Strona 1 z 3

Betatesty

: pt kwie 20, 2007 1:43 am
autor: Anonim_1
Witajcie!

Co prawda jest stanowczo zbyt wcześnie, bym mógł szczerze napisać, iż mechanika Nemezis jest na ukończeniu - prawdę mówiąc jesteśmy mniej więcej w 1/3 prac - jednak posiadamy wystarczającą ilość tekstu do przetrawienia, by był sens rozpoczęcia werbunku osób chętnych do przetestowania Nemezis. Oficjalnie betatesty rozpoczęły się wczoraj (czyli 18.04.2007 roku), scenariuszem, w który już wkrótce będziecie mogli zagrać i Wy.
Przejdźmy do konkretów, czyli określenia tego, co możemy Wam zaoferować oraz co chcielibyśmy uzyskać od Was w zamian.

Korzyści
- Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, by każda z grup betatesterów, które dotrwają do końca testów otrzymały przynajmniej jeden podręcznik Nemezis. Jeśli uda się nam porozumieć z Wydawnictwem Alea, być może uda się nagrodzić Was hojniej, jednak w najgorszym przypadku zaopatrzymy Was w te książki z sumy, którą otrzymamy jako nagrodę (oczywiście, będzie to niestety możliwe jedynie w sytuacji, gdy Nemezis zwycięży w Megakonkursie).
- Każda z grup betatesterów otrzyma komplet materiałów mechanicznych oraz spore fragmenty fabularne podręcznika podstawowego. Ekipy, które dotrwają z nami do końca, będą oczywiście mogły kontynuować współpracę przy projektowaniu kolejnych podręczników. Najbardziej kreatywne osoby mogą rzecz jasna zostać wciągnięte do grupy autorskiej i zaproszone do współtworzenia settingu.
- Wraz z materiałami z podręcznika grupy betatesterów otrzymają również materiały dodatkowe: od szkiców scenariuszy i gotowych przygód (chcemy dysponować przed premierą co najmniej trzema kompletnymi, przetestowanymi scenariuszami), na luźnych notkach precyzujących mniej ważne z punktu widzenia podręcznika głównego elementy świata i mechaniki.

Oczekiwania
- Celem betatestów jest wykrycie i usunięcie wad, jakie mogą się pojawić w mechanice oraz zlikwidowanie luk w warstwie fabularnej, dlatego najważniejsza jest dla nas praktyka - krótko mówiąc, grupy betatesterów będą zobligowane, gdy tylko otrzymają komplet materiałów mechanicznych, do regularnej gry (w granicy rozsądku oczywiście, powiedzmy, że nie rzadziej, niż 1 sesja na 2 tygodnie).
- Każda grupa betatesterów powinna umieścić na forum Poltergeista Actual Play (czyli raport) z trzech scenariuszy, o których była mowa wcześniej (przygody te zostaną wysłane w gotowej formie, wystarczy je poprowadzić, podzielić się uwagami z autorami i napisać raport, dzieląc się w ten sposób swą opinią z szerszym gronem). AP muszą pojawić się najpóźniej w miesiąc po otrzymaniu scenariuszy.
- Nie wymagamy przetestowania absolutnie każdego elementu mechaniki - mamy jednak nadzieję, że rozwiązania, które mogą wzbudzić wątpliwości przy czytaniu zostaną sprawdzone w praktyce (np. grupa przetestuje możliwości potwora na sesji lub w czysto mechanicznej potyczce, zanim podzieli się opinią na jego temat).
- Osoby, które wezmą udział w betatestach nie mogą udostępniać otrzymanych materiałów osobom trzecim (tzn. wszystkim, które nie należą do grupy autorów i betatesterów).

Organizacja betatestów
Mniej więcej w przeciągu tygodnia od dnia dzisiejszego będzie gotowy pierwszy scenariusz - on jako pierwszy zostanie przesłany osobom, które wyrażą chęć wzięcia udziału w betatestach Nemezis. Najpóźniej miesiąc później zorganizujemy odpowiednie miejsce do swobodnej dyskusji (listę lub ukryte subforum) i zaczniemy nadsyłać kolejne fragmenty podręcznika.
Idealna grupa betatesterów powinna składać się z 5-6 osób (MG plus 4 lub 5 graczy) przynajmniej dobrze orientujących się w mechanice d20 (preferujemy edycję 3.5, na której będzie oparty nasz setting).



Osoby chętne do pomocy w testowaniu Nemezis bardzo proszę o zadeklarowanie się w tym temacie. Szczegóły (personalia osób, które będą wchodziły w skład drużyn, itd.) omówimy przez GG, PW lub e-maila.

: pt kwie 20, 2007 6:51 am
autor: Hezor
ShadEnc pisze:
d20 (preferujemy edycję 3.5, na której będzie oparty nasz setting).

d20 jak w Modern czy d20 jak DnD3.5 oparte na d20?
No, jestem zdecydowanie zainteresowany, ale porozmawiam z ludzmi czy beda w stanie wyrobic z czasem.

: pt kwie 20, 2007 10:07 am
autor: Anonim_1
Hezor pisze:
d20 jak w Modern czy d20 jak DnD3.5 oparte na d20?

Baza mechaniczna to D&D 3.5 (czyli SRD udostępnione przez ISĘ), przy czym zmienione będą listy umiejętności, atuty, klasy, itd. Ważne jest po prostu, by testerzy znali podstawę systemu, która na dobrą sprawę jest chyba wspólna dla obu wersji d20 (ruch w walce, podział akcji, ataki okazyjne, awans, itd.).

Hezor pisze:
No, jestem zdecydowanie zainteresowany, ale porozmawiam z ludzmi czy beda w stanie wyrobic z czasem.

Trzymam zatem kciuki za Twoich graczy. :)

: pt kwie 20, 2007 11:02 am
autor: prEDOator
Zgłaszam się. Uczestniczyłem już w takich projektach wraz z graczami (Panthar, przygotowywaliśmy się do sesji próbnych w Talantarze ale sam wiesz jak wyszło :) ). Obecnie poszukujemy odskoczni od fantasy, więc w Nemezis grało się będzie zapewne z chęcią. Dodatkowo przemawia za nami znajomość zasad, oraz kreatywność (przykładem jest autorski setting).

Pozdrawiam.

: pt kwie 20, 2007 11:49 am
autor: iron_master
Ja również się zgłaszam, jednak mnie jeszcze nie zapisuj ;) Porozmawiam z graczami, najpóźniej w poniedziałek napiszę czy się zgadzają, choć nie powinno być problemów. Wstępnie na 90% jestem na tak :)

: pt kwie 20, 2007 5:28 pm
autor: Kymil Nimesin
Ty Encu pamiętasz, że już zgłosiłem się w styczniu czy cósik takiego? Oczywiście jestem wciąż chętny. Graczy mam napalonych - z Nemezisem do końca! :wink:

PS. Czekam niecierpliwie na priva w sprawie ducha. :)

: pt kwie 20, 2007 5:51 pm
autor: Ivelio
Hm... Brzmi smacznie :P Podobnie jak Iron_master pogadam z graczami i napisze w najbliższym czasie czy będą chcieli : P Pewnie tak : P No i czy wyrobimy się z czasem :P To trudny okres dla nas licealistów... A z tego co czytałem to gra zapowiada się świetnie :D Pozdr.

EDIT:
A te raporty to w jakiej formie mają być? Jakiś opis gry czy jak? czy same wątpliwości bugi gry etc.?

: pt kwie 20, 2007 8:40 pm
autor: JaXa
Wybierz mnie !!! Wybierz mnie !!!

: pt kwie 20, 2007 8:57 pm
autor: Anonim_1
O proszę, odzew stanowczo mocniejszy, niż się spodziewałem. Aż miło czytać :)

Ivelio pisze:
A te raporty to w jakiej formie mają być?

Za wzór mogą posłużyć raporty z tego subforum Poltera. Uwagi co do błędów chcielibyśmy otrzymać prywatnie, zaś ogólne wrażenia ekipy testujące powinny wrzucać bezpośrednio na to forum.

Kymil Nimesin pisze:
Czekam niecierpliwie na priva w sprawie ducha.

Przepraszam, że jeszcze nie odpisałem. Jeśli niebo się nie zawali, zrobię to do końca weekendu (po drodze czeka mnie tylko notka VII etapu i psionika ;)).

: sob kwie 21, 2007 12:33 pm
autor: Deckard
Ivelio pisze:
A te raporty to w jakiej formie mają być? Jakiś opis gry czy jak? czy same wątpliwości bugi gry etc

Najprościej rzecz ujmując:

wpierw wprowadzenie do rozgrywanej przygody (miejsce, jakieś główne założenia, bohaterowie itp), następnie kolejno wypiszcie sceny w których Waszym zdaniem działo się coś istotnego związanego z przebiegiem gry (wrażenia, błędy, niejasności w zasadach, Wasze reakcje na to, sceny idealne, gdzie Wy + zasady dały kapitalną sesję itp).

: sob kwie 21, 2007 12:52 pm
autor: Drakestar
Po krótkiej i treściwej konsultacji z drużyną, zgłaszam się na ochotnika. Nie graliśmy jeszcze w klimatach science fiction, wiec jakaś odmiana by była.

Jeśli oczywiście są jeszcze jakieś miejsca :wink:

Pozdrawiam

: sob kwie 21, 2007 3:20 pm
autor: Anonim_1
Drakestar pisze:
Jeśli oczywiście są jeszcze jakieś miejsca

Miejsca jak najbardziej są - jak na tą chwilę nie zamierzamy wprowadzać ograniczeń. Generalnie odpadną pewnie tylko te ekipy, które zrezygnują z własnej woli lub grupy czysto teoretyczne (zależy nam przede wszystkim na sprawdzeniu mechaniki w grze).

Zróbmy małe podsumowanie.
Na tą chwilę pewni są:
1. prEDOator
2. iron_master
3. Kymil Nimesin
4. Jaxa
5. Drakestar

"Być" może zdeklarują się:
6. Hezor
7. Ivelio

Do końca weekendu postaram się podrzucić Wam jakieś konkrety i ustalić przez PW kilka najważniejszych rzeczy (skład grup, itp.).

: sob kwie 21, 2007 5:22 pm
autor: Ivelio
"Być" może zdeklarują się:

Deklaruje się :P Moi gracze już się zdecydowali [3], a jedna osoba nie jest pewna :] Także czekamy na konkrety odnośnie sesji :P

EDIT:
Zaje..fajnie... 3 graczy zrezygnowało, jeden się zdecydował... musze znaleść nowy skład, spróbuje odpowiedzieć jeszcze w tym tygodniu, przepraszam najmocniej za tych k... dziwnych ludzi...

: ndz kwie 22, 2007 11:35 am
autor: iron_master
No to ja już na 100% :)

: pn kwie 23, 2007 6:33 am
autor: Hezor
Ja tez potwierdzam.

: pn kwie 23, 2007 8:27 am
autor: Anonim_1
Świetnie, mamy zatem łącznie - licząc z moją - osiem drużyn. :)

Bardzo proszę Was o przesłanie do mnie jak najszybciej PW z następującymi danymi:

1. Składy osobowe grup (imiona, nazwiska, ksywy).
2. Kilka zdań na temat tego, kto będzie prowadził scenariusze (oczywiście nie ograniczamy liczby MG w ramach pojedynczej ekipy), Waszego wieku, stopnia znajomości D&D (w tym settingów, w kgóre grywaliście) oraz jak często możecie prowadzić sesje.
3. E-mail kontaktowy.
4. Kilka zdań na temat swojego stylu gry - czy korzystacie z figurek w walce, jak mocno zmieniacie/upraszczacie system, czy koncentrujecie się na kampaniach, czy też pojedynczych przygodach.
5. Gdzie najchętniej testowalibyście Nemezis (Ash, Bariz, Cor, peryferia układu, różne inne światy)?

Nie rozpisujcie się przy punktach 2 i 4, chcę się tylko zorientować jak wielką rozpiętość stylów gry reprezentuje nasze osiem grup. :)

: wt kwie 24, 2007 9:53 pm
autor: guziec
Encu dopisz i mnie do jakiejś grupki testerów :]

: wt kwie 24, 2007 9:57 pm
autor: Anonim_1
guziec pisze:
Encu dopisz i mnie do jakiejś grupki testerów :]

Zakładam, że będziesz grał w pierwszej (APowskiej) grupie lub razem z Reinwyrdem. Zobaczymy jak uda nam się zgrać.

: czw kwie 26, 2007 1:57 pm
autor: Anonim_1
Ivelio, Drakestar - bardzo Was proszę o podanie na PW informacji o swoich ekipach oraz e-maili kontaktowych.

Na tą chwilę otrzymałem PW od:
Hezor
iron_master
JaXa
Kymil Nimesin
prEDOator

Jeśli niebo się nie zawali, pierwsze materiały oraz przygodę wprowadzającą powinniście otrzymać przed sobotą. Jeśli się zawali, w niedzielę lub poniedziałek ;)

: czw kwie 26, 2007 2:45 pm
autor: Zsu-Et-Am
Na moment się wtrącę:
A te raporty to w jakiej formie mają być? Jakiś opis gry czy jak? czy same wątpliwości bugi gry etc

Najlepiej chyba w takiej, jaką zaproponowano w tym artykule. Jeśli nawet nie miałyby one dokładnie odpowiadać zaproponowanej strukturze, to przynajmniej jest to pewien przykład, a podane przez Urka sugestie mogą ułatwić sporządzenie AP.

: sob kwie 28, 2007 12:09 am
autor: Anonim_1
ShadEnc pisze:
Jeśli niebo się nie zawali, pierwsze materiały oraz przygodę wprowadzającą powinniście otrzymać przed sobotą.

Zawaliło się. Widać jasno, że wena to kobieta kapryśna, przychodzi i odchodzi kiedy chce. Mam już jakieś 3/4 scenariusza, ale jeszcze będę musiał nad nim trochę posiedzieć (choć... noc w sumie dopiero się zaczyna, może do rana zdążę :papieros:).

Może jest ktoś jeszcze chętny do betatestowania? Nie wstydźcie się, nie gryziemy. :)

: ndz kwie 29, 2007 10:16 pm
autor: Anonim_1
Scenariusz testowy został ukończony mniej więcej... 3 minuty temu. Co prawda z pewnością jest lekko pokraczny, napisany językiem wymagającym korekty, w dodatku najprawdopodobniej zawiera błędy, które mogą wyeliminować dopiero testy, niemniej został spisany od początku do końca. Jeszcze dziś zostanie wysłany do osób, które zadeklarowały się jako chętne do udziału w betatestach.

Ze swojej strony pragnę przeprosić Was, drodzy testerzy, za opóźnienia w dostarczeniu materiałów, błędy w tekście oraz brak niektórych fragmentów, które możecie uznać za potrzebne (np. mapki miejsca akcji, jednak tej, ze swoimi marnymi umiejętnościami artystycznymi, nie potrafię wykonać). Mam nadzieję, że scenariusz przyniesie Wam tyle frajdy, ile mi zajęło pisanie go i prowadzenie swojej ekipie. Powodzenia! :)

Edit

Nie wiem, czy do wszystkich dotarła wiadomość PW - z mojej skrzynki zniknęły wszystkie wiadomości z odpowiedziami na pytania zadane w tym temacie. Bardzo Was proszę, prześlijcie je do mnie raz jeszcze. Na tą chwilę scenariusz poleciał tylko do Kymila ;)

: pn kwie 30, 2007 7:29 pm
autor: Kymil Nimesin
Informuję, że odebrałem scenariusz. Niestety, w związku z moją obecną chorobą sesja odbędzie się dopiero okolicach piątku.
BTW. Świetny scenariusz Ence :)

: pn kwie 30, 2007 9:12 pm
autor: Anonim_1
Kymil Nimesin pisze:
Niestety, w związku z moją obecną chorobą sesja odbędzie się dopiero okolicach piątku.

Aj, nie ma pośpiechu. Najpierw zdrowie, potem RPG (zdrowiej szybko!). :)

Kymil Nimesin pisze:
Świetny scenariusz Ence

Dziękuję. :)

Przypomnienie - moi drodzy, bardzo proszę o ponowne przesłanie PW, jak do tej pory otrzymałem je od Kymila i prEDOatora.

: pn kwie 30, 2007 11:19 pm
autor: iron_master
Ok, scenariusz już jest. Sesja będzie najprawdopodobniej w sobotę, jeśli nic na głowę mi nie spadnie. Jeszcze nie czytałem calości, ale zapowiada się ciekawie :)

: wt maja 01, 2007 11:12 am
autor: Ivelio
No, wreście skompletowałem skład... Dżizas jak im się też odwidzi to ich chyba hordzie na pożarcie rzuce...
Encu, zaraz dostaniesz pm'a odemnie :P

EDIT:
Tak swoją drogą nie dostałem materiałów na temat sesji, a ona tuSZ tuSZ :P

: czw maja 03, 2007 12:46 pm
autor: Drakestar
Nom wczoraj wysłałem PW po raz drugi, mam nadzieje, że tym razem dojdzie.

Czekam na materiały...

: czw maja 03, 2007 1:05 pm
autor: Anonim_1
Nom wczoraj wysłałem PW po raz drugi, mam nadzieje, że tym razem dojdzie.

Doszło, scenariusz poleciał od razu na maila. Mam nadzieję, że dotarł bez problemów (choć Iveliowi na początku też nic się nie pojawiło na skrzynce - daj znać, jeśli i Twoja jest pusta).

: pt maja 04, 2007 9:34 pm
autor: Anonim_1
Mamy zielone światło na publikację scenariusza. Drodzy betatesterzy, do dzieła - czekam na Wasze raporty z uwagami i sygnał o gotowości do publikacji Actual Playów na forum.

Ivelio, jak tam Twoja sesja? Prowadziłeś wczoraj? :)

: sob maja 05, 2007 9:03 am
autor: iron_master
Prowadzę dzisiaj. Jeśli szczęście dopisze dziś późnym wieczorem powinien się na Poltku pojawić AP. Jeśli nie, jutro ;)