Strona 1 z 1

Miasto

: wt maja 08, 2012 8:55 pm
autor: Renal
Mam zamiar stworzyć wielkie miasto (około 1'000'000 mieszkańców). Chcę w nim móc poprowadzić całą kampanię (między 1, a 21 poziomem). Tyle, że nie mam pomysłu jak stworzyć to miasto. Gdy próbuję oprzeć się na Przewodniku Mistrza Podziemi nie mogę mu nadać "duszy". Jakieś rady?

Miasto

: wt maja 08, 2012 9:11 pm
autor: Kamulec
Zacznij od znalezienia sensownego powodu dlaczego to miasto jest takie wielkie oraz ustalenia co sprawia, że może istnieć (organizacja władzy, infrastruktura). Najlepiej za przykład weź starożytny Rzym, w średniowiecznej Europie duże miasto miało kilkadziesiąt tysięcy ludzi.

Miasto

: wt maja 08, 2012 9:34 pm
autor: Radnon
Sugerowana liczba ludności robi wrażenie nawet z perspektywy D&D. W takiej sytuacji uzasadnienie istnienia miasta jest istotne, ale nie jest to rzecz, od której bym zaczął.

Wydaje mi się, że pierwszą rzeczą jaką powinieneś opracować to pewien ogólny klimat Twojego miasta. Czy ma to być bardziej realistyczna (albo lepiej byłoby powiedzieć historyczna), trochę mroczna metropolia wzorowana na realnie istniejących miastach. Trochę jak Lankhmar albo Wolne Miasto Greyhawk. Czy raczej wolisz iść w drugą stronę i zrobić lokację bardziej fantastyczną, która będzie przypominała Sharn albo miasta z Warcrafta. Na tym etapie dobrze byłoby też wziąć pod uwagę czynniki geograficzno-klimatyczne.

Potem dobrze byłoby opracować jakąś lokację startową, od której gracze mogliby zacząć swoją przygodę. Może to być jakaś gospoda, w której spotykają się awanturnicy i gdzie można znaleźć pracę, jakaś dzielnica cudzoziemców albo coś w tym stylu. Na tym etapie dobrze jest też przygotować kilku bohaterów niezależnych, którzy będą swego rodzaju "przewodnikami" graczy. W ten sposób łatwiej będzie przedstawić poszczególne organizacje albo frakcje, które w tak ogromnym mieście na pewno występują.

Kolejne etapy zależą już od tego, w którą stronę potoczy się przygoda. Jeśli gracze zdecydują się na udział w intrygach to wtedy dobrze będzie opracować głównych graczy na scenie politycznej. Jeżeli będą woleli zapuścić się do podziemi to trzeba opracować jakieś lochy (zapewne zaczynając od nieśmiertelnych kanałów).

Re: Miasto

: wt maja 08, 2012 10:58 pm
autor: Froger
Podziel sobie miasto na dzielnice. Traktując każde jak odmienną jednostkę będzie Ci łatwiej budować, np. poprzez nadawanie tematów: doki, dzielnica pałacowa, targowa itd. Kiedy już skończysz pisać, połączenie ich nie będzie trudne. Tylko nie odgradzaj ich sztucznie i ostentacyjnie (jak w Baldur's Gate, czy Neverwinter I), np. murami - niech podział zostanie w twojej głowie.
IMO milion jest za dużą liczbą. Nie ogarniesz takiej masy. Popatrz na nasze milionowe miasta - potrzebne Ci takie molochy?
Skoro powyżej wspominano Rzym, oto kilka ważnych punktów tworzących miasto:
-Forum Romanum,
-Pole Marsowe,
-Via Sacra,
-Via Appia.

Miasto

: śr maja 09, 2012 6:56 pm
autor: Renal
Podział na dzielnice jakiś już mam, a te tworzenie miasta "od środka" wydaje mi się ciekawym pomysłem. Więc zacznę od opracowywania "lepszych slamsów". Klimat raczej tak w miarę realistyczny ale bez przesady... Podzieliłem mapkę na 23 części. To najpierw opracuję jedną i boczne. Tam gracze zaczną. Biorę panteon Faeruński i silny w tym mieście jest kościół Helma. Poza tym bardzo ważne miasto portowe. Co do władzy wiem, że główną władzę sprawuje Rada Trzech - Najwyższy Kapłan Helma, Arcymag i wojownik-arystokrata potomek założyciela miasta (tak sprzed tysiąca lat).

Miasto

: śr maja 09, 2012 11:10 pm
autor: Gwjazdor
W DMG II oraz CItyscape masz "trochę" (drugi podręcznik jest w całości poświęcony miastom, jak nazwa wskazuje) na ten temat napisane.

Miasto

: śr maja 09, 2012 11:20 pm
autor: Radnon
Warto też zerknąć na darmowe wprowadzenie do Ptolusa. O ile sam Ptolus to dość specyficzne miasto, to jednak ten "przewodnik gracza" jest niezłym źródłem inspiracji do tworzenia początkowych lokacji.

Miasto

: czw maja 10, 2012 1:40 pm
autor: Renal
O podręcznik poświęcony miastom. Tego mi brakowało xD. Ale pewnie polskiej wersji nie ma...

Miasto

: pt maja 11, 2012 1:30 am
autor: Gwjazdor
Oczywiście, że nie ma - wszak ISA się tym zajmowała ;]

Miasto

: pt maja 11, 2012 5:03 am
autor: Kamulec
Odbiegamy nieco od tematu, ale o ile ISA miała wielkie problemy z dotrzymywaniem terminów, o tyle wydała na prawdę dużo podręczników. Licząc przygody do samego D&D będzie koło 40. Osób gotowych wyłożyć więcej pieniędzy na jeden system jest w Polsce garstka.