Kosmologia a Planescape
: pn cze 07, 2010 7:22 pm
Planuję użyć Planescape jako świata do gry na autorskiej mechanice. Chciałbym jednak skorzystać z jak największej ilości możliwych planów, do czego potrzebuję opracować w miarę jednolitą kosmologię.
Chce się oprzeć na podstawie Planescape+Spelljammer. Pierwsze materialne w plogistonie połączone planem astralnym z wielkim kołem i planem eterycznym z planami wewnętrznymi. Mam jednak wiele pytań odnośnie różnych rozwiązań zastosowanych w innych edycjach które chciałbym "dołączyć" do 'mojego planescape'.
1. Gdzie znajdują się półplany? Jak do nich dotrzeć?
2. Co łączy pierwsze materialne z Shadowfell i Feywild?
3. Gdzie znajdują się odległa dziedzina, plan luster, plan snów i plan energii temporalnej i jak do nich dotrzeć?
4. W jaki sposób można się dostać do Astral Sea?
5. W jaki sposób dostać się do Elemental Chaos?
6. Jakie znaczenie mają plany wewnętrzne dla świata Planescape? Czy zastąpienie ich przez Elemental Chaos spowodowałoby jakąś znaczącą różnicę?
7. Jakie znaczenie mają pierwsze materialne dla świata Planescape? Czy możliwe jest bezproblemowe "usunięcie" z wieloświata oryginalnych światów zastępując je innymi, lub pozostawiając je nieokreślone?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Chce się oprzeć na podstawie Planescape+Spelljammer. Pierwsze materialne w plogistonie połączone planem astralnym z wielkim kołem i planem eterycznym z planami wewnętrznymi. Mam jednak wiele pytań odnośnie różnych rozwiązań zastosowanych w innych edycjach które chciałbym "dołączyć" do 'mojego planescape'.
1. Gdzie znajdują się półplany? Jak do nich dotrzeć?
2. Co łączy pierwsze materialne z Shadowfell i Feywild?
3. Gdzie znajdują się odległa dziedzina, plan luster, plan snów i plan energii temporalnej i jak do nich dotrzeć?
4. W jaki sposób można się dostać do Astral Sea?
5. W jaki sposób dostać się do Elemental Chaos?
6. Jakie znaczenie mają plany wewnętrzne dla świata Planescape? Czy zastąpienie ich przez Elemental Chaos spowodowałoby jakąś znaczącą różnicę?
7. Jakie znaczenie mają pierwsze materialne dla świata Planescape? Czy możliwe jest bezproblemowe "usunięcie" z wieloświata oryginalnych światów zastępując je innymi, lub pozostawiając je nieokreślone?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.