Strona 1 z 1

Pare pytań do mechaniki gry Mnichem

: pn kwie 08, 2013 11:04 am
autor: operator1990
Witam

Właśnie zacząłem grać Monkiem w DnD 4 i nie mogę znaleźć w książkach odpowiedzi na pare pytań.

Czy mnich podczas używania swoich mocy, może dodać do trafienia biegłość od broni (+3 przy Unarmed Combat). Przy mocach nie ma keyword Weapon, ale w opisie większości mocy jest napisane, że mnich zasypuje przeciwników gradem ciosu itp. Na dodatek przy tradycji Iron Soul niektóre ataki mają dodatkowy efekt jeżeli używa się konkretnej broni. W opisie Unarmed Combat jest też dopisek, że nie można umagicznić "Monk Unarmed Strike", ale może on czerpać korzyści z Implementu. Przy umiejętnościach jest dopisek "Implement", stąd moje pytanie jak to do końca działa.

Druga rzecz. Większość mocy mnicha jest jako full discipline, wiem że mogę wykonać technikę ataku bez konieczności wykonywania techniki ruchu i odwrotnie, ale czy mogę wykonać technikę ruchu z jednej dyscypliny a atak z drugiej? czy są one ze sobą ściśle powiązane. Ewentualnie czy mogę wykonać technikę ataku ale zamiast poruszać się techniką ruchu z tej samej mocy czy mogę wykonać zwykły ruch?

Pare pytań do mechaniki gry Mnichem

: czw kwie 11, 2013 3:03 pm
autor: Suldarr'essalar
operator1990 pisze:
Czy mnich podczas używania swoich mocy, może dodać do trafienia biegłość od broni (+3 przy Unarmed Combat).
Nie, ponieważ jak sam wspomniałeś, nie ma [weapon] keyword. Premie doliczasz tylko z implementu. Głupie? Owszem, ale tego wymaga równowaga. +3 dodajesz tylko do basic attack.
operator1990 pisze:
Druga rzecz. Większość mocy mnicha jest jako full discipline, wiem że mogę wykonać technikę ataku bez konieczności wykonywania techniki ruchu i odwrotnie, ale czy mogę wykonać technikę ruchu z jednej dyscypliny a atak z drugiej?
Nie możesz. Tym właśnie jest full discipline. Jeśli decydujesz się na wykonanie jakieś akcji w ramach dycypliny, to nie możesz jej zmienić w drugiej akcji.
Możesz natomiast zrobić tak, że zaatakujesz techniką, ale wykonasz zwykły ruch, albo wykonasz dwa razy ruch z dycyplinyn (dla dyscyplin at-will), ew. ruch z dyscypliny i np. basic attack, lub szarża, albo daily attack.
Jedyne co jest zabronione, to łączenie dwóch dyscyplin w tej samej rundzie (nawet jeśli wykonujesz AP).