Strona 1 z 1

Zasady

: pn maja 25, 2009 2:39 pm
autor: bosforus
Ok pewnie temat został poruszony ale :
Punkty Legend za skarby z potworów jak to sie ma do np:
Łup wart XX PL i XX sztuk srebra i co dalej.
Moge sprzedac skarb za Srebro albo zatrzymac i dostac LP ??
Co jesli ktos ukradnie ci skarb tracisz PL nawet jesli je wydałeś na talent ??
Prosze o wytłumaczenie gdyz podręcznik jest hmm malo precyzyjny w tej kwesti.
A byle do Piątku gdyz wtedy mamy kolejna sesje :P

: pn maja 25, 2009 6:07 pm
autor: Kot
bosforus pisze:
Punkty Legend za skarby z potworów jak to sie ma do np:
Łup wart XX PL i XX sztuk srebra i co dalej.

To proste - zdobywając taki skarb/łup otrzymujesz XX PL. To część legendy, więc nawet jeśli ten łup/skarb utracisz, zachowujesz PL.
Jako MG wymagałbym też, żeby postać w jakiś sposób pochwaliła się tym łupem. Przykładowo: Jeden ze współgraczy w kampanii w której brałem udział oddał wypchany łeb wiwerny znajomemu karczmarzowi, który powiesił go nad kominkiem w głównej sali karczmy. Mój bohater z kolei zebrał szczątki pancerza robaczywca (pokonanego przez kogoś innego, bo on z towarzyszami padł w czwartej, czy piątej rundzie) i wykonał z nich tarczę i miecz.

Re: Zasady

: śr lip 29, 2009 11:06 am
autor: Tolekd
Łup wart XX PL i XX sztuk srebra i co dalej.


Otrzymujesz oczywiście zarówno PL jak i srebro (jeśli sprzedasz łup) w wartości podanej przy opisie potwora. Przy czym nie tracisz PL po sprzedaniu tego łupu.

Zasady

: śr lip 29, 2009 2:31 pm
autor: bosforus
ok pytanie DLACZEGO :)
Przeciez nie mam skarbu ktory potwierdzi zabice potwora a sprzedajac go pozbywam sie jakby praw do niego.
Jezeli mialbym sie trzymac tego co mowisz to po Barsawii chodzili by tylko dawcy imion przechwalajacy sie czego to oni nie dokonali a na pytanie o dowod odpowiadali by
-Sprzedalem :o
Cos tu jest bardzo nie tak nie uwazasz.
Dlatego sklaniam sie bardziej do pomyslu MacKotka.

Re: Zasady

: śr lip 29, 2009 2:49 pm
autor: Tolekd
Uzasadnienie fabularne pozostawiam MG, w końcu od tego jest :wink: . Ja przedstawiłem to z pktu. widzenia mechaniki.
Poza tym jest wielu takich samochwałów w Barsawii, przecież zużyte amulety oszukania śmierci też możesz sprzedać młodym szlachcicom za 100 sztuk srebra, którymi oni później chwalą się jako oznaką męstwa :D

Re: Zasady

: śr lis 25, 2009 10:18 pm
autor: Gerion
Jakby legenda zależała od tego co adept ze sobą nosi, to po Barsawii chodziły by tłumy śmierdzących trupem i rozkładającą się padliną Dawców Imion. Mieliby wieeelkie plecaki wypełnione truchłem i mnóstwo skalpów/skórek, ogonków/kopyt/kości ubitych, legendodajnych potworków.... Fuj, obdzydliwa wizja...

pzdr

Zasady

: czw lis 26, 2009 8:34 am
autor: Kot
Zgadzam się. Obwieszeni woniejącymi "trofeami" bohaterowie, to raczej domena Conana, niż Earthdawna. Z drugiej strony, dość ciekawym pomysłem byliby "łowcy trofeów", którzy dzięki regularnym polowaniom na "cenną i sławną zwierzynę" zdobywaliby pieniądze, rozgłos i doświadczenie. I niech drużyna ma za zadanie np. ochronić przed nimi stadko popogromowych (czytaj - dobrych) jednorożców, czy mało agresywną wivernę...