Strona 1 z 1

Buddyzm a FR

: śr maja 30, 2012 6:10 pm
autor: Borntodie
Witam,
ostatnio przyszedł mi do głowy pewien koncept postaci, ale nie jestem pewien, czy uda się go ,,upakować" w realia FR. Chodzi o grę mnichem-buddystą, jednak ta filozofia jako taka chyba nie istnieje w krainach. Czy znacie jakieś zakony, czy organizacje, które głoszą podobne poglądy? A może udałoby się to dopasować do dogmatów jakiegoś bóstwa?

Re: Buddyzm a FR

: śr maja 30, 2012 8:43 pm
autor: Radnon
W Faerunie rzeczywiście nie ma żadnej "buddyjskiej" organizacji, ale już w Kara-Tur mamy lokalny odpowiednik Tybetu, który nazywa się Tabot. Jest to właściwie kalka kulturowa z mnichami, klasztorami, sztukami walki i filozofią bardzo podobną do naszego buddyzmu. W zachodnich krainach przedstawicieli tej nacji można spotkać w Thesk (wśród uchodźców z Shoonach) i na Smoczym Wybrzeżu. Jeśli grasz w realiach 4. edycji to w miastach tego ostatniego regionu można znaleźć całe dzielnice mieszkańców Kara-Tur.

Buddyzm a FR

: śr maja 30, 2012 9:19 pm
autor: Planetourist
Dodam, że Shar jest boginią "Nirwany", ale rozumianej negatywnie, jako absolutna pustka. Cytując Wyznania i Panteony:

Jej serce tęskni do spokoju nieistnienia, więc ta ukryta w ciemnościach bogini snuje plany rozdarcia tego, co ustanowione, zniszczenia porządku i całego stworzenia.


Z tego, co wiem, niektóre podręczniki (raczej do 2 ed.) opisywały sługi Shar, które nie były typowymi złoczyńcami, a tylko ofiarowały ludziom zapomnienie i pustkę, by wymazać bolesne przeżycia. Czasami dosłownie, istniał chyba zakon ćwiczący się w magii zsyłającej amnezję.

Re: Buddyzm a FR

: śr maja 30, 2012 9:23 pm
autor: Zireael
Radnon pisze:
W Faerunie rzeczywiście nie ma żadnej "buddyjskiej" organizacji, ale już w Kara-Tur mamy lokalny odpowiednik Tybetu, który nazywa się Tabot. Jest to właściwie kalka kulturowa z mnichami, klasztorami, sztukami walki i filozofią bardzo podobną do naszego buddyzmu. W zachodnich krainach przedstawicieli tej nacji można spotkać w Thesk (wśród uchodźców z Shoonach) i na Smoczym Wybrzeżu. Jeśli grasz w realiach 4. edycji to w miastach tego ostatniego regionu można znaleźć całe dzielnice mieszkańców Kara-Tur.



W 2 i 3 edycji też były całe takie dzielnice w tych samych rejonach. Więc żaden problem zrobić mieszkańca Kara-Tur albo Kozakury...

Buddyzm a FR

: śr maja 30, 2012 10:06 pm
autor: Radnon
Planetourist pisze:
Z tego, co wiem, niektóre podręczniki (raczej do 2 ed.) opisywały sługi Shar, które nie były typowymi złoczyńcami, a tylko ofiarowały ludziom zapomnienie i pustkę, by wymazać bolesne przeżycia. Czasami dosłownie, istniał chyba zakon ćwiczący się w magii zsyłającej amnezję.

Standardowi wyznawcy Shar ze starych edycji to były typowe czarne charaktery w rodzaju spiskowców, mistrzów gildii złodziejskich, zabójców, intrygantów. Zresztą charakter kleru był określany jako "dowolny zły". Jedyną bardziej neutralną rzeczą był właśnie ten nihilistyczny pokój przez zapomnienie. To co odróżnia starszą Shar od tej z 3. edycji to bliskie związki z Sharess (Pani Kotów była wtedy jej służką) a co za tym idzie obecność hedonizmu i poszukiwanie mrocznej przyjemności.

Wydaje mi się, że organizacja, o której piszesz to Zakon Mrocznego Księżyca. Jego członkowie zgłębiają Cienisty Splot a co za tym idzie specjalizują się również we wpływającej na umysł magii zaklinania.

Zireael pisze:
W 2 i 3 edycji też były całe takie dzielnice w tych samych rejonach. Więc żaden problem zrobić mieszkańca Kara-Tur albo Kozakury...

W Thesk jak najbardziej, ale dzielnice na Smoczym Wybrzeżu to chyba dopiero 4. edycja. Wcześniej była chyba tylko ambasada obok Eversult (o ile dobrze pamiętam miasto) oraz pojedynczy mieszkańcy w innych miejscach takich jak Wrota Zachodu. Przy czym mogę się mylić, bo opis Wrót w Cloak & Dagger czytałem bardzo dawno temu.