Strona 1 z 1

Planescape - jaka mechanika

: pt sie 20, 2010 10:43 pm
autor: soulreaver6
Witam, mam pewną prośbę, otóż chciałem poprowadzić sesję w settingu planescape, ale muszę przyznać że zasady 3ed nie za bardzo mi odpowiadają. Czy znacie może jakieś inne mechaniki które można by tu wykorzystać?

Planescape - jaka mechanika

: pt sie 20, 2010 11:01 pm
autor: Zsu-Et-Am
Np. Regułę Trójek :wink: - spisana z myślą o Planescape lekka mechanika wzorowana na zasadach FATE :). Spokojnie nadaje się do szybkiej gry i jednostrzałów prowadzonych np. na konwentach (tłumaczenie mechaniki zajmuje ok. pół godziny), ale pozwala też na rozwój postaci i dłuższą grę. Jej główną wadą jest konieczność samodzielnego przygotowywania statystyk przeciwników, ale nie powinno to być problemem (na pewno bez porównania łatwiej to przeprowadzić niż w 3E czy 4E D&D).

Planescape - jaka mechanika

: wt sie 24, 2010 10:25 am
autor: shaman_tm
A co z oryginalną mechaniką AD&D? Masz przynajmniej jedną niebagatelną zaletę: możesz bez problemów z konwersją wykorzystać cały materiał źródłowy z podręczników: przygody, potwory itd.
Moim zdaniem mechanika nie jest zła: prosta, lekka, dająca duże możliwości tak graczom, jak i MG.

Sam stanąłem przed takim wyborem, zabierając się za Planescape i jako człek leniwy ;) wybrałem właśnie mechanikę oryginalną. I nie żałuję, mimo kilku kwiatków AD&D (modyfikatory dodatnie, ujemne, dziwne czasami kategorie save'ów).

Planescape - jaka mechanika

: czw lip 07, 2011 1:27 am
autor: Pacal II
Ja mam trzy pytania co do Reguły trójek:
1. Nie jestem pewny czy rozumiem. Punkty wiary to to samo co punkty FATE?
2. Jak właściwie wyglądają testy atrybutów?
3. Czy żeby użyć magii konieczne jest wydanie punktu mocy?