Strona 1 z 2

Profesje

: pn lip 19, 2010 10:04 am
autor: Garnek
Lyonesse się drukuje, więc czas przysiąść nad Almanachem Nadzwyczajnym - a to dobry moment, by zapytać Was o parę spraw:

1. Jakie profesje z podręcznika podstawowego lubicie najbardziej? (konkurs na bohaterów sugeruje, że technomagów i agentów specjalnych, ale to tylko dane od 20 osób :) )
2. Jakich profesji wam brakowało?

Mam nadzieję, że dyskusja się ciekawie rozwinie. A na zachętę dodam, że jeśli ktoś podrzuci pomysł na jakąś fajną profesję, to powinno mi się udać przemycić ją do dodatku :)

Profesje

: pn lip 19, 2010 11:45 am
autor: Malkav
Ja w swojej ekipie mam dwóch technomantów (rusznikarz i chemik-golemolog), odkrywca (gracz mało aktywny) i zabijakę. Trafiali się też artysta, bon vivat i spirytysta. Jednak żelazny trzon ekipy stanowią owi technomagowie i zabijaka.

Czy brakowało jakichś profesji? Moim graczom nie. W moim odczuciu te przedstawione w podręczniku są wystarczające, bo są dość "archetypiczne" i chyba nie ma sensu mnożyć ich na potęgę.

Re: Profesje

: pn lip 19, 2010 11:51 am
autor: DeathlyHallow
Technomag to oczywiście dość naturalny typ w steampunkowym systemie, stąd jego popluraność. Detektyw i dziennikarz mocno dają radę w sceneriach miejskich, a i zdolność pisarza winduje go wysoko w moim rankingu. Arystokratą także gracze nie gardzą.

Wbrew temu co napisaliście w podręczniku w którejś tam ramce brakuje profesji medyka. Że nuda? Dobre sobie, a niby naukowiec czy archeolog to nie nuda? W czasach House'a lekarz to naprawdę kozacka profesja dla wielu ludzi, a wiktoriański, szalony medyk... No helooooouuuuu! Przydałaby się też profesja dla wilków morskich!

Profesje

: pn lip 19, 2010 1:40 pm
autor: Malkav
Przecież w podręczniku stoi napisane, że medykom się nie ufa. Po co grać kimś, kto na dzień dobry z racji zawodu ma przechlapane. Zmieńmy trochę sytuację - chciałbyś grać w WoDa i być kanarem albo komornikiem? ;)

Profesje

: pn lip 19, 2010 5:06 pm
autor: Kot
Garnek pisze:
2. Jakich profesji wam brakowało?

Salonowej wersji szarlatana z westernów. Faktycznie byłoby to coś w stylu medyka...
Swoją drogą, wszelkiej maści salonowi oszuści byliby ciekawą opcją. Mało 'dżentelmeńską', ale ciekawą.

Malkav pisze:
chciałbyś grać w WoDa i być kanarem albo komornikiem?

Jasne. Eksmitowałbym wampiry i kasował wilkołaki za jazdę na gapę. :P

Profesje

: pn lip 19, 2010 8:04 pm
autor: Malkav
Myślę sobie, że warto rozważyć opcję dodatku dla złoczyńców. Znalazłyby się w nim takie profesje jak szalony naukowiec, kowboj, szatanista, latający mózg i temu podobne ;)

Profesje

: wt lip 20, 2010 2:22 pm
autor: Kot
Malkav pisze:
szalony naukowiec

Niezrozumiany geniusz. :P

Malkav pisze:
kowboj

Już jest, jako Twardziel bodajże.

Malkav pisze:
szatanista

Jest 'Duchowny'. :P

I nie mam na myśli przestępców, a oszustów salonowych. Takich odnalezionych kuzynów, cudem ocalonych zaginionych i przybyszy z niezwykle dalekiej prowincji.

Ale poza tym lista profesji jest niezwykle obszerna i wyczerpująca. Mam wrażenie, że pokrywa większość wyborów, do jakich skłonni są gracze.

Profesje

: wt lip 20, 2010 3:01 pm
autor: Malkav
Proponuję mały eksperyment - zrobić sobie postać pirata z każdej profesji. Aktor-pirat (czyli człowiek jednej roli), naukowiec-pirat (Nemo), oficer-pirat (kaper, korsarz, coś koło tego), arystokrata-pirat (czyli synkowi tatusia się nudzi), etc.

Profesje

: śr lip 21, 2010 11:44 am
autor: Kot
Ninja-pirat? :P

Profesje

: śr lip 21, 2010 11:58 pm
autor: Malkav
Kot pisze:
Ninja-pirat?

Proszę cię bardzo, drogi Kocie - ninja, który zostaje zabrany ze swoim panem w podróż statkiem (gdzieś tam), udaje kucharza, po drodze statek zostaje zaatakowany, ninja zostaje uratowany, bo dobrze gotuje. W ten sposób zostaje nie tylko ninja-kucharzem, ale także kucharzem-piratem i ninja-piratem :>

Profesje

: czw lip 22, 2010 7:04 am
autor: Kot
Malkav pisze:
kucharzem-piratem

Kukiem, jeśli na morzu. Myślę, że powinniśmy zostać zmoderowani. :P

Profesje

: czw lip 22, 2010 8:33 am
autor: Garnek
Khm...
Poproszę coś merytorycznego :)

Bo może jest tak, że po prostu nie potrzeba żadnych nowych profesji?

Profesje

: czw lip 22, 2010 11:49 am
autor: Kot
Garnek pisze:
Bo może jest tak, że po prostu nie potrzeba żadnych nowych profesji?

Na to w sumie wychodzi, Garnku. Istniejące są na tyle fajne i elastyczne, że dadzą się dostosować. Naprawdę ciężko mi cokolwiek wymyślić w tej materii.

Profesje

: czw lip 22, 2010 1:22 pm
autor: Gerard Heime
Może po prostu dać zasady tworzenia własnych profesji i wskazówki jak interpretować te już istniejące?

Profesje

: czw lip 22, 2010 3:03 pm
autor: Kot
Gerard Heime pisze:
Może po prostu dać zasady tworzenia własnych profesji i wskazówki jak interpretować te już istniejące?

A potrzeba czegoś takiego? W sumie, Wolsung jest jednym z nielicznych znanych mi systemów, który nie potrzebuje 'podręcznika MG'. ;P

Profesje

: czw lip 22, 2010 3:12 pm
autor: Malkav
Gerard Heime pisze:
Może po prostu dać zasady tworzenia własnych profesji i wskazówki jak interpretować te już istniejące?

A to może być ciekawe. Zwłaszcza wskazówki (patrz. kuk-ninja :P) mogą się przydać tym, którzy nie mają innego pomysłu, niż szybernasty technomag albo fyfnasty agent specjalnej troski.

Re: Profesje

: pn sie 16, 2010 10:51 pm
autor: geko19912
Oprocz samouczka tworzenia profesji (co jest wg mnie genialnym pomyslem) mozna dac kilka kolejnych jak np.

adwokat(dobrze miec w grupie kogos kto nie tylko jest arystokrata, ma gadanaego, ale i zna ksiege prawa od deski do deski)

ninja lub samurai(pomysl padl, ale ja bardziej na powarznie, na mysli mam takiego zabijake ale z bonusami dobrymi dla bohaterow o pochodzeniu sunnir, a dokladniej ozumu, tam kultura ciagnie sie i ciagnie)

jakas profka morska tez byla by nie glupia jak i profka dla bohaterow podruzujacych po niebosklonie

i zrobic profesje lekarza, wiem wiem jest cos o medykach, ale wlasnie tu jest haczyk... cos, a przydalo by sie czasem miec uczonego doktora w grupie, oczywiscie z dobrym parokarabinem pod kitlem ;p

co o tym myslicie??

Re: Profesje

: wt sie 17, 2010 12:06 am
autor: geko19912
A tak jeszcze nawiasem, moze oprocz profesji wrzucic tam cos w stylu rasy zapomniane (inspira z dzialu rasy xD)?? Glownie mi chodzi o ¤laki. Wilkolaki wanadia, kotolaki sunnir, niedzwiedziolaki... cos tam itd. mam na mysli jednak takie jak by stale w swej postaci inteligentne NIEgrywalne rasy. Strasznie ich malo, glownie legendy ale bohaterowie graczy to i dinozaury znajda.

I kolejny maly offtop, ale mam na mysli nexusy. Ostatnio wpadlem na pomysl zrobienia postaci naukowca, badacza nexusow. Teraz moje kluczowe pytanie. Czy niexusy sa stale?? I nie mam na mysli tych slabszych, dostepnych wszedzie, ale te silne lub najsliniejsze, jeden lub dwa na swiecie?? Jednak chcialem stworzyc mala przygode na bazie tego jednak fakt czy sa stale czy nie robi roznice. Co do samych profesji zeby nie bylo... no naukowcy i badacze sa, ale ten od nexusow (wiem wiem, lame, i mozna podciagac pod ow profki badacza lub naukowca ale...)

Profesje

: wt sie 17, 2010 10:37 pm
autor: Garnek
Dzięki za pomysły na profesje.

O zwierzoludach pomyślimy, brzmią jak coś akurat do "W pustyni i w puszczy".

Nexusy, zwłaszcza te potężniejsze są stałe, jeśli się zmieniają/znikają to tylko w skutek jakiś zmian na wielką skalę w otoczeniu.

Profesje

: śr sie 18, 2010 11:10 am
autor: Malkav
Mi chodzi po głowie od jakiegoś czsau Dziki dziecko. Nie wiem, na ile byłaby to grywalna postać. Ale jeśli założyć, że przygoda toczy się na Dekanie, to taka postać mogłaby być całkiem ciekawa. Pozostaje problem rozwiązania bogactwa (są to rzeczy, które nie interesują Dzikiego dziecka) i wykorzystania jego braku w inny sposób (np. automatyczne dogadywanie się ze zwierzętami albo przetrwanie w dżungli).

Innym problemem jest ograniczenie tej postaci. Kiedy wraca do cywilizowanego świata automatycznie staje się sensacją i atrakcją turystyczną, która zaproszona na robi skandal za skandalem.

Re: Profesje

: czw sie 19, 2010 7:16 pm
autor: Fixer
Cóż, u mnie na sesjach najczęściej się pojawiają zabijacy, ale to chyba zasługa bardzo, bardzo dużej rozpiętości tej profesji. Warte odnotowania jest także zainsteresowanie klasą technomaga, co sprawia, że wpadam w histerię próbując udowodnić graczom, że rytualizm i spirytyzm także są ciekawe. :D

Poza tym sądzę, że wymienione wyżej profesje pirata czy pilota mieszczą się we wszelkich innych profesjach - np. w oficerze (lotnik albo oficer marynarki) czy w przestępcu (pirat powietrzny, latający swoim bojowym sterowcem czy "zwykły" pirat na statku). Jeżeli faktycznie mielibyśmy iść w zacieśnianie zasięgu można byłoby dodać profesję Polityka - niby łapie się pod arystokratę, ale z powyższymi przykładami jest to samo.

Re: Profesje

: czw sie 19, 2010 9:58 pm
autor: geko19912
Arystokrata to niekoniecznie polityk. Dobrze by bylo zrobic polityka i za przyklady podac np. adwokat, sedzia, posel itd. itp.

Re: Profesje

: pn sie 23, 2010 1:59 pm
autor: Fixer
geko19912 pisze:
Arystokrata to niekoniecznie polityk. Dobrze by bylo zrobic polityka i za przyklady podac np. adwokat, sedzia, posel itd. itp.


W XIX wieku - myślę, że głównie. :)
Ale jako oddzielna profesja to niezły pomysł.

Profesje

: wt sie 24, 2010 11:32 am
autor: MaWro
U mnie na sesjach najczęściej pojawiają się technomagowie. Dość często zdarzają się też agenci specjalni, arystokraci i oficerzy. Przydarzali się także: bon - vivant,spirytysta,zabijaka.

Profesje

: sob wrz 04, 2010 2:06 am
autor: Feniks
Jak na steam punk to nie ma tam postaci aby grać van helsingiem specem od łapania wilkołaków i wampirów Poza tym lista jest naprawdę szeroka a każda z profesji może być czymś kompletnie innym w rękach każdego z graczy.

Profesje

: czw wrz 16, 2010 2:37 pm
autor: Gerard Heime
Myślę, że można to podciągnąć pod myśliwego, chociaż dodanie nowej profesji może nie być złym pomysłem. Przegadam to dziś z Garnkiem.

Re: Profesje

: czw wrz 16, 2010 4:37 pm
autor: DeathlyHallow
Fakt, jeśli ktoś chce zrobić sobie takiego 'łowcę potworów' (miałem taką sytuację z graczem) to może albo wybrać myśliwego, albo badacza (zależy na jaki aspekt się bardziej nastawia) i jakoś to działa, ale akurat chyba istnienie takiej profesji nie byłoby specjalnie naciągane.

Re: Profesje

: pn lis 22, 2010 8:38 pm
autor: geko19912
I kolejna propozycja wpadła z racji bytu w innym systemie, ale myślę, że do wolsunga jak najbardziej pasował by taki... ekhem... "Inkwizytor". Mój był podróżnikiem do nawracania niewiernych, ale każdy może mieć swoją wizję misjonarza... i kolejna opcja xD

Profesje

: pn lis 22, 2010 11:23 pm
autor: Lord Xan
Profesja duchowny świetnie spełni tę rolę - dobrać tylko dobrze archetyp, gadżety i atuty, dać punkty w ekspresję czy też inną drogę nakłaniania niewiernych do swoich racji (blefowanie? :razz: ) i mamy świetnego inkwizytora. Nie potrzebna nowa profesja.

Profesje

: wt lis 23, 2010 10:05 am
autor: Lasard
Zgadzam się z Xanem. Jeden z graczy w drużynie z którą gram stworzył sobie właśnie takiego inkwizytora na bazie duchownego. Jest to profesja którą można sobie podciągać pod wiele innych ról. Profesja Inkwizytor jest zbyt sprecyzowana.