Strona 1 z 16

Pytania o mechanikę 4. edycji D&D

: pt cze 06, 2008 6:25 pm
autor: Sony
Ponieważ dostałem sporo zapytań o mechanikę i jak ją stosować. Zakładam więc ten temat. Raz udzielona odpowiedź będzie dostępna dla innych.

: pt cze 06, 2008 6:37 pm
autor: Hezor
1
Czy Bolstering Blood, zdolność Blood Mage (Paragon path Wizarda) dodaje do czarów określnik Psychic pozwalając na używanie Psychic Lock i temu podobnych?

: pt cze 06, 2008 7:01 pm
autor: Sony
Wydaje mi się, że tak, w końcu obrażenia które zadajemy mają dodatkowy Keyword PSYCHIC. Zresztą Spell Bllod mage Destructive Salutation ma keyword Psychic - więc obrażenia Psychic nie są "obce" Magowi Krwi.

: pt cze 06, 2008 7:07 pm
autor: Hezor
Ale z drugiej strony nigdzie nie ma ani słowa o tym, ze tagi typu [Psychic] są zależne od zadawanych obrażeń. No i według bardzo dosłownej interpretacji umiejętności obrażenia zadaje nie zaklęcie tylko czarujący.

: pt cze 06, 2008 7:32 pm
autor: Sony
Z drugiej strony napisano o Psychic damage. Zauważ, że każde obrażenia ma swój typ. A typ obrażeń jest Keyword.
Przy każdym spelu pisze jaki typ obrażeń ono zadaje - zostało to uściślone. Wydaje mi się, że nie od rzucającego ale od rodzaju spell'u zależą obrażenia.

: pt cze 06, 2008 7:52 pm
autor: Hargrim
A ja mam takie pytanie: czy jesli uzyje mocy Hunters Querry pochodzacej z atutu wieloklasowosci (moge wtedy uzyc jej 1/enocunter) to cel cały czas pozostaje oznaczony (do końca spotkania lub jego śmierci) i otrzymuje dodatkowe obrażenia przy trafieniu? Wlasnie tak to interpretuje.

: pt cze 06, 2008 9:12 pm
autor: Sony
Dokładnie tak. W opisie czytamy, że moc działa przez całe spotkanie lub gdy nasza zdobycz/ofiara (Quarry) zostanie pokonana lub gdy wyznaczymy nowy cel dla mocy. Wieloklasowoś tu nic nie zmienia.

: pt cze 06, 2008 11:03 pm
autor: Gość
No to chyba najbardziej oplacalne zastosowanie wieloklasowosci :). Dobre do bicia bossow.

: sob cze 07, 2008 1:16 am
autor: Bajer
Czy Bolstering Blood, zdolność Blood Mage (Paragon path Wizarda) dodaje do czarów określnik Psychic pozwalając na używanie Psychic Lock i temu podobnych?

Nie dodaje. Używasz normalnego encounter/daily power i zadajesz tylko dodatkowe psychic obrażenia. Power o jego typ w ogóle nie ulega zmianie.
Hargrim pisze:
A ja mam takie pytanie: czy jesli uzyje mocy Hunters Querry pochodzacej z atutu wieloklasowosci (moge wtedy uzyc jej 1/enocunter) to cel cały czas pozostaje oznaczony (do końca spotkania lub jego śmierci) i otrzymuje dodatkowe obrażenia przy trafieniu? Wlasnie tak to interpretuje.

Hunters Quarry działa tak jak w opisie rangera z tą różnicą, że możesz jej wyłącznie raz na walce. Zatem jak kogoś zaznaczysz to jest on pod wpływem tej zdolności na takich samych warunkach jak w opisie rangera z tym, że nie możesz wyznaczyć nowego celu. Cel jest naznaczony do końca walki lub gdy po prostu umrze.

: sob cze 07, 2008 1:54 pm
autor: DibiZibi
Pytanie nie do końca mechaniczne, ale nie wiem gdzie je zadać.
Gdzie napisane jest, ile złota mają postacie na poszczególnych levelach?

: sob cze 07, 2008 3:08 pm
autor: Muscovite
Tak to naprawdę dobre pytanie ;P

Ale jeszcze coś ode mnie, nie wiem czy dobrze zrozumiałem Twin strike daje nam dwa ataki na rundę? I to at will? Taki trochę mały przepak..

: sob cze 07, 2008 3:50 pm
autor: Bajer
DibiZibi pisze:
Pytanie nie do końca mechaniczne, ale nie wiem gdzie je zadać.
Gdzie napisane jest, ile złota mają postacie na poszczególnych levelach?

W podręczniku Mistrza Podziemi zamiast losowych skarbów masz Parcele. Jeżeli tworzysz postać na wyższym poziomie robisz tak:
-Wybierasz 3 przedmioty magiczne. Twojego poziomu, poziomu +1 oraz poziomu -1.
-Otrzymujesz ilość złota równą wartości przedmiotu magicznego Twojego poziomu.
Muscovite pisze:
Ale jeszcze coś ode mnie, nie wiem czy dobrze zrozumiałem Twin strike daje nam dwa ataki na rundę? I to at will? Taki trochę mały przepak..

Z tymże pamiętaj, że są to ataki bez premii z Siły/Zręczności. Sam kość broni.

: sob cze 07, 2008 5:41 pm
autor: Kejmur
The weapon feats described in
Chapter 6 that provide optimized abilities for specific
groups of weapons favor the same ability score mixes,
so the list below notes the melee weapon groups and
the ability score that is most likely to help you optimize
your fighter abilities with that weapon group.

Light Blade: Dexterity alone is sometimes enough
(dagger, katar, rapier, short sword, shuriken, sickle)


I tutaj mam pytanie. Przyjmując, że gram Rangerem, który skupia się na walce ranged weapons, to czy używanie premii z Dexa do Melee Light Blade jest wliczane ciągle do ataku tak samo jak przy Ranged w tym przypadku czy to ma jakieś ograniczenia ? Dzięki z góry za odpowiedź. Pozdro.

: sob cze 07, 2008 7:20 pm
autor: Bajer
I tutaj mam pytanie. Przyjmując, że gram Rangerem, który skupia się na walce ranged weapons, to czy używanie premii z Dexa do Melee Light Blade jest wliczane ciągle do ataku tak samo jak przy Ranged w tym przypadku czy to ma jakieś ograniczenia ? Dzięki z góry za odpowiedź. Pozdro.

Do basic malee attack zawsze używasz STR. Reszta zależy od mocy. Z tego co wiem moce rangera opierają się głównie na STR vs. AC. To co zacytowałeś dotyczy atutów i innych rzeczy związanych z mocami.

: sob cze 07, 2008 7:22 pm
autor: Nemo__
Kejmur, nie cytuj bezpośrednio, bo mogą Ci zrobić OBJECTION! i to dość krzywdzące :P.

Mam nadzieje, że po prostu jeszcze gdzieś nie doczytałem zasad dodawania premii (z tego samego źródła i ze źródeł różnych) i ktoś rozwieje moje wątpliwości odnośnie tego, czy człowiek z dużym wisdomem i wyszkolony w percepcji wpuszczony do kommanda kilku elfów na tym samym poziomie i z tym samym treningiem, nagle magicznie nie staje się uber lepszy od długouchych kompanów? Bo jeśli premie tego typu z rasy dla sojuszników są kumulatywne za każdego jej przedstawiciela w grupie, to niektóre sytuacje mogą robić się śmieszne :P.

Z tego co wiem moce rangera opierają się głównie na STR vs. AC

Lub Dex vs AC w wypadku używania broni ranged. Albo obu, bo niektóre moce do użycia wymagają albo dwóch broni w rękach (wtedy używamy STR vs AC) albo broni miotanej (wtedy DEX vs AC). Wiem że pytał się o melee, ale część z mocy można zastosować i w melee i w ranged, więc tylko tak wspominam :)

: ndz cze 08, 2008 1:16 am
autor: Bajer
Nemo__ pisze:
Mam nadzieje, że po prostu jeszcze gdzieś nie doczytałem zasad dodawania premii (z tego samego źródła i ze źródeł różnych) i ktoś rozwieje moje wątpliwości odnośnie tego, czy człowiek z dużym wisdomem i wyszkolony w percepcji wpuszczony do kommanda kilku elfów na tym samym poziomie i z tym samym treningiem, nagle magicznie nie staje się uber lepszy od długouchych kompanów? Bo jeśli premie tego typu z rasy dla sojuszników są kumulatywne za każdego jej przedstawiciela w grupie, to niektóre sytuacje mogą robić się śmieszne Razz.


Ta premia się nie kumuluje. Jest to premia racial. Działa tylko raz.
Nemo__ pisze:
Lub Dex vs AC w wypadku używania broni ranged. Albo obu, bo niektóre moce do użycia wymagają albo dwóch broni w rękach (wtedy używamy STR vs AC) albo broni miotanej (wtedy DEX vs AC). Wiem że pytał się o melee, ale część z mocy można zastosować i w melee i w ranged, więc tylko tak wspominam Smile

Ale on się zapytał o użycie DEX przy walce wręcz, a tego nie ma:D
Pozdrawiam

: ndz cze 08, 2008 2:30 am
autor: Nemo__
Ale on się zapytał o użycie DEX przy walce wręcz, a tego nie ma:D

Nie ma żadnej mocy Rangera używającej dex przy ataku wręcz? Przepraszam, nie wiedziałem :). No to ma Kejmur pecha, bo rozpaczliwie potrzebuje jakiegoś substytutu weapon finesse :P. Jest tutaj coś takiego?

Ta premia się nie kumuluje. Jest to premia racial. Działa tylko raz.

Dzięki za rozwianie wątpliwości i wizji chorych bonusów za towarzyszy :).

Czy postać, która klasowo otrzymuje biegłość w jakimś pancerzu, może go używać, jeśli nie spełnia warunków featu, który obliguje postać niewyszkoloną do jego używania?

: ndz cze 08, 2008 4:59 am
autor: Kejmur
Ale on się zapytał o użycie DEX przy walce wręcz, a tego nie ma:D


Powiem szczerze, że to dla mnie BARDZO zła wiadomość. Szkoda, bo akurat atut Weapon Finesse pomagał we wcześniejszych edycjach w grze. No cóż, w tym momencie zostaje się jedynie dogadać z MG. Mam nadzieję, że w następnych dodatkach to poprawią. W sumie zwiększenie specjalizacji postaci w danej broni złe nie jest, ale powoduje, że jesteś ograniczony do jednej broni, a to według mnie jest średnie pocieszenie, bo jednak troszkę to ogranicza. Ale w każdym razie dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.

: ndz cze 08, 2008 10:23 am
autor: Bajer
Dla przykładu łotrzyk ma ataki wręcz oraz obrażenia oparte praktycznie na DEX. Także to zależy bardzo od klasy.

pozdrawiam

: ndz cze 08, 2008 1:06 pm
autor: Damador.
Muscovite pisze:
Tak to naprawdę dobre pytanie ;P

Ale jeszcze coś ode mnie, nie wiem czy dobrze zrozumiałem Twin strike daje nam dwa ataki na rundę? I to at will? Taki trochę mały przepak..


ot ranger :) wg testow najklepsza klasa 4ki narazie

: ndz cze 08, 2008 1:14 pm
autor: Morog
doprawdy?

przetestujcie sobie wojownika :spoko:

: ndz cze 08, 2008 1:21 pm
autor: Wolwerin
Teraz czas na moje pytanie. Czy korzystając z power'ów Rogue'a oczywiście tych służących do ataku mogę dodawać sneak attack do obrażeń?

: ndz cze 08, 2008 1:21 pm
autor: Muscovite
[OT] Morog - jeśli znajdę jeszcze jedną taką Twoją wypowiedz to zgłaszam ją moderatorom z prośbą o bana. Twoje wypowiedzi od dłuższego czasu nic nie wnoszą, zajmują dwie linijki i potrafią zawierać trzy błędy w jednym zdaniu. Jeśli w ogóle jest to zdanie. I nie wspomnę że nie są na temat [/OT]

A co do mojego pytania związanego z mechaniką. To jak się ma sprawa z wieloma atakami? Czy można je wyprowadzać nie tylko dzięki używaniu "mocy"?

: ndz cze 08, 2008 1:25 pm
autor: Damador.
Wolwerin pisze:
Teraz czas na moje pytanie. Czy korzystając z power'ów Rogue'a oczywiście tych służących do ataku mogę dodawać sneak attack do obrażeń?


tak o ile masz combat advantage vs target i tylko raz na ture

Muscovite

wg zasad niezaleznie od wszytskiego masz tylko jeden atak - wg pierwszych wersji playtestowych w planach byl jeden atak/tier 1/hero 2/paragon 3/epic
ale sie jakos nie przyjelo

: ndz cze 08, 2008 1:48 pm
autor: Wolwerin
tak o ile masz combat advantage vs target i tylko raz na ture


Wiadomo. A co jeśli power zapewnia mi combat advantage to już przy nim dochodzi sneak attack czy dopiero przy ataku w następnej turze?

: ndz cze 08, 2008 1:56 pm
autor: Damador.
Wolwerin pisze:
tak o ile masz combat advantage vs target i tylko raz na ture


Wiadomo. A co jeśli power zapewnia mi combat advantage to już przy nim dochodzi sneak attack czy dopiero przy ataku w następnej turze?


to zalezy jezeli efekt uzycia powera wraz z obrazeniami daje "combat advantage unti next turn/attack" to dopiero po tym ataku mozesz wykorzystac korzysc

co innego jezeli moc ma w opisie "you have combat advantage against that foe with that attack"

: ndz cze 08, 2008 2:14 pm
autor: Wolwerin
to zalezy jezeli efekt uzycia powera wraz z obrazeniami daje "combat advantage unti next turn/attack" to dopiero po tym ataku mozesz wykorzystac korzysc

co innego jezeli moc ma w opisie "you have combat advantage against that foe with that attack"

Hmm... Gdybym miał takie dopiski to bym wszystko wiedział.
Ale naprzykład przy mocy Easy Target nie ma ani takiego ani takiego. I co w takim przypadku? A i co na przykład z mocami które robią dazed czy blinded?
I tutaj pojawia się ogólne pytanie czy jest jakaś kolejność następowania po sobie efektów mocy?

: ndz cze 08, 2008 5:26 pm
autor: Sony
Easy Target - wg mnie to dopiero zadziałanie tego Exploit'u powoguje powstanie Combat Adventage. Tak więc na mój rozum nie można połączyć go z Sneak Attack. Po prostu w momencie odpalania Easy Target nie masz CA - jeśli masz z wcześniejszych akcji to jak najbardziej można Sneakować.

Kolejność jest opisana na stronie 268 - moce wchodzą w kolejności inicjatywy - Po za paroma wyjątkami (Ready Action).

: ndz cze 08, 2008 5:47 pm
autor: Damador.
Sony pisze:
Easy Target - wg mnie to dopiero zadziałanie tego Exploit'u powoguje powstanie Combat Adventage. Tak więc na mój rozum nie można połączyć go z Sneak Attack. Po prostu w momencie odpalania Easy Target nie masz CA - jeśli masz z wcześniejszych akcji to jak najbardziej można Sneakować.

Kolejność jest opisana na stronie 268 - moce wchodzą w kolejności inicjatywy - Po za paroma wyjątkami (Ready Action).


owszem - widze ze w finalnej wersji nie ma zadnej mocy dajacej przed atakiem CA - wiec w zalozeniu kazda z podrecznikowych mocy daje CA po jej uzyciu

: pn cze 09, 2008 6:43 am
autor: toudimg
mam pytania:

1. Nie mogę tego nigdzie znaleźć: czy zniknęła możliwość ataku of opportunity na magu który stoi w zwarciu z przeciwnikiem i rzuca czar?

2. czy zbroja nie ogranicza już max dexterity? dlaczego niby koleś w pełnej płycie równie dobrze się uchyla co koleś w samym ubraniu ?