).

: sob maja 17, 2003 11:44 am
autor: Suldarr'essalar
próbowałeś kiedyś strzelać np. z łuku, albo kuszy mając na sobie ok 20kg meatlu? gwarantuje Ci, że jeśli chodzi o łuk, to trudniej się celuje i naciąga cięciwe (zauważ,że np. angielscy łucznicy nie mieli żadnych zbroi, lub mieli skórzane) Osobiście skasowałbym Armor chcek penalty i dał ograniczenie do dex bonus (nie samgo atrybutu)

: sob maja 17, 2003 12:27 pm
autor: Matis99
<!--QuoteBegin-Suldarr'essalar+-->
Suldarr'essalar pisze:
<!--QuoteEBegin-->próbowałeś kiedyś strzelać np. z łuku, albo kuszy mając na sobie ok 20kg meatlu? gwarantuje Ci, że jeśli chodzi o łuk, to trudniej się celuje i naciąga cięciwe (zauważ,że np. angielscy łucznicy nie mieli żadnych zbroi, lub mieli skórzane) Osobiście skasowałbym Armor chcek penalty i dał ograniczenie do dex bonus (nie samgo atrybutu)
<br />A próbowałeś kiedyś rzucać ognistą kulę? A w dedekach jest to codzienność :) <br /> <br />Gra nie ma być obsesyjnie realistyczna, lecz grywalna.

: sob maja 17, 2003 11:20 pm
autor: Rend
<!--QuoteBegin-Suldarr'essalar+-->
Suldarr'essalar pisze:
<!--QuoteEBegin-->próbowałeś kiedyś strzelać np. z łuku, albo kuszy mając na sobie ok 20kg meatlu? gwarantuje Ci, że jeśli chodzi o łuk, to trudniej się celuje i naciąga cięciwe (...)
<br />Wydaje mi się że zeby pokręcić korbką od kuszy nie trzeba wielkiej zręczności. I wtedy będziesz stosował ograniczenie zręczności też do kuszy :?: Czy może tylko do niektórych broni :?: Nie za dużo tego kombinowania :?: Ja wole taki system jaki jest, może nieco uproszczony ale na pewno grywalny...