Strona 1 z 1

Kapłan wyznający smocze bóstwo

: czw kwie 19, 2007 3:30 pm
autor: Thorn_Lonleywood
Witam
Chciałbym sobie stworzyć nową postać (1lvl), kapłana, który byłby jakby smoczym sługą czy też wyznawcą smoczego bóstwa - takim propagatorem smoczej rasy i ich potęgi. Co do rasy to prawdopodobnie człowiek albo jakaś rasa z + do Roztropności (jak to u kapłanów) - ew. czy są jakieś bardziej "smocze rasy" jeśli chodzi o kreację postaci. :wink:

Dwa - jakie bóstwo mógłby taki kapłan wyznawać i ew pomiędzy jakimi domenami mógłby wybierać?

Jeśli mogę prosić to jeżeli już coś konkretnego proponujecie to proszę, podajcie źródło z którego owe "coś" pochodzi. :)

: czw kwie 19, 2007 3:38 pm
autor: Hezor
Thorn_Lonleywood pisze:
czy są jakieś bardziej "smocze rasy"

Koboldy, 1/2smoki, Dragonborn, Spellscales, Podsmoczone rasy z Dragon Magic. [SRD, Races of Dragon, Dragon Magic]


Thorn_Lonleywood pisze:
Dwa - jakie bóstwo mógłby taki kapłan wyznawać i ew pomiędzy jakimi domenami mógłby wybierać?

Dowolne smocze :)
A jaki charakter przewidujesz?

: czw kwie 19, 2007 3:39 pm
autor: Druss
Bóstwa ( http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Fo ... on_deities ):
  • Aasterinian (D): Goddess of learning, invention, pleasure also worshipped as an aspect of Hlal
  • Asgorath (also called Io) (G): God of dragonkind, balance, peace
  • Astilabor (I): Goddess of acquisitiveness, status, wealth
  • Bahamut (also called Xymor) (L): God of good dragons, wind, wisdom
  • Chronepsis (L): God of fate, death, judgment, also worshipped in combination with Falazure as the dual entity Null
  • Faluzure (I): God of decay, undeath, exhaustion, also worshipped in combination with Chronepsis as the dual entity Null
  • Garyx (I): God of fire, destruction, renewal
  • Hlal (L): Goddess of humor, tricks, messages
  • Kereska (I): Goddess of dragon magic and magical creativity
  • Lendys (I): God of balance, justice
  • Tamara (I): Goddess of life, light, mercy
  • Task (L): God of greed, selfishness
  • Zorquan (I): God of the essence of that which is dragons

Domeny opisane znajdziesz na podanej stronie po wejściu na dokładny opis każdego z bóstw.

----------------------------------------

Na kapłana zawsze dobrym pomysłem jest Aasimar ( http://www.d20srd.org/srd/monsters/plan ... tm#aasimar )

Aasimar As Characters

Aasimar characters possess the following racial traits.
  • +2 Wisdom, +2 Charisma.
  • Medium size.
  • An aasimar’s base land speed is 30 feet.
  • Darkvision: Aasimars can see in the dark up to 60 feet.
  • Racial Skills: Aasimars have a +2 racial bonus on Spot and Listen checks.
  • Racial Feats: An aasimar gains feats according to its class levels.
  • Special Attacks (see above): Daylight.
  • Special Qualities (see above): Resistance to acid 5, cold 5, and electricity 5.
  • Automatic Languages: Common, Celestial. Bonus Languages: Draconic, Dwarven, Elven, Gnome, Halfling, Sylvan.
  • Favored Class: Paladin.
  • Level adjustment +1.


Dobre bonusy za stosunkowo niski LA

: czw kwie 19, 2007 3:44 pm
autor: Kakarotto123
Jako rasę proponuję nałożyć szablon półsmoka. Znajduje się on w Księdze Potworów. Ewentualnie możesz wziąć kilka poziomów w zaklinaczu albo bardzie i prestiż somoczego potomka.
Jeśli chodzi o bóstwo to zależy od charakteru postaci i settingu w jakim grasz. Możesz wyznawać Tiamat (charakter PZ), Bahamuta (PD, w Greyhawku), Hlal (CN, Forgotten Realms), Null (PN, FR), Task (CZ, FR). Wszystkie są to bóstwa smoków. Nie mam dostępu do podręczników innych settingów to ci więcej nie napisze.

: czw kwie 19, 2007 3:51 pm
autor: Druss
Jako rasę proponuję nałożyć szablon półsmoka.


Za +3 LA dostajesz Str +8, Con +2, Int +2, Cha +2 i kilka bezużytecznych dodatków. To niby ma być dobry wybór dla kapłana??

Ewentualnie możesz wziąć kilka poziomów w zaklinaczu albo bardzie i prestiż somoczego potomka.


On chce grać kapłanem... Na to musiałbyś stracić 1-2 poziomy aby wziąć PrC a później kolejne aby go mieć. Dostajesz w zamian premie do czarów arcane a on chce grać kapłanem!

: czw kwie 19, 2007 4:05 pm
autor: Thorn_Lonleywood
Hmmm przewidywałem prawdopodobnie jakiś dobry charakter. Teraz spojrzałem na ten szablon pół-smoka i pasował by fabularnie bo skrzydełka, smocze atuty i takie tam wtedy jako istotę wyjściową wziął bym złotego smoka i byłby to kapłan szerzący dobro itd. Ale ten LA+3 jest faktycznie trochę kiepski jak na Kpł. który z tej racji nie dostaje nic do Rzt. :? Taki kapłan byłby dobry w walce wręcz ale słabe czary.

Co do smoczego potomka - odpada :wink: nie chcę żadnych czarodzieji, zaklinaczy itd ten Aasimar to nie jest zły wybór. Ma odpowiednie staty i jest chyba fabularnie też dobry bo to też istota spotykana raczej niecodziennie - od razu mówię, że build kapłana rozwalającego pół planety może nie jest zły ale chcę też żeby ta postać była przede wszystkim klimatyczna czyli pierwsze klimat potem kiper ultra power [ale też nim czasem nei pogardzę bo czasem potrafi pomóc wyrwać się z opresji aczkolwiek ma to raczej drugorzędne znaczenie]

EDIT:
Teraz widzę, że ten pół-smok ma LA=+2 a nie +3 (skala wyzwania jak stworzenie bazowe +2) no chyba że patrzycie na kostki z przykładowego :)

: czw kwie 19, 2007 4:14 pm
autor: Hezor
Thorn_Lonleywood pisze:
Aasimar to nie jest zły wybór.

A ja sie nie zgodze. Kazda rasa podstawowymi jest rzadko spotykana, a Aasimar nie ma zwiazku ze smokami i daje bardzo niewygodne +1 LA.

Ja bym polecal Dragonborn of Bahamut dla pelnej smokowatosci, Silverbrow Human dla czesciowej smokowatosci lub zwyklego Humana dla dostepnosci w jezyku polskim :)

@EDIT
http://www.d20srd.org/srd/monsters/halfDragon.htm
Level Adjustment

Same as base creature +3.

Dla mnie wyraznie +3 :)

: czw kwie 19, 2007 4:32 pm
autor: Thorn_Lonleywood
No dobra Hezor - może i +3, a to co ci zacytowałem to z MM1.

Co do Dragonborn z Races of the Dragon to hmmm w sumie luz ale Aasimar kusi tym bonusem do Rzt [czary] i Cha [odpędzanie] :wink: Ale fakt, że fabularnie ten Dragonborn jest tak bardzo smoczy, że ciężko bardziej :razz:

: czw kwie 19, 2007 4:37 pm
autor: Hezor
Thorn_Lonleywood pisze:
Aasimar kusi tym bonusem do Rzt [czary] i Cha [odpędzanie]

Masz +2 Wis za cene +1LA. Za ta sama cene masz 1 poziom Kaplana, ktory poza zwiekszeniem ilosci czarow daje tez lepsze HP, BAB, Skille, CL, Poziomy czarow, i ssace odpedzanie, ktore i tak sie nadaje tylko na paliwo dla DMM.

: czw kwie 19, 2007 5:02 pm
autor: Thorn_Lonleywood
No w sumie ciężko nie przyać ci racji :wink: Coś za coś - jak w życiu. W sumie można to załatwić za pomocą itemku za 4000sz, więc w sumie będzie chyba człowiek (co prawda nie za bardzo lubię ludzi ale może faktycznie nie warto tracić 1lvl na ten LA).

Więc chyba będzie to kapłan Bahamut'a, człowiek, z domenami Dobro i chyba Powietrze :)

: czw kwie 19, 2007 5:10 pm
autor: Hezor
Thorn_Lonleywood pisze:
Więc chyba będzie to kapłan Bahamut'a, człowiek, z domenami Dobro i chyba Powietrze

A nie powinienes miec domeny Dragon przyadkiem?
No i ciegle mozeszz byc Sliverbron Human zeby korzystac z free atutu czlowieka i smokowatosci smoka ( :) ) albo dragonborn dla 100% zesmoczenia.

: czw kwie 19, 2007 5:27 pm
autor: Thorn_Lonleywood
Co do domeny to wg tego co jest na stronie podanej przez Baraccusa Rahl'a to Bahmut ma różne romeny (w tym te co podałem). A ten Silverborn Human to skąd jest :> :)

: czw kwie 19, 2007 5:49 pm
autor: Hezor
Dragon Magic.
I oczywiscie, ze Bahamut ma rozne domeny, ale nie wyobrazam sobie gry kaplanem niosacym wiare w smoki bez domeny Dragon. No i jakos nie ufam stronie o smoczych bogach, ktora nie wymienia Tiamat.

: czw kwie 19, 2007 6:06 pm
autor: Thorn_Lonleywood
No w sumie z tym, że bez domeny dragon ciężko nieść wiarę w smoki to fakt :) Tiamat jest np w wyznaniach i panteonach ale tam pisze, że jednom z domen jest łuskowate, której nie mogę tam odnaleźć :?

: czw kwie 19, 2007 10:48 pm
autor: Kakarotto123
Domena łuskowatych opisana jest w ZK:OŚ i Przewodniku Gracza po Faerunie.

: pt kwie 20, 2007 7:40 am
autor: Suldarr'essalar
Thorn_Lonleywood pisze:
Chciałbym sobie stworzyć nową postać (1lvl), kapłana, który byłby jakby smoczym sługą czy też wyznawcą smoczego bóstwa - takim propagatorem smoczej rasy i ich potęgi. Co do rasy to prawdopodobnie człowiek albo jakaś rasa z + do Roztropności (jak to u kapłanów) - ew. czy są jakieś bardziej "smocze rasy" jeśli chodzi o kreację postaci. Wink

Jeśli chodzi o bóstwa niehumanoidów, to musisz być tej rasy (lub pokrewnej), co bóstwo. Np. kapłanem Corellona może zostać tylko elf lub półelf, kapłanem Moradina tylko krasnoludy itd.

: pt kwie 20, 2007 8:12 am
autor: Thorn_Lonleywood
Ok - domenę łuskowych już znalazłem - w sumie podobna do "dragon" z Draconomiconu. :)

Co do rasy to właśnie aktywnie myślę nad tym Dragonborn. :razz: Dodatkowo będzie wyznawał Bahmut'a bo to dobre bóstwo. Ew jak mi sie obróci koncepcja o 180st to będzie to jakiś zły smok. A tak a propos to cały panteon smoczych bóst jest właśnie w Draconomiconie :razz:

: sob kwie 21, 2007 2:54 pm
autor: Behir
Thorn_Lonleywood pisze:
Co do rasy to właśnie aktywnie myślę nad tym Dragonborn. Dodatkowo będzie wyznawał Bahmut'a bo to dobre bóstwo. Ew jak mi sie obróci koncepcja o 180st to będzie to jakiś zły smok. A tak a propos to cały panteon smoczych bóst jest właśnie w Draconomiconie




Jeśli chcesz być Dragonbornem musisz wyznawać Bahamuta i być dobry. Więc nie dodatkowo, a przede wszystkim będzie wyznawać Bahamuta ;). Jeśli będzie wyznawcą złego smoka, to nie zostanie Dragonbornem, z fabularnego punktu widzenia nie możesz być zły i być Dragonbornem. Jeśli charakter zmieni się już w trakcie, to Bahamut po prostu cofnie swe błogosławieństwo. Proste :).

: sob kwie 21, 2007 4:27 pm
autor: Thorn_Lonleywood
Jeśli chcesz być Dragonbornem musisz wyznawać Bahamuta i być dobry


Tak - wiem to :) Dlatego, że Dragonborn of Bahamut ma coś takiego jak Bahamut Aspect :wink:

: sob kwie 21, 2007 10:10 pm
autor: Drakestar
Tak proponuje prestiżowkę Dracolyte opisanego w Draconomiconie, oferuje pełny rozwój czarów, smoczątko do pilnowania, niepodatności, prestiżową domene, czujność, wyczulone zmysły oraz wezwanie smoka. Ma spore wymagania w umiejętnościach bo aż cztery z czego trzy o randze 8 (co przy kapłńskich 2 punktach może sprawić drobny kłopot jeśli masz mały intelekt lub nie jesteś człowiekiem) reszta wymagań do przełknięcia.

: ndz kwie 22, 2007 8:20 am
autor: Thorn_Lonleywood
Hmmm Drakestar - bardzo ciekawa propozycja. Ile przeglądałem już Draconomicon to tej prestiżówki nie zauważyłem bo tak jakoś średnio mi się widziała reszta :wink: Co prawda trzea mieć 3lvl kapłana ale to w sumie w niczym nie przeszkadza bo czary pornoszą się tak jak u kpł. a co do pkt um. to człowiek dostałby dodatkowo 4+3x1 czyli 7 co praktycznie załatwiło by 1 wymaganą umiejętność. :razz:

Z drugiej jednak strony odporności są słabiutkie, smoczek też, a dodatkowo taki kapłan będzie miał się problem obronić wręcz bo to tylko 1 atak podczas gdy na 15 czysty kapłan ma już 3 :wink:

Natomiast jak wezmę sobie Dragonborna (of Bahamut) i klasę czystego kapłana to nie dość, że będę smokowaty fabularnie to jeszcze będę miał wszystkie możliwości kapłana. Nie chodzi mi o hiper power ale praktycznie też trzeba myśleć, że jak w lesie napadnie mnie 6 kolesi to 1 slaby atak może nie wystarczyć :razz:

: ndz kwie 22, 2007 8:54 am
autor: Drakestar
Thorn_Lonleywood pisze:
Z drugiej jednak strony odporności są słabiutkie, smoczek też, a dodatkowo taki kapłan będzie miał się problem obronić wręcz bo to tylko 1 atak podczas gdy na 15 czysty kapłan ma już 3


Eeee... Co? BPA z różnych klas sumujemy.

Dracolyta ma taki sam przyrost BPA(3/4) jak kapłna podczas swojego rozwoju straci tylko +1 do ataku w porównania do normalnego kapłana za to będzie posiadał większe rzuty obronne na Wytrwałość i Wole ale odrobine słabszy na refleks. A czary rosną normalnie jakbyś awansował w kapłanie.

: ndz kwie 22, 2007 10:49 am
autor: Thorn_Lonleywood
Drakestar - faktycznie, sorki za przeoczenie tabeli 3-1 :wink: No to teraz mam ciężki wybór, ale w takim wypadku Dracolyte przedstawia się w zupełnie nowym świetle :razz:

: ndz kwie 22, 2007 11:46 am
autor: Hezor
Drakestar pisze:

Dracolyta ma taki sam przyrost BPA(3/4) jak kapłna podczas swojego rozwoju straci tylko +1 do ataku w porównania do normalnego kapłana za to będzie posiadał większe rzuty obronne na Wytrwałość i Wole ale odrobine słabszy na refleks. A czary rosną normalnie jakbyś awansował w kapłanie.

To czy straci BAB zalezy od tego na ktorym poziomie wejdzie w prestiz.

: ndz kwie 22, 2007 11:59 am
autor: Thorn_Lonleywood
No myślałem, że jak już to 3lvl kapłana i wtedy Dracolyte bo od wtedy my mógł rzucać wymagane czary 2poz. :)

: ndz kwie 22, 2007 1:09 pm
autor: Hezor
Thorn_Lonleywood - a jak na 3 poziomie chcesz miec 8 rang w umiejetnosci?

: ndz kwie 22, 2007 1:38 pm
autor: Thorn_Lonleywood
No fakt Hezor - 8 ranga um klasowej to dopiero 5 lvl a między klasowej to 13 :wink: ale jako, że wszystkie wymagane są klasowe to min 5 lvl :)

PS: Sorry, że ostatnio przeaczam tak podstawowe rzeczy jak początkowe tabelki ale "troche" chory jestem i na ostrej kuracji bo mam "pare" kolokwiów w tym tyg itd więc sami rozumiecie... :?

EDIT:
Mam pytanie - czy jak będąc człowiekiem [kpł 1lvl] to czy mogę za bóstwo wziąść Bahamut'a? Taak wiem wiem, że było pisane, że jak nie jestem smoczego rodzaju to nie moge być smoczym wyznawcą, ale to mi trochę nie pasuje bo chce mieć dobrego (charakter) kapłana z którego potem będzie Dracolyte, a tam w wymaganiach jest "any nondragon". W sumie zawsze można to umotywować tak, że taka postać spotkała kogoś kto bardzo na nią wpłynął i zaczęła wyznawać smocze bóstwo lub, że postać chce zostać dragonbornem (tylko że nie jest już dzieckiem co prawda) a ostatecznie zostanie dracolytą.

: ndz kwie 22, 2007 4:28 pm
autor: Sony
Możesz, we wszystkich opisach Bahamut'a nie pisze nic o rasie. Charakter kapłanów musi być Neutralny-dobry lub Prawożądny-Dobry. Więc jak najbardziej możesz.

Powód może być prosy - pomoc i ochrona innych przed złymi smokami - to doskonały powód mieszczący się w portfolio wyznawcy Platynowego Smoka.

: ndz kwie 22, 2007 4:54 pm
autor: Thorn_Lonleywood
O to luz :) No właśnie tak mi się zdawało ale wolałem się upewnić. Bo mam praworządny dobry i jak awansuję do Dracolyte to chciałbym mieć małego złotego smoka :razz: - bo złote są uosobieniem dobra i wiedzy (czyli coś jak mój kapłan), a w opisie Dracolyte'a pisze właśnie, że smok powinien być podobny "charakternie" do właściciela :)