Strona 1 z 3

?ycie po¶miertne

: pt cze 27, 2003 9:35 pm
autor: MP_z_wrocka
Je¿eli jak¶ postaæ umrze i postacie graczy d³ugo jej nie wskrzeszaj± to co z ni± zrobiæ taka osoba mo¿e obraziæ siê na innych graczy albo po prostu powiedzieæ ¿e ona ju¿ nie gra i tyle. <br />Albo stworzyæ zasadê ¿e je¶li postaæie d³ugo kogo¶ nie wskrzeszaj± to ta postaæ sama wraca do ¶wiata ¿ywych za spraw± mocy z modlitw innych postoci o ni± do swoich bustw. :evil:

: pt cze 27, 2003 9:44 pm
autor: prEDOator
To źle, że zginęła? Postacie muszą ginąć bo gracze stracą szacunek dla przeciwników. A pozatym możesz zawsze zrobić oddzielną sesję dla tego gracza rozgrywającą się w zaświatach. <br />Może też zrobić nową postać. Jeżeli natomiast obraża się na graczy to moim zdaniem nie dorósł do gry w RPG.

: pt cze 27, 2003 9:48 pm
autor: Malaggar
Jestem przeciwny (dopiero by się zaczeło nie szanowanie życia własnej postaci).

: sob cze 28, 2003 1:35 am
autor: Uata
U mnie nie byłoby sytuacji z wymuszonym wskrzeszeniem. Postać umarła. Koniec i kropka. Jak inni nie znajdą patentu na jej wskrzeszenie , mówi się trudno. <br />Gracz który byłby pewien,że zostanie wskrzeszony kompletnie nie przywiąże się do swojej postaci. Zero strachu o postać - "zignę??? a co mi tam. Zaraz wstanę z martwych"

: sob cze 28, 2003 12:59 pm
autor: Rend
Byłby szacunek do postaci bo wskrzeszenie tanie nie jest. A jesli gracze mogą mieć mało złota, to może to poważnie zachwiać drużynowym budżetem. <br />A dusza może być uwięziona, i nie mozna jej przyzwać na powrót do ciała. I ładnie można zrobic przygodę gdzie gracze udają się na pośmiertny plan danej postaci, by uwolnic sama duszę.

: sob cze 28, 2003 1:40 pm
autor: Uata
<!--QuoteBegin-Rend+-->
Rend pisze:
<!--QuoteEBegin-->Byłby szacunek do postaci bo wskrzeszenie tanie nie jest. A jesli gracze mogą mieć mało złota, to może to poważnie zachwiać drużynowym budżetem. <br />A dusza może być uwięziona, i nie mozna jej przyzwać na powrót do ciała. I ładnie można zrobic przygodę gdzie gracze udają się na pośmiertny plan danej postaci, by uwolnic sama duszę.
<br />Ok ok ok. Samo wskrzeszenie jest w porządku. Ale chodziło o samoistne wskrzeszenie. Tak jak napisał autor wątku na początku. Samoistne wskrzesznie jak juz napisałem jest fe.

: pn cze 30, 2003 8:43 pm
autor: Pit__
Samoistne wskrzesznie ¿eczywi¶cie jest fe. Lecz mnie bardziej zastanawia co odpowie wskrzeszona postaæ na pytania w stlu: <br />-"Jak tam jest po drugiej stronie?" <br />-"Co czu³e¶ gdy umiera³e¶?"

: pn cze 30, 2003 9:35 pm
autor: Zarg
<!--QuoteBegin-Pit+-->
Pit pisze:
<!--QuoteEBegin-->-"Jak tam jest po drugiej stronie?"
<br />Bardzo różnie, zależy od charakteru postaci.Po śmierci trafia się do planu zewnętrznego (outer planes) odpowiadającemu charakterowi postaci. Jak tam jest powie ci zapewne Manual of the Planes. <br /> <br /><!--QuoteBegin-Pit+-->
Pit pisze:
<!--QuoteEBegin-->-"Co czułeś gdy umierałeś?"
<br />Tutaj jest miejsce dla fantazji MG. Moim zdaniem jednak, nie należy za bardzo przesadzać i bawić się w podróż tunelem w kierunku światła czy podobne, gdyż zamiast budować klimat, to go psuje.

: pn cze 30, 2003 11:29 pm
autor: Dark__
Samoistnego wskrzeszania nie powinno byæ.A co do twojej sytuacji to je¶li gracze nie okazuj± chêci wskrzeszenia kolegi to przykro mi bardzo ale powinien umrzeæ.

: wt lip 01, 2003 2:42 pm
autor: MP_z_wrocka
Ale sorry przecie¿ je¿eli gracze nie chc± wskrzesiæ postaci . <br />to powinna byæ za to jaka¶ kara . <br />jak s±dzicie???

: wt lip 01, 2003 3:00 pm
autor: Sm00k
Tak.?mieræ. Do licha, postaæ umiera, nie jest wskrzeszana. W czym problem? Mamy trupa, losujmy now± postaæ.

: wt lip 01, 2003 4:23 pm
autor: Uata
<!--QuoteBegin-MP_z_wrocka+-->
MP_z_wrocka pisze:
<!--QuoteEBegin-->Ale sorry przecież jeżeli gracze nie chcą wskrzesić postaci . <br />to powinna być za to jakaś kara . <br />jak sądzicie???
<br />A dlaczego kara??????? Przeciez to ich wony wybór czy chcą kogoś wskrzesić czy nie. Wolny wybór

: wt lip 01, 2003 4:29 pm
autor: Kiaryn'Veil Duskryn
Nie powinno by¿ ¿adnej kary. Co najwy¿ej w XP'ach je¶li postacie by³y "dobre" i "blisko zwi±zane" ze zmar³ym

: wt lip 01, 2003 4:37 pm
autor: Moranor
Ale jeszcze odno¶nie wskrzeszania - to wszystko jakie¶... za proste. Wyk³adasz pieniadze w ¶wi±tyni i... ju¿. W³adza nad ¶mierci± - to przecie¿ powinno byæ jakie¶ bardziej skomplikowane! (nie wiem jak - ale powinno :) )

: wt lip 01, 2003 4:44 pm
autor: Molobo
Wszystko zale¿y do settingu MG, gdzieniegdzie ¶mieræ mo¿e byæ metafizycznym prze¿yciem gdzie¶ indziej za¶ zwyk³± spraw±.

: wt lip 01, 2003 4:48 pm
autor: Moranor
Wolê ju¿ to metafizyczne prze¿ycie, choæ nie za bardzo rozumiem jak mia³o by to wygl±daæ...

: śr lip 02, 2003 2:10 pm
autor: Pit__
<!--QuoteBegin-Moranor Wynios³y+-->
Moranor Wynios³y pisze:
<!--QuoteEBegin-->Ale jeszcze odno¶nie wskrzeszania - to wszystko jakie¶... za proste. Wyk³adasz pieniadze w ¶wi±tyni i... ju¿. W³adza nad ¶mierci± - to przecie¿ powinno byæ jakie¶ bardziej skomplikowane! (nie wiem jak - ale powinno :) )
<br />Witam, <br />Zgadzam siê z tob±, to jest poprostu banalne - dajemy kasê kap³anowi i czekamy w karczmie, w ten sposób dru¿yny z du¿± ilo¶ci± z³ota s± prawie nie do pozbycia siê - chyba, ¿e kto¶ naprawdê z³y za pom±c± czarów przyw³aszczy sobie ich duszê. Ale w±tpie by dru¿yna na 45 levelu mia³a takich wrogów. :?

: śr lip 02, 2003 2:27 pm
autor: Moranor
<!--QuoteBegin-Pit+-->
Pit pisze:
<!--QuoteEBegin-->Witam, <br />Zgadzam siê z tob±, to jest poprostu banalne - dajemy kasê kap³anowi i czekamy w karczmie, w ten sposób dru¿yny z du¿± ilo¶ci± z³ota s± prawie nie do pozbycia siê - chyba, ¿e kto¶ naprawdê z³y za pom±c± czarów przyw³aszczy sobie ich duszê. Ale w±tpie by dru¿yna na 45 levelu mia³a takich wrogów. :?
<br />Dok³adnie. Proponujê roztrz±sn±æ to dok³adniej - w jaki sposób utrudniæ ¿ycie graczom (czy raczej powrót do ¿ycia). Moja propozycja - mniej kap³anów, którzy maj± moc wskrzeszania (najlepiej jakby to by³ wrêcz ewenement). Powracanie z za¶wiatów jest zbyt powszechne (w¶ród tych bardziej 'kasiastych') :idea:

: śr lip 02, 2003 2:30 pm
autor: Devik Crazystar
.

: śr lip 02, 2003 2:37 pm
autor: wonder
. Proponujê roztrz±sn±æ to dok³adniej - w jaki sposób utrudniæ ¿ycie graczom (czy raczej powrót do ¿ycia). Moja propozycja - mniej kap³anów, którzy maj± moc wskrzeszania (najlepiej jakby to by³ wrêcz ewenement). Powracanie z za¶wiatów jest zbyt powszechne (w¶ród tych bardziej 'kasiastych')
<br />Jest jeszcze druga, prostsza opcja - dawaæ graczom mniej pieniêdzy. :)

: śr lip 02, 2003 2:41 pm
autor: Kiaryn'Veil Duskryn
To jest kwestia Mistrza Gry - on/a musi wyczuæ kiedy mo¿e sobie "pozwoliæ" na zabicie Postaci Gracza. Je¶li przez t± jedn± ¶mieræ ca³a sesja siê zawali, to po co go u¶miercaæ? U¶miercenie postaci tzw.graczy "rebeliantów" (tych, co psuj± harmoniê sesji, zachowuj± siê nieodpowiednio) zaliczam do sytuacji, gdy mo¿na sobie ZAWSZE pozwoliæ na zabicie gracza, gdy¿ MG i tak nie ma wyj¶cia: Je¶li nie zabije danej PG, to z dalszej sesji nici, je¶li zabije go, efekt bêdzie podobny tylko ¿e przynajniej gracz bêdzie mia³ nauczkê.

: śr lip 02, 2003 2:51 pm
autor: Devik Crazystar
.

: śr lip 02, 2003 3:12 pm
autor: Kiaryn'Veil Duskryn
Taki kap³an jest przydatny dru¿ynie. Tylko jest jeden feler - wszyscy od niego siê uzale¿niaj±. To w ogóle zmienia bieg gry, U mnie pierwsz± rzecz±, któr± robi dru¿yna z 9-poziomowym kap³anem jest ustawienie szyku obronnego dooko³a duchownego. To im nieco komplikuje sprawê. Ja bym nie zabroni³ kap³anowi wskrzesaæ. Po prostu, innego rodzaju problemy otwieraj± siê przed jego dru¿yn±. Pamiêtajmy o tym, ¿e leczenie i wskrzeszanie s± jednymi z prominentnych cech dobrego kleryka. Po to siê nimi gra i im prowadzi, by do tych mocy mieæ dostêp. A je¶li gracze out-playinguj± MG, to znaczy, ze prowadz±cy chyba ma k³opoty z pe³nieniem swych funkcji, nie gracze. To jest jasne, ¿e gracze nie s± anio³kami. Jednak faktem te¿ jest, ze w rêkach mistrza w³adza :evil:

: śr lip 02, 2003 3:16 pm
autor: Molobo
A mi siê wskrzeszanie podoba, nie widzê powodu aby utrudniaæ graczom ¿ycie...

: śr lip 02, 2003 5:19 pm
autor: Moranor
<!--QuoteBegin-Devik Crazystar+-->
Devik Crazystar pisze:
<!--QuoteEBegin-->A jak Gracz bêdzie gra³ kap³anem?  <br />Takie ograniczenie kap³anów to kreacja w³asnego ¶wiata, w FR za nic nie przejdzie, w wiêkszo¶ci innych te¿ nie... wiêc mo¿esz sobie stworzyæ ¶wiat, gdzie kap³anów nie ma w ogóle, tyle, ¿e wszysko bêdziesz musia³ sam wymyslaæ :)
<br />Dobra, poddaje siê. Mimo to, uwa¿am ¿e wskrzeszanie jest zbyt powszednie - sprawia, ¿e gracze przestaj± baæ siê ¶mierci. <br /> <br />Co do stworzenia ¶wiata bez kap³anów - musia³ by to byæ ¶wiat bez bogów (albo z bogami, którzy zabraniaj± g³oszenia swej wiary, obrz±dków religijnych itd. - co, z punktu widzenia boga, jest bez sensu). Taki ¶wiat nie przypad³ by mi za bardzo do gustu :? . <br /> <br /><!--QuoteBegin-wonder+-->
wonder pisze:
<!--QuoteEBegin-->Jest jeszcze druga, prostsza opcja - dawaæ graczom mniej pieniêdzy.  :)
<br />To jest rozwi±zanie - proste i tanie :).

: śr lip 02, 2003 9:08 pm
autor: Pit__
Witam, <br />Niestety, wskrzesznie jest zbyt ³atwe, ale mo¿e to zminiæ DM :!: <br />Wprowadza on zasadê, i¿ dana postaæ mo¿e byæ wskrzeszana tylko 1 raz - to jakby jego druga szansa, co wy na to?

: śr lip 02, 2003 9:17 pm
autor: Moranor
Ale takie rozwi±zanie jest... ¿e tak powiem "nienaturalne". Nie zale¿y od ¶wiata czy od kap³anów, ale od mistrza gry (który przecie¿ w ¶wiecie BG nie istnieje). Ale nie jest najgorsze... <br />Jakby¶my nie wymy¶lili (Jakby¶cie nie wymy¶lili :mrgreen: ) czego¶ lepszego to nawet bêdzie najlepsze...

: czw lip 03, 2003 1:13 am
autor: Uata
A jaki problem istnieje w kompletnym zlikidowaniu wskrzeszania. Nie likwidowaniu kapłanów ale likwidowanie wskrzeszania. <br />Albo zlikwidowanie czaru wskrzeszenie lecz zostawienie wskrzeszeń w świątyniach. Cena wzrosłaaby z 50 razy, długość rytuału wzrosła by również odpowednio i wszystko załatwione. Hmmmm... ja nie widzę problemu.

: czw lip 03, 2003 1:17 am
autor: Molobo
Proponujê niczego nie zmieniaæ.Wskrzeszanie jest ok, nie nale¿y karaæ graczy za to ¿e siê ich postacie zabi³o.

: czw lip 03, 2003 2:11 am
autor: Devik Crazystar
.