Strona 1 z 1

Dziki Wolsung

: pn gru 28, 2009 1:38 am
autor: wild beast
Oto pierwsza wersja mej konwersji, zebrana i obrobiona, wraz ze skrótem na jedną stronnę. Czekam na komentarz i dalsze przemyslenia.

P.S. Dziś w nocy pierwsza sesja... :wink:

P.S.2 Karta Postaci oparta na ogólnej do SWEXa Miasmy i Wolsungowej od Jagmina. Mam nadzieje że autorzy nie mają nic przeciwko. W kilku miejscach nie ma polskich znaków lub są małe litery bo nie do końca jeszcze radze sobie z wrzucaniem ich w Foxit Editor i Phantomie.

Dziki Wolsung

: pn gru 28, 2009 3:15 am
autor: Malaggar
Popracuj nad językiem, bo napisane jest to po prostu bardzo słabo.

Dziki Wolsung

: pn gru 28, 2009 7:40 am
autor: Erpegis
Może najpierw zagraj w Savage Worlds, zanim zaczniesz konwertować? Mam wrażenie, że czasem nie łapiesz kilku podstawowych zasad w SW (żetony, charyzma rośnie za szybko).

Dziki Wolsung

: pn gru 28, 2009 9:14 am
autor: wild beast
Erpegis pisze:
Mam wrażenie, że czasem nie łapiesz kilku podstawowych zasad w SW (żetony, charyzma rośnie za szybko).


Okej, dobra odpisze na to - ostatnio przejrzałem parę konwersji do SW i chyba w dwóch czy trzech widziałem opcje dostania większej ilości żetonów. Tak, rozumiem że każdy z nich to naprawdę WIELKA rzecz - właściwe pozwalają ci na unikanie śmierci, automatyczne zdanie testów itp. Ale w świecie Wolsunga bohaterowie to celebryci, sławy i jednostki co najmniej ponadprzeciętne - to takie ultra Dzikie Karty normalnych settingów - takie odniosłem wrażenie z lektury podręcznika. :wink:

Co do Reputacji/Charyzmy - chciałem by było zawsze czuć "To jest ta Dama co przeżyła katastrofę sterowca, uratowała hrabiego od pewnego skandalu i zyskała przychylność Królowej podczas balu". Jest jeszcze sprawa, że nie chciałem wprowadzać 3 statystyk odpowiedzialnych za Sławę, Reputacje i Charyzmę postaci, bo była to jedna z rzeczy które odrzuciły mnie od mechaniki W. I wreszcie by Reputacją można było stawiać na włosku - jeśli będzie rosnąć tak jak Charyzma w zwykłym Savage Wrolds, gracze nigdy nie zgodzą się jej zaryzykować. Z drugiej strony, chciałem by strata jej bolała, choc trochę - jak się ma w mechanice W tych kilkanaście punktów strata jednego to nic. Jeśli masz raptem 3 na krzyż to zaczyna się robić interesująco - nie sądzisz?

Jak do tej pory prowadziłem każde z Osiągnięć to materiał co najmniej na artykuł, ale może nie każde jest aż tak znane - to co, może liczba Osiągnięć na dwa, zaokrąglając w dół? Liczby będą sensowniejsze, bonusy aż tak nie przegięte, a i "sława" będzie bardziej ujęta w tej statycye. :wink:

Dziki Wolsung

: pn gru 28, 2009 11:40 am
autor: beacon
A graj sobie! Ale zanim wpuścisz tekst do sieci pójdź spać i popatrz jak pokaleczyłeś polszczyznę!

Mechanika Wolsunga bardzo mi nie odpowiadała i już podczas betatestów
zgłaszałem swoje uwagi co do niej, które nie zostały wysłuchane. Odniosłem
wrażenie że w wielu miejscach ona jest „ tak jak Savage Worlds tylko inaczej”,
gmatwając i utrudniając jej zrozumienie

Dziki Wolsung

: pn gru 28, 2009 10:03 pm
autor: Erpegis
Dobra, kilka nieco bardziej konstruktywnych uwag

1) Krzepa w Wolsungu oznacza nie tylko Siłę, ale też Wigor w SW. Nie mieszaj do tego Charyzmy.
2) Według tej konwersji nowostworzony bohater gracza będzie odpowiednikiem postaci co najmniej doświadczonej, i to nie licząc zmian dzikiej kostki. Do konwencji Wolsunga jak najbardziej to pasuje, jednak chcę po prostu zwrócić na to uwagę.
3) Wrogowie w Wolsungu nie mają wszystkich umiejętności na 3, a tylko te podane w ich profilu.
4) Ogólnie - jeśli masz zręczność na k6 to i walka na początku będzie równa k6 lub k8, bo podnosić wyżej się nie opłaca. Dając wszystkim bohaterom na starcie wszystkie umiejętności równe ich atrybutom tworzysz niewiarygodne przepaki.
5) Przewagi nie oznaczają tylko plusów do testów umiejętności. To także możliwości fajnych zagrywek, odpowiedniki profesji itp. Nie zawężaj tego do plusów +1/+2. Osoba, która ma Ekspresję (taniec z wysokimi kobietami) na pewno ma znacznie ciekawszą przewagę niż +1 do testów przekonywania.
6) Nawet jeśli w opisie NPC jest podane że ma umiejętność na 12, w większości wynika to z posiadanych atutów czy gadżetów, które też mogą być odpowiednikiem przewag.
7) Poziom trudności w SW domyślnie wynosi 4, i generalnie większe modzenie jest raczej intuicyjne. Rzadko (testy walki są oczywiście wyjątkiem) przekraczał 8.
8) Co do kart, nieco mi nie leżą - dzielenie wartości każdej blotki na pół jest mało brawurowe i grywalne. Może niech blotka będzie odpowiednikiem wydanego sztona? Ale to nie jest zły pomysł w sumie.
9) Jeśli profesja dodaje jeden żeton, to masz go na starcie pierwszej sesji, niezależnie od tego czy odgrywasz profesję czy też nie. Naprawdę polecam przestudiowanie podręcznika przed pisaniem konwersji. Żetony w SW dostaje się też za fajne pomysły i odgrywanie Zawad - których zresztą w Wolsungu nie ma poza rasą.
10) Reputacja to nie Charyzma, tak jak poziom sławy to nie Reputacja. W podręczniku Rippers znajdują się zasady Statusu, chyba dośc bliskie zasadom Reputacji w Wolsungu - krótko: masz średnio 5 punktów Statusu (im wyżej tym lepiej), możesz wydać je by dodać je do testów społecznych zamiast charyzmy, ale porażka w takim teście oznacza że tracisz wydany status.
12) SW nie ma mechanik konfrontacji i trzebaby je napisać w zasadzie od nowa. W kolejnym wiktoriańskim podręczniku (Space 1889) podobno mają być zasady walki społecznej.
13) Przewagi w SW nie kosztują punktów, przewagę albo się ma albo nie! Naprawdę, polecam ci dokładniejsze przeczytanie podręcznika, albo poczekanie na polską edycję. Gadżety w Wolsungu zawsze też mają działanie mechaniczne i posiadanie gadżetu jest też bardzo znaczącą przewagą

Dziki Wolsung

: wt gru 29, 2009 9:26 am
autor: wild beast
Dziekuje Erpegisise za dobrą krytykę. Aż serce się raduje. :wink:

Po pierwsze i najważniejsze, zauważ że są to zasady dla konwersji dla NPCów, przede wszystkim - jeśli nie stwierdzono inaczej, Bohaterów robi się według zasada SW. Te zasady są po to by można spokojnie bestiariusz Wolsunga sobie na szybko przekładać.

Erpegis pisze:
1) Krzepa w Wolsungu oznacza nie tylko Siłę, ale też Wigor w SW. Nie mieszaj do tego Charyzmy.


Wiem o tym, ale statystykę Wigoru trzeba jakoś "urodzić". Uznałem że Wigor w SW, jako statystyka oznaczająca zarówno tężyzna jak i "witalność", powiązana także z wyglądem ( chcby Przewagi Ładny i ładniutki jego wymagaja ) będzie w sam raz. :wink:

Erpegis pisze:
2) Według tej konwersji nowostworzony bohater gracza będzie odpowiednikiem postaci co najmniej doświadczonej, i to nie licząc zmian dzikiej kostki. Do konwencji Wolsunga jak najbardziej to pasuje, jednak chcę po prostu zwrócić na to uwagę.


Te zasady nie sa dla postaci graczy. :wink: Oni maja zasady do Savage Worlds od tego.

Erpegis pisze:
3) Wrogowie w Wolsungu nie mają wszystkich umiejętności na 3, a tylko te podane w ich profilu.


Wiem to, i miałem to na myśli pisząc konwersje.

Dygresja: Na wczorajszej ( dzisiejszej? ) sesji okazało się że prawie wszyscy NPCe mają jakieś niestworzone statyki w mechanice W w "Operacji Wotan". Technomag bez zaznaczonej Techniki? Ta sama postać która ma 12/8+ w perswazji? Przecież to już nawet śmieszne nie jest ani trochę - zwłaszcza ze jest to lekko gburowaty krasnolud. Ktoś nieźle palił jak robił ich postacie, oj tak....

Erpegis pisze:
4) Ogólnie - jeśli masz zręczność na k6 to i walka na początku będzie równa k6 lub k8, bo podnosić wyżej się nie opłaca. Dając wszystkim bohaterom na starcie wszystkie umiejętności równe ich atrybutom tworzysz niewiarygodne przepaki.


Te które maja wymienione w statystykach. Ale chyba masz rację - albo Umiejętności powinny być niższe, albo Atrybuty - krasnolud z poprzedniego przykładu, wyszło mi ze miał 12+2 w SW do rzutów...

Sadze że lepszym rozwiązaniem jest niższy Atrybut - wolałbym by istota była słabsza ogólnie ( niżesz Atrybuty ), ale lepsza w kilku rzeczach, niż zajebista ogólnie ( ale gorsza w konkretnych rzeczach ).

Erpegis pisze:
5) Przewagi nie oznaczają tylko plusów do testów umiejętności. To także możliwości fajnych zagrywek, odpowiedniki profesji itp. Nie zawężaj tego do plusów +1/+2. Osoba, która ma Ekspresję (taniec z wysokimi kobietami) na pewno ma znacznie ciekawszą przewagę niż +1 do testów przekonywania.


Ależ oczywiście, chodziło mi o to ze jest to rozwiązanie "na szybko" - dzięki tym zasadom mogłem prowadzić "Operacje Wotan" bez 3 dni przygotowywania statystyk przeciwników. Ale tak - jeśli chcemy na przykład przełożyć Arcywroga, lepiej byłoby Przewagi +1 przerobić na coś bardziej ambitnego. :razz:

Erpegis pisze:
6) Nawet jeśli w opisie NPC jest podane że ma umiejętność na 12, w większości wynika to z posiadanych atutów czy gadżetów, które też mogą być odpowiednikiem przewag.


Dokładnie - u mnie na sesji wyszło że Gadżety które dają "=3 za żeton" powinny w Sw dawać stałe +1 - czyli odpowiednik Przewagi właśnie.

Erpegis pisze:
7) Poziom trudności w SW domyślnie wynosi 4, i generalnie większe modzenie jest raczej intuicyjne. Rzadko (testy walki są oczywiście wyjątkiem) przekraczał 8.


I rzadko przekraczają - na sesji, ani jeden test nie był większy niż 8, choć gracze walczyli z mecha-godzillao-statuą. :razz:

Erpegis pisze:
Co do kart, nieco mi nie leżą - dzielenie wartości każdej blotki na pół jest mało brawurowe i grywalne. Może niech blotka będzie odpowiednikiem wydanego sztona? Ale to nie jest zły pomysł w sumie.


Testowałem dzielnie na pół blotek - wyszło całkiem fajnie. Pamiętaj że nawet takie 8 podzielone na pół, to właściwe pewne zdanie zwykłego testu, a nawet 4, podzielone na pół, to zwiększenie o 50% - tylko jedna przewaga postaci dawał nam +2 do testu. :wink:

Jednakmoże rozwiniesz jaki masz pomysł z tymi żetonami, zawsze z chęcią go obejrzę. :wink:

Erpegis pisze:
9) Jeśli profesja dodaje jeden żeton, to masz go na starcie pierwszej sesji, niezależnie od tego czy odgrywasz profesję czy też nie. Naprawdę polecam przestudiowanie podręcznika przed pisaniem konwersji. Żetony w SW dostaje się też za fajne pomysły i odgrywanie Zawad - których zresztą w Wolsungu nie ma poza rasą.


Wolsung ( podstawką ) dopiero dzisiaj do mnie wrócił, bo kumpel miał ja u siebie, ale dziękuje za uwagę. Tak mi się wydawało ze powinno to gdzieś być. :wink:

Erpegis pisze:
10) Reputacja to nie Charyzma, tak jak poziom sławy to nie Reputacja. W podręczniku Rippers znajdują się zasady Statusu, chyba dośc bliskie zasadom Reputacji w Wolsungu - krótko: masz średnio 5 punktów Statusu (im wyżej tym lepiej), możesz wydać je by dodać je do testów społecznych zamiast charyzmy, ale porażka w takim teście oznacza że tracisz wydany status.


Dziękuję za tą wskazówkę, postaram się dorwać Rippers choćby tylko dlatego ( pomijając że i tak od dłuższego czasu myślałem o przeczytaniu tego settingu ). :wink:

Erpegis pisze:
12) SW nie ma mechanik konfrontacji i trzeba by je napisać w zasadzie od nowa. W kolejnym wiktoriańskim podręczniku (Space 1889) podobno mają być zasady walki społecznej.


Testowałem wczoraj moją propozycje z konfrontacjami jako klasyczna walką, i wyszło fajnie. Dorzucę ich opis do nowej wersji, jak tylko wprowadzę kilka poprawek. :wink:

Erpegis pisze:
13) Przewagi w SW nie kosztują punktów, przewagę albo się ma albo nie! Naprawdę, polecam ci dokładniejsze przeczytanie podręcznika, albo poczekanie na polską edycję. Gadżety w Wolsungu zawsze też mają działanie mechaniczne i posiadanie gadżetu jest też bardzo znaczącą przewagą


Tak, wiem o co chodziło tutaj - Gadżety po prostu nie są Przewagami więc, tylko kolejna możliwością wydania rozwoju za 5 PD. Gadżet z 1 cecha jest za 1 pkt. więc za jeden rozwój można ( poza klasycznymi rozwiązaniami z SW ):

*Kupić Gadżet z dwoma cechami
*Kupić 2 Gadżety z jedną cechą
*kupić jeden gadżet z jedną cechą i jedną Umiejętność rozwinąć jeśli jest mniejsza lub równa swojemu Atrybutowi.

Na wczorajszej sesji wyszło też że przydadzą się zasady Bogactwa lepiej zrobione - może są w jakimś settingu do Savage Worlds? Na razie przyjąłem że Bogactwo działa jak w Wolsungu, tylko jego wartość dzielimy przez 3 - jak postaci w W zaczynają z 3, u mnie zaczynają z 1.

Kolejna sprawa która wyszła - to jak wyliczyć na szybko obronę, jeśli już jest podana ( tak jak są zapisy "X/Y+" ) - daną obronę dzielimy po prostu na dwa, jak zwykle, zaokrąglając w dół. Maksymalna jaka mieliśmy to było 8 do przerzucenia więc było nieźle.

Na koniec, wrażenia po sesji - jeśli chodzi o fabułę, było fajnie, miło i tak jak się spodziewałem ze będzie ( nieźle, bez rewaluacji ). Jeśli chodzi o mechanikę, konwersja naprawdę wiele pomogła - nawet jak graliśmy z "przełożeniem" reguł na bierząco, sam silnik SW nadał grze ogromny dynamizm, sprawił ze mi się miło prowadziło, a graczom grało. SW rulez. :wink:

Dziki Wolsung

: wt gru 29, 2009 12:19 pm
autor: Erpegis
Wiem o tym, ale statystykę Wigoru trzeba jakoś "urodzić". Uznałem że Wigor w SW, jako statystyka oznaczająca zarówno tężyzna jak i "witalność", powiązana także z wyglądem ( chcby Przewagi Ładny i ładniutki jego wymagaja ) będzie w sam raz. :wink:


Charyzma to nie wygląd, choć wygląd dodaje do Charyzmy. Po prostu, niech Krzepa oznacza wigor i siłę.

Te zasady nie sa dla postaci graczy. :wink: Oni maja zasady do Savage Worlds od tego.


To tym bardziej pamiętaj że BG muszą zacząć na wyższym poziomie niż normalnie.

Dygresja: Na wczorajszej ( dzisiejszej? ) sesji okazało się że prawie wszyscy NPCe mają jakieś niestworzone statyki w mechanice W w "Operacji Wotan". Technomag bez zaznaczonej Techniki? Ta sama postać która ma 12/8+ w perswazji? Przecież to już nawet śmieszne nie jest ani trochę - zwłaszcza ze jest to lekko gburowaty krasnolud. Ktoś nieźle palił jak robił ich postacie, oj tak....


Echhh, jeśli technomag nie ma techniki to oznacza tylko że jej nie wykorzystuje, nie? Jeśli nie miał w opisie zaklęć to to nie jest aż tak poważny babol.

Sadze że lepszym rozwiązaniem jest niższy Atrybut - wolałbym by istota była słabsza ogólnie ( niżesz Atrybuty ), ale lepsza w kilku rzeczach, niż zajebista ogólnie ( ale gorsza w konkretnych rzeczach ).


Atrybuty w SW mają czasem bardzo konkretne zastosowanie. To nie są tylko "ogólne możliwości postaci". W wielu grach jeśli postać nie ma jakiejś umiejętności, rzuca się na Atrybut; w SW ma się niewyszkolony test (k4-2). Na atrybuty rzuca się kiedy MG nie wie, którą umiejętność zastosować albo w kilku bardzo konkretnych, opisanych w podstawce przypadkach - triki, testy Wigoru by przeżyć itp. Jedną z zalet SW jest właśnie to, że trudno zrobić postać "ogólnie zajebistą" - co jest zresztą kluczowym założeniem Wolsunga, i nie tylko mechaniki ale i gry samej w sobie.

Zasady bogactwa na pewno są w którymś settingu, choć nie jestem pewien gdzie :)

Powiem to jeszcze raz, pograj trochę zamiast pisać konwersję na system, w który grałeś raz bo nie wszystko pasuje do założeń SW ani do Wolsunga :)

Dziki Wolsung

: wt gru 29, 2009 4:57 pm
autor: Mroczny Pomiot
wild beast
Przejrzyj konwersje na stronie[url]savageheroes.com[/url].

Dziki Wolsung

: wt gru 29, 2009 11:39 pm
autor: wild beast
Erpegis pisze:
Charyzma to nie wygląd, choć wygląd dodaje do Charyzmy. Po prostu, niech Krzepa oznacza wigor i siłę.


No właśnie wolałbym by nie były sobie równo bo to nudne. Po drugie wtedy NIC nie mamy do Charyzmy, a jeśli spróbujemy wersje ze średnia, potwór nie będzie miał zawsze "k10 Siły i Wigoru".

Erpegis pisze:
To tym bardziej pamiętaj że BG muszą zacząć na wyższym poziomie niż normalnie.


Własciwe i tak zaczynają - dostaja dwa Gadżety ( odpowiedniki około 3 punktów w rozwoju ) oraz jedno Osiągnięcie ( odpowiednik 1 punktu ).To jakby dostali dwie darmowe Przewagi na starcie. :wink:

Erpegis pisze:
Echhh, jeśli technomag nie ma techniki to oznacza tylko że jej nie wykorzystuje, nie? Jeśli nie miał w opisie zaklęć to to nie jest aż tak poważny babol.


tak, ale w przygodzie jest ze ta postac ma przeciwstawny z graczem odnośnie techniki, jesli wchodza w dyskusje o golemach - w tresci przygody, więc to chyba juz jest bobol. :wink:

Erpegis pisze:
Powiem to jeszcze raz, pograj trochę zamiast pisać konwersję na system, w który grałeś raz bo nie wszystko pasuje do założeń SW ani do Wolsunga


Ciężko jest pograć jesli jest się jednym MG prowadzącym tak Wolsunga jak i SW w mieście. :wink: Podejście "Trial by Fire" ma swoje zalety zresztą.

Co do założeń - część z nich CHCE zmienić - nie podoba mi się w W że "wszyscy wszystko umieją". Albo to że technomagia to "tylko nowa magia", choć to akurat nie wielka różnice robi w zasadach.

Mroczny Pomiot pisze:
Przejrzyj konwersje na stronie[url]savageheroes.com[/url].


Przegladam, przeglądam. :razz: Ale ciągle nie moge znaleśc jakis zasad dla Bogactwa - za to przeczytałem juz ze 3 konwersje dla Star Wars, jedna DeDeków ( bardzo fajnie rozwiązane sa tam Prestiżowki z d20 ) i jeszcze kilka innych settingów. Nigdzie, niestety, zasad bogactwa... :(

Dziki Wolsung

: sob kwie 10, 2010 2:26 pm
autor: wild beast
Najnowsza wersja z zasadami Konfrontacji. Będzie stale poprawiana pod tym adresem właśnie. :wink: Czekam na komentarze.

Dziki Wolsung

: sob kwie 10, 2010 2:42 pm
autor: Mroczny Pomiot
Bez urazy, ale wydaje mi się to dość topornym rozwiązaniem. Takie przekładanie cyferek zamiast oddawania ducha settingu jest według mnie bezsensowne.

Dziki Wolsung

: ndz lip 18, 2010 11:27 pm
autor: Garnek
To ja tylko szepnę, że niedługo coś pokażemy :) Wręcz na dniach...

Dziki Wolsung

: ndz lip 18, 2010 11:55 pm
autor: Mroczny Pomiot
To super!!

Dziki Wolsung

: śr sie 04, 2010 9:09 pm
autor: Garnek
No, w końcu :)

Przed Państwem Brawurowy Wolsung!